Loading...
nl

hoe kom je een vorig leven te weten....

Precious1
Precious1 mei 7 '10
Dat bedoel ik ook eigenlijk (wat Maryssa zegt).
Je kan soms snel geneigd zijn om iets als waarheid aan te nemen als je het graag wilt geloven. Maar eigenlijk is dat dan jezelf voor de gek houden en je begeven op een terrein wat nogal vaag is.

Nu ben ik wel van mening dat je met behulp van een regressietherapeut wat dingen uit een vorig leven kan terughalen om te helen. Maar zelf aan de slag gaan en je beelden in meditatie zien als stukken uit een vorig leven vind ik niet zuiver genoeg.
Emuca
Emuca mei 7 '10
Omdat je hersenen wensen laten zien, dingen die je wil zien. ALs je met je ziel 'spreekt' zie je ook de nare dingen. De dingen die echt belangrijk zijn.
Ik vind dat wij geen andere mensen die 'ervoor geleerd' nodig hebben om de kracht uit onzelf te kunnen halen. Tuurlijk, als je dat echt nodig hebt: ga je gang. Maar die kracht zit al in je! Je kan het er ook zelf uithalen.
Precious1
Precious1 mei 7 '10
Toch moet je dan dan naar mijn idee wel echt goed weten wat je doet. Het is geen kinderspelletje om zomaar ff leuk te doen.

De therapeuten zijn er natuurlijk niet voor niets.
Ik begin in september met een opleiding waar ook regressietherapie in voor komt. Waarschijnlijk kan ik er dan iets meer over vertellen.
Maryssa
Maryssa mei 7 '10
Ik denk dat de hersenen ons ook nare dingen kunnen laten zien dat dat niet alleen is voorbehouden aan de ziel. En die nare dingen kun je ook WILLEN zien, wensen te zien. Want het is een verklaring voor je angsten in het nu etc etc

Het is heel mooi als je het zelf kunt die stukjes informatie terug halen die belangrijk zijn en er toe doen zodat je verder kunt. Maar hoe bepaal je een nulpunt vanaf waar je weet wat zuiver is en wat niet. Misschien is het wel iets wat niet uit te leggen valt??
admin
admin mei 7 '10
Ik vind het wel zuiver genoeg, m'n vertrouwen is heel groot in de ontvangsten van zulke info.
Deze beelden en info komen -vanuit m'n intentie om ze te weten, voor een groei van mezelf of een bepaalde persoon - van de Bron, die worden aan mij doorgegeven.
Dus maw, niet voor de lol.. "He, Tinne heb je al eens iets van een vorig leven gezien van mij, ik ben nieuwsgierig" = daar ga ik niet (meer) op in. Pas wanneer de nood het hoogst is, en healing vanuit je hart is gewenst, komt de hulp op het juiste moment.

gast
gast mei 7 '10
Origineel bericht van: Precious1
Toch moet je dan dan naar mijn idee wel echt goed weten wat je doet. Het is geen kinderspelletje om zomaar ff leuk te doen.

De therapeuten zijn er natuurlijk niet voor niets.
Ik begin in september met een opleiding waar ook regressietherapie in voor komt. Waarschijnlijk kan ik er dan iets meer over vertellen.


Hahaha, het klinkt als eigenbelang......dat mensen het niet zonder therapeut moeten/kunnen doen.
Precious1
Precious1 mei 7 '10
smirk
Hoe kom je daar zo bij?
Grappig dat je dat zo interpreteerd.
gast
gast mei 7 '10
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken Precious1!
Jij vind dat therapeuten er niet voor iets zijn, je doet zelf een cursus.....je wilt dan toch niet dat anderen het zelf gaan doen maar dat ze er een therapeut bij gebruiken.
Kijk een dokter wil ook niets liever dan dat er ziektes en aandoeningen blijven bestaan zodat hij/zij niet zonder werk komt te zitten. Ookal zullen ze dit nooit toegeven want dit verwachten we niet van doktoren. Die zijn er per slot van rekening om mensen te helpen, nietwaar.
Precious1
Precious1 mei 7 '10
Dat zie jij zo.

Quote:
je wilt dan toch niet dat anderen het zelf gaan doen maar dat ze er een therapeut bij gebruiken.

Dit is een conclusie die je zelf trekt.
gast
gast mei 7 '10
Dus.......geen therapeut nodig voor het achterhalen van je eerdere levens!?

Ik denk zelfs dat wanneer dit niet vanuit jezelf gebeurd het niet nodig is ook. Het gaat niet om situaties maar om jouw reactie erop. En je blijft dezelfde dingen herhalen tot het kwartje gevallen is (karma). Daar heb je dus helemaal geen vorig leven voor nodig.
Maar oké dit is mijn visie, wat jij of anderen ervan vinden moeten jullie zelf weten.
Precious1
Precious1 mei 7 '10
Quote:
wat jij of anderen ervan vinden moeten jullie zelf weten.

Klopt.
gast
gast mei 7 '10
Wat ben je van plan te gaan doen met de cursus die je gaat volgen? Therapeute worden?
Maryssa
Maryssa mei 7 '10
Aha Gast jij bedoelt dat Precious1 voor eigen parochie preekt? Dat is een manier om het te interpreteren maar volgens mij zegt Precious1 niet dat je het niet zelf moet doen maar WEL dat je er voorzichtig mee om moet gaan en het geen Spielerei is. Als je met een therapeut werkt heb je te maken met iemand die kennis van zaken heeft en je kan begeleiden als je met heftige gevoelens geconfronteerd wordt in jezelf. Regressie kan nogal wat losmaken en je wereld op zn kop zetten. Bijvb hoe kijk je tegen je in dit leven je broer / zus aan nadat blijkt dat hij/ zij je op gruwelijke wijze heeft vermoord in een vorig leven? Daar heb je goede begeleiding bij nodig.
admin
admin mei 7 '10
Er is ook hele goeie begeleiding van mensen die geen opleiding hebben gehad, maar een zeer mooie en krachtige spirituele groei hebben,
mensen die speciaal door de cosmos uitgekozen worden en worden begeleid in zulks werk.
En die dat werk dan ook met heel veel devotie uitvoeren, in liefde voor de groei van elke persoon.
gast
gast mei 7 '10
Hahaha, spreek je nu over jezelf Tinne wink
(ben het overigens deels met je eens. Ware het niet dat dit soort personen of andere levensvormen in je leven komen zonder dat het duidelijk is dat ze dit doel hebben. Het gaat niet om hen maar om wat ze los maken in jouw. Dit kunnen ook "gewoon" vrienden zijn, of een leraar op school of een ouder of zomaar iemand die je ontmoet in de trein.)

In de eerste regel die precious schrijft hier zegt ze toch duidelijk dat je het niet zonder regressie therapeut kan doen.
Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Petra
Petra mei 8 '10
Origineel bericht van: Precious1
Dat bedoel ik ook eigenlijk (wat Maryssa zegt).
Je kan soms snel geneigd zijn om iets als waarheid aan te nemen als je het graag wilt geloven. Maar eigenlijk is dat dan jezelf voor de gek houden en je begeven op een terrein wat nogal vaag is.

Nu ben ik wel van mening dat je met behulp van een regressietherapeut wat dingen uit een vorig leven kan terughalen om te helen. Maar zelf aan de slag gaan en je beelden in meditatie zien als stukken uit een vorig leven vind ik niet zuiver genoeg.


Ik denk inderdaad dat het goed is om niet zomaar wat te doen, je erin te verdiepen en eventueel iemand naast je te hebben de eerste keren. Iemand die zelf in balans is, ervaring heeft en die je vertrouwd. Heb je hier zelf ook ervaringen in opgedaan? Waarom zou je zelf niet zuiver genoeg zijn? Ik denk zelf dat dit juist de meeste zuivere vorm is.
Emuca
Emuca mei 8 '10
En dat hoeft dus niet meteen een regressietherapeut te zijn. No offence voor de mensen die een cursus tot therapeut hebben gedaan, maar is dat nou echt nodig? De kennis wat een andere bedacht heeft overnemen? Ik vind eigen onderzoek veel sterker.
Petra
Petra mei 8 '10
Ik denk dat het niet perse een therapeut hoeft te zijn, het kan natuurlijk wel. Naar mijn idee is het vooral heel belangrijk dat beiden in balans zijn,om het even wie het is, dat ieder met beide benen op de grond staat en er een goed contact is op basis van vertrouwen en inzicht in elkaar. Het kan heel prettig en goed zijn de opgedane indrukken/ervaringen meteen te kunnen delen.
admin
admin mei 8 '10
Gewoon lekker zelf doen en als je bang bent het alleen te moeten doen moet je er sowieso niet aan beginnen.
De peut houd je handje echt niet meer vast als je thuis bent...en dan?
Als het tijd is dat je dingen weet dan merk je dat vanzelf en dan kun je het ook aan zonder hulp van anderen, maar das mijn bescheiden mening.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki