Ah ja, het werk van Max Velthuijs is super! Niet vreemd dat het zo populair is.
Ben wel vereerd dat je mijn schilderij met zijn werk vergelijkt
Het was niet mijn bedoeling om de eenhoorn weg te laten, het kwam door een technisch stukje (strakkere afwerking) dat hij even wegviel.
Maar verder klopt het wel dat er veel zichtbaar is van mijn eigen proces. Zo is het voor mij juist heel opvallend dat de engel die in de schets zat geheel uit het werk is verdwenen en dat er een beer voor in de plaats is gekomen.
Mijn proces van het afgelopen jaar is heel goed te zien wanneer ik een schilderij van vorig jaar juli naast dit schilderij plaats:
Ik stop nog regelmatig met tekeningen, maar het is wel anders ten opzichte van vorig jaar. Sinds ik heb geaccepteerd dat de dingen die ik als fouten zag juist vaak mijn proces weergeven, kan ik met meer plezier naar mijn tekeningen kijken. Niet dat ik ze dan mooi vind, maar dan krijgen ze op een andere manier waarde.
Maar dat is alleen wanneer ik "vrij" werk maak. Werk in opdracht brengt vaak toch nog wel frustratie met zich mee. Daar moet ik nog echt een weg in vinden.
Wat leuk dat tekenen en schilderen zo goed voor je werkt! Heb je ook ergens werk van je online staan? Ben wel benieuwd namelijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat het misschien wel prive is.