Lieve Bellefleur,
Dank je wel voor je lieve reactie.
Wat jij schrijft ben ik allemaal aan het ervaren sinds ik verliefd werd op mijn vriend bijna 2 jaar geleden. Ik heb mijn verliefdheid altijd gezien als zielsherkenning, die de liefdestroom in mezelf weerspiegelt, en sinsdien is het niet meer weg gegaan. Als het weg is, weet ik ook dat ik op dat moment niet verbonden ben met mezelf. Alleen mezelf herinneren dat het er is, laat het er weer zijn
Ik begrijp dat Liefde er altijd is, want alles IS liefde Met liefde geven en ontvangen bedoel ik eigenlijk meer het tot uitdrukking brengen van de liefde in jezelf, zoals het tonen van interesse, het geven van aandacht, compassie, het delen van hart en ziel, communicatie op wat voor manier dan ook. Eigenlijk dus het naar de Aarde brengen van deze liefde en tot uitdrukking brengen vanuit ons mens-zijn. Voor mijn gevoel bekrachtigt het delen van deze liefde de verbinding tussen mensen, het maakt de gezamenlijke energie, de energie van de Aardse relatie krachtiger en voller (energie in het kwadraat), je schept een band, die groeit naarmate je meer met elkaar deelt. Zo voelt het voor mij tenminste.
Het is zeker knap van mijn vriend dat hij zijn eigen weg bewandelt, alleen is het dus niet zo dat hij daar bewust voor kiest. Hij wíl heel graag anders, hij geeft wel eens aan dat hij er last van heeft en dat ik hem van alles bewust mag maken, maar vervolgens wijst hij alles af wat ik hem vanuit mijn hart aanreik en gaat hij hevig in verzet, waardoor we beiden alleen komen te staan in onze relatie. Maar onze liefde is gelukkig zo groot, dat er altijd ruimte is geweest voor vergeving, wat ons steeds weer verbond met onze liefde.
Nu ik jou berichtje zo zit te lezen, zie ik ineens weer het licht hihi Ik trap geloof ik gewoon weer in mijn grote valkuil: ik zie gewoon de potentie van mijn vriend en onze relatie, ik loop eigenlijk al 10 stappen vooruit, vandaar dat ik deze weerstand voel, omdat ik in gedachten al ergens ben, waar ik NU nog niet ben. Even 10 stappen terug dus, en vanuit het NU verder bouwen. Ik denk dat het een stuk gemakkelijker is als ik wat meer ruimte voor mezelf schep, zodat ik meer in evenwicht ben, waarmee ik ook weer ruimte schep voor mijn vriend om zijn liefde te leren voelen, evenals de liefde in onze relatie en deze tot uitdrukking te brengen. En wie weet...(ik blijf hopen). Ik weet in ieder geval dat hij mijn vertrouwen en geduld meer dan waard is
Dank je wel voor je liefdevolle inzicht, ik ben weer een stuk verder. Dit voelt goed!
Veel liefs,
Daphne