Loading...
nl

Wie wil deze foto van mijn overleden moeder lezen?

Helena
Helena apr 11 '10
Wie zou deze foto willen lezen?
Ik heb veel verdriet om het verlies van mijn beide ouders.
Delen:
Elfje21
Elfje21 apr 11 '10
Hey Helena,

Ik ben zelf nog maar een beginner op het vlak van fotolezen, maar ik zou het wel eens willen proberen morgen als je dat zou willen. Zeg het maar of dat goed is voor je, want ik weet niet of je dat zou willen, omdat ik een beginner ben.

Weet jij misschien hoe je een foto op de site zet, want ik probeerde het net met een foto van mij, maar ik weet niet hoe ik die op de site kan krijgen. Kan het ook zonder url?

Mag ik eens iets vragen? Toen ik naar de foto van je moeder keek, krijg ik het beeld van een bruine houten kast door die tegen een muur staat. Zegt dat je iets? Zou het kunnen dat je op zo een kast foto's van je moeder hebt staan? Of zit ik er helemaal naast? Je mag het me zeggen hoor.

Veel liefs,

Elfje21
Helena
Helena apr 11 '10
Hai Elfje,
Ja dat zou ik zeker wel willen.
Ikzelf heb een bruine houten manou kast en daar staat een foto van mijn moeder op dus dat heb je helemaal goed.
Ik heb mijn foto's op Picassa staan en als ik hieronder bij bestandsbeheer klik dan kan ik de foto uploaden, ik kom eigenlijk dan automatisch in de map met foto's.
Succes met het foto laden!
Groetjes Leny
Elfje21
Elfje21 apr 12 '10
Hey Leny,

Bedankt voor de informatie. Ik ben blij dat ik dat van die kast goed had. Nog een vraagje: is dat een vrij donkerbruine kast? Want dat gevoel had ik. En hebben jullie toevallig een soort van stenen vloer? Ik zeg maar wat in me opkomt, het kan verkeerd zijn.

Ik zal als ik eens tijd heb een van de dagen de foto van je moeder lezen.

Veel liefs,

Elfje21
Helena
Helena apr 12 '10
Hai Elfje,
Ja inderdaad een donkerbruine kast, alleen de vloer is niet van steen maar een groene parketachtige (vinyl) vloer.
Goed van die kast zeg!
Groetjes Leny
Elfje21
Elfje21 apr 12 '10
Hey Leny,

Geeft niet hoor, ik ben nog maar een beginner.

Veel liefs,

Elfje21
Helena
Helena apr 17 '10
Is er nog iemand die een poging wil wagen om de foto van mijn moeder te lezen?
Ik zou het heel erg waarderen.
Alvast bedankt!!!!
Groetjes Leny
admin
admin apr 17 '10
ja ik wil wel, maar de achtergrond is voor mij te druk,
en zo krijg ik geen aansluiting met de energie van je moeder!
Helena
Helena apr 17 '10
Hallo Bellefleur
Is deze foto misschien beter?
Groetjes Leny
Elfje21
Elfje21 apr 17 '10
Hey Helena,

Ik heb het gevoel dat je moeder je iets bepaald niet heeft kunnen vertellen wat ze misschien wel graag wilde. Zou dat kunnen voor zover jij er iets van weet. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, maar omdat ik ook het gevoel krijg dat ze je mist, zou het misschien kunnen dat ze je niet heeft kunnen zeggen dat ze van je houdt. Het kan ook iets anders zijn.

Ik heb het gevoel dat ze hierdoor niet zo gerust is. Probeer misschien haar gerust te stellen door met haar foto te praten of op het kerkhof met haar te praten en te zeggen dat je er bent voor haar en haar begrijpt en dat ze je mag vertellen wat ze graag wil zeggen, misschien dat je dan wel iets doorkrijgt of dat ze dan zelf geruster is.

Ik weet niet hoe je moeder overleden is, maar heb het gevoel dat ze wel wat angst had vlak voor of tijdens het overlijden. Zou dat kunnen? Vergeef me als het verkeerd overkomt dat ik dit zo zeg, het is zeker niet mijn bedoeling om je te kwetsen. Het kwam gewoon in me op en ik weet niet goed, maar misschien is het wel belangrijk dat je het weet.

Zou het kunnen dat je moeder moeilijk fouten van zichzelf aan zichzelf toegaf en aan anderen?

Ik denk dat ze veel van je gehouden heeft en altijd het beste voor je gewild heeft.

Ik zie op de tweede foto ook beter en heb het gevoel dat ze veel verdriet heeft om iets. Het is alsof ze treurt om iets, maar weet niet goed wat.

Als ik nog vragen kan beantwoorden, mag je het altijd zeggen.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Veel liefs,

Elfje21
Marenubium
Marenubium apr 17 '10
Lieve Helena,

Wat een mooie foto van jouw mams (de eerste)! Dit geeft echt aan hoe zij in het leven stond, nietwaar?
Of tenminste, hoe jij haar ziet.

Jouw mams is in alles nog bij je, en ze heeft heel veel zaken los mogen dan wel kunnen laten. Op dit moment kan ze veel meer voor jou betekenen dan toen ze er nog was.
Ze staat met heel veel vrede en liefde achter je, en glimlacht bij alles wat je doet. De blokkade die er in haar aardse leven tussen jullie was heeft ze van zich af mogen schudden.
Zoals zij van uit haar puurheid was, wat JIJ voelde, maar niet kon raken, en wat ze niet kon laten zien, zo is ze nu smile
En het is goed zo. Ze is trots op je, echt enorm, en ze omarmt je met al haar liefde.
Goed onthouden he laugh

Jouw paps...jouw paps is op een afstandje aanwezig. Hij is er nog niet helemaal, en heeft voor zichzelf nog het 1 en ander los te laten. Dat heeft meer te maken met zijn eigen verleden, dan met jou en/of jouw mams. Hij komt uiteindelijk ook wel 'over', hij is zoo verrekte nieuwsgierig naar jou, en wat je mams doet laugh
Maar nog steeds kijkt hij alles een beetje aan met argusogen. Je kan hem helpen misschien, als je dat wilt. Hij heeft ergens nog bevestiging nodig, maar ik weet niet waarin. Misschien weet jij het? En anders maak je er niet teveel druk om. Wat ik al zei, hij komt vanzelf wel 'over' smile

Jouw beide ouders voelen goed, en er is veel liefde, ook naar jou toe. Hou dat vast Helena smile
Je kan hen een plekje in jouw huis geven, door hun foto's een mooi plekje te geven, en er echt jouw energie in te leggen, door de foto's te omringen met persoonlijke spulletjes, een kaarsje, bloemen, gedichten, wat je maar prettig vind!
Ook kun je gewoon tegen ze praten, in gedachten of hardop. Want ze zijn er echt wel wink
Vooral jouw mama.

Knuff meis! Hopelijk heb je hier wat aan smile
Maryssa
Maryssa apr 18 '10
Lieve Helena,

Ik wil wel even kijken naar de foto van jouw moeder:

* Jouw moeder was een tuinmens. Ik zie haar wandelen door de tuin met een groene gieter. Lekker bezig met bloemen en planten. Vogeltjes komen ook door.

* Een vrouw met veel warmte en liefde maar toch moeite om dit te tonen. Ze deed dit op Andere manieren. Ik krijg te zien dat ze je een bakje eten meegeeft. Dat ze weet dat je een gerecht van haar zo lekker vindt en ze extra teveel maakte. Ze houdt van je nu, maar ook tijdens haar leven. Toch denk ik niet dat ze de woorden IK HOU VAN JE letterlijk tegen je heeft uitgesproken. Ze wilde dat wel maar kon het niet.

* Volgens mij hield jouw moeder zich bezig met levensvragen. Krijg haar te zien met een boek waarbij ze allemaal boekenleggers tussen de bladzijden deed om nog eens terug te kijken als ze bepaalde onderwerpen overdacht had.

* Jouw moeder had volgens mij ook wel een hang naar het spirituele. Kerkbezoek krijg ik te zien niet elke week maar wel geregeld. Verder ook wel het overdenken van de dood, reïncarnatie etc.

* Had jouw moeder een heel karakteristiek lachje? Een apart geluid dat echt bij haar hoorde? Ik hoor het maar kan het moeilijk omschrijven hoe het klinkt.

* Wat onverwerkt verdriet zit er bij haar, maar ook angst en wat paniek (dat laatste vooral bij de 2e foto). Ik voel mn hartstreek en tranen die ze binnen heeft gehouden. Het heeft met haar jeugd te maken.

* Ik probeerde te voelen bij haar naar haar lichamelijke kwalen en kreeg hierbij haar knie (links) door en enkels. Bloedsomloop en hart en vaten komen er ook bij door. Vocht vasthouden.

* Jouw moeder was heel praktisch; een aanpakker. Ik denk dat ze hierin wel eens heel vooruitstrevend kon zijn toen ze jong was. Creatief in het oplossen van alledaagse dingen waar ze tegenaan liep.

* Ik denk dat het ook een vrouw is geweest die maatschappelijk betrokken was. Mensen hielp die het wat zwaarder hadden. Krijg haar ook te zien dat ze een taart bakt voor iemand en die langs brengt en de tijd neemt om met iemand te praten bij een stuk taart met een kopje koffie.

Lieve Helena, dat was mn lezing voor jou. Laat je me even weten wat er klopt en wat niet?

Liefs Maryssa

Helena
Helena apr 18 '10
Hai Elfje
Er was inderdaad iets wat mijn moeder me wel had willen vertellen denk ik, er waren bepaalde problemen waar ze mee rond liep maar niet aan mij vertelde.
Ze wilde mij hier niet mee belasten.
Ik had haar zo graag willen helpen.
Mijn moeder had vanwege deze problemen veel verdriet.
Het leven van mijn moeder is beslist niet gemakkelijk geweest.
Ze hield ontzettend veel van mij en mijn broer, wij waren haar alles en zij voor ons.
Mijn moeder en ik deden alles samen daarom had ik graag dat ze het mij verteld had.
Ze is onverwacht overleden aan een hartaanval op de fiets maar was wel ziek in de week ervoor, ik weet niet of ze het aan zag komen of niet.
Bedankt voor je lieve reactie elfje
Helena
Helena apr 18 '10
[quote=Marenubium]Lieve Helena,

Wat een mooie foto van jouw mams (de eerste)! Dit geeft echt aan hoe zij in het leven stond, nietwaar?
Of tenminste, hoe jij haar ziet.

Dit klopt inderdaad, deze foto laat zien hoe ze was!
Jouw mams is in alles nog bij je, en ze heeft heel veel zaken los mogen dan wel kunnen laten. Op dit moment kan ze veel meer voor jou betekenen dan toen ze er nog was.
Ze staat met heel veel vrede en liefde achter je, en glimlacht bij alles wat je doet. De blokkade die er in haar aardse leven tussen jullie was heeft ze van zich af mogen schudden.
Zoals zij van uit haar puurheid was, wat JIJ voelde, maar niet kon raken, en wat ze niet kon laten zien, zo is ze nu smile
En het is goed zo. Ze is trots op je, echt enorm, en ze omarmt je met al haar liefde.
Goed onthouden he laugh

Ik weet niet of er een blokkade was tussen ons, we stonden dicht bijelkaar maar er was wel iets wat ik niet wist en dat vind ik heel erg jammer want ik denk wel dat ik haar had kunnen helpen.
Jouw paps...jouw paps is op een afstandje aanwezig. Hij is er nog niet helemaal, en heeft voor zichzelf nog het 1 en ander los te laten. Dat heeft meer te maken met zijn eigen verleden, dan met jou en/of jouw mams. Hij komt uiteindelijk ook wel 'over', hij is zoo verrekte nieuwsgierig naar jou, en wat je mams doet laugh
Maar nog steeds kijkt hij alles een beetje aan met argusogen. Je kan hem helpen misschien, als je dat wilt. Hij heeft ergens nog bevestiging nodig, maar ik weet niet waarin. Misschien weet jij het? En anders maak je er niet teveel druk om. Wat ik al zei, hij komt vanzelf wel 'over' smile
Mijn vader heeft niet echt een prettige jeugd gehad. Maar hij hield ontzettend veel van ons.
Jouw beide ouders voelen goed, en er is veel liefde, ook naar jou toe. Hou dat vast Helena smile
Je kan hen een plekje in jouw huis geven, door hun foto's een mooi plekje te geven, en er echt jouw energie in te leggen, door de foto's te omringen met persoonlijke spulletjes, een kaarsje, bloemen, gedichten, wat je maar prettig vind!
Ook kun je gewoon tegen ze praten, in gedachten of hardop. Want ze zijn er echt wel wink
Vooral jouw mama.
Knuff meis! Hopelijk heb je hier wat aan smile
Helena
Helena apr 18 '10
Origineel bericht van: Maryssa
Lieve Helena,

Ik wil wel even kijken naar de foto van jouw moeder:

* Jouw moeder was een tuinmens. Ik zie haar wandelen door de tuin met een groene gieter. Lekker bezig met bloemen en planten. Vogeltjes komen ook door.

Dit klopt helemaal, mijn moeder was graag in de tuin bezig en hield ontzettend veel van vogels en eenden.

* Een vrouw met veel warmte en liefde maar toch moeite om dit te tonen. Ze deed dit op Andere manieren. Ik krijg te zien dat ze je een bakje eten meegeeft. Dat ze weet dat je een gerecht van haar zo lekker vindt en ze extra teveel maakte. Ze houdt van je nu, maar ook tijdens haar leven. Toch denk ik niet dat ze de woorden IK HOU VAN JE letterlijk tegen je heeft uitgesproken. Ze wilde dat wel maar kon het niet.

Mijn moeder gaf mij vaak een bakje eten mee voor op mijn werk.

* Volgens mij hield jouw moeder zich bezig met levensvragen. Krijg haar te zien met een boek waarbij ze allemaal boekenleggers tussen de bladzijden deed om nog eens terug te kijken als ze bepaalde onderwerpen overdacht had.

[i] [/i] Ze had niet heel veel met boeken maar ikzelf wel, lees veel boeken over het leven en heb er veel met haar over gesproken.* Jouw moeder had volgens mij ook wel een hang naar het spirituele. Kerkbezoek krijg ik te zien niet elke week maar wel geregeld. Verder ook wel het overdenken van de dood, reïncarnatie etc.

Wij samen hadden het hier veel over en gingen samen naar spirituele beursen en zelfs een keer naar Derek Ogilvie.
Geen kerkbezoek maar wel elke week naar het kerkhof naar mijn vader.
* Had jouw moeder een heel karakteristiek lachje? Een apart geluid dat echt bij haar hoorde? Ik hoor het maar kan het moeilijk omschrijven hoe het klinkt.
Misschien een wat harde lach!* Wat onverwerkt verdriet zit er bij haar, maar ook angst en wat paniek (dat laatste vooral bij de 2e foto). Ik voel mn hartstreek en tranen die ze binnen heeft gehouden. Het heeft met haar jeugd te maken.
Klopt mijn moeder heeft niet echt een leuke jeugd gehad.* Ik probeerde te voelen bij haar naar haar lichamelijke kwalen en kreeg hierbij haar knie (links) door en enkels. Bloedsomloop en hart en vaten komen er ook bij door. Vocht vasthouden.
Mijn moeder heeft ooit een beroerte gehad en is gestorven aan een hartaanval op de fiets.
Ikzelf denk dat er een bloedprop naar de hersenen is geschoten.

* Jouw moeder was heel praktisch; een aanpakker. Ik denk dat ze hierin wel eens heel vooruitstrevend kon zijn toen ze jong was. Creatief in het oplossen van alledaagse dingen waar ze tegenaan liep.

* Ik denk dat het ook een vrouw is geweest die maatschappelijk betrokken was. Mensen hielp die het wat zwaarder hadden. Krijg haar ook te zien dat ze een taart bakt voor iemand en die langs brengt en de tijd neemt om met iemand te praten bij een stuk taart met een kopje koffie.
Klopt, mijn moeder zette zich graag in voor mensen die onderaan de maatschappelijke ladder stonden, heeft zelfs een tijdje daklozen van eten voorzien.
Lieve Helena, dat was mn lezing voor jou. Laat je me even weten wat er klopt en wat niet?
Hele goede lezing,bedankt en veel liefs.Liefs Maryssa

Helena
Helena apr 18 '10
Origineel bericht van: Elfje21
Hey Helena,

Ik heb het gevoel dat je moeder je iets bepaald niet heeft kunnen vertellen wat ze misschien wel graag wilde. Zou dat kunnen voor zover jij er iets van weet. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, maar omdat ik ook het gevoel krijg dat ze je mist, zou het misschien kunnen dat ze je niet heeft kunnen zeggen dat ze van je houdt. Het kan ook iets anders zijn.

Ik heb het gevoel dat ze hierdoor niet zo gerust is. Probeer misschien haar gerust te stellen door met haar foto te praten of op het kerkhof met haar te praten en te zeggen dat je er bent voor haar en haar begrijpt en dat ze je mag vertellen wat ze graag wil zeggen, misschien dat je dan wel iets doorkrijgt of dat ze dan zelf geruster is.

Ik weet niet hoe je moeder overleden is, maar heb het gevoel dat ze wel wat angst had vlak voor of tijdens het overlijden. Zou dat kunnen? Ja er was iets waar ze op dat moment vreselijke angst voor had en dat was niet omdat ze wist dat ze ging overlijden maar vanwege een persoonlijk probleem waar ik verder niet op in kan gaan, maar je hebt het helemaal juist.
Hieronder heb ik een berichtje staan met een gehele reactie maar dit wilde ik nog even kwijt!
Vergeef me als het verkeerd overkomt dat ik dit zo zeg, het is zeker niet mijn bedoeling om je te kwetsen. Het kwam gewoon in me op en ik weet niet goed, maar misschien is het wel belangrijk dat je het weet.

Zou het kunnen dat je moeder moeilijk fouten van zichzelf aan zichzelf toegaf en aan anderen?

Ik denk dat ze veel van je gehouden heeft en altijd het beste voor je gewild heeft.

Ik zie op de tweede foto ook beter en heb het gevoel dat ze veel verdriet heeft om iets. Het is alsof ze treurt om iets, maar weet niet goed wat.

Als ik nog vragen kan beantwoorden, mag je het altijd zeggen.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Veel liefs,

Elfje21
Elfje21
Elfje21 apr 18 '10
Hey Helena,

Dat is graag gedaan. Veel sterkte nog!

Veel liefs,

Elfje21
Jolisa
Jolisa apr 18 '10
Hoi,

Tobbertje, harde werker en heeft het niet makkelijk gehad.
Maar, wel een lieve vrouw.
Ze was instaat om in de ziel van een ander te kijken en anderen hierdoor te begrijpen.
Mensen namen hierdoor afstand van haar en ze had het hier weleens moeilijk mee.
Ze is lang alleen geweest of vond dat ze er op zichzelf voor stond.
Ze is blij en heel zorgzaam voor haar kinderen geweest en ook zorgzaam/begaan naar mensen over het algemeen.

Ze is ziek geweest. Maar overleden aan haar hart.
Door een zwaar leven was de energie naar haar hart op. Ze kon niet meer geven en stralen.

Groetjes Jolanda en Robbert(Core).
Helena
Helena apr 18 '10
Origineel bericht van: Jolisa
Hoi,

Tobbertje, harde werker en heeft het niet makkelijk gehad.
Maar, wel een lieve vrouw.
Ze was instaat om in de ziel van een ander te kijken en anderen hierdoor te begrijpen.
Mensen konden heel goed met mijn moeder praten, vertelden alles aan haar.Mensen namen hierdoor afstand van haar en ze had het hier weleens moeilijk mee.
Ze is lang alleen geweest of vond dat ze er op zichzelf voor stond.
Ze is blij en heel zorgzaam voor haar kinderen geweest en ook zorgzaam/begaan naar mensen over het algemeen.
Wij waren alles voor haar en ze is altijd zorgzaam geweest.Ze is ziek geweest. Maar overleden aan haar hart.
Door een zwaar leven was de energie naar haar hart op. Ze kon niet meer geven en stralen.
Ze heeft ooit een beroerte gehad en is in de jaren erna vaak in de war geweest, een week voordat ze een hartaanval kreeg voelde ze haar eigen ziek.
Groetjes Jolanda en Robbert(Core).
Bedankt voor jullie reactie, groetjes Leny

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske