Loading...
nl

gedrag van mijn kat

admin
admin mrt 22 '10

Wie kan mij iets over mijn kat toulouse vertellen?
Ik vind het soms zo moeilijk om haar te begrijpen
Ze kan soms een hele dag blerrend door het huis lopen en houdt dan niet op, naar buite gaan, aandacht geven niets helpt!
Wie weet meer over haar te vertellen?

tnx liefs van mij
Delen:
admin
admin mrt 22 '10
Dat zit niet zo goed, met die poes!
Oh die wil ik wel helpen, energetisch.. even nadenken hoe!
en ik hoop dat ik dat kan. Maar zal je zeker helpen...
admin
admin mrt 22 '10
Jij zag het ook Belle...ik kan niet zeggen wat ik zie/zag maar lekker voelt het beslist niet.
admin
admin mrt 22 '10
Haar vacht is dof, haar ogen staan dof.
Ze kijkt beslist niet vrolijk.

Een kat die echt heel ziek is of pijn heeft, verstopt zich en zal zeker niet om je heen gaan draaien en miauwen.

Toch voelt haar buik niet lekker, eet ze goed? Poept ze goed?
Wat voor kattengrit gebruik je?
Ze heeft lang haar dus kattengruis van steentjes is heel slecht voor haar, beter de iets duurdere houtkorrels (makkelijk gezegd, ik kan niet in je portemonnee kijken).
Ze likt haar haar en krijgt daardoor veel steengruis binnen waardoor ze last van haar buik kan krijgen.

Kattengras helpt bij misselijkheid van haarballen, geef je dat of kan ze buiten bij gras?

Is ze een maatje kwijt geraakt? Hoeft geen andere kat te zijn, maar heb je pas een ander huisdier verloren?

Zoals jij het verteld klinkt het wel of ze je wil vertellen wat er is.
Bij mijn eigen katten weet ik wat ze willen, maar bij een ander vind ik dat moeilijk, ze hebben allemaal een eigen karakter he? smile

Is het zo dat ze als ze zo'n bui heeft ze ergens heen wil?
Zo ja, loop dan eens mee, mijn katten komen mij halen soms als ze iets willen.
Arach doet exact hetzelfde (mijn Belgische merudi pup) die gaat zitten miepen aan de deur en als ik hem open doe, laat hij mij exact zien wat hij wil.
Katten doen dat ook, tenminste die van mij wel laugh

Als mijn zwarte kater een muis heeft hoor ik hem binnen al, hij blijft net zo lang gillen en op en neer rennen tot ik zijn muis heb bewonderd (en weggooi, dat vind hij minder..).
De muis kan gif op hebben dus als ik ze kan afpakken dan pak ik ze af.

En wie weet, een oppeppertje in een kattensalon?
Mijn ex-lief heeft een Balinees (lang haar) en die was ook erg lang niet lekker.
Houkattengrit, een lekkere borstel en poetsbeurt bij de kapper hebben hem heel erg laten opknappen.
Nu heeft hij nog wel het probleem van het eeuwige miauwen en dan het liefste 's nachts, das lullig als je een tweekamerappartementje hebt, dan slaap je niet veel eek

Balinezen zijn beslist geen einzellgängers dus ik vermoed dat nu het grote probleem, verveling en een stukje eenzaamheid is.
Freggle (zo heet hij) is veel alleen en daar kan hij niet goed tegen.

Ik heb aangeboden dat hij dan wel mijn Luna zou mogen adopteren, ze is mijn favoriet maar ook Freggle's zusje.
Die twee kunnen het samen heel goed vinden.
Ze zal alleen gesteriliseerd moeten worden, het is het proberen waard en ik weet dat ze dichtbij is een heel goed thuis krijgt.

Nou heb zowat een boek geschreven smile

Ik hoop dat Belle je meer kan vertellen.
admin
admin mrt 23 '10
He Bellefleur/Karin

Bedankt voor jullie reacties, als jullie zouden kunnen helpen erg graag. Ik zou echt willen dat mijn kat gelukkig is.
Ik woon zelf op een flat dus ze kan niet naar buiten, maar ik neem haar geregeld mee aan een tuigje zodat ze toch lekker buiten is en op het gras kan spelen en in bomen kan klimmen.
Ze is wel heel erg op mij gesteld. Ze woonde bij mijn moeder toen ik ging verhuizen en had het daar helemaal niet naar haar zin
Toen ik bij haar thuis kwam kwam ze altijd naar beneden rennen. toen ik eenmaal haar meenam naar mijn huis stapte ze echt binnen alsof ze thuis was.
Als ze eenzaam is zou een klein katje erbij voor haar helpen?
een damespoes, want een kater is denk te overheersend? Ze heeft vroeger altijd met andere katten samen gewoont. tot de kat van mijn moeder erbij kwam die was te dominant en daar ging het mis ze verhuisde naar mij toe.

@ Karin, ik heb momenteel andere voeding voor
haar van pro plan, ze is wat aangekomen en haar vacht glanst weer, deze voeding is speciaal voor de oudere kat. Op dit moment eet ze erg goed en drukken doet ze ook goed in de bak.
Plassen doet ze op het toilet winkjaja heeft ze zichzelf aangeleerd lol...
Ik vind het idd erg moeilijk om te zien wat ze wil, ik probeer alles, mee naar buiten geven, knuffelen, spelen met der maar zie soms echt door de bomen het bos niet meer

hopelijk kunnen julllie iets voor me betekenen

liefs sabina
admin
admin mrt 23 '10
@ karin
maatje kwijt ja idd mickey onze kater waar ze altijd mee samen lag in bed of waar dan ook is idd overleden, dit was wel haar maatje en kon ze het goed mee vinden.
admin
admin mrt 23 '10
Ja ik zag het aan de kat dat ze op een flat woont..
Van een kat een echte huiskat maken, op een flatje. Er zijn katten die dat kunnen, en er zijn katten die je dat gewoon niet moogt aandoen.
Die kwijnen weg. Of worden stressy. Beginnen zich lastig te gedragen, of worden ziek.
Als je kiest voor een tweede kat als vriendje, ga dan naar het asiel kijken,
misschien is daar een schat van een poes, die altijd al op een flatje heeft gewoond en ook met ander katten omkan.
Dat zou heerlijk zijn.
Toch blijf ik er bij.. bijna nooit naar buiten kunnen is vreselijk.
En gelukkig ga je met haar weg, maar ook dat is nog altijd geen vrijheid.
En een kat die niet vrij is.....
admin
admin mrt 23 '10
Haha klopt het is lastig van een kat een huiskat te maken smile
Het probleem met toulouse is als ze naar buiten gaat hier dat ze met iedereen meeloopt, ze is een allemansvriend, en dan ben ik der zo kwijt! En dat wil ik dus voorkomen smile
ga misschien een 2e kat proberen, even goed om me heen kijken wat de mogelijkheden zijn.
want het kan best dat ze mickey heel erg mist daar was ze altijd samen mee smile
Vasyphria
Vasyphria mrt 23 '10
Ik heb ook contact met haar gelegd.

"Ik krijg mijn zin niet! Ik zit niet op mijn plek!" is het eerst wat ze uitroept, als ik vraag wat er is.
Ze is heel ontevreden over het aantal katten in huis. Ze vindt het teveel. (Ik krijg het gevoel dat het hier vooral om energieën gaat.) Er zit een grijsachtige kat voortdurend in haar aura, die haar opjaagt.
De sfeer in huis voelt heel bedreigend en bedrukt aan voor haar. Ze zegt: "Zeg alsjeblieft tegen mijn baasje dat ik heel veel van haar houdt, maar vraag haar alsjeblieft om iets aan die drukte te doen!"
Ook laat ze mij een man zien. Deze hangt veel om haar baasje heen, zegt ze. Hij schreeuwt veel, wat Toulouse nogal afschrikt.

Ik zou je aanraden om een Jassentechniek behandeling voor haar te overwegen. Volgens mij zou ze daar veel aan hebben..
admin
admin mei 7 '10
Hallootjes

Ik heb bij mijn kat Jassentechniek geprobeerd n.a.v. jou berichtje Vasyphria.
Alle energiëen uit mijn huis zijn verwijderd, en de kat zelf heeft een behandeling gehad m.b.t. haar gedrag en angsten
Ze is veel rustiger lijkt het wel, is minder bang voor de deurbel en de glazenwasser
Wel fijn om te zien als je beest geukkiger lijkt te zijn smile
Olijf
Olijf mei 15 '10
prachtig!
danauw
danauw mei 15 '10
Lees toevallig jou vraag kan alleen niet foto lezen maar wel een tip geven weet niet of je t geprobeert heb maar dat is een geur tegen stress en dat heet Feliway deze heeft prima geholpen bij mijn katten. En er van had ook de zelfde problemen als jij en had er van alles aan gedaan tot ik op dat stuite. T enige wat ik wel van de foto af kan lezen is dat ze best een dametje is die graag weet wat ze wil en er ook voor de 100% voor gaat om dat voor elkaar te krijgen. HOop dat je er wat aan hebt

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki