Ik ben al eerder hier op de site geweest voor een aantal foto readings. De reacties die ik daarop kreeg hebben mij goed gedaan. Ik ben de site blijven volgen en zie hier een vriendelijke en warme sfeer. Daarom wil ik hier nu even mijn verhaal kwijt. Normaal gesproken zou ik dat bij mijn vrouw of mijn moeder doen maar dat kan nu even niet. Vandaar dat ik het hier doe, zodat ik het even kwijt kan.
Ik zal niet mijn hele leven gaan beschrijven want de eerste 38 jaar gingen eigenlijk zonder grote problemen voorbij. Soms wat ups, soms wat downs, maar niks waar ik niet uit kwam of overheen kon komen. En altijd bleef ik positief over het leven en de toekomst. Maar eind 2008 is het allemaal veranderd en is de ellende begonnen.
In die periode werd mijn schoonmoeder ernstig ziek en na een paar onderzoeken in het ziekenhuis kregen we op 8 december te horen dat ze longkanker had met uitzaaiingen naar de hersenen. We kregen direct te horen dat ze in een ongeneeslijk stadium zat, maar de artsen wilden toch de kanker behandelen om haar nog een paar maanden extra te geven. Dat heeft niet mogen baten want precies een maand later is ze overleden nadat ze er nog een zware longontsteking bovenop kreeg.
Door het overlijden van mijn schoonmoeder raakte mijn vrouw in een depressie en iedere keer dat ze weer een klein beetje tot zichzelf kwam kregen we weer een sterfgeval te verwerken. In 3 maanden tijd hebben we samen 5 familieleden en 6 kennissen verloren. De depressie van mijn vrouw werd, mede daardoor, alleen maar erger en in de zomer van het afgelopen jaar is ze 3 maanden opgenomen geweest in een hersteloord. Dat waren ook 3 zware maanden voor mij en onze 3 kinderen, maar met de hulp van vooral mijn moeder, die de kinderen opving na school, het huishouden een beetje bijhield en waarbij ik mijn verhaal kwijt kon, ben ik er doorheen gekomen.
Toen mijn vrouw weer thuis kwam leek het allemaal weer wat beter te gaan, totdat ze me in december vertelde dat ze gevoelens had voor vrouwen en met een vrouw verder door het leven wilde.Op dat moment stortte mijn wereld even helemaal in en verloor ik even mijn positieve kijk op de toekomst. Vanaf dat moment ben ik me gaan verdiepen in het spirituele en ben ik op zoek gegaan naar mijn gids(en). Geprobeerd om contact te krijgen. Dat is me (nog) niet gelukt maar in de zoektocht naar mijn gids heb ik mezelf gevonden en mijn toekomst bepaald. Samen met mijn vrouw heb ik vervolgens onze toekomst besproken en gelukkig zaten we op dezelfde golflengte. We hebben geen ruzie en hebben in goed overleg besloten om alleen verder te gaan zodra zij haar depressie onder de knie heeft en alleen verder kan.
Op dat moment leek het weer allemaal beter te gaan en leek het ook goed te komen. Maar mijn vrouw had de onzekere toekomst die we nu tegemoet gaan zwaar onderschat en raakte opnieuw in een zware depressie, wat opnieuw leidde tot een opname. En opnieuw met de hulp van mijn moeder ging ik een zware periode tegemoet, maar nog altijd met een positieve blik op die toekomst ondanks alles wat er gebeurd was.
Tot 2 weken geleden mijn moeder belde dat ze met een griep op bed lag en de kinderen (en mij) even niet op kon vangen. Helaas bleek het geen onschuldig griepje te zijn maar een zware longontsteking. Ze ligt nu op de IC in het ziekenhuis en iedere keer als het een beetje beter lijkt te gaan, krijgt ze weer een terugslag waardoor ze maar niet beter wil worden. Afgelopen weekend leek het ook weer beter te gaan met mijn moeder en leek ze weer aan het herstellen te zijn. Maar weer heeft ze nu een terugslag. Ze ligt opnieuw aan de beademing en we gaan weer een paar angstige dagen tegemoet.
Keer op keer lijkt de neerwaartse spiraal waarin ik zit eindelijk onderbroken te worden. En keer op keer blijkt het niet zo te zijn. Al anderhalf jaar. Ik probeer mijn positieve blik op het leven te behouden maar het wordt me alles behalve gemakkelijk gemaakt om dat vol te houden.
Sorry dat het zo’n lange post is geworden maar nu ik mijn verhaal niet bij mijn moeder of mijn vrouw kwijt kan, moest ik het ergens anders kwijt. En dit voelt voor mij de beste plaats om dat te doen.