Beste jo,
Ik wil het wel eens proberen. Ik begin met de 2de foto (volgensmij Charlie?). Daarna kijk ik wel of ik de 1ste foto kan lezen, want daar krijg ik niet zo'n goed gevoel over. Ik weet niet precies waarom.
Ik zie er een erg rustige en best slome hond in. Hij doet alles erg op zijn gemak.
ze doet alles op haar gemak is wel rustig maar ineens is ze los! zonder waarschuwing rent ze van de ene naar de andere kant
Je hond is volgensmij echt zo'n knuffelhond. Hij houd ervan om eens lekker verwend te worden. Maar toch moet het hem niet te veel worden, en wilt ook zijn eigen rust zoeken. Af en toe vind hij het wel fijn om alleen te zijn, om ergens alleen te luieren.
ze is een knuffel en het liefst ligt ze de hele avond op je schoot maar dat is niet zo fijn als er ineens 45 kilo op je stort.. en ligt ook erg graag tegen haar vriendje bobby aan. is echt een gezelligheidsdier
Hij vindt het wel fijn om in de buurt van andere honden te zijn. Hij kan daar wel goed mee omgaan. En ook mee spelen. Nu heb ik het wel over honden die hij kent. Bij vreemde honden zal hij in het begin nog wat afstandelijk doen, en eraan moeten wennen.
Charlie gaat het liefst op de grootste af met haar dominate gedrag maar is daarna erg lief en gaat spelen
Ik denk ook dat hij aan nieuwe omgevingen eerst moet wennen, voordat hij zich er zal thuis voelen.
Als ze ergens komt gaat ze eerst alles verkennen en gaat daarna rustig liggen slapen en heeft geen probleem met nieuwe omgevingen als er maar mensen zijn.. ook voor charlie geldt hoe meer mensen hoe meer snoepjes
Ik zie een beetje verdriet in zijn oogjes. Alsof hij het niet echt naar zijn zin heeft. Ik heb het gevoel alsof hij snel verveeld is. En het daarom niet leuk vindt als hij niks te doen heeft, daarom heb ik denk ik het gevoel alsof hij een beetje sloom is.
Charlie vermaakt zich prima met bobby, met een bal, of ze gaat achter haar staart aan rennen ze is ook gek opp haar flos lekker alle draadjes eruit trekken zodat het vrouwtje weer kan stofzuigen. Ook is ze gek op eten en kwijlen! waarna ik kan gaan dweilen!
Volgensmij weet je hond echt bijna alles te staan in huis, en is het best een slim hondje. Als er iets verplaatst wordt waar hij veel gebruik van maakt, zal hij even in de war zijn.
ze weet wel alles te staan maar is niet in de war als ik haar mat verplaats ze zoekt hem weer op en ploft erop
Hij wilt wel eens heel actief doen. Het lukt hem niet altijd om actief te blijven, hier heeft hij denk ik moeite in. Ik heb het gevoel alsof je hond snel opgeeft.
ze geeft niet snel op want wil altijd haar zin hebben. ze is wel ontzettend snel net zo snel als bobby dat is een kruising mechelse herder/ border collie.
Toch zie ik ook iets speels in hem! Hij houdt ervan om eens lekker te spelen. Maar daarna moet hij toch wel weer uitrusten.
Van gevaar kijkt hij wel op. Wat tenminste voor hem als gevaar gezien word.
Ze is ontzettend bang voor de stofzuiger en weet dan niet hoe snel ze weg moet zijn!
Dit was dus de tweede foto, ik ben benieuwd wat je ervan vind en of ik goed zit.
Dit is mijn reactie op je lezing
je zat niet overal goed maar de grote lijnen wel!
Gr Jo