Loading...
nl

Studiekeuze

Farah
Farah mrt 25 '10
Ola allemaal,

Momenteel ben ik met mijn hbo propedeuse bezig, maandag heb ik een dyslexie test omdat het niet zo goed gaat.
Erge moeite met leren, dat gaat nu beter, ik loop als ik leer, is beter voor je hersenen en merk echt dat het beter is voor mij ook, dat het werkt.

Nu is wel dat ik bij toets, gewoon zo erg van alles hoor, gek word bijna.
Blackouts, letters gaan in de rond.
Vandaar dyslexie test,

Ik wil graag mijn propeduese gaan halen en dan naar universiteit.

Kan iemand voor mij kijken/voorspellen of ik mijn propedeuse ga behalen en of het een verstandige keuze is om naar universiteit te gaan?

Onwijs bedankt als je dat wil doen.


Liefs Faar
Delen:
admin
admin mrt 25 '10
Lieve Fara,

Waarom wil jij je optrekken aan een voorspelling van een ander, waarvan je nooit van weet of dit wel juist is?
Innerlijk weet jij het antwoord echt wel zelf, en dat is ook het meest betrouwbaar.
Farah
Farah mrt 25 '10
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, en jij hebt wederom gelijk...
Pff bellefleur hahahahahaha...

Omdat bevestiging fijn is.

En eerlijk, over dit soort dingen ben ik niet objectief.
Want ik wil graag mijn propedeuse behalen en universiteit gaan doen.
vandaar ;-)
admin
admin mrt 25 '10
nou als je het echt heel graag wil doen en je zet je daar 100% voor indan voorspel ik je - zo uit de losse hand - dat je zult slagen in je propedeuse!!

Farah
Farah mrt 25 '10
Ja je hebt ook gelijk.

Gisteren ging ik lopen, elke dag doe ik dat en eerlijk had ik eerst wat minder voor gedaan, minjn gids vertelde ook, als je wat voor doet ja dan word je ook beloont om maar even zo te zeggen.

Ik geloof het ook wel ja..
Maar ga nu leren maar het is ook me angst, pff bellefleur je haalt even alles uit me hahahaha, vaak is dat zo he als je even typt, is alsof je zelf antwoord geeft.

Ik denk ook wel dat ik universiteit aan kan, mits ik alles bij hou en pioriteiten stel...

thx thx
Anke
Anke mrt 25 '10
Ik zou in ieder geval proberen om hier op school met iemand over te praten. Als je weet dat je het in je hebt en je wilt het heel erg graag, dan zijn er altijd mensen te vinden die je op je pad kunnen helpen.
Farah
Farah mrt 25 '10
Heb ik gedaan met mijn studieloopbaan begeleider,e cht geen fijn mens.
Maar nu ga ik met iemand anders over hebben, hij is enige die mij een goed gevoel geeft.

Thx
Anke
Anke mrt 25 '10
Fijn dat je in ieder geval 1 persoon hebt met wie je er over kunt praten.
Ik heb tijdens mijn studies ook meerdere personen aangesproken, omdat niet iedereen luisterde of me begreep. Ik wilde echter perse mijn diploma halen en dat heeft mij genoeg gemotiveerd om te blijven zoeken en te blijven praten. Al vonden mijn klasgenoten me raar en konden mijn docenten niets met me aanvangen.
Ik zou zeggen, ga er voor. Wat er ook op je pad komt.
Farah
Farah mrt 25 '10
ja precies., dank je wel ;-).

Ik ga ook maandag dyslexie test doen, want qua leren en als ik toets maakt, gaat het erg verkeerd..
maar ik merk gewoon, dat docenten bij mij, ook slectief zijn naar wie ze wel of niet willen luisteren zeg maar.
Erg betreurend.

maar ik heb goede hoop haha..
admin
admin mrt 25 '10
Iemand vertelde me ooit dat ze opnieuw als een baby moest leren kruipen. Dagelijks moest ze kruipen.. en wat bleek..
dat als baby's kruipen dat dit heel goed is voor de ontwikkeling van de twee hersenhelften.
Ze leren op die manier de twee hersenhelften op elkaar afstemmen, op een natuurlijke manier.
Bij die persoon werd vastgesteld dat ze als baby "nooit" had gekropen, maar al dadelijk pasjes zetten, van liggen , zitten naar staan naar stappen.
Het kruipen werd overgeschakeld, misschien zelfs uit volle bewondering van de famillie om haar heen,
maar het werd bewezen dat haar dyslectie verminderde als ook haar ogen verbeterde, door die
hersenhelft training, door op nieuw te kruipen.
admin
admin mrt 25 '10
Ik geloof het absoluut, lieve Belle, maar ik heb nooit gekropen, en mijn dochter en zoon ook niet. Maar wat apart ... ik ben gelukkig niet dyslectisch en mijn kinderen ook niet, juist tegenovergesteld. Maar ik wist het niet wat je beschreef smile
Farah
Farah mrt 26 '10
bellefleur, jou beschrijving erg bijzonder.
Want ik heb geen motoriek, heb als baby nooit echt gekropen.
Heb ook meteen gelopen...
admin
admin mrt 26 '10
Ja, die persoon heeft leren kruipen op leeftijd van 14 a 16 jaar.
de hersenhelften zijn meer met elkaar in verbinding gekomen en gaan samenwerken.
Dus.. kruipen maar en je motoriek verbetert al reeds, de rest volgt wel.. grin


Vr 26 maart 2010. Het laatste nieuws lees je het eerst op NU.nl |Baby's kruipen niet genoeg
Uitgegeven: 19 november 2007 12:01
Laatst gewijzigd: 19 november 2007 12:01

Baby's kruipen tegenwoordig te weinig en dat is slecht voor hun motorische ontwikkeling. De opkomst van moderne kinderzitjes en kinderwagens zijn er de oorzaak van.

Dat zegt een Britse onderzoekster in de Sunday Telegraph. Volgens haar kruipen baby's steeds minder, omdat ze meer tijd doorbrengen in comfortabele stoeltjes, wipzitjes of in wagentjes.

Kruipen is belangrijk voor de ontwikkeling van het evenwichtsgevoel, de oog-hand-coördinatie en andere motorische vaardigheden. Ook worden baby's sterker in hun nek en bovenlichaam door te kruipen of op de buik te liggen.
Volgens de onderzoekster is er, naast de kinderzitjes, nog een oorzaak voor het minder kruipen. Ouders zijn steeds voorzichtiger: ze zijn bang dat hun kind zich bezeert tijdens het kruipen. Kinderen die op de basisschool problemen hebben met hun handschrift of met de coördinatie hebben volgens de Britse vaak te weinig rondgekropen over de vloer.

© gezondheidsnet.nl
Farah
Farah mrt 27 '10
Woow oke haha..

Ik ben wel helemaal mee eens.
Baby's kruipen ook niet genoeg.
Contuni in een kinderzitje zetten, laat maar lekker kruipen, de ruimte maar aan de baby creeren en niet baby aan de ruimte creeren..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki