Loading...
nl

Hoeveel tijd moet er tussen fotolezingen inzitten?

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 22 '10
Al een paar keer is er bij een fotolezing een aantal reacties geplaatst, dat het te snel is dat iemand de foto heeft laten lezen en dat er minstens een half jaar tussen zou moeten zitten. Omdat ik graag een aantal misverstanden uit de weg wil helpen heb ik dit topic even opgesteld.

Uiteindelijk is de regel heel simpel: de lezer bepaalt wie die leest en wanneer. Als je niet behoefte hebt om iemand te lezen, ga dit dan gewoon niet doen. Dat staat los van de tijd die tussen de lezingen moet zitten.

De tijd waarover hier gesproken wordt, heeft meestal te maken met de tijd die zit tussen het nemen van de verschillende foto's. Maar ook dit is per persoon die leest weer verschillend. Een aantal lezers zijn heel goed om uit een oude foto, toch recente informatie te halen.

Toch zijn de meeste lezers gevoelig voor het moment van vastleggen en lezen dus "oude" dingen op oudere foto's. Daarom staat er ook in de regels van het fotolezen dat het zo recent mogelijk moet zijn.

Als je kijkt naar waarom ik fotolezingen op Merudi heb geplaatst, is om mensen inzicht in zichzelf te geven op het huidige moment. Uit de praktijk blijkt dan ook dat mensen vanuit hun kern niet zo snel veranderen en dat een lezing van iemand, pas na een half jaar echt wezenlijk anders kan zijn. Daar komt dus dat halve jaar vandaan.

Ook is het zo, dat iedereen een eerlijke kans moet krijgen om gelezen te worden en dat je daarom ook rekening met een ander kunt houden. Maar ook dit is ter beoordeling van de fotolezer zelf.

Ik wil voorop stellen dat het lezen hier op vrijwillige basis gebeurd en dat iedereen vrij is om te lezen wie die wil. Dat kan dus betekenen dat sommige mensen wel 10x worden gelezen en andere niet eens één keer. Zo is het nu eenmaal en daar kunnen we niets aan veranderen.

Mochten er toch dingen niet duidelijk zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Of mochten we dingen beter kunnen maken, dan hoor ik dat ook graag!
Delen:
Marenubium
Marenubium apr 22 '10
Heej super NiMS!
Bedankt voor de verduidelijking laugh
admin
admin apr 22 '10
Ah ok.. nu weten we het zie! grin
admin
admin apr 25 '10
Dank voor de aanvulling ... smile
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki