Loading...
nl

dyslexie uitslag

Farah
Farah apr 10 '10
Hallo mensen,

Voor wie het had gevolgd, 2 weken ongeveer had ik test voor dyslexie en ik heb het hoor, kampent met mijn gevoeligheid.
Maar vind wel fijn, dat ik nu echt bevestging heb gehad.

Bedankt voor alle tips!

Liefs Faar
Delen:
Cialara
Cialara apr 10 '10
Ik begrijp best dat Farah met een constatering van dyslexie toch blij kan zijn. Het betekent namelijk ook een stukje acceptatie bij anderen. Bovendien krijg ze als student hierbij de ruimte, hulp en meer tijd om examens e.d. te maken.

Waarmee ik overigens best begrijp dat het niet altijd leuk is om een dergelijke "etiket" te krijgen, maar dat is een ander verhaal...

Ik hoop dat je nu na de bevestiging ook alle hulp krijgt die je nodig hebt, zodat je toch ten volle datgene kunt doen wat je wilt doen smile

Liefs Jorine
Farah
Farah apr 11 '10
Dit gaat mij echt even te ver, autisme?
Besef je wel dat autisme en dyslexie totaal iets verschillend is?

Ik ben blij met de bevestiging omdat ik nu weet wat het is, duidelijkheid heb.
Weet niet maar ik studeer en ga ook naar universiteit dan is het fijn, dat je duidelijkheid heb, heeft niks met bescherming of je zelf niet kent, heeft daar helemaal niks mee te maken.

Vind je antwoord echt onbegrijpend
Farah
Farah apr 11 '10
Origineel bericht van: Jorine
Ik begrijp best dat Farah met een constatering van dyslexie toch blij kan zijn. Het betekent namelijk ook een stukje acceptatie bij anderen. Bovendien krijg ze als student hierbij de ruimte, hulp en meer tijd om examens e.d. te maken.

Waarmee ik overigens best begrijp dat het niet altijd leuk is om een dergelijke "etiket" te krijgen, maar dat is een ander verhaal...

Ik hoop dat je nu na de bevestiging ook alle hulp krijgt die je nodig hebt, zodat je toch ten volle datgene kunt doen wat je wilt doen smile

Liefs Jorine


Ik accepteer mezelf volledig, heb daar geen moeite mee.
Vind apart dat meteen naar voren komt, maar in ieder geval het zeker fijn, als je extra tijd nodig heb met examens en daardoor ben ik heel erg blij, alles gaat goed behalve mijn theorie en ze kunnen, wat ik logisch vind, zonder constatering van professionels niet iemand, gaan voortrekken.
Ben ook blij, dat ze dat niet zomaar doen, toch gelijken lijnen blijven trekken,

En een etiket, ach ik vind dat het aan je zelf ligt, ik ben erg blij met mezelf en er verandert niks aan mezelf.
gast
gast apr 11 '10
Jammer dat de reactie van Larapinta weg gehaald is.
Farah
Farah apr 11 '10
@Gast ben ik met je eens.

Maar ja het zijt zo.
admin
admin apr 11 '10
Ik begrijp dat er een link is gelegd tussen dyslexie en autisme!
en ook dat Farah haar emotie rond die link (en misschien ook de wijze waarop het werd gesteld) uitte,
en dat Marjan zich heeft geexcuseert.

Doch, persoonlijk vind ik - even terzijde en misschien ook weer niet - dat de emotie die iemand voelt niet aan een ander ligt.
Gekwetst zijn om iets dat je leest - het is eigenlijk eerder gekrenkt zijn - is iets dat ontstaat binnen in jezelf.

Ook weet ik - met stelligheid zelfs - dat Marjan geen enkele intentie heeft/had om wie dan ook een slecht gevoel te bezorgen!
Mensen kunnen wel vanuit een bepaalde emotie schrijven.. dat is hier algemeen geweten.

.. en als je dat als lezer voelt, hoeft je die emotie's nog niet aan te nemen!

Integendeel zelfs.... het is goed dat het bij diegene blijft waar het vandaan kwam.

T'is boeiend hoor, relatie's met elkaar! het schept mogelijkheden. en vooral kansen om met elkaar om te gaan vanuit wederzijds begrijpen!

Liefs
Bellefleur

Farah
Farah apr 11 '10
ey bellefleur,

Ik ben niet gekwets of gekrenkt, ben niet zo makkelijk om alles persoonlijk te nemen.
Vind objectief ergens over blijven erg belangrijk.

Begreep alleen de link zelf niet.

Het is namelijk behoorlijk wat anders en het indrect gaan zeggen dat iemand autistisch vind ik beetje ver gaan, dat was alles.

Voor de rest kan ik gewoon met Marjan door 1 deur om maar zo te zeggen, vind alleen jammer dat ze haar reactie weggehaald maar dat moet ze zelf weten.
Ga daar ook geen conlusies uit trekken.

Uit bepaalde emoties schrijven, denk dat dan erg belangrijk is om dat dan te gaan leren verwerken, want daar kan een ander niks aan doen en het is dan ook niet eerlijk tegenover de ander maar dat is mijn mening.

Nou, fijne dag allemaal
admin
admin apr 11 '10
Ik wil wel even kort reageren. De reden dat ik mijn stukje heb weggehaald, is omdat ik me realiseerde dat het niet begrepen werd. Ik zat inderdaad niet fout, ik haalde mijn eigen autisme aan, ik legde geen link met dyslexie. Ik legde alleen een link met het gegeven dat de één het prettig vindt om een diagnose te hebben en daarmee verder te kunnen en de ander het niet nodig heeft om een diagnose te krijgen vastgesteld door derden. Maar het was absoluut niet kwetsend bedoeld, niet denegrerend, ik heb niemand gezegd autistisch te zijn. Het was een vergelijking die niet begrepen werd, en daardoor in dit topic een eigen leven zou gaan leiden.
Ik heb niet de intentie gehad om twee verschillende diagnoses aan elkaar te linken.

Nogmaals mijn excuses voor mijn niet helemaal duidelijke verhaal daaromtrent.
Farah
Farah apr 11 '10
het is duidelijk Marjan,

No problema!

;-)

Lekker genieten van de dag, vind het echt een geweldige dag dus vreugde voor iedereen!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki