[quote=Marenubium]Lieve Helena,
Wat een mooie foto van jouw mams (de eerste)! Dit geeft echt aan hoe zij in het leven stond, nietwaar?
Of tenminste, hoe jij haar ziet.
Dit klopt inderdaad, deze foto laat zien hoe ze was!
Jouw mams is in alles nog bij je, en ze heeft heel veel zaken los mogen dan wel kunnen laten. Op dit moment kan ze veel meer voor jou betekenen dan toen ze er nog was.
Ze staat met heel veel vrede en liefde achter je, en glimlacht bij alles wat je doet. De blokkade die er in haar aardse leven tussen jullie was heeft ze van zich af mogen schudden.
Zoals zij van uit haar puurheid was, wat JIJ voelde, maar niet kon raken, en wat ze niet kon laten zien, zo is ze nu
En het is goed zo. Ze is trots op je, echt enorm, en ze omarmt je met al haar liefde.
Goed onthouden he
Ik weet niet of er een blokkade was tussen ons, we stonden dicht bijelkaar maar er was wel iets wat ik niet wist en dat vind ik heel erg jammer want ik denk wel dat ik haar had kunnen helpen.
Jouw paps...jouw paps is op een afstandje aanwezig. Hij is er nog niet helemaal, en heeft voor zichzelf nog het 1 en ander los te laten. Dat heeft meer te maken met zijn eigen verleden, dan met jou en/of jouw mams. Hij komt uiteindelijk ook wel 'over', hij is zoo verrekte nieuwsgierig naar jou, en wat je mams doet
Maar nog steeds kijkt hij alles een beetje aan met argusogen. Je kan hem helpen misschien, als je dat wilt. Hij heeft ergens nog bevestiging nodig, maar ik weet niet waarin. Misschien weet jij het? En anders maak je er niet teveel druk om. Wat ik al zei, hij komt vanzelf wel 'over'
Mijn vader heeft niet echt een prettige jeugd gehad. Maar hij hield ontzettend veel van ons.
Jouw beide ouders voelen goed, en er is veel liefde, ook naar jou toe. Hou dat vast Helena
Je kan hen een plekje in jouw huis geven, door hun foto's een mooi plekje te geven, en er echt jouw energie in te leggen, door de foto's te omringen met persoonlijke spulletjes, een kaarsje, bloemen, gedichten, wat je maar prettig vind!
Ook kun je gewoon tegen ze praten, in gedachten of hardop. Want ze zijn er echt wel
Vooral jouw mama.
Knuff meis! Hopelijk heb je hier wat aan