Loading...
nl

zielscontracten

L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 10 '10
Lieve mensen,

Een vraagje: heeft iemand informatie of kennis of ervaring over 'Zielscontracten'? Ik zou graag willen weten wat een zielscontract precies inhoudt.

Liefs!
Delen:
Cialara
Cialara mei 10 '10
Ah een zielscontract smile

Ja het is eigenlijk een afspraak die zielen met elkaar maken voordat ze incarneren. Dit kunnen allerlei afspraken zijn die meestal met karma te maken hebben of met de lessen die geleerd moeten gaan worden, of beter gezegd, die de ziel zelf wil leren.

Zo zijn er bijvoorbeeld contracten om man en vrouw te worden, of contracten om iemand zijn hele leven dwars te zitten wink
Ook bestaan er contracten om elkaar gedurende korte tijd iets te leren als men op een bepaald ontwikkelingsniveau komt bijvoorbeeld. De contracten worden meestal gemaakt door zielsverwanten en door zielen die elkaar in eerdere levens al goed hebben gekend.

Ik mijn opinie wordt er door de gidsen voor gezorgd dat die contracten ook hier worden uitgevoerd, en dat de betreffende zielen elkaar tegen gaan komen om vervolgens het contract uit te werken.
admin
admin mei 10 '10
ik hou niet van het woord "contrakt", het is een heel menselijke term, die de lading echt niet dekt.
Er is niemand met zulk's contrakt, je doet alles vanuit vrije wil.
Er is ook nooit een contrakt opgesteld, zoals je dat vanuit die term dat woord begrijpt.
Cialara
Cialara mei 10 '10
Tinne ik geef je wel gelijk, de ziel doet alles uit vrije wil, ik denk alleen dat het menselijke ego en het begrip dat daardoor ontstaan is wel van een contract kan spreken. Al blijft het vaak ongrijpbaar voor ons als mens...
admin
admin mei 10 '10
Ik denk wel dat er zoiets bestaat als "contract" en ik kan er zelf ook geen betere naam aangeven. Wellicht dat het woord "contract" een gevoel van verplichting met zich meebrengt alsof, er dingen gedaan moeten worden. Terwijl inderdaad zoals Tinne zegt, de "contracten" vrijwillig vanuit je eigen ziel ooit zijn "vastgelegd", en dat dit dingen waren die je ziel ervaren wilde (uit liefde)

Uit eigen ervaring wil ik graag een stukje uit een boek citeren, wat mij mbt contracten een en ander behoorlijk heeft verduidelijkt:

admin
admin mei 10 '10
Je bent in dit leven gekomen met de scripts en de contracten die je hebt opgesteld voordat je incarneerde. Je werd je bewust van vage herinneringen en je wist diep in je hart dat daar een contract lag en je koos ervoor dat te volgen. Maar nu zijn de dingen anders. Nu heb jij je hand uitgestoken en de resetknop ingedrukt. Je voelt dat er iets groots op je ligt te wachten, maar als je uitkijkt naar de gebruikelijke tekens zijn die nergens te vinden. Het script voor een contract wordt niet langer aan de andere kant van de sluier geschreven. Het is nu aan jou om de pen uit de standaard te halen, en je volgende contract te schrijven. Het papier voor je is blanco, daarom voel jij je verloren en zoek je naar contracten. Schrijf het schript voor datgene wat er in je hart ligt. Ga voorwaarts in de passie van die dingen waar jij van houdt en je zult iets bereiken. Je hebt zolang kennis vergaard. Je hebt de gave om rechtstreeks naar het centrum van die energie te gaan en hoewel mensen bij je komen met allerlei rookgordijnen en allerlei illusies en drama's in hun leven, ben jij in staat om rechtstreeks naar het hart te gaan en mensen aan te raken. Dat is een gave waar je heel hard voor hebt moeten werken, maar je bent daar heel goed in. Zoek een manier om die gave te gebruiken en je zult in je passie zijn. Je zult dan ook van het grootste nut zijn voor het Universum en voor alle dingen om je heen. Daarvoor ben je hiernaartoe gekomen, en je bent niet alleen.

Bron: "Welkom thuis Het leven op de nieuwe aarde."
"Steve Rother & the group"

Kan het ook in eigen woorden proberen neer te zetten, maar vind deze info duidelijk genoeg, en zo haal ik in ieder geval de tekst vanuit het boek niet uit zijn verband.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 10 '10
"" Ik mijn opinie wordt er door de gidsen voor gezorgd dat die contracten ook hier worden uitgevoerd, en dat de betreffende zielen elkaar tegen gaan komen om vervolgens het contract uit te werken." "
>>>Jorine,
zoiets dacht ik dus ook al. Dit is ook precies hoe ik dat ervaar. Ik weet dat ik met een aantal mensen in verbinding sta in dit leven..en dat die verbinding in meerdere levens steeds terugkomt, omdat ik gezien heb dat we in elk leven weer met hetzelfde thema geconfronteerd worden, in verbinding met elkaar. zo ook in dit leven...
Zijn er meer mensen die dit een keer meegemaakt hebben?

Tinne,
Ik heb die term gekozen, omdat als je communiceert, dan probeer je met taal iets te omschrijven waarmee je een visualisatie oproept.. miss is het dan ook niet het juiste woord, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest formuleren;)
admin
admin mei 10 '10
Er zijn vele mensen die aan geloftes, beloftes, eden, en vloeken en wat weet ik nog allemaal vasthangen, last van hebben, beinvloed zijn, denkende dat het zo hoort.
Vanuit het weten dat liefde vrijheid is, en dus ongebonden (doch wel verbonden en in eenheid) kan ik niet van kontrakt spreken
Ook al kunnen mensen boeken aanhalen, waar er iets over staat geschreven, zelfs al is het van Steve.
Zo zijn er vele dingen die worden vertaald in een mensentaal zodat er een beeld van kan gevormd worden, die aanvaarbaar is voor velen, dat weet ik wel, en begrijp ik ook wel.
En eenieder is vrij om daarin woorden te gaan gebruiken waarbij die zich goedvoelt, echter neem niet zomaar iets klakkeloos over.
admin
admin mei 10 '10
Het maakt mij echt niet uit wie het heeft geschreven. Ik heb het aangehaald omdat het mij zelf heeft verder geholpen, een inzicht heeft gegeven over iets in mijzelf. Misschien dat er iemand anders is die net als ik de info graag leest, waardoor ook hij of zei, iets in zichzelf kan plaatsen, nou ja her-inneren dan.
dit aangezien de vraag werd gesteld wat een zielscontract inhoudt.
Petra
Petra mei 10 '10
Het woord contract heeft in de loop van de eeuwen in onze samenleving een bepaalde betekenis gekregen. Om die reden noem ik het zelf liever een blauwprint van de ziel. Die blauwprint zou je kunnen vergelijken met een soort DNA van de Ziel die je unieke levensopdracht omvat. William Gijsen heeft hier een boeiend boek over geschreven.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 10 '10
Petra en Artemis, bedankt voor jullie boekentips :-) Dat geeft weer stof tot nadenken:)
Liefs!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 10 '10
Origineel bericht van: Petra
Het woord contract heeft in de loop van de eeuwen in onze samenleving een bepaalde betekenis gekregen. Om die reden noem ik het zelf liever een blauwprint van de ziel. Die blauwprint zou je kunnen vergelijken met een soort DNA van de Ziel die je unieke levensopdracht omvat. William Gijsen heeft hier een boeiend boek over geschreven.

Ja hier kan ik me wel heel goed in vinden. Zeker ook dit stukje zegt mij heel veel:
Origineel bericht van: Jorine

Ja het is eigenlijk een afspraak die zielen met elkaar maken voordat ze incarneren. Dit kunnen allerlei afspraken zijn die meestal met karma te maken hebben of met de lessen die geleerd moeten gaan worden, of beter gezegd, die de ziel zelf wil leren.

Zo zijn er bijvoorbeeld contracten om man en vrouw te worden, of contracten om iemand zijn hele leven dwars te zitten wink
Ook bestaan er contracten om elkaar gedurende korte tijd iets te leren als men op een bepaald ontwikkelingsniveau komt bijvoorbeeld. De contracten worden meestal gemaakt door zielsverwanten en door zielen die elkaar in eerdere levens al goed hebben gekend.

Ik mijn opinie wordt er door de gidsen voor gezorgd dat die contracten ook hier worden uitgevoerd, en dat de betreffende zielen elkaar tegen gaan komen om vervolgens het contract uit te werken.

Ik heb zeker het gevoel dat hier iets mee gedaan kan worden. Ik weet dat ik mijn opleiding een heel stuk over zielscontracten ga krijgen, ik weet dus ook wel zeker dat ze er zijn.

Wat ik niet weet is hoe daar tegenwoordig mee omgegaan kan worden. Is dat iets wat je moet inzien, zodat je de les begrijpt die je hebt te leren, of ga je dit contract juist verbreken?

Ik ben daar juist weer benieuwd naar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 10 '10
Interessant stukje wat ik hierover tegenkwam:

Ieder van ons sluit één of meerdere zielscontracten. Deze contracten beperken onze vrijheid en verhinderen om in het moment te kiezen wat we willen doen.

Zielscontracten beperken onze vrijheid. Zij verhinderen ons om in het moment te kiezen wat we willen doen. Als we bijvoorbeeld op zielsniveau beloofd hebben om altijd voor iemand zorg te dragen, kunnen we deze belofte eeuwenlang bij ons dragen, gedurende vele levens. Bij een volgende ontmoeting / relatie wordt de belofte ingevuld, zelfs al voelt het ergens niet juist aan. Het wordt vaak ervaren als een onbestemde drang, schuldgevoel of verplichting. We kunnen echter niet in het moment vrij beslissen om zorg te dragen vanuit het hart. Noch kunnen we objectief de situatie bekijken en concluderen dat het misschien zelfs niet nodig is om de ander te ondersteunen. Zielscontracten houden onze verdere ontwikkeling tegen waardoor de eigen energie niet meer doelgericht kan werken.

Het kan ons beperken en geen ruimte geven in hoe het contact zou zijn zonder de belofte.

Met zielscontracten bedoelen we beloftes, eed afleggen, zweren en overeenkomsten. Dit kan met iemand anders zijn, in een ritueel of alleen met jezelf. Je kunt jezelf bv voornemen dat je altijd op iemand zult wachten. Heel vaak spelen dit soort dingen af op onbewust niveau. Uit dit leven weten we het ons wel te herinneren maar van vorige levens meestal niet.

Zielscont(r)acten worden vaak intern gemaakt t.o.v. de ander, samen met een ander, in of over bepaalde situaties en/of met betrekking tot taken en opdrachten.

Wanneer ontstaan deze zielscont(r)acten ?

* Bij intens emotionele gebeurtenissen.

Hieronder verstaan we gebeurtenissen zoals : sterven, ernstige of langdurige ziektes, overlevingssituaties, afhankelijkheidsituaties of

uit loyaliteit.

* Verliefdheid

* Beloftes, zweren, inwijdingen, rituelen e.d.

* Vervloekingen

* Opvoeding, taken en opdrachten

* Tussen bestaan (tussen 2 levens in)

* Extreme situaties en karmische werkingen


Door dit ritueel worden de benauwende of vervuilde zielscont(r)acten hersteld en zuiveren we ons van alle energieën die daarmee gepaard gaan. We ronden overeenkomsten af, nemen beloftes terug, of ‘herzien’ de contracten. Daarnaast maken we de energetische lijnen tussen ons en de ander schoon en vullen deze op met harmonieuze energie. Er wordt gezuiverd, veranderd, terug genomen, herzien en getransformeerd.

Dit ritueel kan uitgevoerd worden vanuit een intentie naar een bepaalde persoon toe waar je een cont(r)act mee hebt en dit reinigen, zuiveren of als je wenst te verbreken. Of je kunt dit ritueel blanco doen, waardoor vanuit je onderbewuste de juiste beelden doorsijpelen. Sommigen herstellen 1 of 2 contracten in een ritueel, anderen meerdere.

Bron: http://www.astro-ohm.be/pagina61aaaa.html
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 10 '10
""Wat ik niet weet is hoe daar tegenwoordig mee omgegaan kan worden. Is dat iets wat je moet inzien, zodat je de les begrijpt die je hebt te leren, of ga je dit contract juist verbreken?""

>Juist nims! Dat vraag ik mij ook af;-)
Cialara
Cialara mei 10 '10
Op het moment dat je inziet dat het een les is of een deel van je "contract"... dan heb je waarschijnlijk het inzicht al, en kun je het verbreken wink

Zolang je dat niet ziet....
admin
admin mei 10 '10
Nou als ik dit zo allemaal lees, zit ik goed met m'n gevoel over het onderwerp.
Cialara
Cialara mei 10 '10
Zielscontracten beperken onze vrijheid helemaal niet, we hebben daar zelf voor gekozen! De ziel heeft die keuze gemaakt, het is het Ego dat zijn vrijheid beperkt ziet....

De ziel is liefde en vanuit liefde wil de ziel leren. Dat ons ego het daar niet altijd mee eens is, is misschien wel logisch. Maar als je dan dat stukje ziel blijft negeren, krijg je het geheid op een ander moment toch weer terug, want je ziel is uiteindelijk degene met de langste adem, en wat de ziel wil leren, zul je leren smilewant de ziel is het ultieme zelf, en niet het ego wink
admin
admin mei 12 '10
Quote:
wat de ziel wil leren, zul je leren smile want de ziel is het ultieme zelf, en niet het ego wink


Amen smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '10
Origineel bericht van: Tinne
Nou als ik dit zo allemaal lees, zit ik goed met m'n gevoel over het onderwerp.
Wat bedoel je hier nu eigenlijk mee? Wat is jouw gevoel over dit onderwerp dan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '10
Origineel bericht van: Jorine
Op het moment dat je inziet dat het een les is of een deel van je "contract"... dan heb je waarschijnlijk het inzicht al, en kun je het verbreken wink

Zolang je dat niet ziet....

Is het dan de bedoeling om ze te doorbreken of niet?
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki