Loading...
nl

Wie wil wat vertellen over mijn poes Gucci?

akstra
akstra mrt 19 '10
Ik krijg soms geen hoogte van mijn poes Gucci.
Wellicht dat jullie iets over haar kunnen vertellen waardoor ik haar wat meer begrijp. Ook maak ik me een beetje zorgen, ze is de laatste tijd wat minder fit.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Delen:
admin
admin mrt 19 '10
heeft hij dat van nature die gele schijn die ik zie, rond zijn pelsje?
Maryssa
Maryssa mrt 19 '10
Ik krijg niet zo veel door op deze foto over haar. Misschien heb je een foto waarop haar oogjes zijn te zien?

Wat ik wel oppikte bij haar is onderrug / nieren als gevoelige plek op dit moment. Misschien haar even helemaal laten checken bij de dierenarts?

Liefs Maryssa
admin
admin mrt 19 '10
De poes zegt: "ik ben een beetje onrustig, omdat er zoveel drukte is om me heen. ik kan niet eens even rustig liggen er is geen plekje voor me waar ik op rust ben, er is te veel lawaai aan mijn oortjes.
En er rent van alles door het huis heen
En ik heb het gevoel dat ze helemaal niet van me houden, ze zien me niet staan, ze hebben het te druk en ik hoor er niet bij.
Ik wil graag gezien worden als ik binnenkom en dan wil ik aandacht als ik probeer kontakt te maken.
Anders klopt het niet".

Toen ik aan de poes vroeg wat ze voor haar konden doen, vertelde ze me dat ze het liefst in een ruimte is waar ze alleen is, dus een aparte ruimte in het huis waar ze zich kan afzonderen als ze dat wil en verwarmd ook.
Het liefst een plek die ze zelf kan uitzoeken.
Ik voelde ook haar rechter zijkant, daar is ze een beetje stijf en ze heeft ook een beetje last van de nieren.
Ze is wat angstig en onzeker, buiten voelt ze zich ook niet veilig.

Ik zie nogal wat honden in de buurt,grote honden.
Ze heeft er weinig vertrouwen in dat haar bestaantje erop vooruit kan gaan.
Ik zie aan de poes dat ze niet erg positief is.
En dat komt door het feit dat ze vroeger toen ze in een omgeving was waarin ze wel een band had met andere poezen en zich veilig voelde, die moest achterlaten.
Ze mist die kontakten.
Ze is te snel uit het nestje gehaald toen ze een kitten was.
Daar ligt de oorzaak van haar verdriet en onveilig voelen.
Ze mist dus gewoon de moederwarmte.
En de andere broertjes en zusjes.
Het is dus zo dat ze gewoon niet volwassen is geworden, ze is nog steeds dat kleine poesje dat op zoek is naar koestering en veiligheid.
Alleen zoekt ze nu niet meer maar voelt ze zich zoals ik het hier boven beschreven heb.
Ik zie dat ze van een lichte plek houdt en van warmte, dit geeft haar een veilig gevoel.
Heeft ze een zacht harig bontachtig mandje? waar ze zich in kan oprollen? Dit zou erg prettig voor haar zijn, kijk eens hoe ze reageert als je haar een dekentje geeft waar ze onder kan kruipen.
Je zou veel kontakt met haar moeten maken en goed opletten wanneer ze zelf kontakt zoekt, er dan attent op ingaan.
Dan geef je haar de kans om te hechten.
Wat heel goed voor haar zou kunnen zijn is haar aaien en dan visualiseren dat je dat doet met een zacht gouden licht met glinstertjes erin, zet haar maar helemaal in het gouden licht iedere keer.
Laat het licht als de zonnewarmte over haar heenstralen en dan bedoel ik als echt warm aanvoelend.
Heb je haar temperatuur al gemeten?
Als ze verhoging of koorts heeft dan heeft ze het ook koud.
Een poes heeft normaal een lichaamstemp van 38 graden.
En veel met haar praten en haar troosten.

Dit was het even, ik weet niet of ik het bij het rechte eind heb.
Mischien is het goed om ook even naar iemand te gaan die echt kan praten met dieren.
Ik doe dit voor de eerste keer.
Als je zelf niet iemand kent, dan heb ik nog wel wat namen voor je die er meer ervaring mee hebben.
En misschien hier op het forum ook wel.

Veel liefs van Bea, en ik zal haar ook iedere dag in het gouden licht zetten en even met haar praten.
Kan altijd helpen.
Baat het niet dan schaadt het ook niet.
Als jij het goed vindt want het is jouw poes.

Liefs van Bea
admin
admin mrt 19 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
heeft hij dat van nature die gele schijn die ik zie, rond zijn pelsje?

na het even te laten rusten.. de foto..en opnieuw te hebben gekeken,
voel ik een verteringsprobleem,
Heb je de kat ontwormd voor alle vijf soorten wormen? als ze muizen eet, daar zitten heel wat eitjes in van soorten wormen, waarvan ze last van kan hebben.
Heb je gezien of de kat tandsteen heeft? dat kan knap lastig zijn.
Drinkt ze te weinig? want dat is voor haar nieren heel erg goed, zeker als ze korreltjes krijgt.
kan de kat veel buiten? zodat ze kan leven, rennen..terein afbakenen, enz...
Eet ze al eens gras? of een ander groen blaadje? om de haarballen in haar maag te verwijderen.
akstra
akstra mrt 22 '10
@Bellefleur: die gele schijn heeft ze anders niet. Ik denk dat het door de foto komt...
Ik denk inderdaad de ze moeite heeft met het verteren. De afgelopen keren gaat het eten er gelijk weer uit. Ook spuugt ze enorm veel gal en ik heb gisteren een worm gevonden. Ga zo een afspraak maken met de huisarts. Ik voel dat er iets niet klopt. Ze drinkt goed maar het eten wil niet echt. Ze heeft er geen zin in en als ze wat neemt dan gaat het er weer uit (alleen kattevlees, niet de brokken) Ze heeft inderdaad wat last van tandsteen, ik wil dit navragen bij de huisarts. Geen idee wat ik er tegen kan doen. Ze wil juist niet naar buiten, dat is het probleem. Soms doe ik haar toch naar buiten maar begint ze na een minuut weer te janken dat ze er in wil. Ook eet ze geen gras dus heb nog nooit haarballen gevonden. Heb je een idee wat ik met haar kan doen?
akstra
akstra mrt 22 '10
@Maryssa, ik heb nog wel een foto met open oogjes, ik zal deze vanavond plaatsen. Wellicht dat je me dan wat meer kunt vertellen.
Ik had inderdaad al een vermoeden dat er wat met haar niertjes zijn, ga zo een afspraak maken bij de huisarts om haar helemaal te checken. Ze eet niet meer goed en als ze dat wel doet dan komt de vlees (niet de brokken) er weer uit. Ook spuugt ze veel gal de afgelopen dagen. Bedankt alvast en hoop dat je wat meer kan vertellen als ik de foto met open oogjes plaats.
akstra
akstra mrt 22 '10
@Bea, hartelijk dank voor je verhaal. Ben er erg van geschrokken eerlijk gezegd, had de tranen in mijn ogen. Gucci is mijn alles. Ze was eerst samen met een kater maar deze was ineens spoorloos. Ook is ze anders geworden nadat mijn vriend bij me weg is gegaan. Je hebt het over drukte om haar heen, dit kan ik niet erg plaatsen want ik ben weinig thuis en ben maar alleen. Uiteraard heb ik de radio wel eens wat luid aan, doel je hier misschien op?

Ik heb een open huis, klein dus geen aparte ruimtes. Overdag is ze alleen en ligt ze overal en nergens. Ik heb allemaal mandjes voor had gehad maar ze wou nergens in, pas sinds vorige week is ze in haar mandje gegaan die naast mijn bed staat. Een hele verandering en vond dat erg fijn. Zodra ik thuis kom begin ik al met haar knuffelen, geef haar zeker aandacht alleen heeft ze een rare tik, ze zet constant haar nageltjes in mijn kleren en in mijn vel. Ze kan moeilijk stil liggen en na een tijdje mij pijn te hebben gedaan doe ik haar vaak van schoot af. Niet omdat ik het wil maar omdat ze me pijn doet en ik niet begrijp waarom ze dit doet. Weet jij hier een antwoord op? Ik denk dat het is omdat ze te vroeg bij haar moeder is weggegaan.

Ze is niet graag buiten, ze is inderdaad angstig en wil binnen een minuut weer naar binnen. Ze komt dan ook eigenlijk nooit buiten zonder mij. Ik geef haar nu meer aandacht dan anders, roep haar telkens bij me. Ben haar constant aan het aaien en met haar aan het praten. Je mag haar zeker in het licht zetten, zou ik fijn vinden!

Ik ga zo bellen voor een afspraak met de huisarts, denk toch dat er lichamelijk wat mis is met haar. Als je meer tips voor me hebt of meer weet dan hoor ik dat graag. Ze is mijn alles namelijk en ik wil dat ze gelukkig is!
Helma
Helma mrt 22 '10
Onze kat is al tien jaar, en ze 'klauwt' nog steeds, d.w.z. haar nageltjes in me zetten, alsof ze wil stimuleren zoals ze bij haar moeder deed om melk te kunnen drinken. Als ik relaxed op de bank zit, en ze springt op schoot, doe ik er een flink zacht kussen tussen. hierin kan ze naar hartelust klauwen met haar nageltjes, en ik heb geen last. Zij blij en ik blij. Na een minuut of tien gaat ze rustig op mijn schoot liggen en kan daar uren blijven liggen.
admin
admin mrt 22 '10
Origineel bericht van: akstra
@Bellefleur: die gele schijn heeft ze anders niet. Ik denk dat het door de foto komt...
Ik denk inderdaad de ze moeite heeft met het verteren. De afgelopen keren gaat het eten er gelijk weer uit. Ook spuugt ze enorm veel gal en ik heb gisteren een worm gevonden. Ga zo een afspraak maken met de huisarts. Ik voel dat er iets niet klopt. Ze drinkt goed maar het eten wil niet echt. Ze heeft er geen zin in en als ze wat neemt dan gaat het er weer uit (alleen kattevlees, niet de brokken) Ze heeft inderdaad wat last van tandsteen, ik wil dit navragen bij de huisarts. Geen idee wat ik er tegen kan doen. Ze wil juist niet naar buiten, dat is het probleem. Soms doe ik haar toch naar buiten maar begint ze na een minuut weer te janken dat ze er in wil. Ook eet ze geen gras dus heb nog nooit haarballen gevonden. Heb je een idee wat ik met haar kan doen?

Ik vermoed dat het een combinatie gaat zijn, van tandsteen, gal dat kan (ik dacht lever), en lintworm.
Het zou kunnen dat ze antibiotica gaat krijgen, en heel zeker ontwormen, want dat kan echt knap lastig zijn.
Oortjes hopelijk zijn die niet besmet met oormijt. Kortom, je kat is aan een lente-kuur toe!! grin

Kattegras kopen, zo'n plantje dat op gras lijkt, waar ze binnen aan kan knabbelen, of klein papirusplantje, daar knabbelen ze ook aan,
en dan gaat ze wat braken (zit dan haar bij en das goed)
Het gaat goedkomen, voel ik ...
akstra
akstra mrt 22 '10
@Bellefleur:

wat heb je dit goed aangevoeld zeg. Ik ben vanavond bij de dierenarts geweest. Ze had last van chronisch braken, spoelwarmen, vlooienallergie (al had ze geen vlooien want ik ent haar goed in daartegen) en oormijt. Ze heeft antibiotica gekregen, zit nu aan een prednison kuur, heeft spul in de nek gekregen tegen wormen en vlooien en spul in de oren tegen oormijt, ook spul tegen chronisch braken. Tandsteen viel enorm mee dus dat heeft er niks mee te maken.
Hij heeft aangegeven dat het nu heel snel weer beter moet gaan dus daar ga ik maar van uit.

Ik ga kattegras kopen, wellicht dat het ook helpt tegen haarballen. Bedankt voor je reactie en geruststellende woorden!
Maryssa
Maryssa mrt 22 '10
Quote:
Akstra:@Maryssa, ik heb nog wel een foto met open oogjes, ik zal deze vanavond plaatsen. Wellicht dat je me dan wat meer kunt vertellen.
Ik had inderdaad al een vermoeden dat er wat met haar niertjes zijn, ga zo een afspraak maken bij de huisarts om haar helemaal te checken. Ze eet niet meer goed en als ze dat wel doet dan komt de vlees (niet de brokken) er weer uit. Ook spuugt ze veel gal de afgelopen dagen. Bedankt alvast en hoop dat je wat meer kan vertellen als ik de foto met open oogjes plaats.

Hey Akstra, ik lees net de lezing van Bellefleur en over jouw bezoek aan de dierenarts. Ik denk niet dat ik daar nog wat aan kan toevoegen, mooie lezing! Sterkte met Gucci!

Knuffel
admin
admin mrt 22 '10
Hee, graag gedaan, ik had uiteindelijk een goed kontakt met je kat!
Vasyphria
Vasyphria mrt 23 '10
Ik krijg een ontzettende steek in mijn buik zodra ik contact leg. Het trekt er helemaal van samen.
Gucci stuurt me een beeld door ter verduidelijking van hoe het voor haar voelt: Als een baal stenen.
Verder zie ik een kitten/jonge kat al rollend over de grond met een speeltje tussen de voorpoten.
Ze zegt dat ze zich verveeld, en dat ze behoefte heeft aan een maatje.
Ook heb ik het gevoel dat er iets is met haar brokjes, ik heb geen idee wat.
Verder laat ze zien hoe ze tevreden in de vensterbank ligt. Ze zegt dat ze graag naar buiten wilt.
Ik zie een langharige witte kat? Met de opmerking: "Dat is hem, dat is mijn maatje." Daarna loopt ze tevreden weg.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki