Loading...
nl

Zigeuner legging tarot voor Helma

admin
admin mrt 20 '10
Eerst even een korte uitleg smile

Bij de tarot gaat het om de bewustwording van het onbewuste.
Ieder mens heeft momenten dat hij of zij persoonlijke vragen heeft, maar niet bij de antwoorden kan komen.
het antwoord zit in je. maar je kunt er even niet bij.
De tarot is een beproefd hulpmiddel om die antwoorden te vinden.
het gaat daarbij om zaken als relaties, werk, gezondheid en zelfontplooiing.

Tarot is een hulpmiddel bij het brengen van die boodschappen, het is een orakel en kan GEEN toekomst voorspellen, het verwijst naar mogelijkheden en keuzes.



Vele adellijke dames waren regelmatig klant bij deze zigeuner-kaartlegster-waarzegsters, vooral als ze in penibele situaties verkeerden en velen van deze dames kregen antwoord op hun vragen en konden verder met het leven dat zij leidden in hun kringen waar niemand van kaartleggen had gehoord, maar waar bijna iedere dame wel eens een kaartlegster had bezocht.

De *toverspreuk* van de zigeuners,

Zeven kaarten in een waaier,

Kaart1 dit ben jij in dit leven
kaart2 dit wil jij een ander geven
kaart3 dit vervult je met angst en beven
kaart4 dit is iets wat je na wilt streven
kaart5 zo zul je het gaan beleven
kaart6 dit zal de toekomst je geven
kaart7 dit zal voor altijd aan je kleven

Dan komt hieronder de legging van Helma
Delen:
Helma
Helma mrt 20 '10
Wow, wat spannend! echt helemaal te gek!
admin
admin mrt 20 '10
ja, leuk zeg.. ik volg het hoor!!
admin
admin mrt 20 '10
Leuk om dit voor je te mogen doen Helma, grappig ook dat ik me later realiseerde dat jij *iets* hebt met zigeuners, klopt dat? ja toch?
Toeval bestaat niet laugh

Kaart 1, Dit ben jij in dit leven:

Bekers drie, het water der ontvangenis,overvloed.

Je bent iemand die haar gevoel rationaliseert.
Familiezaken staan voor jou heel erg bovenaan.
Als de dingen goed gaan voor je geeft je dat een enorme vervulling, je wilt graag presteren maar er is nog zoveel te doen.
Je hebt enorm veel te geven, alles is er in overvloed.
Deze kaart geeft ook aan dat er liefdesvervulling in het vooruitzicht zou kunnen liggen..

kaart twee, dit wil jij een ander geven.

Munten zes, succes, de overvloedige kracht.

Jij wil voor je dochters stabiliteit en harmonie.
Je vind het belangrijk dat zij hun financiele zaakjes onder controle hebben.
Je zit vol met naastenliefde, maar denkt vaak dat het gras aan de overkant groener is dan het jouwe.
Helma dat is echt niet zo, en nobody is perfect, goed onthouden smile
Van foute mag je leren, opstaan stof van je kleren kloppen en verder gaan.

Kaart drie, dit vervult je met angst en beven.

De ster, Verbrand je gedachten zoals de Phoenix (grappig dat is je naam even geweest hier..)

Oude vastgeroeste gewoontes loslaten valt bij me binnen.
Denkpatronen veranderen vind je eng, toch zal dit, als je dit voor elkaar krijgt, je veel inzicht geven en inspiratie.
Het geeft je nieuwe kansen, laat alles wat *moet* eens langzaam los en laat binnen wat *mag*.
Neem je innerlijke klein meisje eens aan de hand en vraag haar wat zij denkt smile

Kaart 4, dit is iets wat je na wilt streven.

Kluizenaar, wees het licht zo helder dat niemand je ziet.

Je wil vrij zijn van regels en moeten.
Je hebt vaak de behoefte om je terug te trekken, dat is heel goed!
Stilte en rust zullen je helpen om jezelf weer terug te vinden, hierdoor kun je bereiken dat je die vastgeroeste gedachtes los kan laten.

Kaart 5, zo zul je het gaan beleven.

Staven 2, de vlam van de wil.

Door je enorme wilskracht, je moed om dingen te gaan ondernemen (stoppen met roken bijv. smile)zul je vele obstakels gaan overwinnen.
Je gaat tegenovergestelde zaken bij elkaar willen brengen.
Kijk goed om je heen, niet alles is wat het lijkt en dat betreft dan meer dingen in de relatiesfeer.

Kaart 6, dit zal de toekomst je geven.

Staven 8, de vlammen der gedachte.

je gaat oude problemen verwerken, hierdoor komt er meer ruimte voor ontwikkeling en dan vooral van jezelf.
Je gaat je ui afpellen smile
Er is nu veel beweging in je leven, het ene volgt het andere vliegensvlug op.
Je zult zeker vooruitgang gaan boeken in veel dingen, ik zie steeds een nieuwe relatie voorbij komen dus wie weet..dat hoeft geen liefdesrelatie te zijn, maar dat er iets aan komt zie ik wel.
Blijf in je eigen veiligheid en behoud je solide basis, dat is voor jou heel belangrijk.

Kaart 7, Dit blijft voor altijd aan je kleven.

Staven aas, vonk der inspiratie.

De energie die je in je creaties stopt, de nieuwe doelen die je voor ogen hebt.
Eerlijke relaties, blijf zo puur als je bent.
Dit geeft je kracht en iedere keer als je daarop terug kijkt zal dit je met trots en voldoening vervullen.
Want je hebt al enorm veel gepresteerd, zie de kanjer die je bent.

Dikke kus van mij,

ik hoop dat je hier wat mee kunt, ik vond het erg leuk om dit voor je te doen.
admin
admin mrt 20 '10
Als jij nog iets wilt aanvullen Belle, be my guest, graag zelfs smile
Jij bent de prof, ik de beginner.
admin
admin mrt 20 '10
.. ik volg het om je te bewonderen, niet om aan te vullen!! wink
admin
admin mrt 20 '10
Weet ik smilexxx
Maareh bewonderen hoeft niet hoor wink
Islandlady
Islandlady mrt 20 '10
Wat een ontzettend mooi legging Karin! Petje af.
Knuffel en een beetje warmte van hier wink
Helma
Helma mrt 21 '10
Nou moe! Wat verschrikkelijk mooi Karin, dank je wel. En petje af!
Wat enorm lief van je, om dit te doen. En wat is er veel te zeggen bij zo'n legging. Ik wil er graag op reageren, maar is het oké als ik het morgen doe? Ik wil dit graag laten bezinken.
WAt me al wel erg opvalt, is dat de kaarten erg in elkaars verlengde liggen: ze horen bij elkaar, en vullen elkaar aan, en dat vind ik erg mooi!

En ja, ik stam af van zigeuners smile, ik wil dat ooit nog eens uitzoeken hoe dat zit.

Echt heel super, dit. Morgen wil ik er graag op terug komen.

xxx
admin
admin mrt 21 '10
Laat maar lekker bezinken smile
Weet je volgens mij heb ik je eigenlijk niets nieuws verteld wink

Knuf
Helma
Helma mrt 21 '10
Ik heb het uitgeprint, en de kaarten er even bij gelegd. Dan wordt het iets visueler, en dat vind ik altijd fijn. Lezen van papier vind ik sowiezo fijner.

Ik ga straks reageren, ik weet nog niet of dit voor de broodjes uit de oven zal zijn of na de broodjes! wink
Heidelroos
Heidelroos mrt 21 '10
Koel karin, wat bent ge toch een schatteke hé..
Helma
Helma mrt 21 '10
Origineel bericht van: Karin
Leuk om dit voor je te mogen doen Helma, grappig ook dat ik me later realiseerde dat jij *iets* hebt met zigeuners, klopt dat? ja toch?
Toeval bestaat niet laugh

Kaart 1, Dit ben jij in dit leven:

Bekers drie, het water der ontvangenis,overvloed.

Je bent iemand die haar gevoel rationaliseert.
Familiezaken staan voor jou heel erg bovenaan.
Als de dingen goed gaan voor je geeft je dat een enorme vervulling, je wilt graag presteren maar er is nog zoveel te doen.
Je hebt enorm veel te geven, alles is er in overvloed.
Deze kaart geeft ook aan dat er liefdesvervulling in het vooruitzicht zou kunnen liggen..

Ja, het gevoel is af en toe erg aanwezig, en om het te kunnen handlen, kies ik er dan voor om in het rationele te stappen, dat voelt een stuk stabieler en veiliger. Controle loslaten levert soms verdriet op, zo is mijn ervaring in het verleden, dus ja, rationaliteit past zeker bij mij.
Familie is enorm belangrijk voor mij, vooral mijn kids, maar ook mijn broers, al zie ik ze veel te weinig.
Ja, er is altijd zo veel te doen! Maar ik ben tweelingen, en kan ergens 200 procent instappen, maar het nooit afmaken...
Tja, liefde... hoe moet dat ook alweer...


kaart twee, dit wil jij een ander geven.

Munten zes, succes, de overvloedige kracht.

Jij wil voor je dochters stabiliteit en harmonie.
Je vind het belangrijk dat zij hun financiele zaakjes onder controle hebben.
Je zit vol met naastenliefde, maar denkt vaak dat het gras aan de overkant groener is dan het jouwe.
Helma dat is echt niet zo, en nobody is perfect, goed onthouden smile
Van foute mag je leren, opstaan stof van je kleren kloppen en verder gaan.

Ja, er is niks moeilijker dan te zien dat je kinderen onstabiel zijn, en er financieel een zooitje van maken: toch kan ik ze niet helpen, alleen adviseren hoe het wel te doen. En dat heb ik uitgebreid gedaan...
Ja, soms lijkt elders het gras groener, maar toch zie ik ook wel dat veel mensen maar wat aanklungelen, en ook worstelen met van alles en nog wat, en dan vind ik mijn eigen situatie lang zo beroerd nog niet, eigenlijk ben ik wel redelijk heppie zo.
Ach ja, en fouten waren er wel, en nog: vanuit naïviteit, of vanuit onbewustheid...


Kaart drie, dit vervult je met angst en beven.

De ster, Verbrand je gedachten zoals de Phoenix (grappig dat is je naam even geweest hier..)
Ja, ik heb nog steeds iets met die naam, en het voelt wel zo, dat ik verrees uit de as. Niet alleen door één dingetje, maar door alles uit die 43 jaar...

Oude vastgeroeste gewoontes loslaten valt bij me binnen.
Denkpatronen veranderen vind je eng, toch zal dit, als je dit voor elkaar krijgt, je veel inzicht geven en inspiratie.
Het geeft je nieuwe kansen, laat alles wat *moet* eens langzaam los en laat binnen wat *mag*.
Neem je innerlijke klein meisje eens aan de hand en vraag haar wat zij denkt smile
Ja, er zijn wel wat oude gedachten die weg kunnen, zoals het standaard wantrouwen van mannen, allergisch reageren op autoritaire mensen, etc.
En ook de perfecte moeder, huisvrouw en collega willen (lees: moeten) zijn. Volgens mij kan dat niet eens.


Kaart 4, dit is iets wat je na wilt streven.

Kluizenaar, wees het licht zo helder dat niemand je ziet.

Je wil vrij zijn van regels en moeten.
Je hebt vaak de behoefte om je terug te trekken, dat is heel goed!
Stilte en rust zullen je helpen om jezelf weer terug te vinden, hierdoor kun je bereiken dat je die vastgeroeste gedachtes los kan laten.
Dit is van al deze kaarten degene waarbij ik het aha-moment had, ik voel me hier erg mee verbonden, en je omschrijving is al helemaal juist! Regels en moeten zijn aan mij niet besteed. Als men mij iets op zou willen leggen (vooral in de relationele sfeer), dan is daar het gat van de deur. Het voelt als een persoonlijke aanval als men mij zegt dat ik iets 'moet'.
Terugtrekken, stilte, rust, geweldig! Helemaal mijn ding, en het biedt me de ruimte om op te ruimen in mijn hoofd en dingen in de juiste proporties te plaatsen.


Kaart 5, zo zul je het gaan beleven.

Staven 2, de vlam van de wil.

Door je enorme wilskracht, je moed om dingen te gaan ondernemen (stoppen met roken bijv. smile)zul je vele obstakels gaan overwinnen.
Je gaat tegenovergestelde zaken bij elkaar willen brengen.
Kijk goed om je heen, niet alles is wat het lijkt en dat betreft dan meer dingen in de relatiesfeer.
Ja, ik heb een bijna irritante wilskracht. voor mijn omgeving wel eens lastig, zo vasthoudend als ik kan zijn. Het jammere is dat mijn aandacht gauw verslapt, en datgene waarvan ik eerst stellig overtuigd was, en waarvan ik dacht dat het binnen mijn bereik of mogelijkheden lag, kan ineens van de baan zijn. Mensen hollen bij mij soms achter de feiten aan (Tweelingen) en dat kan vervelend zijn.
Obstakels en tegenovergestelde zaken: hmmm, weet nog even niet hoe of wat... de tijd zal het uitwijzen.


Kaart 6, dit zal de toekomst je geven.

Staven 8, de vlammen der gedachte.

je gaat oude problemen verwerken, hierdoor komt er meer ruimte voor ontwikkeling en dan vooral van jezelf.
Je gaat je ui afpellen smile
Er is nu veel beweging in je leven, het ene volgt het andere vliegensvlug op.
Je zult zeker vooruitgang gaan boeken in veel dingen, ik zie steeds een nieuwe relatie voorbij komen dus wie weet..dat hoeft geen liefdesrelatie te zijn, maar dat er iets aan komt zie ik wel.
Blijf in je eigen veiligheid en behoud je solide basis, dat is voor jou heel belangrijk.

Gut... oude problemen... even denken hoor.
Ja, veel beweging, dat klopt wel, veel vriendinnen ook, soms iets te veel eigenlijk. Had vandaag bijv. zeven mailtjes te beantwoorden, van familie en vrienden. Moeilijk bij te benen soms.
Relaties die iets dichter bij komen zie ik nog niet zo, maar we wachten af, lekker veilig en lekker binnen in mijn huisje.
Ja, die solide basis thuis is verschrikkelijk belangrijk. Ik heb dat nodig om mezelf te hervinden na al dat gedoe buiten de deur. Ik hou niet zoveel van van alles buiten de deur.


Kaart 7, Dit blijft voor altijd aan je kleven.

Staven aas, vonk der inspiratie.

De energie die je in je creaties stopt, de nieuwe doelen die je voor ogen hebt.
Eerlijke relaties, blijf zo puur als je bent.
Dit geeft je kracht en iedere keer als je daarop terug kijkt zal dit je met trots en voldoening vervullen.
Want je hebt al enorm veel gepresteerd, zie de kanjer die je bent.
Eigenlijk stap ik altijd eerlijk in relaties, en dat die ander er dan een zooitje van maakt, is niet echt mijn fout: toch is het soms zo dat mijn aandacht verslapt, en dat bijv. vriendinnen of schoonzussen denken dat ik mijn belangstelling verlies, maar vaak is het onmacht omdat e.e.a. niet vol te houden of bij te benen is. En dat is wel vervelend.
Kanjer... tja... ik doe wat ik doen moet van mezelf. En dat is soms om trots op te zijn, maar ook niet altijd.
Maar, ja, er zijn wel wat dingen waar ik trots op ben. Burnout overwonnen, twee kids redelijk stabiel opgevoed, financieel goed op de rit ondanks geen vetpot etc.

Dikke kus van mij,

ik hoop dat je hier wat mee kunt, ik vond het erg leuk om dit voor je te doen.





Lieve Karin,
en ik vind het erg bijzonder om dit van je te mogen ontvangen! Ik vind het heel speciaal, en zal de printjes op mijn slaapkamer leggen zodat ik ze af en toe er bij kan pakken! Dank je wel, met een dikke klapzoen van Helma.
Helma
Helma mrt 23 '10
...eigenlijk was ik nog wel benieuwd wat de anderen van de lezing en/of van mijn reactie vonden... blush
Helma
Helma jul 25 '10
smileWat fijn, om nog eens terug te lezen: Karin, ook jij hebt mij zo geholpen! Ik hou van je.
admin
admin jul 25 '10
Met liefde gedaan Helma xoxox
angel67
angel67 mei 31 '11
zou je voor mijn een legging kunnen doen
Groene_heks
Groene_heks mei 31 '11
Nee, dat ga ik niet doen, deze legging is speciaal voor Helma zoals de titel ook al aangeeft.

Daarbij heb jij de afgelopen maanden zoveel leggingen en lezingen gehad dat ik denk dat je wel even vooruit kan smile

Liefs
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 31 '11
Ik zal daarom dit topic maar even sluiten aangezien hij speciaal voor Helma is gelegd.
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki