Loading...
nl

Pauw in droom

Duifje
Duifje mrt 24 '10
Mijn droom.......

Ik lig te slapen, en ineens ben ik wakker, er staat een Pauw naast mijn bed, hij bijt me. Ik ben bang en ren de trap af. De pauw rent achter mij aan. Dan doe ik de voordeur open om hem naar buiten te laten. Helaas is het beest eigenwijs...en komt met zijn lange nek tussen de deur, dus hij loopt verder zonder hoofd frownik zit onder het bloed, en schrik daarvan, de Pauw loopt vrolijk verder.... En dan wordt ik wakker........

Iemand een idee wat dit mij zou kunnen vertellen... ik heb zelf wel een gevoel wat het zou kunnen zijn, echter meningen van anderen kunnen mij helpen in de bevestiging hiervan of het herzien van mijn betekenis.

Alvast bedankt voor een reactie,

Liefs Duiffie
Delen:
admin
admin mrt 24 '10
In duifje zit ook een bijterige eigenwijze pauw, en dat wil je niet (meer)?
Duifje
Duifje mrt 24 '10
@ Bellefleur

**SMILE**

Zo had ik het nog niet bekeken....... Maar ja daar kan je wel eens gelijk in hebben.

Zelf dacht ik dat ik mijn trots buiten de deur wilde zetten, of misschien dat ik gewoon trots mag zijn op mezelf en wat ik allemaal bereikt heb. Maargoed dat is waar ik op kwam toen ik er echt overna ging denken.

Dank je voor je reactie.
Farah
Farah mrt 25 '10
Heb je mensen in je leven die liever kwijt wil..
Duifje
Duifje mrt 29 '10
Origineel bericht van: Farah
Heb je mensen in je leven die liever kwijt wil..


@ Farah: Niet bewust 1 persoon ofzo, echter in het verleden wel heel oppervlakkige kennissen gemaakt, waar ik eigenlijk helemaal niets meer mee heb. En ook mensen die mijn energie opslurpen... ben ik MOE. Toch heb ik sterk het gevoel dat dat soort mensen vanzelf zullen afvloeien. Door het natuurlijke proces. Dat zie ik al gebeuren om mij heen.
Marenubium
Marenubium apr 8 '10
Ooit eens iets over gelezen:
Dromen over pauwen kunnen vervelende boodschappen inhouden. Het kan zijn dat er een onverwacht vervelende gebeurtenis gaat plaastvinden. Echter kan dit ook in de persoon van een buitenstaander zijn, die je in de eerste instantie verkeerd kunt inschatten. Dromen over bloed op de kleding kan betekenen dat er 'kapers' op de kust zijn die je kunnen tegen werken (carriere/geld/geluk-afgunst?). Misschien even voorzichtig zijn met 'nieuwe' mensen om je heen laugh

Binnen de Indiaanse Totemdieren staat Pauw voor de cyclus van dood en wederopstanding:

"Rondom je heen kan een geladen tijd aanbreken waarin geboorte, dood en wederopstanding een belangrijke rol zal spelen. Indien we niet inzien dat geboorte gevolgd wordt door de dood en dood vervolgens leidt tot wederopstanding, kan het zijn dat we ons in ons leven vaak ongelukkig en soms zelfs depressief zullen voelen.
Als de pauw verschijnt, vertelt dit ons dat we niet moeten vergeten dat alles wat verdwijnt vervangen zal worden door iets nieuws-iets van groter nut.
Het probleem met dit hele proces is dat we niet altijd weten waarom de dingen soms best lastig worden, niet werken, of mislukken, totdat alles wat moest geschieden ook geschied is. Pas daarna reageren we vaak met: 'Aha, dus dát is de reden waarom dingen niet helemaal volgens plan verliepen!'.
De luide roep van Pauw heeft iets weg van een lach, alsof hij ons aanraadt om te lachen om het leven, zelfs in de allermoeilijkste omstandigheden.

Als Pauw verschijnt word je eraan herinnerd dat de dingen niet zijn wat ze lijken.
Van alle vogels die er bestaan lijkt de pauw het meest op de oeroude feniks, de legendarische vogel der wederopstanding die herhaaldelijk werd geofferd in het levensvuur en vervolgens weer vanuit de vlammen uit zijn eigen as verrees.
Pauw belooft je wedergeboorte en opstanding, ongeacht wat er in je leven zal voorvallen." (Totemdier Tarot-Ted Andrews)

Even wat dingetjes overgetiepfiept smile
Anke
Anke apr 8 '10
Oh ja, ik wilde nog een boek van Ted Andrews bestellen.
*bestelt snel voor ze het weer vergeet*

Ik kan de beschrijving uit het boek van Ted Andrews nog niet aan de droom koppelen. Ik heb er een ander gevoel bij, maar weet niet welk.

Heb jij ervaring met pauwen, wat vind je van de dieren?
Want droomsymbolen kunnen universeel geinterpreteerd worden, maar zijn soms ook erg persoonlijk.
Marenubium
Marenubium apr 8 '10
Was ter info en ter aanvulling Anke smileMisschien kan Duifje er wat mee.
Pauw is moooiwi en met genoeg mooie veren (in zijn reet)! *steekt tong uit*

Pauw bijt van zich af, en Pauw heeft in deze droom zijn koppie (ratio) letterlijk verloren, en met zijn bloed zijn kinderlijke onschuld, waar Duifje zich in wast smile
Volgens mij staat Duifje aan de drempel van ontwaken, en vangt er een heel nieuwe (bewuste) tijd aan.
*Eva interpretatie*

Wel even nieuwsgierig inderdaad wat Duifje verder nog zelf in Pauw ziet?
Anke
Anke apr 8 '10
Het was ook meer een opmerking richting mezelf dan naar jou wink

*wacht op aanvulling van Duifje* laugh
Duifje
Duifje apr 20 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Ooit eens iets over gelezen:
Binnen de Indiaanse Totemdieren staat Pauw voor de cyclus van dood en wederopstanding:

"Rondom je heen kan een geladen tijd aanbreken waarin geboorte, dood en wederopstanding een belangrijke rol zal spelen. Indien we niet inzien dat geboorte gevolgd wordt door de dood en dood vervolgens leidt tot wederopstanding, kan het zijn dat we ons in ons leven vaak ongelukkig en soms zelfs depressief zullen voelen.
Als de pauw verschijnt, vertelt dit ons dat we niet moeten vergeten dat alles wat verdwijnt vervangen zal worden door iets nieuws-iets van groter nut.
Het probleem met dit hele proces is dat we niet altijd weten waarom de dingen soms best lastig worden, niet werken, of mislukken, totdat alles wat moest geschieden ook geschied is. Pas daarna reageren we vaak met: 'Aha, dus dát is de reden waarom dingen niet helemaal volgens plan verliepen!'.
De luide roep van Pauw heeft iets weg van een lach, alsof hij ons aanraadt om te lachen om het leven, zelfs in de allermoeilijkste omstandigheden.

Als Pauw verschijnt word je eraan herinnerd dat de dingen niet zijn wat ze lijken.
Van alle vogels die er bestaan lijkt de pauw het meest op de oeroude feniks, de legendarische vogel der wederopstanding die herhaaldelijk werd geofferd in het levensvuur en vervolgens weer vanuit de vlammen uit zijn eigen as verrees.
Pauw belooft je wedergeboorte en opstanding, ongeacht wat er in je leven zal voorvallen." (Totemdier Tarot-Ted Andrews)



Hier kan ik zeker wat mee.!.. JaH ik denk dat ik hem heb nu.... ik weet dat ik aan het ontwaken ben....

Geweldig bedankt voor je getiepfiep!.hihi

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki