Loading...
nl

Fretje Isis

Anke
Anke apr 6 '10
Zou iemand de foto van mijn fretje Isis willen lezen?
Bedankt alvast laugh

Dit is trouwens een wat oudere foto, maakt dat uit?
Delen:
admin
admin apr 6 '10
het kan zijn dat ik de indrukken van toen de foto gemaakt was,
doorkrijg, we zullen zien.

even kijken naar het schatje. Ik vind het altijd bijzonder dat iemand een fretje als huisdier heeft hoor. Leuk..
Bij mij zitten ze nu tussen het dak van de nok, das het nestje voor de winter.. ze leven hier in de ardennen vrij in de natuuur.

maar dit terzijde, nu even dit kleine snuistertje.
kijkt een ietsiepietsietje boos, krijgt z'n zin niet soms, en dan bokt ie even, hihi.

Ik denk niet dat ze het grootste knuffelwonder is allertijden,
eerder meer een fretje dat op zichzelf is. Haar eigen ritme, haar eigen willetje, haar eigen plekje, haar speeltje, haar moment. Krijg zelfs een beetje een otter gevoel, ze heeft iets met water, kan dat?
Ze is niet meer van de jongste denk ik nu. En ze doet het allemaal wat kalmer aan, rustiger..
Ik krijg niet zo veel door , maar vind ze een ongelooflijk schatje, vooral het neusje vind ik zo cute!! grin
Anke
Anke apr 6 '10
Fretjes komen niet voor in de vrije natuur... bunzingen daarentegen wel smileEn steenmarters e.d.
Wellicht dat er hier en daar een fret vrijgelaten wordt en dat heel misschien overleeft, maar die kans is zeer klein en dan is het ook zeker niet natuurlijk.
Maar goed, dat even terzijde inderdaad laugh

Je zit heel goed! Ze is inderdaad niet meer de jongste (bijna 8 jaar nu), heel eigenzinnig, niet knuffelig en ze is de laatste tijd een stuk rustiger geworden. Heeft wat moeite met klimmen ook.
Oh en dat water, dat is heel grappig. Soms zet ik een bak met water neer en dan steekt ze haar kop onder water en doet inderdaad een beetje een otter na.

Isis heb ik als huisdiertje gekregen toen ik op kamers zat (op kot, zoals ze het in België noemen, geloof ik?). Ze is heel bijzonder voor me smile

Dank je voor je lezing laugh
gast
gast apr 6 '10
Toch wel zielig dat deze diertjes zo gefokt en gehouden worden dat ze niet meer kunnen overleven in de natuur. Wat dat betreft zijn rashonden niet anders. Katten hebben nog iets meer instinkt over gehouden gelukkig.
Ik zie trouwens kwa uiterlijk niet veel verschil tussen de fret en de bunzing. Maar ik heb een leken oog en moet het doen met plaatjes op internet.
Het koppie lijkt trouwens wel veel op een rat.

Sorrie dat ik niet in staat ben de foto te lezen en alleen maar iets neer kwak wat ik even kwijt wil.
Wel een grappig beesje trouwens. Heb zelf vroeger tamme ratten gehad.
admin
admin apr 7 '10
Origineel bericht van: Anke
Fretjes komen niet voor in de vrije natuur... bunzingen daarentegen wel smileEn steenmarters e.d.
Wellicht dat er hier en daar een fret vrijgelaten wordt en dat heel misschien overleeft, maar die kans is zeer klein en dan is het ook zeker niet natuurlijk.
Maar goed, dat even terzijde inderdaad laugh

Aha, ik vergiste me, de plaatselijke bevolking heeft het over des belettes= wezels. En die leven s'winters tussen de nokken van huizen hier, of zitten zelfs lekker warm onder de motorkap van je wagen in de garage.
Ik hoor hier elke winter weer een enorm geknars en gekrab en gepiep, ze zitten hier dus ook onder mijn dak.
Mag van mij.. grin
Ik wist niet dat fretjes niet meer in de natuur( kunnen) leven..jammer ja!
Langs de andere kant kan dit eveneens een evolutie zijn in groei voor het dier, dat mensenkontakt.
Ook dieren kunnen spirituele ontwikkelingen hebben, samen met zijn baasje.
Daar ben ik van overtuigt, en heb dit al meermaals ervaren.
zo, dit even terzijde laugh

admin
admin apr 7 '10
Origineel bericht van: Anke

Je zit heel goed! Ze is inderdaad niet meer de jongste (bijna 8 jaar nu), heel eigenzinnig, niet knuffelig en ze is de laatste tijd een stuk rustiger geworden. Heeft wat moeite met klimmen ook.
Oh en dat water, dat is heel grappig. Soms zet ik een bak met water neer en dan steekt ze haar kop onder water en doet inderdaad een beetje een otter na.

Isis heb ik als huisdiertje gekregen toen ik op kamers zat (op kot, zoals ze het in België noemen, geloof ik?). Ze is heel bijzonder voor me smile

Dank je voor je lezing laugh

leuk.. en ja dat ottergevoel kreeg ik ineens!
graag gedaan! smile
Anke
Anke apr 7 '10
Fretten zijn door de Romeinen vanuit de Buning gefokt voor de konijnenjacht. Pas de laatste decennia beginnen ze populairder te worden als huisdier.

En sja, of het zielig is om dieren als huisdier te houden, ik vind dat zelf niet per definitie zo. Kan me ook wel een beetje vinden in de opmerking van Belle, dat dieren een taak hebben in het contact met mensen. Voor zichzelf, maar ook voor de mens. Ik heb ontzettend veel van mijn huisdiertjes mogen leren en daar ben ik ze erg dankbaar voor.

En wezels, ja, dat zou kunnen. Fijn dat ze bij jou terecht kunnen! laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420