Loading...
nl

Een paar tekeningen en gedichten van mijn hand

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 4 '10
Wow, wat is het toch mooi Anke wat je maakt!
Anke
Anke jul 4 '10
Dank laugh

En de update van vandaag:

Paardje is er weer en ik heb alvast Otto, het knuffelbeestje bij Molly, uitgewerkt.
Verder heb ik ook wat schetsen gemaakt voor dieren die ook nog graag op het schilderij willen.
Ik heb ze eerst gewoon met potlood op papier getekend...

en vervolgens ingescand en in photoshop op het schilderij geplakt. Dat helpt om een beetje een overzicht te houden.

Cialara
Cialara jul 4 '10
Wauw de techniek staat voor niets tegenwoordig, het is zeker een heel handig hulpmiddel zo smileen wat leuk met die extra dieren erbij laugh
New Moon
New Moon jul 4 '10
Hee Anke,

Dat ziet er echt schitterend uit.
Ik vind het bijzonder om te zien dat er steeds meer dieren en bloemen tevoorschijn komen en je `proces` is duidelijk zichtbaar...
Ga zo door!!!

Liefs themoon
admin
admin jul 4 '10
proficiat Anke, het is schitterend.
hihi, ik durf nooit meer te tekenen, nu laughgrapje!!
het is gewoonweg heel mooi.. en technisch ben je supergoed, joh. Ook in jouw kleurekeuze.
Beschermengel
Beschermengel jul 5 '10

O.. wat een plaatje!! smile...je word er vrolijk van als je er naar kijkt!
Anke
Anke jul 6 '10
Ik word er ook vrolijk van wanneer ik er mee bezig ben laugh
(En dat is lang niet altijd, want soms vind ik een tekening of schilderij halverwege al niet meer mooi of leuk).

En Tinne, gewoon doorgaan met tekenen hoor. Ieder heeft zo zijn eigen stijl en kwaliteiten. Dat kun je niet onderling vergelijken. smile

Themoon, bedoel je het schilderproces, of mijn eigen proces? (Of allebei? wink)

Hierbij de update van vandaag. De rest van de week heb ik jammer genoeg geen tijd meer om te schilderen, maar misschien is het ook wel even goed om weer een rustpauze in te lassen.

gast
gast jul 6 '10
Echt grappig! Jouw stijl doet me ergens aan denken......
Anke
Anke jul 7 '10
Ik ben wel benieuwd waaraan dan? Hummeltjes misschien? smile

De stijl is door de jaren heen gegroeid en ik heb geen specifieke voorbeelden. Ik gebruik wel foto's van dieren, omdat ik nog weinig ervaring heb met het tekenen van dieren, maar dat zijn meestal gewoon echte dieren die ik dan een eigen vormpje geef. Molly teken ik gewoon uit mijn hoofd, zonder voorbeeld.
New Moon
New Moon jul 7 '10
De sfeer en gezelligheid/bepaalde thema's in je tekening doen me ook hier aan denken, maar ik vind juist dat je je eigen stijl hebt, goed hoor!:

ps anke: ik bedoel dat ik jouw (spiruteel/persoonlijke)proces in de tekening gereflecteerd zie, als je begrijp wat ik bedoel. Daarom straalt je tekening zoveel kracht uit, omdat je volgens mij veel van jezelf erin gelegd hebt smileVind ik erg mooi om te zien! Het viel me oa op dat je eerst de eenhoorn wegliet, en dat het er daarna toch mocht zijn en er zelfs meer schattige en verrassende dingetjes op de tekening te zien waren!
New Moon
New Moon jul 7 '10
Ooh trouwens Anke,

Ik lees nu dat je vaak stopt met tekeningen, omdat je ze niet meer mooi of leuk vind. Is dat nu nog steeds zo? Dit komt me bekend voor want ook ik schilder al sinds kind al.
Bij mij persoonlijk is het zo dat ik zoveel van mezelf op het doek blootleg, dat dat heel confronterend kan zijn, of verwarrend. Ik heb een paar keer doorgezet ondanks mijn perfectionisme en woede/verdriet en heb op die manier veel over mezelf geleerd, of voelde me opgelucht (zeker toen het schilderij afwas). Ik kon er veel meer emotie in kwijt dan in een dagboek. smileMisschien kan je er wat mee.

Liefs!
Anke
Anke jul 7 '10
Ah ja, het werk van Max Velthuijs is super! Niet vreemd dat het zo populair is.
Ben wel vereerd dat je mijn schilderij met zijn werk vergelijkt laugh

Het was niet mijn bedoeling om de eenhoorn weg te laten, het kwam door een technisch stukje (strakkere afwerking) dat hij even wegviel.
Maar verder klopt het wel dat er veel zichtbaar is van mijn eigen proces. Zo is het voor mij juist heel opvallend dat de engel die in de schets zat geheel uit het werk is verdwenen en dat er een beer voor in de plaats is gekomen.

Mijn proces van het afgelopen jaar is heel goed te zien wanneer ik een schilderij van vorig jaar juli naast dit schilderij plaats:

Ik stop nog regelmatig met tekeningen, maar het is wel anders ten opzichte van vorig jaar. Sinds ik heb geaccepteerd dat de dingen die ik als fouten zag juist vaak mijn proces weergeven, kan ik met meer plezier naar mijn tekeningen kijken. Niet dat ik ze dan mooi vind, maar dan krijgen ze op een andere manier waarde.
Maar dat is alleen wanneer ik "vrij" werk maak. Werk in opdracht brengt vaak toch nog wel frustratie met zich mee. Daar moet ik nog echt een weg in vinden.

Wat leuk dat tekenen en schilderen zo goed voor je werkt! Heb je ook ergens werk van je online staan? Ben wel benieuwd namelijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat het misschien wel prive is.
New Moon
New Moon jul 8 '10
Mooi gezegd anke, dat schilderijen op een andere manier waarde krijgen. (als je fouten anders interpreteert dan alleen een fout)
Ik was precies opzoek naar die woorden laugh

Ik wil best iets laten zien, heb het een half jaar terug ofzo gemaakt. (grappig is dat ik twee foto's heb gemaakt met elke een andere lichtinval/lamp, ook puur toeval.)

Liefs, themoon

New Moon
New Moon jul 8 '10
Die andere foto, in originele kleuren (zonder lamp) houden jullie van me tegoed:)
Anke
Anke jul 8 '10
Dat is wel een heel sprekend schilderij!
Ik ben wel benieuwd naar die andere foto, waarop de originele kleuren staan.

Heb je dit schilderij aan één stuk door geschilderd, of heb je er ook langere tijd over gedaan?
gast
gast jul 10 '10
Origineel bericht van: Anke
Ik ben wel benieuwd waaraan dan? Hummeltjes misschien? smile

De stijl is door de jaren heen gegroeid en ik heb geen specifieke voorbeelden. Ik gebruik wel foto's van dieren, omdat ik nog weinig ervaring heb met het tekenen van dieren, maar dat zijn meestal gewoon echte dieren die ik dan een eigen vormpje geef. Molly teken ik gewoon uit mijn hoofd, zonder voorbeeld.

Nee, ik zou het niet zo een twee drie weten waarvan ik het ken. Vast uit een boekje die ik ooit als kind in handen heb gehad.
Esther
Esther jul 10 '10
Hoi Anke....

Wat een prachtige tekeningen! Ik vind ze echt heel mooi.
Misschien een rare vraag.. maar verkoop je ook tekeneningen? Lijken me prachtig op kinderkamers.

Esther
Anke
Anke jul 11 '10
Dank je! Ik zou wel tekeningen willen verkopen, maar er zijn vrijwel geen mensen die er geld aan uit willen geven.

Bij deze weer een update. Het begint nu eindelijk een beetje op te schieten:

Op de planning staan nog:
- het uitwerken van de heuvels
- toevoegen van meer bloemen
- toevoegen van vlinders en hommels
- het uitwerken van Molly
admin
admin jul 11 '10
ook geen uitgevers of dat je mss eens contact maakt met kinderboekenauteurs?
het ziet er al prachtig uit deze tekening, heel kleurrijk en liefdevol.
Anke
Anke jul 11 '10
Uitgevers krijgen ontzettend veel werk van diverse mensen binnen.
Na mijn afstuderen heb ik met een aantal contact opgenomen, maar van slechts twee kreeg ik uberhaupt reactie.
Maar als het goed is ga ik binnenkort wel een serie boekjes van mijn docenten illustreren en wie weet wat daaruit voort komt smile
Eens per jaar illustreer ik ook voor Stichting Kinderboerderijen Nederland.
Echter, gezien het feit dat zowel mijn docenten als de SKBN stichtingen zijn, levert het financieel niet heel erg veel op.
Is ook niet erg. Hoewel ik afgestudeerd kunstenaar ben, heb ik niet de wens beroepskunstenaar te zijn. Nu is het tenminste geen probleem om een schilderij een maand of wat te laten staan en is de prestatiedruk ook wat minder smile

Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420