Roses Flower Betekenissen
Rose Flower Symboliek
Meer dan enige andere bloem, de roos is gewaardeerd om zijn schoonheid de wereld. Symbolische associaties met de roos bestaan al sinds de dagen van de oude Romeinen en Grieken. Rozen zijn geïdentificeerd met liefde en passie sinds die tijd, te beginnen met hun associatie met de godinnen Aphrodite, Isis en Venus. Cleopatra zou hebben Marc Anthony ontvangen in een kamer letterlijk knie-diep in rozen.
De bloem symboliek in verband met rozen is liefde, herinnering, passie (rood), zuiverheid (wit); geluk (roze); ontrouw (geel); onbewuste schoonheid, en ik hou van je.
Wilde rozen hebben vijf kroonbladen. Dit heeft geleid tot hun symbolische verbinding met de wonden van Christus in de christelijke iconografie. De roos symboliseert ook de Maagd Maria zelf, die bekend stond als de "Mystic Rose."
De geschiedenis van Roses
Er zijn fossielen dateren rozen terug zo'n 35 miljoen jaar. Rozen zijn inheems in de Verenigde Staten. Montana en Oregon zijn de oudste fossielen roos. De roos is de meest complexe stamboom van alle bekende bloem soorten met meer dan 30.000 soorten.
Rozen werden voor het eerst 5000 jaar geleden geteeld in Aziatische tuinen. In het Oosten, dames uitgevoerd rozenblaadjes in hun portemonnee en heren gemaakt wijn en fytotherapie met de bloemen. Samen met de naam Orchid, Rose is een van de meest populaire namen voor meisjes in China. Confucius schreef dat de keizer van China bezit meer dan 600 boeken over de teelt van rozen.
Rozen werden geïntroduceerd in Europa tijdens het Romeinse Rijk en werden vervolgens gebruikt voor de versiering. Romeinen waren bekend tapijt enorme feestzalen met rozenblaadjes. Experts rozen verdelen in twee groepen. "Oude rozen" zijn die geteeld in Europa vóór 1800. "Moderne rozen" zijn geteeld sinds ongeveer het begin van de 19e eeuw. Voor de teelt, de rozen bloeiden meestal slechts eenmaal per jaar. Nu rozen bloeien ergens elke dag van het jaar.
Rozen en Moderne Cultuur
Meer dan 4000 nummers zijn geschreven over rozen. Rozen zijn ook de inspiratiebron voor alles, van behang tot China patronen op stof ontwerpen. Rozen zijn een terugkerend thema in de kunst, meubels, architectuur en poëzie.
Shakespeare noemt de roos minstens 70 keer in zijn toneelstukken en sonnetten: "Een roos door een andere naam zou ruiken zo zoet '(Romeo en Julia);" Van alle bloemen, dunkt me een roos is de beste "(The Two Noble verwanten) en "Als ik de roos geplukt, kan ik niet geven het van vitaal belang groei weer" (Othello).
Rozen zijn emblemen van Engeland en New York City. De essentiële oliën van rozen gebruikt voor parfums zijn duurder dan de olie van een andere bloem. De roos is, inderdaad, de koningin van alle bloemen.
Door Kathleen KARLSEN, MA EN NING YEH, PH.D.