Loading...
nl

Evenwicht vinden tussen 3d en 5d in liefdesrelatie

Goddelijk Vonkje
Goddelijk Vonkje mrt 24 '10
Lieve Bellefleur,
Dank je wel voor je lieve reactie.
Wat jij schrijft ben ik allemaal aan het ervaren sinds ik verliefd werd op mijn vriend bijna 2 jaar geleden. Ik heb mijn verliefdheid altijd gezien als zielsherkenning, die de liefdestroom in mezelf weerspiegelt, en sinsdien is het niet meer weg gegaan. Als het weg is, weet ik ook dat ik op dat moment niet verbonden ben met mezelf. Alleen mezelf herinneren dat het er is, laat het er weer zijn smile

Ik begrijp dat Liefde er altijd is, want alles IS liefde smileMet liefde geven en ontvangen bedoel ik eigenlijk meer het tot uitdrukking brengen van de liefde in jezelf, zoals het tonen van interesse, het geven van aandacht, compassie, het delen van hart en ziel, communicatie op wat voor manier dan ook. Eigenlijk dus het naar de Aarde brengen van deze liefde en tot uitdrukking brengen vanuit ons mens-zijn. Voor mijn gevoel bekrachtigt het delen van deze liefde de verbinding tussen mensen, het maakt de gezamenlijke energie, de energie van de Aardse relatie krachtiger en voller (energie in het kwadraat), je schept een band, die groeit naarmate je meer met elkaar deelt. Zo voelt het voor mij tenminste.

Het is zeker knap van mijn vriend dat hij zijn eigen weg bewandelt, alleen is het dus niet zo dat hij daar bewust voor kiest. Hij wíl heel graag anders, hij geeft wel eens aan dat hij er last van heeft en dat ik hem van alles bewust mag maken, maar vervolgens wijst hij alles af wat ik hem vanuit mijn hart aanreik en gaat hij hevig in verzet, waardoor we beiden alleen komen te staan in onze relatie. Maar onze liefde is gelukkig zo groot, dat er altijd ruimte is geweest voor vergeving, wat ons steeds weer verbond met onze liefde.

Nu ik jou berichtje zo zit te lezen, zie ik ineens weer het licht hihi smileIk trap geloof ik gewoon weer in mijn grote valkuil: ik zie gewoon de potentie van mijn vriend en onze relatie, ik loop eigenlijk al 10 stappen vooruit, vandaar dat ik deze weerstand voel, omdat ik in gedachten al ergens ben, waar ik NU nog niet ben. Even 10 stappen terug dus, en vanuit het NU verder bouwen. Ik denk dat het een stuk gemakkelijker is als ik wat meer ruimte voor mezelf schep, zodat ik meer in evenwicht ben, waarmee ik ook weer ruimte schep voor mijn vriend om zijn liefde te leren voelen, evenals de liefde in onze relatie en deze tot uitdrukking te brengen. En wie weet...(ik blijf hopen). Ik weet in ieder geval dat hij mijn vertrouwen en geduld meer dan waard is smile

Dank je wel voor je liefdevolle inzicht, ik ben weer een stuk verder. Dit voelt goed!

Veel liefs,
Daphne
admin
admin mrt 24 '10
Origineel bericht van: Goddelijk Vonkje
Nu ik jou berichtje zo zit te lezen, zie ik ineens weer het licht hihi smileIk trap geloof ik gewoon weer in mijn grote valkuil: ik zie gewoon de potentie van mijn vriend en onze relatie, ik loop eigenlijk al 10 stappen vooruit, vandaar dat ik deze weerstand voel, omdat ik in gedachten al ergens ben, waar ik NU nog niet ben. Even 10 stappen terug dus, en vanuit het NU verder bouwen. Ik denk dat het een stuk gemakkelijker is als ik wat meer ruimte voor mezelf schep, zodat ik meer in evenwicht ben, waarmee ik ook weer ruimte schep voor mijn vriend om zijn liefde te leren voelen, evenals de liefde in onze relatie en deze tot uitdrukking te brengen. En wie weet...(ik blijf hopen). Ik weet in ieder geval dat hij mijn vertrouwen en geduld meer dan waard is smile

Dank je wel voor je liefdevolle inzicht, ik ben weer een stuk verder. Dit voelt goed!

Veel liefs,
Daphne


Dat is exact wat ik jou wilde meegeven. Je schept je eigen verhaal.. En dàt is het gegeven, vanwaaruit een ieder in de relatie kan vertrekken.

veel liefs aan je.
Bellefleur
Goddelijk Vonkje
Goddelijk Vonkje mrt 25 '10
Quote:
Dat is exact wat ik jou wilde meegeven. Je schept je eigen verhaal.. En dàt is het gegeven, vanwaaruit een ieder in de relatie kan vertrekken.


Ik ben blij dat ik mijn proces ook hier heb gedeeld, zodat ik iedere stap in dit proces kon doorleven. Het aparte is, dat ik me vandaag 'anders' voel: ik voel me bewuster dan ooit van mezelf, van wie IK ben, van mijn grenzen en van mijn eigen energie. Dit was door mijn hooggevoeligheid wel eens lastig in de liefde, omdat het mijn valkuil is om me onbewust te verliezen in de energie van de ander. Op dit punt in mijn ontwikkelingsproces levert dit oude patroon gelijk weerstand op. Ik zocht een nieuwe weg om in te slaan. En die heb ik de afgelopen dagen gevonden.

Ik ben me ineens sterk bewust van die 3e energie, de energie van onze relatie, die mijn vriend en mij met elkaar verbindt. Die energie kan ik eindeloos voeden met liefde vanuit de eenheid in mezelf. Dit is de ruimte die ik schep tussen mij en mijn vriend, waardoor ik een gezonde afstand voel (= ruimte voor mezelf), en toch verbondenheid smile

Ik ben benieuwd wat dit nieuwe pad mij brengt! Het voelt in ieder geval supergoed.

Nogmaals bedankt voor je liefdevolle inzicht, lieve bellefleur smile

Veel liefs,
Daphne
admin
admin mrt 25 '10
Origineel bericht van: Goddelijk Vonkje


Nogmaals bedankt voor je liefdevolle inzicht, lieve bellefleur smile

Veel liefs,
Daphne


Met liefde voor jullie!
Bellefleur
Serenity
Serenity jan 26 '11
Gisteren heb ik dit topic voor de helft gelezen en vind het behoorlijk fascinerend want ik kan me er heel veel bij voorstellen namelijk.

Je bent zelf bezig met je innerlijke groei en waneer je partner dat niet doet dan leid je relatie op een gegeven moment nergens heen 'het blijft hangen'.

En dan kan je je best doen met dingen uit te leggen en blijven praten maar soms is de partner er gewoon niet aan toe, het is niet zijn tijd om die info te ontvangen en te verwerken.
Ookal is dat moment wel een mooie aanleiding om te beginnen met nadenken en inzicht te proberen te creëren maar je kan niemand dwingen. ^^

Heel bijzonder dat alle rangen en gradaties van ontwikkeling door elkaar leven om hun eigen pad te kunnen volgen.

Door de problemen van een ander soms ook jouw probleem word doormiddel 'een fout' zowel handeling als papierwerk.
Iemands beperkte kennis en inzicht en vooral compassie naar een ander
toe geeft strubbelingen waar weer van geleerd kan worden hetzij door die persoon zelf hetzij de naasten omgeving...

Je weet nooit wat één enkelen actie kan voortzetten wat voor een reactie het kan veroorzaken met natuurlijk 'het gevolg'!! ^^

Denk eraan wie het kleine niet eert is het grote niet weert .... ^^

En diegene die al heel ver met hun persoonlijke groei zijn die zijn in principe een voorbeeld voor de rest.
Dus met jouw innerlijke kracht kan je met je innerlijke verstand iemand hun emotie en gevoel uitleggen maar ook relativeren wat er is gebeurt en daarmee inzicht bij een ander creëren .

En zo help men elkaar!! ^^
Steeds meer op weg....op hun pad! ^^

Gereïncarneerde engel of niet een goede daad was het zeker waard.
Op die momenten ben je een engeltje voor een ander.
Want ..... "Je weet nooit wat één enkelen actie kan voortzetten wat voor een reactie het kan veroorzaken met natuurlijk 'het gevolg'!! ^^ ..... "
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki