Loading...
nl

Meester Morya,

admin
admin mrt 31 '10
Wat ik eigelijk wilde zeggen, is dat die bijzonder, bewonderenswaardige man Geert Crevits,
echt heel veel werk doet waar ie niet voor betaald wordt,
Zijn hele leven is één grote toewijding voor vele zaken,
die jullie niet eens weten, als jullie de link lezen.
Vandaar dat je niet kunt zeggen dat er niets voor gevraagd mag worden,
het geld gaat ook heel zeker naar goede doelen, en helemaal niet zijn eigen zak.
Ik denk dat er niemand hier op Merudi is die zo intens is, in zijn hulpvaardigheid als hij.
Daarom betaal ik die man, en zijn familie graag, als ik een boek koop van hem, of eens een cd met persoonlijke boodschap van Meester Morya!
admin
admin mrt 31 '10
Maar dat staat los van m'n eigen persoonlijke bevindingen rond betalen of niet.
Persoonlijk hoef ik niet betaald te worden, integendeel.
Wel wens ik rond te komen in m'n leven..en als dat niet is,
zal ik wel geld vragen voor m'n inzet.
Tenslotte van rekening heeft niemand wat aan mij, als ik een schuldensaldo zou hebben, of geen eten kan kopen en honger heb, omdat ik weiger van geld te vragen voor wat ik doe,
dat zou maar al te kras zijn, en dat zou ook geen liefde zijn voor mezelf.
dus kies ik voor de gulden middenweg!
Marenubium
Marenubium mrt 31 '10
Quote:
Ik denk dat er niemand hier op Merudi is die zo intens is, in zijn hulpvaardigheid als hij.


Hoe weet je dat?

Quote:
dus kies ik voor de gulden middenweg


AMEN.
admin
admin mrt 31 '10
tov Geert Crevits? ja dat weet ik
gast
gast mrt 31 '10
Geld is voor mij persoonlijk een beloning/energie uitwisseling van het ego van de mens. Niets mis als het zaken zijn waar je het ego (als onderdeel/gereedschap van het fysieke/materiele lichaam) mee dient waar je het mee verdient. Maar waar het om de geest/ziel gaat is er op een heel ander niveau een uitwisseling van die energie. En dat is mi niet als ruilmiddel zoals geld maar als geven aan en ontvangen van de bron.
M.a.w. daar waar geld verdiend wordt aan het "spirituele" is dit meer het ego dat gediend wordt dan de geest.
Maar dit is zoals ik er over denk.
Petra
Petra apr 1 '10
Ik ben een nieuwkomer hier en lees met interesse deze discussie die bij mij weer een vraag oproept.

Zou je het geven van een dergelijk (spiritueel) consult kunnen zien als een dienst? En waarom wel, waarom niet?
gast
gast apr 1 '10
Wat mij betreft mag je het zien als een dienst ja. Wat mij betreft mag iedereen er voor vragen wat ie wil. Wat mij betreft is het alleen maar een teken van het ego dat aan het werk is.
Het echte werk wordt annoniem gedaan en geldt alleen voor het geheel.
Anke
Anke apr 1 '10
Ik begrijp de redenering van gast, maar ik ga er niet in mee.
Ja, er zijn veel mensen die vanuit het ego geld vragen en dat is zeker niet juist. Op de manier van "ik heb dit gedaan en nu moet je zoveel betalen" komt het uit het ego.
Maar er zijn ook andere manieren van geld vragen.

Waarom gebeurt ECHT werk alleen anoniem? Zijn mijn consulten per definitie niet zuiver, omdat ik er 20 euro voor vraag? Zou ik beter mijn werk doen wanneer jan en allemaal hier zomaar binnen komt lopen, zomaar kan pakken wat hij/zij nodig heeft en weer naar buiten loopt? Want dat gebeurt onherroepelijk wanneer ik alleen maar met belangeloos geven bezig ben.
Dat kan er bij mij niet in.
gast
gast apr 1 '10
Zoals je het ziet bezie je het vanuit jouw ego, en zie je het ego van de ander.
Je beschouwd jezelf als afgescheiden deel van het geheel als je er zo over denkt. Je werkt vanuit je denken niet vanuit Liefde. Liefde is de energie die in alles zit en alles is. Er is geen afscheiding in Liefde, het is een geheel.
Vanwaar jouw wantrouwen naar dit geheel toe? Waarom zie je jezelf als een afgescheiden deeltje van dit geheel?
Anke
Anke apr 1 '10
Omdat ik dit nodig heb voor mijn aardse bestaan.
Mijn ziel is verbonden met het geheel en werkt ook voor het geheel, maar mijn aardse lichaampje werkt met de aardse wetten.

Zo zie ik het, in ieder geval. Al pak ik wel wat je wil zeggen.

ps. ik ben wel blij dat ik dit schijnbaar vanuit mijn ego bekijk, want ik moet nodig een stukje ego ontwikkelen laugh
gast
gast apr 1 '10
Gelukkig ben je iemand die het ego niet als vijand ziet en er gelijk korte metten mee wil maakt. We hebben het ego nodig en ja, beter goed ontwikkelen zodat je het helemaal kunt doorzien, dan er niet aan durven komen omdat er een smet of iets op ligt. Wat dat betreft zijn de Joden een stuk verder met die wetenschap dat het ego belangrijk is. En je weet hoe Joden kunnen handelen in van alles. Maar je kunt maar weinig Joden vinden die geld vragen voor spirituele aangelegenheden.
Voor zover ik het weet heeft Jezus er ook nooit geld voor gevraagd.
Anke
Anke apr 1 '10
Hrm, nee, ik zie het ego niet per definitie als vijand inderdaad.

En wanneer ik mij kan omringen met mensen die mij voeden en kleden, dan hoef ik ook geen geld meer om die goederen te kopen. Tot op zekere hoogte werk ik ook al zo. Alleen op dat punt staat mijn ego me dan weer wel in de weg. Ik wil graag voor mezelf zorgen.
Hrmmm... dit ga ik nog even laten bezinken. Thanks!
Marenubium
Marenubium apr 1 '10
W00t! Wat zou een ruilsysteem wel niet voor mogelijkheden bieden laugh
Zo vaak over gedacht...maar in de huidige maatschappij is dat zo bewerkelijk en zeker geen aanwinst en zeker niet te doen frown

Jah, ik beschouw mijn 'gave' als een dienst voor de mensheid, maar VANUIT de mensheid, vanuit het geheel, vanuit de zogenoemde 'bron'.
Mijn EGO, mijn lichaam, en mijn situatie en de huidige maatschappij echter, zorgen ervoor dat ik niet kan leven vanuit alleen maar een dienstige opstelling.
Maar vanuit mijzelf...ben ik al heel blij met een ruil; mensen geven mij wat ze mijn adviezen/lezingen/gaven waard vinden. En dat is dmv een nieuw inzicht, dmv een gift vanuit het hart, of een welgemeende dankjewel.

Wat dat betreft zijn mijn EGO (duh, rotwoord) en mijn INNERLIJKE ZIJN continue met elkaar in conflict op het moment.
WAT DOE JE ER NOU AAN DAN?
Je moet toch ergens van kunnen leven in deze huidige maatschappij frown

Origineel bericht van: Gast
Alles wat ik doe is voor het geheel. Niet voor een afgescheiden deeltje. Net als een cel in het lichaam een specifieke taak heeft in dit lichaam heb ik mijn eigen taak in dit geheel. Maar dit wordt niet door mijn ego bepaald.
Een cel hoeft geen energie te vragen van het lichaam, die krijgt het.


Origineel bericht van: Gast
Maar je kunt maar weinig Joden vinden die geld vragen voor spirituele aangelegenheden.
Voor zover ik het weet heeft Jezus er ook nooit geld voor gevraagd.


Zo ook mijn belevenis...Maar Jezus kreeg wel veel giften ervoor terug smile
Waar leefde hij namelijk van?

Echter..en ik neem aan dat jij een betaalde baan hebt...hoe ga je daarmee om als je geen cent te makken hebt, in deze maatschappij (en met een mega ego :P) ? Dan zul je je toch enigszins moeten schikken naar deze maatschappij?

Algemeen:
En hebben de meeste mensen niet zoiets van: "Als het gratis is, dan is het niks", of, "Er schuilt wat achter als het gratis is"?
Is mijn ervaring althans smileMensen willen nu eenmaal graag ergens iets voor doen, als ze op zoek zijn naar iets.

Maar wat ik al zei...vooralsnog nog steeds moeite met die balans.

Petra
Petra apr 1 '10
Gast, ik begrijp zeker wel wat je bedoeld, maar wellicht is de energie te onderscheiden van de aandacht, tijd en ruimte die je geeft? Hoe is het dan als een geestelijke/psychiater/psycholoog geld vraagt voor een ´onzichtbare´ dienst?
admin
admin feb 24 '11
Geld is een ruil middel, denk je dat er in het hiernamaals ook geruild word? het enigste bezit dat men heeft is liefde...
Dit hebben we ook achter de sluier...dit is alles wat er over blijft...

wanneer we geven van deze energie zet de kosmos het automatisch om en geeft het weer terug...daar hoeven we zelfs niet over na te denken, het is een wet...die wanneer we dit begrijpen er een overvloed in je leven plaats vindt...
Tinne
Tinne feb 24 '11
Dit is een topic van Meester Morya, die uitmonde in een discussie over geld, omdat men het ridicul vind dat iemand(Geert Crevits) die Meester Morya mag doorkrijgen dit in boekvorm giet(op aanrade van Meester Morya ,en daar geld voor vraagt, ook voor de lezingen!
Daarom , ik zal een upje doen over de ware toedracht van deze topic!..

Tinne
Tinne feb 24 '11
Origineel bericht van: Bellefleur
Meester Morya,

Het is goed om af en toe eens in een juistheid te komen met jouw leven. In het gevoel ‘ik doe mijn best en ik zie wat kan in deze en die en die richting’. En wanneer je je verlaat op bepaalde intuïties kan het zijn dat in de gevoeligheid van je hart steeds grotere duidelijkheden komen omdat je voelt wat kan en wat niet kan. Het is niet zo dat je bijzonder hard je best moet doen om in het gelijk te komen of om zaken op een juiste manier te proberen te doen; je moet gewoon kijken: ‘wat vertelt mijn hart mij rond deze of die situatie?’ En wees dan eerlijk met jezelf en probeer ook op te komen voor het recht van anderen wanneer dat recht daar inderdaad is.

Het is niet goed om alles te doen in elke richting voor iedereen, want dit is te veel, het brengt ook te veel met zich mee. Probeer selectief te zijn, en zorg op de eerste plaats voor mensen die dichtbij jou leven, waar je voelt: ‘ik kan iets voor ze betekenen’, want van daaruit komt je leven in een verandering, in een betekenis die er misschien vroeger niet was, maar die nu een steeds grotere duidelijkheid met zich meebrengt. Het is goed om te streven naar een evenwicht, naar een kracht die belangrijk is, naar het gevoel: ‘zo moet ik bezig zijn, in deze of die richting.’ Innerlijk kan het zijn dat juist dan zaken belangrijk worden, omdat je voelt: ‘ik wil inderdaad vooruit op mijn manier en ik zie dat dit en dat kan.’

Er kunnen grote betekenissen komen in jouw leven omdat je je hart toewijdt aan jouw hogere Zelf, aan de diepere kracht in jouw leven, aan het vertrouwen dat er kan zijn om inderdaad met dit Zelf, vanuit dit Zelf, je weg te maken. Het is niet goed om ijdel te zijn en het gevoel te hebben van ‘het is mij om het even wat ik doe’, want dit gaat niet.

Innerlijk kan het zijn dat je het moeilijk hebt met in de eerste tijd een aantal stappen te zetten, omdat je denkt: ‘dit is misschien een te groot iets voor mij, een te grote stap’. Dan is het inderdaad verantwoord om kleine stapjes te zetten en te weten waar je staat. Het is heel belangrijk wat je kan doen. Probeer rustig te zijn in jezelf. Meester Morya

© Geert Crevits, www.morya.org

aub, uit respect voor Geert en Lydia en hun spiritueel werk dat ze in volle overgave doen!
admin
admin feb 24 '11
Een mooi stuk Tinne ik begrijp het ...

liefs Ajada
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki