Diep bewogen zielsleven
Ziener
Trouble shooter
Gemakzucht (soms luiheid)
Diep bewogen zielsleven; Als kind al was je een buitenbeentje met jouw manier van staan in dit leven. Dit leverde vaak vragen op bij leeftijdgenootjes, maar ook bij jouw ouders. Toch had je met een van beiden ouders een goede vertrouwensband. Vaak had/heb je het gevoel in dit leven thuis te horen. Dit heeft te maken met jouw kijk op de dingen en hoe de maatschappij (nu op dit moment) in elkaar steekt. Graag zou jij je steentje bij willen dragen voor een betere wereld en ik hoop dat je beseft dat het verbeteren van het eigen zelf voldoende is om dit ook daadwerkelijk vorm te geven. Zodra het dualisme in jouw zelf is opgeheven, is jouw uitgezonden”licht”voldoende om menigeen in jouw omgeving dit licht door te geven!!!!!!!!
Jouw diep bewogen zielsleven heeft al voor heel wat innerlijke vragen en conflicten gezorgd en Godzijdank heeft jouw eigen gevoel voor waarheid er al veel van opgelost. Trefwoorden zijn; trouw/vertrouwen, macht/onmacht, doorzetten of afbreken, grenzen - hoe ver kan ik gaan, aanpakken/gemakzucht, universele " aardse liefde, eerlijkheid, openheid, roeping volgen ja of nee, enz. Het zielsleven is hier maar deels beschreven en ik zou er enkele a4tjes aan kunnen wijden.
Ziener; Je hebt iets van een ziener. Niet dat je alleen goed waar kunt nemen; je verwerkt de informatie ook goed en niet zelden haal jij meer uit “het geziene” dan er voor jouw omgeving te halen is. Mede door een goed contact met jouw eigen ziel en de daaruit voortvloeiende staat van bewustzijn is waarnemen een kracht van je. In concreto je hebt duidelijk helderziende kwaliteiten.
Hiernaast lijkt het wel alsof jouw psychisch verwerkend vermogen permanent bezig is met van alles te bekijken. Ook eerdere situaties worden er later weer bijgehaald en dienen als vergelijk of worden herzien vanuit de nieuwe ervaring. Halve waarheden maken je rusteloos, al kun je inmiddels wel wat gemakkelijker kwesties laten rusten tot het weer benaderbaar is
Je gevoeligheid is enorm. Dit is deels erfelijkheid en deels door jouw eigen jeugd ontwikkeld. Het is op dit moment nog niet zo dat jij je kunt afsluiten zodra dit wenselijk is, maar dit is simpel te leren.
Trouble shooter; Je bent in staat om voor anderen problemen op te lossen. Je neemt ze niet alleen waar, maar zult anderen ook terzijde kunnen staan met adviezen. Het is ook zo dat mensen zich bij jou op hun gemak voelen en er al snel een vertrouwelijk gesprek plaats zal vinden. De ander zal zich verbazen over het uitgesproken “geheim” en vaak is dit jou ook gezegd; zo van ” goh, dat ik je dit allemaal vertel, normaal houd ik het voor me”.
Eigenlijk zou je moeten bekijken in hoeverre je hier (semi) professioneel mee uit de voeten kunt want werk als therapeut ligt binnen jouw bereik.
Je bent een mensenmens, met de mogelijkheid deze ook in professie te leven. Jouw empathie, mededogen en innerlijke wijsheid zullen je een vertrouwd en kundig mensenbegeleider kunnen maken.
Gemakzucht; soms vind je het allemaal helemaal best wat er allemaal om jou heen gebeurd. Geeft niets, maar blijf wel kritisch Bert, wat je laat wel eens wat liggen wat vervelende gevolgen heeft. Dit heeft daardoor ook weer zijn weerslag op jou eigen zijn. Het gaat dus ineens over verantwoording. De wortels hiervan kruipen vaak door de kindertijd; heb je niet voldoende kind kunnen zijn destijds, wordt verantwoording dragen een les. Het is niet een heel groot punt in jouw leven, maar het dient zich af en toe aan. Na gedane arbeid is het goed rusten, maar dat wist je al.
Bij jou zie ik een gevoelig maar ook heel capabel en toegewijd medemens die zijn krachten goed mag gaan benutten zonder zich vragen te stellen en puur af te gaan op de eigen ziel!!!!!!.
Kracht is jouw kwetsbaarheid en kwetsbaarheid is jouw kracht
Met respect
Thomas