Loading...
nl

Disney

Heaven
Heaven jan 3 '07
Hoi allemaal,

Hier 2 foto's van Disney Hoop dat jullie iets doorkrijgen. Voor degene die het nog niet hadden gelezen. Hij is oudjaarsdag overleden door onbekende reden is hij erg ziek geworden en hebben we hem in moeten laten slapen.. Hij was maar 3 maandjes oud.

-- Het voledige verhaal vanuit mijn persoonlijke blog gehaald---

Hallo allemaal,
Weer even een update van onze kant.
Het nieuwe jaar zijn we ondertussen alweer in gegaan.. wat gaat de tijd toch snel!
Ik schrijf deze blog omdat ik gewoon even zin heb om het van me af te schrijven...

Oudjaarsdag is naamelijk, ons lieve katje Disney overleden...
Heel onverwacht natuurlijk want hij was nog maar 3 maandjes oud en leek kerngezond.

Hij was vorige week ziek, had koude koorts dus we maakten ons al heel erg zorgen! de hle nacht hem warm gehouden met een kruik
en we zijn de hele nacht bij hem gebleven en hem met een spuitje gevoed.
Volgende dag natuurlijk gelijk naar de dokter gegaan. Om na te laten kijken wat er met hem was.
Volgens de dokter was zijn maagje van streek en hij kreeg een prik om zijn eetlust te bevorderen.
Ook kreeg hij speciale voeding, die ze normaal naar een operatie krijgen. om hem weer helemaal
de oude te laten worden! We hebben hem weer de hele dag en nachtg in de gaten gehouden om maar te zorgen dat hij beter werd.
de volgende dag was hij alweer speels aan het worden en eigenlijk kregen we het gevoel dat het weer goed kwam.
hij was weer een beetje zichzelf. en dat gaf een goed gevoel.

Nog geen 2 dagen verder was het oudjaarsdag, mijn schoonzusje maakte me wakker omdat het niet goed ging met Disney, natuurlijk ging ik meteen bij hem kijken, om te kijken wat er was.. zijn pootjes stonden krom, hij was compleet bezweet, ontlasting was gewoon gaan lopen, en hij tikte met zijn koppie op de grond. Van de schrik om hem zo te zien raakte ik in paniek, en begon al gelijk te huilen.

Je raakt toch gehecht aan zo een lief een aanhankelijk beestje als hij was..

Ik heb op dat moment direct de dierenarts gebeld, met de vraag wat nu?
Half 10 mochten we komen, om hem na te laten kijken...

Me moeder en schoonzusje gingen mee, robbert zei hem thuis al gedag, waarna hij nog een laatste prauw geluidje maakte.
Robbert wist wel dat hij niet meer terug zou komen..

Toen we daar aangekomen waren bij de dierenarts, moest ik eerst formulieren invullen, ik snapte niet waarom dat niet erna kon, kijk hem nou alsjeblieft na, voordat het te laat is.. was meer mijn gevoel..
het liefste nam ik hem natuurlijk weer naar huis.

En verwende ik hem weer met de bergen snoepjes, lekkers en speelgoed wat we allemaal voor hem hadden gekocht.

Op het moment dat de dierenarts hem zag, zei ze al.. dit is echt niet goed...
Ze legde uit dat het wellicht een kattenziekte was maar kon het niet bevestigen.
we wouden disney al maanden zijn cocktail prikken geven maar dat kon steeds niet omdat hij eerst ringworm had, en toen daarna ook ziek was.
en dan mag het niet.

Meer dan dat kon ze er eigenlijk niet van maken.

Mijn schoonzusje vroeg nog een aantal maal of hij nog een kans had om het te overleven. Waarna werd geandwoord...
Dat ze er niks aan konden doen... En dat ik de beslissing moest maken of ik hem in wou laten slapen.

Ik heb nog nooit zo een beslissing moeten maken, je bent toch op een bepaalde manier van het beestje gaan houden.. en dan moet jij degene zijn die zijn leventje weer afneemt.

Is niet bepaald een makkelijke beslissing. maar hij had natuurlijk heel erg veel pijn en om hem nou te laten lijden wou ik ook niet...

Mijn moeder, was er ook bij en had vooraf met robbert afgesproken, dat als ik de beslissing niet kon nemen, zei hem voor me zou maken Alleen als het natuurlijk echt niet anders kon.... Waardoor me moeder zei, Heaven neem maar afscheid van Disney...

Die ochtend hebben we Disney in laten slapen... en de dierenarts noemde het... soms heb je gewoon pech.. hoe goed je ook voor een beestje zorgt dit was niet jou fout. Hij was gewoon te zwak om te leven....

Natuurlijk is het fijn om te horen dat het niet mijn schuld is geweest... maar toch doet het zeer! had hem zo graag gehouden!

Maar soms is het leven gewoon niet eerlijk....

Disney 03-09-2006 / 31-12-2006
Ons lieve kleine vriendje!

Liefs Heaven -- Het voledige verhaal vanuit mijn persoonlijke blog gehaald---
Delen:
Charlie
Charlie jan 3 '07
aahhh, zo klein, zo lief. Ik kan geen foto lezen, maar ben wel ontroerd.
Wendy's
Wendy's jan 3 '07
aaaah, kei schattig!!

Ik zal een van deze dagen kijken wat ik voor je kan doen.
Ik wil het wel proberen. :)
Heaven
Heaven jan 3 '07
Dankjewel Wendy, ben benieuwd!
Wil zo graag wat weten hoe het nou kon, of dat het goed is..

Wist eigenlijk niet dat jeje zo kon hechten aan een beestje
Wendy's
Wendy's jan 3 '07
Beste Heaven,
Hier mijn lezing. Ik heb dit nog niet zovaak gedaan.. dus er kunnen wat foutjes in zitten. ;)

Volgensmij kreeg Disney erg veel aandacht, en soms ook wel eens TE veel. Waardoor hij het niet prettig vond, of misschien wel geirriteerd raakte. Ik denk wel dat Disney zelf de aandacht vroeg.

Hij is natuurlijk erg speels, en net een beetje de wereld aan het ontdekken.

Disney ziet er sterk uit in karakter. Ook zie ik dat hij een eigen willetje heeft.

Ik zie er een eigenwijs ondeugend katje in.
Ik kan me zo voorstellen dattie als een gek door het huis heen rent!

Volgensmij gaat Disney niet veel met andere katten om. En is hij meer met zichzelf bezig.

Ook zie ik angst in zijn ogen. Schrok hij van bepaalde dingen??

Ik heb het gevoel ofdat Disney niets kwaads(gemeens) in huis heeft, Echt zoon lieverdje! :D
Maar toch heb ik het gevoel dat Disney wel eens gemeen kan doen als het om zijn eigen bestwil gaat. Of uit bescherming voor zichzelf.

Helaas kan ik niks zeggen over de overlijding :(, maar ik denk dat dit niet de bedoeling was.

Ik kreeg niet zo heel veel door, ik weet niet hoe dit komt.
kben benieuwd wat je ervan vindt!

Groetjes, Wendy ;)
Mimi*
Mimi* jan 3 '07
Vind het toch wel goed Wendy dat je zoveel hebt kunnen vertellen.Ookal heb je het niet vaak gedaan.
Heaven
Heaven jan 3 '07
Hoi Wendy,

Ik wil je allereerst heel erg bedanken voor dat je het wilde doen.

Disney eisde inderdaad veel aandacht, liep continu achter je aan, of je nou aan het koken was, of naar de toillet moest. Hij wou het liefste mee.

Als hij alleen was begon hij heel erg te mauwen, met andere woorden hij kreeg heel erg veel aandacht, werd onwijs veel mee gespeeld. Maar wou dat zelf ook naar mijn weten, hij was niet graag alleen.

Namen hem eigenlijk overal in zijn reismandje mee naartoe.. altans als we 1 complete dag weg zouden zijn ging hij mee..

Ja voor gekke geluidjes was hij angstig dan rende hij met een noodvaart weg. of dook in elkaar.

Disney was een huiskat, dus kwam nooit bij andere katten. alleen toen hij nog heel klein was, toen liet hij de andere katjes altijd over hem domineren.

Hij was net in de katten pubertijd, dus deed alles wat niet mocht. maar ook dat vonden we vaak niet erg, hoorde bij hem. En was vaak leuk om te zien hoe hij druk door het huis heen rende.

Heel erg bedankt Wendy

Liefs

Heaven
Wendy's
Wendy's jan 3 '07
alsjeblieft :)

Dan zat ik nog best goed ;).

Alleen jammer dat ik niets doorkreeg over zijn overlijding of hoe het nu is. Want volgensmij was dat belangrijker voor je om te weten, dan zijn karakter wat ik nu verteld heb.
Dit was ook mijn 3de 'dierenfoto'. Dus misschien dat ik er later meer uit kan halen.

Mocht je ooit nog een nieuw katje willen, wij geven paar keer per jaar gratis kittens weg. :p mijn katten zijn nu alweer zwanger!!
Tamara26
Tamara26 jan 3 '07
Lieve Heaven,

Ik krijg een verdrietig gevoel bij het zien van de foto's...
Het is een heel schattig poesje, maar ik zie een trieste blik. Dat heeft niet aan jullie gelegen of aan de aandacht die hij kreeg.
Ik heb het gevoel dat hij vanaf de geboorte iets heeft gemankeerd.
Wat dat was, dat kan ik je niet vertellen. DAt zie ik niet.

Het feit dat hij altijd door de andere poesjes gedomineerd werd, kan wat vertellen over zijn gesteldheid. In het wild worden de zieke/zwakke poesjes altijd gedomineerd en getreiterd (voedsel opeten, beste plekjes afpakken) zodat ze nog minder kans hebben om te overleven. Deze overlijden ook meestal na korte tijd.

Hoe was de moederpoes tegen haar?
Hier ben ik erg benieuwd naar.

Veel liefs,
Tamara26
Tamara26 jan 3 '07
Ik heb een vraag aan je Wendy's:

Waarom laat je je katten niet gewoon helpen?
Er zijn al ZOVEEL poesjes op deze aarde...
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarbij is het voor een poes echt niet goed om bij ELKE krolsheid gedekt te worden.
Het put ze uit.

Ik wil niet betweterig over komen, maar heb een goed hart voor dieren en er zijn al zoveel katten die ook een goed baasje nodig hebben. Als je het kunt doen, laat ze helpen.
Dat scheelt alweer een beetje...
Wendy's
Wendy's jan 3 '07
 Quote:
Origineel van Tamara26:
Ik heb een vraag aan je Wendy's:

Waarom laat je je katten niet gewoon helpen?
Er zijn al ZOVEEL poesjes op deze aarde...
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarbij is het voor een poes echt niet goed om bij ELKE krolsheid gedekt te worden.
Het put ze uit.

Ik wil niet betweterig over komen, maar heb een goed hart voor dieren en er zijn al zoveel katten die ook een goed baasje nodig hebben. Als je het kunt doen, laat ze helpen.
Dat scheelt alweer een beetje...
We hebben er ooit aan gedacht om ze te sternaliseren (alsk het goed schrijf). Alleen toen hadden we besloten om ze aan de kattenpil te doen. Dus ze zijn twee jaar aan de pil geweest. En sinds vorig jaar zijn ze daar weer vanaf. :)
Heaven
Heaven jan 3 '07
Hallo Tamara,

De moeder poes was eigenlijk altijd heel lief voor hem. alleen zijn broertjes en zusjes liepen hem soms omver, en vaak nam hij zelf afstand.

Wat jij zegt was ook onze vermoeden dat hij vanaf dag 1 al iets heeft gemankeerd. maarja daar ga je dan weer aan twijfelen omdat hij zo speels en druk en lief was...

Heeel erg bedankt Tamara voor je lezing..

Door meer inzicht erin te krijgen geeft het mij ook meer rust..

ik zit er zo erg mee, en mis hem zo.. begreep gewoon echt niet waarom hij nou ineens ziek werd..

nogmaals bedankt

Liefs
Heaven

---------------------------------------

Wendy ik vindt dat je het al heel erg goed deed, klopte wat je vertelde... als je misschien nog meer doorkrijgt hoor ik het natuurlijk graag...

Liefs Heaven
Tamara26
Tamara26 jan 3 '07
Heaven, het is niet jouw schuld he?!?!
Jij hebt haar alles gegeven wat je kon.

Dit poesje kon zelf alleen niet meer...
Waar de andere kittens katers, poesjes...??

Wendy's,
gaan ze hierna dan wel weer aan de pil?
Zou me een gerust hart geven.......
Liefs,
Wendy's
Wendy's jan 3 '07
 Quote:
Wendy ik vindt dat je het al heel erg goed deed, klopte wat je vertelde... als je misschien nog meer doorkrijgt hoor ik het natuurlijk graag...
Dank je :)

Quote:
Wendy's,
gaan ze hierna dan wel weer aan de pil?
Zou me een gerust hart geven.......
Liefs,
Dat weet ik nog niet.. ligt eraan natuurlijk ook aan wat mijn moeder ervan vindt.
Mimi*
Mimi* jan 3 '07
Die katten van jullie zijn wel 3x per jaar zwanger onderhand! Haha wist niet dat ze nu weeer zwanger waren. Ben benieuwd hoeveel Philip's, Sabines, Wendy's, Stephanies, en Mimi's bij zitten ;)
Heaven
Heaven jan 4 '07
Tamara, ik heb me wel schuldig gevoeld heel erg. waarom kon hij nou ineens ziek zijn, was het er iets met het eten, kattenbak, of was het iets anders.... had ik iets vergeten , wat hij door heeft geslikt.. al die dingen bleven maar doormalen...

Snap gewoon niet dat hij de ene dag zo fit was tot savonds 3 uur, en de volgende dag, 8 uur smorgens zo lag...

zo snel....
Daarom zit ik ook met al die vragen...

de andere kittens zijn allemaal wel gezond..

alleen deze was blijkbaar niet sterk genoeg...

liefs

Heaven
mause
mause jan 4 '07
hoi heaven,

ik hoop dat je antwoorden krijgt op je vragen, zodat het je wat gerust kan stellen en dat je het beter kunt verwerken.

het is inderdaad erg snel gegaan. en snap dat je met vragen zit.

sterkte.
jo
jo jan 4 '07
als katjes zelf afstand nemen betekent dat vaak dat ze apart gaan liggen om dood te gaan.
Heaven
Heaven jan 4 '07
Ja maar dat deed hij toen hij heel klein was, daarna eigenlijk nooit meer.. was altijd heel aanhankelijk...
Wendy's
Wendy's jan 4 '07
 Quote:
Het feit dat hij altijd door de andere poesjes gedomineerd werd, kan wat vertellen over zijn gesteldheid. In het wild worden de zieke/zwakke poesjes altijd gedomineerd en getreiterd (voedsel opeten, beste plekjes afpakken) zodat ze nog minder kans hebben om te overleven. Deze overlijden ook meestal na korte tijd.
Ik denk niet dat het hieraan ligt. Mijn gevoel zegt dat hij lichamelijk zwak was. Ook nog omdat hij erg jong was. Heeft Disney spuitjes gehad na 8weken, voor bepaalde ziektes?
Het kan wel een boodschap zijn voor andere, of als je een nieuwe kat gaat nemen.

Ik denk dat Disney lichamelijk zwak was vanwege dit stukje uit mijn lezing:

Helaas kan ik niks zeggen over de overlijding , maar ik denk dat dit niet de bedoeling was.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420