Loading...
nl

zielsverwant

Gwynith
Gwynith apr 28 '10
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar hoop hier een beetje steun te vinden of wat warmte...Ik zit momenteel namelijk in een woelige periode. Het spirituele is hierin een enorme steun voor mij, maar hier komt dus in het kort mijn verhaal.

Sinds een aantal jaar voel ik een speciale band met een collega. Die gevoelens zijn altijd blijven smeulen, aangezien ik getrouwd was en hij ook een relatie had, maar sinds een paar maanden is het vuurtje plots hevig ontvlamd. Ik was laatst bij een pendelaar en die was niet verwonderd dat ik deze aantrekkingskracht voel t.o.v. mijn collega, aangezien wij al meer dan 100 vorige levens samen hebben doorgebracht in familiale context (broer/zus, moeder/kind,...) waarvan 25 levens als geliefden.
In het begin is mijn collega voluit ingegaan op mijn avances, maar sinds kort staat het op een laag pitje. Ik heb niet het gevoel dat hij mij afwijst of niet meer geïnteresseerd is, eerder dat hij supervoorzichtig is om zich te geven. Heeft hij schrik om verder te gaan en zich over te geven aan de intimiteit? Wil hij voorzichtig zijn om niet betrapt te worden door anderen? Of is hij terughoudend omdat ik zwanger ben? Ik ben nu nl. 6 maanden zwanger van mijn derde kind en daarbij komt dat ik de relatie met mijn man heb beëindigd. Wij wonen nog wel samen, maar de relatie is over. Dit komt niet door mijn gevoelens voor mijn collega, maar door jarenlange verwaarlozing en misbruik van vertrouwen door mijn echtgenoot.

Hoe dan ook, ik heb mijn collega al regelmatig gevraagd om nog eens buiten het werk af te spreken om vrijuit te kunnen praten over alles. In het begin zijn wij een paar keer iets gaan drinken na het werk, maar nu lukt dit allemaal niet meer en ik vraag me af waarom. Hij blijft me zeggen dat hij zijn agenda gaat bekijken om af te spreken, maar hij komt verder niet over de brug.
Als ik zelf hieromtrent pendel, krijg ik telkens positieve antwoorden dat het wel goed komt en dat hij met me zal afspreken en dat ik hem niet moet opgeven. Anderzijds voel ik me onrustig en vaak ontmoedigd omdat ik in mijn zwangere toestand natuurlijk extra veel behoefte heb aan warmte en genegenheid + dat mijn buik almaar dikker wordt en mijn zwangerschapsverlof nadert (tijdens het welke ik hem veel minder zal zien). De klok tikt als het ware en voor ik in zwangerschapsverlof ga, wil ik toch graag eens met hem praten zodat ik tenminste weet waar wij staan ten opzichte van elkaar.

Mijn collega is ook redelijk spiritueel en ik heb hem verteld over onze vorige levens samen, wat hij erg intrigerend vindt. Als ik bij hem ben, voelt alles supergoed en zo vertrouwd dat woorden eigenlijk overbodig zijn. Met wat ik weet over die vorige levens, ben ik er ook niet van overtuigd of bereid om de typische hard-to-get-spelletjes te spelen. Ik voel dat ik gewoon eerlijk moet zijn tegenover hem over al mijn gevoelens, maar hoe krijg ik hem zover dat hij zich wat meer openstelt en met mij afspreekt? (ik "praat" nu nl. veel per mail met hem, maar via die weg praat hij niet terug en zie ik zijn reacties niet)
Kan ik hem op één of andere manier stimuleren of moet ik rust zoeken bij mezelf? De pendelaar die ik zag, zei me nog dat ik me niet moest inhouden en dat ik in dit geval gerust mocht aanvallen, om het zo te zeggen.

Ik hoop dat iemand van jullie mij via dit forum wat extra helderheid kan geven of wat "warmte" die ik (en mijn baby) nu broodnodig hebben...
Delen:
Cialara
Cialara apr 28 '10
Hoi Gwynith,

Allereerst welkom hier bij Merudi en dank voor het schrijven van je verhaal.

Ik herken veel in wat je schrijft over de aantrekkingskracht van een zielsverwant. En je hebt gelijk wanneer je schrijft dat spelletjes in dit soort relaties niet horen, omdat je op zielsniveau al zoveel verder bent dan dat. Openheid, eerlijkheid zijn hier meer van toepassing. Echter ook geduld en rust. Je kunt de ander niet dwingen en de vorige levens zijn mooi om te weten, geven je het gevoel van het hebben van een sterke band, maar wat telt is nu, dit leven. Wat die pendelaar ook zegt, die kan het ook mis hebben winkAls het echt zo bedoeld is dat jullie bij elkaar zullen komen, dan moet je dus vooral geduld en vertrouwen hebben.

Als je zelf gaat pendelen, kan het best zijn dat je ego even de boel overneemt tijdens het pendelen en de voor jou prettige uitkomsten geeft...dat gaat heel onbewust. Je moet heel sterk in je schoenen staan wil je dat tegenhouden!

Ik weet dat het lastig is voor je, maar richt je nu vooral op die kleine lieverd in je buik, die gaat nu toch wel voor smile

Liefs en een dikke knuffel van mij smile

Jorine.
admin
admin apr 28 '10
prachtig antwoord, Jorine! Alles zit er in wat je kunt aanbieden.. mooi om lezen! grin
Ik sluit me er volledig bij aan.
admin
admin apr 28 '10
Hallo Gwynith,

Voel je hier welkom!
Ik kan me bij Jorine volledig aansluiten, alles is erin gezegd waar je wel mee verder kunt denk ik.

Warme groet,
Marjan
Elfje21
Elfje21 apr 29 '10
Hey Gwynith,

Welkom op het forum! Bijzonder verhaal wat je vertelt over die mogelijke zielsverwant. Ik geloof wel dat als jullie bestemd zijn voor elkaar in dit leven, het op de een of andere manier wel goed zal komen. Dat valt af te wachten natuurlijk.

Wat Jorine zegt over dat pendelen en het ego, klopt wel. Soms kan het gebeuren dat je de uitkomsten krijgt die je graag zou horen.

Wat betreft de pendelaar. Het zou kunnen dat wat hij zegt, waar is, maar het kan ook zijn van niet, dus je kunt het nooit 100% geloven. Daarin sluit ik me ook aan bij Jorine.

Maar als ik van jou was, zou ik nog even proberen, omdat je nu ook niet weet wat hij denkt en waarom hij niet reageert. Als je begint te merken dat hij een slechte reactie heeft, of dat hij het gevoel geeft dat hij het niet wil, of je hem niet vertrouwt dan pas zou ik beginnen oppassen. Want dat is natuurlijk geen goed teken. Maar het meteen opgeven zou ik niet doen.

Veel liefs,

Elfje21
susie14
susie14 apr 29 '10
Hai Gwynith,

Moeilijk en verwarrend..ik ken het gevoel.
Maar in jouw geval..ik kan me voorstellen dat hij een beetje afstand neemt.
Jij bent zwanger van je nu nog huidige man,je geeft aan dat je relatie op 0 staat, maar jullie wonen wel nog in hetzelde huis.
Draai de rollen eens om, dat zou voor jou ook moeilijk zijn.
Het ene is nog niet volledig afgesloten,om dan al meteen aan iets nieuws te beginnen. Misschien si hij daar nog helemaal niet aan toe .

Geef hem de tijd die hij nodig heeft. Jullie hebben een diepe zielsverbinding, die wordt niet zomaar kapotgemaakt.
Die verbinding blijft altijd.
Denk aan je kleintje....die komt nu op de 1e plaats!

Succes en geniet nog van je zwangerschap!


Sieske
admin
admin apr 29 '10
Prachtige reactie Jorine smile
Jij schrijft exact wat ik dacht in het stukje wat Gwynith schrijft over pendelen.
Eigenlijk kun je altijd beter een ander voor jezelf laten pendelen, das tenminste mijn ervaring.

Sterkte Gwynith.
Gwynith
Gwynith apr 29 '10
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer het allemaal een beetje los te laten en kijk, vandaag nam hij toch zelf initiatief. Nog niet meteen om af te spreken, maar wel een klein gebaar waaruit ik duidelijk kon verstaan dat hij het wel degelijk ziet zitten met mij.
Geduld en vertrouwen hebben zijn mooie deugden en zoals jullie aangeven, denk ik dat het inderdaad het beste is om wat rustiger te worden in heel de situatie en hem/het wat ruimte te geven.
En de pendel laat ik voorlopig even terzijde. Ik vrees dat ik momenteel ook veel te emotioneel ben om hier objectieve antwoorden van te krijgen.

Bedankt voor jullie steun!
admin
admin apr 29 '10
Je mag hier altijd over je emotie schrijven, waneer je maar wenst.
Er zal altijd een luisterend oor zijn voor jou.

liefs
Bellefleur
Petra
Petra apr 30 '10
Gwynith, er komt momenteel een heleboel op je af. Een scheiding met twee kindjes en een derde op komst is een grote keuze/verandering. Een mooie, maar ook ingrijpende verandering. Ook al woon je nog bij elkaar, het brengt evengoed veel gevoelens, onrust en extra ballast met zich mee. Het is misschien al een aardige klus je kinderen en jezelf hier goed doorheen te loodsen. Wat ik me echt afvraag is, hoe ga je het allemaal doen de komende tijd? Hoe pak je het aan in de nieuwe situatie?

Uit wat je schrijft begrijp ik dat je man er (o.a.) niet voor je is. Maar ook dat je collega er niet echt voor je is, op de manier die jij nodig hebt.

Geen afspraak willen maken en niet echt naar jou komen, terwijl hij weet wat je doormaakt, weet dat je juist nu een arm kunt gebruiken, verteld wel iets. Waarom wil je verder met iemand die er niet echt voor jou is?

Natuurlijk is een glimp, een stukje hoop, een positieve impuls (iemand je niet afwijst) is iets heel anders als de bouwstenen voor een relatie gebaseerd op wederzijdse liefde, aandacht en respect. Dan is de behoefte om bij elkaar te zijn vanzelf aanwezig en zou dat niet zoveel vraagtekens hoeven geven of moeite hoeven kosten, zeker niet in het begin, dan wil je toch niets liever dan bij elkaar zijn. kan het zijn dat jij verliefder bent dan hij, terwijl je aanvankelijk iets anders dacht of dat die indruk is gewekt? Wil je dat zo dan nog wel?
Is dat wel zielen liefde of kan het zijn dat jouw zielsverwant je alleen een levensles aanreikt?

Je verdient iemand die 100% voor je gaat, interesse toont, ook behoefte heeft om jou te ontmoeten, ongeacht de omstandigheden, je verdient niets minder dan dat lieverd. Begrijp je wat ik bedoel? Uit een goed hart..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki