W00t! Wat zou een ruilsysteem wel niet voor mogelijkheden bieden
Zo vaak over gedacht...maar in de huidige maatschappij is dat zo bewerkelijk en zeker geen aanwinst en zeker niet te doen
Jah, ik beschouw mijn 'gave' als een dienst voor de mensheid, maar VANUIT de mensheid, vanuit het geheel, vanuit de zogenoemde 'bron'.
Mijn EGO, mijn lichaam, en mijn situatie en de huidige maatschappij echter, zorgen ervoor dat ik niet kan leven vanuit alleen maar een dienstige opstelling.
Maar vanuit mijzelf...ben ik al heel blij met een ruil; mensen geven mij wat ze mijn adviezen/lezingen/gaven waard vinden. En dat is dmv een nieuw inzicht, dmv een gift vanuit het hart, of een welgemeende dankjewel.
Wat dat betreft zijn mijn EGO (duh, rotwoord) en mijn INNERLIJKE ZIJN continue met elkaar in conflict op het moment.
WAT DOE JE ER NOU AAN DAN?
Je moet toch ergens van kunnen leven in deze huidige maatschappij
Alles wat ik doe is voor het geheel. Niet voor een afgescheiden deeltje. Net als een cel in het lichaam een specifieke taak heeft in dit lichaam heb ik mijn eigen taak in dit geheel. Maar dit wordt niet door mijn ego bepaald.
Een cel hoeft geen energie te vragen van het lichaam, die krijgt het.
Maar je kunt maar weinig Joden vinden die geld vragen voor spirituele aangelegenheden.
Voor zover ik het weet heeft Jezus er ook nooit geld voor gevraagd.
Zo ook mijn belevenis...Maar Jezus kreeg wel veel giften ervoor terug
Waar leefde hij namelijk van?
Echter..en ik neem aan dat jij een betaalde baan hebt...hoe ga je daarmee om als je geen cent te makken hebt, in deze maatschappij (en met een mega ego :P) ? Dan zul je je toch enigszins moeten schikken naar deze maatschappij?
Algemeen:
En hebben de meeste mensen niet zoiets van: "Als het gratis is, dan is het niks", of, "Er schuilt wat achter als het gratis is"?
Is mijn ervaring althans
Mensen willen nu eenmaal graag ergens iets voor doen, als ze op zoek zijn naar iets.
Maar wat ik al zei...vooralsnog nog steeds moeite met die balans.