Haar vacht is dof, haar ogen staan dof.
Ze kijkt beslist niet vrolijk.
Een kat die echt heel ziek is of pijn heeft, verstopt zich en zal zeker niet om je heen gaan draaien en miauwen.
Toch voelt haar buik niet lekker, eet ze goed? Poept ze goed?
Wat voor kattengrit gebruik je?
Ze heeft lang haar dus kattengruis van steentjes is heel slecht voor haar, beter de iets duurdere houtkorrels (makkelijk gezegd, ik kan niet in je portemonnee kijken).
Ze likt haar haar en krijgt daardoor veel steengruis binnen waardoor ze last van haar buik kan krijgen.
Kattengras helpt bij misselijkheid van haarballen, geef je dat of kan ze buiten bij gras?
Is ze een maatje kwijt geraakt? Hoeft geen andere kat te zijn, maar heb je pas een ander huisdier verloren?
Zoals jij het verteld klinkt het wel of ze je wil vertellen wat er is.
Bij mijn eigen katten weet ik wat ze willen, maar bij een ander vind ik dat moeilijk, ze hebben allemaal een eigen karakter he?
Is het zo dat ze als ze zo'n bui heeft ze ergens heen wil?
Zo ja, loop dan eens mee, mijn katten komen mij halen soms als ze iets willen.
Arach doet exact hetzelfde (mijn Belgische merudi pup) die gaat zitten miepen aan de deur en als ik hem open doe, laat hij mij exact zien wat hij wil.
Katten doen dat ook, tenminste die van mij wel
Als mijn zwarte kater een muis heeft hoor ik hem binnen al, hij blijft net zo lang gillen en op en neer rennen tot ik zijn muis heb bewonderd (en weggooi, dat vind hij minder..).
De muis kan gif op hebben dus als ik ze kan afpakken dan pak ik ze af.
En wie weet, een oppeppertje in een kattensalon?
Mijn ex-lief heeft een Balinees (lang haar) en die was ook erg lang niet lekker.
Houkattengrit, een lekkere borstel en poetsbeurt bij de kapper hebben hem heel erg laten opknappen.
Nu heeft hij nog wel het probleem van het eeuwige miauwen en dan het liefste 's nachts, das lullig als je een tweekamerappartementje hebt, dan slaap je niet veel
Balinezen zijn beslist geen einzellgängers dus ik vermoed dat nu het grote probleem, verveling en een stukje eenzaamheid is.
Freggle (zo heet hij) is veel alleen en daar kan hij niet goed tegen.
Ik heb aangeboden dat hij dan wel mijn Luna zou mogen adopteren, ze is mijn favoriet maar ook Freggle's zusje.
Die twee kunnen het samen heel goed vinden.
Ze zal alleen gesteriliseerd moeten worden, het is het proberen waard en ik weet dat ze dichtbij is een heel goed thuis krijgt.
Nou heb zowat een boek geschreven
Ik hoop dat Belle je meer kan vertellen.