Het mooiste wat er is
Deze hele ervaring heeft me veel geleerd.
Ik vind het moeilijk om te zeggen tegen mensen dat ondanks het verdriet dit een geweldige mooie week is geweest.
Het feit dat we met zijn drietjes zo intens alles zelf hebben verzorgd doet mij enorm veel.
Ik vertelde de kinderen dat het zo leuk was om zelf weer een weekje kind te zijn.
Immers zonder kids kon ik even die verantwoordelijkheid loslaten.
Even weer onder moeders vleugels zitten, wat een heerlijk gevoel.
Mamma is enorm sterk, ik ben heel trots op haar, ze zal beslist nog moeilijke dagen krijgen maar we houden intensief contact en och..Spanje is dichterbij dan je denkt.
Ik heb pappa mee naar huis genomen, mamma heeft een grote urn en ik heb een kleintje.
Omdat er een kabouter plop pop is meegegaan in de kist (heeft mijn vader jaren om gezeurd) verteld mijn zus nu iedereen dat in mijn potje alleen kabouter plop zit
....vreugde en verdriet wat ligt het toch dicht bij elkaar.
Ik heb enorm goede herinneringen aan mijn vader, mijn vader was erg streng maar zeer rechtvaardig.
Hij was een gesloten man, echte gesprekken waren helaas nooit mogelijk, dat heb ik altijd gemist en mis ik nog.
Nu echter voel ik dat dat wel kan, nu hij zijn aardse lijf heeft achtergelaten en via andere wegen kan communiceren, krijg ik die mogelijkheid wel.
Pappa wat heb ik veel van je geleerd, ik zal je geschiedenislessen missen.
Ik sprak er met mijn moeder over dat ik me even schuldig voelde omdat ik niet het verdriet toonde dat mensen verwachten.
Natuurlijk heb ik wel gehuild en zeker toen ik pappa in de kist zag en bij de crematie, maar nu voel ik berusting.
Ik WEET dat hij er nog is, hij is niet weg, daarom is mijn verdriet niet zo sterk als bij mensen die dit niet kunnen voelen denk ik.
Ik snap nu wel waarom ik deze vader en moeder heb uitgekozen
en ben heel dankbaar voor de jeugd die ze mij samen hebben gegeven.