Loading...
nl

Een paar tekeningen en gedichten van mijn hand

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '10
Origineel bericht van: Anke
Fase één van het schilderij is klaar: Onderlaag en schets (in oostindische inkt, vandaar nogal rommelig) en ik kon het niet laten om Molly ook al een beetje vorm te geven.
Jammer dat ik pas op zijn vroegst donderdag weer verder kan, maarja. Dat houdt het spannend.
Het schilderij is 60x60 cm, acryl op linnen.

Ik hoop trouwens dat jullie mijn spam-gehalte in dit topic niet te hoog vinden. Het leek me wel leuk om het proces van het schilderij te laten zien. Maar ik kan natuurlijk ook straks gewoon het eindresultaat posten.

Is het eindresultaat al te zien smileben erg benieuwd hoe het geworden is smile.
Anke
Anke apr 13 '10
Eindresultaat? Haha, dat duurt nog wel even ;-)
Anke
Anke apr 13 '10
Bij deze een update. Het schilderij ziet er op het moment zo uit

Een beetje leeg nog, maar dat komt vanzelf wel weer goed smile
admin
admin apr 13 '10
ohhh zooooo moooi!
eigenlijk doe je me aan de tekeningen van m'n moeder denken,
Het is wel anders, maar het kinderelijke zit daar ook in,
ik pm die tekeningen jou eens door,
ik weet niet of ik die hier zo maar openlijk van m'n moeder mag plaatsen, vandaar..
Maar ik geniet enorm van die uitstralingen in je tekeningen (schilderijtjes eigenlijk vind ik)
Anke
Anke apr 13 '10
Oeps, met dank aan Paulette zie ik dat ik iets verkeerd heb gezegd hierboven.
Ik bedoelde te zeggen dat je mijn gedicht wel mag delen, Larapinta. (En dus niet Jorine) Excuus!

En dank je, Belle. Ik ga nog op je pb'tje reageren smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 13 '10
Anke, weetje wat ik zo mooi vind aan jouw manier van werken, is dat het in stukken is. Ik zie nl dat je dingen een kleur geeft of een vorm. Later komt dat terug of verander je de positie van het paard.

Op een schilderij zijn diverse lagen. En jij dat laat zijn. Daarmee krijg je, naar mijn mening als complete leek, beweging en emotie.

Ik vind het mooi wat je doet, en volg graag de vorderingen.

Anke
Anke apr 13 '10
Dank je laugh

Ja, mijn schilderijen leven wel een beetje. Ik begin ergens mee, maar zodra ik het uitgewerkt heb, dan leeft het en dan is het in een volgende tekening weer anders. Paardje wilde inderdaad graag dichterbij komen laugh
In het verleden dacht ik altijd dat het fout was. Mijn klasgenoten konden echt in series tekenen en dat alles dan mooi hetzelfde was. Dat vond ik zo stoer.
Maar inmiddels kan ik net als jou de beweging in mijn werk wel waarderen.
Leuk dat je dat ziet en met me deelt!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 13 '10
Laat mij zijn paardenprikkelige snoet een kus geven?
Anke
Anke apr 13 '10
Van mij mag je smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 14 '10
Origineel bericht van: Anke
Bij deze een update. Het schilderij ziet er op het moment zo uit

Een beetje leeg nog, maar dat komt vanzelf wel weer goed smile

Wat een verschil ineens smilewaar zijn de vleugels en de boom gebleven? Wel veel rustiger zo smile. Spreekt me zeker wel aan!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 20 '10
Ik zie graag uit naar jouw persoonlijke invulling. Ik heb de schets gezien, die greep mij in de liefde, het onbevangde, de kussende engel uit gevoel. Hou dat vast en voeg toe. Dat heeft voor mij waarde en zag ik in jouw tekening.

Liefs.
Anke
Anke jul 3 '10
Zo, even weer een update van het schilderij. Het gaat allemaal niet echt snel, maar het is wel leuk om mee bezig te zijn. En juist doordat ik er de tijd voor neem, komen er ook hele andere dingen in het schilderij dan ik eerst voor ogen had laugh

Het schilderij een tijdje geleden:

En het schilderij op dit moment:
Cialara
Cialara jul 3 '10
Het word al heel erg mooi smilewat een diepte hebben de kleuren ook, heel mooi!

Ik vind het alleen jammer dat de eenhoorn verdwijnt... die vond ik juist zo lief met vleugeltjes.
Anke
Anke jul 3 '10
Die komt wel weer terug hoor smile
Alleen wilden er een paar heuveltjes en wat boompjes bij. Die ga ik eerst uitwerken en dan komt de eenhoorn er weer voor te staan smile
Cialara
Cialara jul 3 '10
laugh
Anke
Anke jul 3 '10
Zo, update aan het eind van de dag:

In het echt ziet het er allemaal wat beter uit, maar het is lastig op de foto te krijgen.
admin
admin jul 3 '10
Vind het weer erg mooi en gezellig eruit zien Anke smile
Islandlady
Islandlady jul 4 '10
Mooie Anke de kleuren spreken mij heel erg aan
Beschermengel
Beschermengel jul 4 '10

Geweldig!! smile
admin
admin jul 4 '10
Hoe moooooi..!!!!!!whaauw.