@Bellefleur: die gele schijn heeft ze anders niet. Ik denk dat het door de foto komt...
Ik denk inderdaad de ze moeite heeft met het verteren. De afgelopen keren gaat het eten er gelijk weer uit. Ook spuugt ze enorm veel gal en ik heb gisteren een worm gevonden. Ga zo een afspraak maken met de huisarts. Ik voel dat er iets niet klopt. Ze drinkt goed maar het eten wil niet echt. Ze heeft er geen zin in en als ze wat neemt dan gaat het er weer uit (alleen kattevlees, niet de brokken) Ze heeft inderdaad wat last van tandsteen, ik wil dit navragen bij de huisarts. Geen idee wat ik er tegen kan doen. Ze wil juist niet naar buiten, dat is het probleem. Soms doe ik haar toch naar buiten maar begint ze na een minuut weer te janken dat ze er in wil. Ook eet ze geen gras dus heb nog nooit haarballen gevonden. Heb je een idee wat ik met haar kan doen?
Ik vermoed dat het een combinatie gaat zijn, van tandsteen, gal dat kan (ik dacht lever), en lintworm.
Het zou kunnen dat ze antibiotica gaat krijgen, en heel zeker ontwormen, want dat kan echt knap lastig zijn.
Oortjes hopelijk zijn die niet besmet met oormijt. Kortom, je kat is aan een lente-kuur toe!!
Kattegras kopen, zo'n plantje dat op gras lijkt, waar ze binnen aan kan knabbelen, of klein papirusplantje, daar knabbelen ze ook aan,
en dan gaat ze wat braken (zit dan haar bij en das goed)
Het gaat goedkomen, voel ik ...