Loading...
nl

Verandering merkbaar aan mijn lijf

Heidelroos
Heidelroos apr 8 '10
laughHerkenning...

Ik vraag me alleen af waarom je in vredesnaam een spiraal gebruikt!! Een vriendin van mij is een jaar of twee nog ongesteld geworden, tussentijdse bloedingen etc etc etc..
Nu is ze al een jaar of vijf niet meer ongesteld.. en z vindt het heerlijk...
Is dat de reden waarom je het doet?
Zodat je vervroegd er vanaf bent ?

Wat dacht je van de overgang...
Die zet na de veertigste al vaak in hoor... (ikke zelfs op 37 jaar te horen gekregen, maar is niet verergerd)
Dan rommelt er ook vanalles..

Roken verwarmd létterlijk de buik...
Dus je darmen en eierstokken, baarmoeder kunnen erg opspelen...
Ik ga naar de ostheopaat... héérlijk ééns per maand om de spieren in mijn onderbuik (ik ben gesterilliseerd in 1997 en toen gebruiten de chirurgen nog bepaalde handschoenen die stofjes afgaven wat verklevingen veroorzaakt) Nou, ik kan vertellen.. ik heb altijd buikgerommel...
De verklevingen zitten tot aan mijn darmen (een stuk van de darmen doen mee) Jeuuuuh...

Ik hoop dat je jouw veranderende (vrouw zijn, vrouwlijkheid,) accepteert en dat het gewoon is, zoals het is..

Na een jaar of twee wordt jouw gewicht weer acceptabel..
MAAR, beweeg je voldoende, wat snoep je in de avonduren, ga je lekker elke avond buiten een uur (sneller) wandelen... etc etc etc..

Genoeg mogelijkheden om niet TE zwaar te worden..
En het mooie daarvan is, dat je het zelf in de hand hebt..

Ik ben van 52 kilo naar 74 gegaan, na het stoppen met roken.. (oops, ik wil je niet bang maken) Máár het was mijn eigen fout!!!

Ik kreeg beenpijn en ernstige rugklachten (heb een aangeboren afwijking) Dus die slappe buik en 22 kilo extra was héééél ongezond!!!ik MOEST afvallen van mijn chirurg (rugdokter)

Ik ben gaan bewegen, gaan lopen (nordicwalken is de enige sport die ik mag beoefenen met de spondylolishesis die ik heb)

Ik ben een trotse eigenaresse van 7 kilo minder nu.. en dit is een prima gewicht voor mij..

Jou gaat het ook lukken, maar ik ben bang dat het gewicht te obsessief gaat worden..

Maak bewegen leuk en blijf meer weg achter de peecee..
Poets je huis elke dag flink (ahahaha)
Eet wortel en komkommer...

Maar bovenal..
Accepteer je veranderingen laugh
Dat leeft wel stukken lekkerder..

Succes...
Helma
Helma apr 8 '10
Inmiddels heb ik al meerdere keren uitgelegd waarom ik het spiraaltje ben gaan gebruiken. Mij is verteld dat de heftigheid een stuk minder wordt, en dat het zelfs verdwijnt daardoor.
En dat mijn lijf zal veranderen als ik in de overgang kom: mij best.
En dat ik aankom, is al wel duidelijk. Wel weet ik, dat ik maar één ding tegelijk kan, en naast het gestopt zijn met roken ben ik er inmiddels achter dat ik niet ook nog eens al het lekkers moet laten staan.
Ik ben er even klaar mee.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki