hoe gaat het in zijn werk dat lezen?
ik wil wel wat toelichten over de honden.
de 1e foto, dat is balou. een dogo canario reu van 4 jaar.
hij was 7 mnd toen ik hem kocht.
hij is best op zichzelf. als ik thuiskom is hij niet zozeer blij dta ik er ben, maar dat hij uit de kennel mag (helaas kan hij niet los in huis, hij wil soms slopen, maar vooral plassen vind hij nodig. al van alles geprobeerd zonder resultaat. wel balen, wil hem wel gewoon binnen hebben.)hij zit er alleen in als ik niet thuis ben en 'snchts zitie in de bench. de kennel en bench zijn heel ruim, hij kan gewoon zn kontje keren.
maar op de 1 of andere manier hangt hij wel aan me.
als iemand anders met hem loopt en ik loop er een stukje achter ofzo, houd hij me in de gaten.
verder zijn er weinig dingen idd die hem boeien. speeltjes ook niet. alleen eten. met trainen was het ook om het snoepje te doen en niet om mij hihi. maar lol had hij er wel in.
echt actief is hij ook niet. af en toe een dolle 5 minuten, verder sjoktie op zn dooie akkertje rond.
mensen vind hij op zich wel leuk, maar ik moet er wel bij zijn. pas geleden was hij ontsnapt en toen vond hij mn ma niet zo aardig.
waarschijnlijk is dat piesen in huis een vorm van dominantie, maar wat ik verkeerd doe...
van teven kan hij alles hebben.
bij reuen niet. als die net als hij oog contact zoeken, klapt hij erop.
doen ze het niet en zijn ze niet zo macho, dan negeerd hij ze en kan er gewoon mee lopen.
af en toe daagtie rochelle uit en dan ff laten zien dat hij de baas is. maar verder kan rochelle zowat alles bij hem doen.
de 2e foto is dus rochelle. een american staffordshire terrier van 2 jaar.
ze is zeker een pittige tante. een uber bitch.
zij vind het idd leuk om te spelen. met een balletje of flostouw.
maar ook met balou.
ze zit idd letterlijk op balou's nek als ze aan t spelen zijn.
haar heb ik wel vanaf 9 wkn en ze had een eige mand staan, maar toen ze thuis kwam, stapte zonder pardon bij balou in de mand en slapen altijd daarin samen.
als ze spelen hangt ze dus in zijn nek. balou zit nogal ruim in zijn vel.
ze is idd waaks. vanaf dat ze 4 mnd was, sloeg ze aan. het is geen eens een waakras.
met andere honden is het altijd voorzichtigheid geblazen. kan er niet altijd een pijl op trekken met wie ze wel overweg kan.
ze heeft gelukkig een paar vriendjes.
maar als ze met balou aan de riem zit en we lopen het stukje waar iedereen zn hond uitlaat, dan lopen te klooien als er een andere hond aan komt.
niet alleen voor de baas is ze goed, voor alle mensen. iedereen die haar leert kennen vragen aan haar of ze meegaat naar huis.
zo hoort een staff ook te zijn, vriendelijk naar mensen.
ze is idd ook een jager. gelukkig nog maar 1x een muis gevangen in de slootkant en ermee gegooid zoals katten dat doen. helaas at ze hem niet op toen die dood was.
als we bij de dijk zijn en het laag water is, jaagt ze graag achter de vogels aan.
rochelle is voor mij zoals een hond hoort te zijn.
alleen buiten zou ze beter mogen luisteren, maar dat zou ik moeten trainen.