Loading...
nl

Kun je karma 's verbreken?

Bleu Angel
Bleu Angel mrt 28 '10
Iemand vertelde mij dit .
Karma met en persoon die op de een of anderre manier met het jouwe verbonden is ,hetzij door connecties in een vorig leven,hetzij door connecties in dit leven,
Werkelijk ontmoet enzo.
Kunnen worden verbroken zo ja hoe doet men dat,of zijn daar verschillende dingen voor.
Ben erg nieuwschierig en benieuwd

Pultje
Delen:
Farah
Farah mrt 28 '10
Ik geloof in innerlijke rust.

Heb ook wel eens iemand in mijn leven gehad, waar ik afstand van wilde,
Leren door waarom die gene in mijn leven kwam, en ik had mezelf en die gene vergeven en bedankt voor de lessen,

Of het karma is weet ik niet maar weet wel dat we erg verbonden waren.

Het is vaak niet ingewikkeld, meer simpel maar dat is mijn mening he


succes
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 28 '10
Het gaat in dit geval juist om zeer negative invloeden.
Nu weet ik ook wel dat je deze ook doorleven moet.
Hoort erbij maar deze is echt erg storend en negatief
Farah
Farah mrt 28 '10
Heb ik ook mee gemaakt.

Elke relatie is ook een weerspiegeling van je zelf en moet je iets van leren maar dat is mijn mening he.

Durf naar je zelf te kijken, objectief.
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 28 '10
MM ja datprobeer ik ook maar ze is echt een constante storing .
En jammer genoeg niet allen in mijn leven ook in mijn familie.
Is er opuit alles kapot te maken Omdat ze iets wil.
Nu heeft iemand mij verteld dat als onze karma's verbroken worden dat dit minder word of zelfs verdwijnt.
Ik word hier gek vanBah
leren vind ik niet erg maar constant in gevecht moeten is echt doodvermoeiend.
Dus eigenlijk is zoiets nou mogelijk ja of nee ik wil nl niemand schade berokkennen.

Pultje
gast
gast mrt 28 '10
Zodra je door hebt dat je het zelf in stand houdt kun je er iets mee doen. Dat wil niet gelijk zeggen dat de situatie anders wordt, maar hoe je het ervaart en er over denkt zal wel veranderen.
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 28 '10
Ja dat begrijp ik best
Maar ik heb die persoon niet in mijn leven gevraagt. en na 3jar is de koek echt op
Marenubium
Marenubium mrt 28 '10
Hey Pultje smile

Iedereen ontmoet elkaar omdat er wat te leren valt. Wat, dat beseffen we op het moment zelf vaak niet. Later pas wordt het duidelijker, of misschien wel helemaal nooit.

Ik persoonlijk geloof niet in karma (de 'dat wat jij doet komt ook weer terug'-gedachte), wel dat we bepaalde lessen te leren hebben in dit leven. En of je 'karma' in deze zin kunt verbreken...nope, dat denk ik niet.
Wel in wat gast zegt; je kunt zelf leren er anders mee om te gaan, waardoor de 'last' die jij ervaart anders wordt.
Op zo'n manier is 'karma' dus wel te verbreken, omdat je dan een les geleerd hebt smile

Ergens raakt deze persoon jouw allergiegebied, waardoor jij je ergert en je frustreert. Hierdoor hou jij zelf de 'negatieve' sfeer in balans, toch? Als jij zelf zover bent, dat de handelingen van deze persoon jou persoonlijk niet meer kunnen raken, dan is dat vicieuze kringetje doorbroken. Dan kun je er anders mee omgaan.

Er zijn nu eenmaal mensen die zelf niet doorhebben wat ze kunnen veroorzaken. Als het mensen zijn die teren op energie van anderen, dan kun je leren daar afstand van te nemen, en je energie hier niet meer aan te verspillen.

Wat je ook kunt doen, is bekijken wat het nou is, wat die persoon bij jou veroorzaakt, waarom jij je zo ergert.
Wat doet die persoon dan precies? Welke handeling verricht ze?
Welke eigenschap van haar, komt op dat moment naar voren, waar jij je aan ergert? Is het arrogantie? Is het onnadenkendheid? Is het bemoeizucht?
Probeer dat eens voor jezelf te formuleren.
Want datgene wat zij veroorzaakt bij jou, is iets waar jij van kunt leren!
Ik noem hier de kernkwadranten methodiek van Daniel Ofman. Dit is een handvat hoor, gewoon om even te bekijken wat het nou is wat jou zo triggert.
Die methodiek gaat er vanuit dat wat jouw allergiegebied is, ook tevens jouw leerpunt is. Plain and simple smile
Als je er meer over wilt weten, pb me maar.

Linkje met meer info:

http://www.inspiratie.info/contents/nl/p593_kernkwadrantenspel_daniel_ofman.html
Maryssa
Maryssa mrt 28 '10
Hallo Pultje,

Ik geloof niet dat je karma kunt verbreken. De ziel maakt voordat deze incarneert afspraken met andere zielen en de bron over de te volgen lessen/karma. Dat is niet te verbreken en dat is volgens mij ook wel goed. Anders zou je de lessen die je nodig hebt niet leren en daardoor ook niet verder komen in jouw groei als ziel en in de sferen. Het leven is een leerschool met positief karma en negatief karma. Je leert van allebei. Zoals ook al wordt gezegd in dit topic; je kunt er wel anders naar kijken maar het niet veranderen / verbreken. Wat wel helpt is dingen aangaan; in dit geval dus jouw gevoel uitdiepen. Dat kan onder andere door de kernkwadranten die Marenubium aangeeft maar ook door een open eerlijk gesprek aan te gaan met degene die jou een vervelend gevoel geeft.
Sterkte ermee!
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 29 '10
Hallo allemaal

Nou dat laatste heb ik dus maaar gedaan
Dat gesprek dus alleen was het dit x zeer eenzijdig.
Van mijn kant dan
Ik heb nl al eerder een gesprek proberen aan
te gaan en toen werd er gewoon gezegt:
Moet je niet bij mij zijn maar bij die en die.
Nu heb ik dit weekend midden in de nacht, een brief
naar deze persoon geschreven.
Gewoon alles wat er dwars zat en deze mee te maken had maar welke verantwoording steeds naar en ander werd geschoven.
Toen ben ik gaan slapen. En ik heb toen ik wakker werd de telefoon gepakt ,gebeld en gewoon gezegt dat er nu maar eens naar mij geluisterd moest worden dat ik het zat was.
wat protest maar schijnbaar werd er aangevoeld dat ik me dit x niet af liet schepen.
Voorgelezen en toen gezegt dat dit voor mij het einde was .
Letterlijk heb ik gezegt ik ben er klaar mee afgelopen.
En ik moet zeggen ik voel me echt opgelucht en zelfs leeg,
als deze persoon nu tersprake komt zoals nu ben ik zeer rustig leeg zelfs alsof ze me niet meer raken kan ,voor mijn gevoel dkan ze dat ook niet meer.

Pultje
Marenubium
Marenubium mrt 29 '10
Cool Pultje laugh
Het voelt voor jou goed, dus is het ook goed geweest!
Echt knap van je dat je het zo hebt aangepakt, dat doen niet veel mensen je na. Hopelijk hou je de rust nu smile
Maryssa
Maryssa mrt 29 '10
Heeej Pultje!

Dat is echt heel dapper dat je dat zo hebt aangepakt! Petje af voor jou.

Nog even een vraag voor jou...
Waarom denk je dat je een karmische binding hebt met deze persoon?
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 29 '10
Gevoels matig en dromen van deze persoon, met gezicht en al ,lang voor ik deze persoon kende.
En of zag lang voordat ik kennis met deze persoon maakte.
Soms heb je dat zo
Maryssa
Maryssa mrt 29 '10
Dat klopt met sommige mensen heb je dat. Herken ik wel.
Bleu Angel
Bleu Angel aug 30 '11
Nou het was me het jaartje wel
De persoon waar ik het boven over had paseert nog af en toe ,toevallig in mijn leven maar na het telefoontje?voorlezen brief, heeft ze geen vat meer op mij of mijn leven.
Ik wens haar al het beste
Ik zie nu in dat zij een deel van deze reis was/
Bleu Angel
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 30 '11
Karma (Sanskriet कर्म van de wortel kṛ, Pāli: Kamma) is een begrip uit het hindoeïsme en het boeddhisme, dat letterlijk vertaald wordt als 'handeling', 'actie' of 'daad'. In het dagelijks gebruik bedoelt men er vaak mee dat alles wat we doen, denken of zeggen weer bij ons terugkomt. Karma gaat dan over zowel de daad als over het gevolg dat uit die daad voortkomt. Strikt genomen echter, verwijst karma alleen maar naar het verrichten van daden, niet naar de gevolgen van die daden. Het gevolg van een daad wordt 'vipāka' genoemd.

Karma en haar gevolg wordt gezien als een natuurlijk principe, een wet van "actie en reactie". Er is dus geen God aan het werk die straft of beloont. Een goede daad heeft van nature gunstige gevolgen voor degene die de handeling verricht, en slechte daden hebben van nature slechte en onplezierige gevolgen.

In de religies die van reïncarnatie uitgaan (boeddhisme, hindoeïsme, jainisme) strekt het begrip karma zich uit over het huidige en alle vroegere en latere levens. Het resultaat van de daden die men nú doet, kan in dít leven óf in een volgend leven terugkomen. Hetgeen ons overkomt is het resultaat van een actie die we in het huidige of een vorig leven uitgevoerd hebben, en we zijn in staat om nieuwe daden te verrichten die het resultaat van oude daden beïnvloedt. Ieder individu is door zijn daden zelf verantwoordelijk voor zijn eigen leven, vreugde en pijn. Slechte daden (slecht karma) houden de cyclus van geboorte, ouderdom en dood in stand. Het doel van religie is bevrijding (nirvana) uit die gevaarlijke cyclus (samsara).

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Karma

een karma kun je dus niet verbreken...
wel kun je dingen anders doen in je leven
maar wat gebeurt is, is gebeurt

groetjes moonflowertje
Bleu Angel
Bleu Angel aug 31 '11
Thanks Moonflower

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki