Loading...
nl

Engelmensen 2

Lena
Lena mrt 20 '10
Na het loslaten van de identiteit, wordt de mens volledig gevormd door de bron. Engelmensen zijn daadwerkelijk goddelijke wezens. Hun intenties zijn niet meer gevormd door de wens van uniek (de ziel) te zijn, maar zijn volledig in balans met het grotere geheel.

De geest wordt rechtstreeks aangestuurd door de Bron en dit wordt ook bijna direct op deze manier uitgedragen.

De Engelmens heeft nog wel degelijk een ego dat vaak groter is, dan de "gewone" mens. Het ego zit in de geest en wordt gevoed door de bron. Hier komt ook het gevoel van grootheid vandaan.

ik zie hier nog steeds veel zielen hier, en allemaal met hun unieke identiteit...en iedereen heeft wel degelijk een ziel

dus het bovenstaande klopt niet bij degene die denken dat ze een engelmens zijn....want iedereen heeft hier een identiteit,en dus uniek...en ik zie hier zeker geen balance in dit topic...
Lena
Lena mrt 20 '10
Hun intenties zijn niet meer gevormd door de wens van uniek (de ziel) te zijn, maar zijn volledig in balans met het grotere geheel.

verder omdat ik dit al eerder allemaal beleefd heb hier,wil ik dit toch nog even kwijt.....

als hier al engelmensen zijn dan zie ik dit hier niet terug op het forum...
want waarom zo graag willen dat je een engelmens bent of heet?...
Lena
Lena mrt 20 '10
want wat is nu werkelijk de toegevoegde waarde beste engelmensen?
dat je dit bent....
want je was er altijd al....en deed al datgene..daar waar jou opdracht is of ligt...
dus hoezo?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 20 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: gast
Het heet toch niet voor niet een "geloof" als men een religie bedoeld.
Ben je wel onderweg naar het willen weten? Of blijf je liever geloven en het daardoor nooit kunnen ervaren?

Waarom heb jij ervaren en geloven als uitersten neergezet? Voor mijn gevoel kan jij wel degelijk een geloof, ervaren. Dat is de bevestiging dat datgene waarin je geloofd, ook merkbaar en voelbaar voor jezelf is.

Iemand die gelooft heeft niet zelf ervaren. Als je zelf ervaart hoe iets is en zelf ervaart hoe jou lichaam erop reageerd en zelf ervaart hoe jou geest het interpreteerd is het geen geloof maar een weten.
Het gaat hierbij niet om de invulling van een ander mee maken maar je eigen invulling ervaring.
Als jij in het verhaal van een ander over bijvoorbeeld wat liefde is gelooft, inhoudelijk dus ook de interpretatie en invulling van de ander, zul je het nooit zelf kunnen ervaren en dus weten wat liefde is. Puur omdat het niet om de interpretatie en de invulling van die ander gaat maar om jou interpretatie/waarheid zodat het een weten wordt.

De kerken hebben de fout gemaakt in mijn ogen dat de bijbel teksten worden geinterpreteerd door de dominee/priester. Daarmee hebben ze dus een geloof gecreeërd. En niet een mogelijkheid tot weten aan de mensen gegeven.
Degene die het wel weten zouden alleen de manier waarop ze tot weten zijn gekomen mogen overdragen aan anderen. Niet hun invulling/interpretatie. Omdat je daarmee de mensen vast zet in een concept die door jou alleen ervaren kan worden. En daarmee creëer je een geloof, niet een weten.

Weten is geen kennis. Weten is zelf ervaren, kennis is interpretatie van anderen.

Ah bedankt voor je uitleg ik snap wat je bedoeld. Het gaat hier over de overgang tussen iets geloven en dan iets beter weten. Daaruit proef ik dat jij zelf bent tegen geloven, maar wel iets wilt onderzoeken totdat het een beter weten is. Hele mooie manier om dingen te onderzoeken en wil je bedanken voor je uitleg. smile
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Lena
Na het loslaten van de identiteit, wordt de mens volledig gevormd door de bron. Engelmensen zijn daadwerkelijk goddelijke wezens. Hun intenties zijn niet meer gevormd door de wens van uniek (de ziel) te zijn, maar zijn volledig in balans met het grotere geheel.

De geest wordt rechtstreeks aangestuurd door de Bron en dit wordt ook bijna direct op deze manier uitgedragen.

De Engelmens heeft nog wel degelijk een ego dat vaak groter is, dan de "gewone" mens. Het ego zit in de geest en wordt gevoed door de bron. Hier komt ook het gevoel van grootheid vandaan.

ik zie hier nog steeds veel zielen hier, en allemaal met hun unieke identiteit...en iedereen heeft wel degelijk een ziel

dus het bovenstaande klopt niet bij degene die denken dat ze een engelmens zijn....want iedereen heeft hier een identiteit,en dus uniek...en ik zie hier zeker geen balance in dit topic...

Is het zo dat jij echt een identiteit herkent? Of zie jij het goddelijke in die mensen aan, voor een identiteit?

Wanneer iemand het goddelijke in zichzelf vindt, en zich hiermee identificeert, kan je wel degelijk je eigen identiteit loslaten.

Zoals je leest in het bovenstaande gaat het om de drang om uniek te zijn, om zich zo af te willen splitsen van het geheel / de bron. Dat is een aanwijzing voor het hebben van een identiteit.
gast
gast mrt 20 '10
Origineel bericht van: NiMS [/quote

Ah bedankt voor je uitleg ik snap wat je bedoeld. Het gaat hier over de overgang tussen iets geloven en dan iets beter weten. Daaruit proef ik dat jij zelf bent tegen geloven, maar wel iets wilt onderzoeken totdat het een beter weten is. Hele mooie manier om dingen te onderzoeken en wil je bedanken voor je uitleg. smile

Waarom noem jij het nu een "beter weten"?
JulienMoorrees
Jij weet het toch beter? wink
gast
gast mrt 20 '10
Nee, ik weet voor mezelf door ervaring.
Lena
Lena mrt 21 '10

Is het zo dat jij echt een identiteit herkent? Of zie jij het goddelijke in die mensen aan, voor een identiteit? wat is goddelijk voor jou in de mens?

Wanneer iemand het goddelijke in zichzelf vindt, en zich hiermee identificeert, kan je wel degelijk je eigen identiteit loslaten. wat is volgens jou dan het goddelijke? wat ik wel met je eens ben is dat je jezelf minder op de voorgrond wil plaatsen en daar waar je mee bezig bent in je dagelijks leven niet zo meer de behoefte hebt om dat uit te stralen of te benadrukken,maar dat wil niet zeggen dat je geen identiteit hebt,jouw ziel laat zien wie je bent...

Zoals je leest in het bovenstaande gaat het om de drang om uniek te zijn, om zich zo af te willen splitsen van het geheel / de bron. Dat is een aanwijzing voor het hebben van een identiteit. precies je hebt al een identiteit..maar is voor jou misschien niet zo belangrijk meer,maar als ik jullie hier lees neem je wel weer een nieuwe identiteit aan als engelmens en als alle engelmensen zo in balance zouden zijn met het grotere geheel dan zie ik dat hier niet onder de engelmensen...want ik zie inderdaad het ego en al is die blijkbaar erg groot bij engelmensen...wat moeten ze ermee?
Marenubium
Marenubium mrt 21 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Kan jij aanvaarden dat ik niets van die starheid of beperking of vastzetten ervaaar als engelmenszijnde?

Origineel bericht van: Marenubium

Ook weer zo juist Belle! Waarom noem je dat nog steeds 'engelmenszijn' dan?

Origineel bericht van: Bellefleur
zal ik het pietje noemen? laugh

Als ie geel of groen is met zwarte streepjes, wellicht!
Als ie blauw is met zwarte streepjes, dan kon 'Pietje' wel eens een erg denigrerende naam zijn... tongue

Quote:
Eva, waarom koos jij voor de naam Marenubium?
en waar staat die naam voor?

Uit luiheid. De naam 'Eva' is overal al erg veel in gebruik en ik heb geen zin allerlei nicknames te gaan onthouden.

Wat de naam betekent? http://www.google.nl , het antwoord op al uw vragen!
Oh, en de readers digest atlas in dit geval smile
Lena
Lena mrt 23 '10
eigenlijk hoop ik nog op een reactie op het geschrevene
of zijn we engelmens moe..... smile
Marenubium
Marenubium mrt 23 '10

Nee, het is wel duidelijk dat je mij in de algemene negeerstand hebt gezet, en zelfs ook anderen voor jou laat antwoorden, waar je dan opeens geen problemen mee hebt haha laughHeet dat niet meten met twee maten?

Dat heet inderdaad met twee maten meten, en dat is dan ook niet wat ik doe. Als ik je genegeerd had, had ik ook niet gelezen wat je had opgeschreven. Ook laat ik anderen niet voor mij antwoorden en antwoord ik gewoon zelf.

HUH? Ehehe, dan heb je echt een brilletje nodig smile

Ik wil je wel bedanken voor alle energie die je mij geeft door steeds zo met mij bezig te zijn.

Oooooooooh ik dacht ook al: Waar is mijn energie gebleven?
Was 'm al kwijt...Altijd fijn weer, eerlijke mensen die teruggeven wat ze vinden smile

En daarbij zijn er veel vragen aan jou gesteld NiMS, die je voor het gemak maar terzijde legt en selectief negeert, omdat je plotseling (in mijn geval althans) geen vraagtekens hebt gezien. smirk

Dat is volgens mij toch wel jouw perceptie van wat je selectief noemt. Ik heb alle vragen waarop ik wilde antwoorden, ook geantwoord. Er is geen inhoudelijke vraag onbeantwoord gebleven smirk

Heheh, lol ook weer.
Lees dan:

Dat is volgens mij toch wel jouw perceptie van wat je selectief noemt. Ik heb alle vragen waarop ik wilde antwoorden, ook geantwoord.

Waarop je WILDE antwoorden. Dat is inderdaaaaaad selectief. Dus hiermee geef je mij gelijk? Coool.
Weten we meteen wat we aan jou als admin en concept-opsteller enzo hebben.

Kan ik voor jou dan ook een ban aanvragen?

Ja hoor, natuurlijk kan je dat doen. Waarom zou je dat niet doen?

Bij deze dan.

Ik vind dat beheurlijk denigrerend, beledigend en zelfs gewoon grof te noemen naar meerdere mensen toe.

Waar zit de grofheid? Waar heb ik je gedenigreerd en waar heb ik jou dan beledigd? Ik kan het niet terugvinden en ben altijd netjes geweest.

Dat was niet met betrekking op MIJ, maar op meerdere personen, zoals je kunt lezen.
Maar nu je toch bezig bent:
Waar ben ik sarcastisch, misbruikend, aanvallend, respectloos, etc geweest waardoor je het nodig vond met een ban te schermen en een topic te sluiten, omdat blijkbaar iemand zich in haar eentje aan mij stoorde? Heet dat niet 'vriendjespolitiek'? Moet die iemand dan niet heeel erg diep in haar eigen kern kijken????? Bij deze zijn trouwens de excuses aanvaard.

En verder, beste Julien, je handelt nog steeds alsof IK je persoonlijk heb aangevallen, en het is zeer jammer dat je vanuit dit 'inzicht' nog steeds denkt dan wel 'weet' te moeten handelen.
Misschien is het voor jou ook niet zo gek om weer eens diep in jouw kern te gaan kijken, om erachter te komen waarom je vindt dat je dit gedrag denkt te moeten handhaven, of waarom jij je persoonlijk aangevallen voelt door MOI.
Zou het voor jouzelf niet prettiger zijn om uit deze zelfgecreëerde illusie te stappen? Het is een nogal dualistische opvatting namelijk.
Want volgens jouw eigen zeggen, is er nog steeds een 'mens' in 'engelmens'. En kan de 'engelmens' daarom nog steeds leren.
(owja, ik reken € 80 per uur voor 'engelmensen').

Het gaat immers niet om JOUW PERSOONTJE, maar om jouw concept 'engelmens'. Daar staat nu eenmaal jouw 'naam' onder, toch?
Maar och, hoezeer geldt de omschrijving rondom 'engelmens' in deze context als het om een narcistische en megalomane 'identiteit' (lees:persoonlijkheid) gaat???
Lijkt me niet, dat 'engelmensen' zich hiermee willen identificeren overigens.
Zomaar even een opmerking tussendoor.
Ben jij soms manisch-depressief NiMS?

In mijn ogen ben en blijf jij nog altijd de enige 'engelmens' NiMS, want dat is jouw waarheid, jouw weten. En aan eenieder die zich hiermee identificeert of wil identificeren, zou ik willen zeggen: zoek je eigen waarheid en weten. Want met 'engelmens' is iets benoemd, en zodra iets benoemd wordt, wordt het geclassificeerd, en zodra iets geclassificeerd is, is het star. En geef je zelf de flexibileit op om vanuit jouw vermogen andere mogelijkheden te ontdekken, een ander ZIJN te ontdekken.
En waar classificering ontstaat, is identificering en daarmee dualiteit in het spel. Dat lijkt me nu juist iets, waar een 'engelmens' niet voor staat.

In het algemeen en naar eenieder die zich 'engelmens' noemt (en weer een stapje verder):

Goed, je 'weet' dat je een engel bent geweest, maakt jou dat dan een 'engelmens' zoals dit (star) omschreven is?
Goed, je 'weet' dat er een Bron is, waar je continue mee in verbinding staat. Maakt jou dat dan een 'engelmens' zoals dat hier omschreven is?
Zijn AL die omschrijvingen van 'engelmens' hier, waar JIJ voor staat?
Omschrijven al die termen en ideeën van maar 1 persoon, ook JOUW ideeën, persoon en karakter?
Ben jij werkelijk narcistisch en megalomaan,(want dat staat er namelijk)?
Ben jij werkelijk NiMS/Julien, en zoals hij 'engelmens' opvat?
Dacht het niet. Maar kan me vergissen.

Hebben jullie WERKELIJK gelezen wat er allemaal omschreven staat, omtrent 'engelmens'?
Als jullie diep in je niet-aanwezige ziel kijken, en naar jullie eigen karakters en persoonlijkheden, jullie IK, hoe zou je die dan willen omschrijven? En als jij daar zelf een term voor mocht bedenken, wat voor term zou dat dat zijn? Wat voor naam zou bij je passen, hoe zou je willen heten, afgezien van je gegeven naam en je nickname dan?

Want...zijn wij allen niet 1 voor 1 gewoon uniek...?
Hebben wij dan nog steeds wel classificaties nodig, of is dat iets vanuit een dualistische gedachte dan wel polarisatie ontstaan...?
Lena
Lena mrt 24 '10
marenubium,toch ben ik benieuwd naar jou intenties hier...
wat wil jij nu weten? of bereiken? als dit iemands waarheid is...
in zoveel boeken staat zoveel geschreven...en wat is waar en wat niet...?
immers als iedereen 1 voor 1 uniek is...
wat beweegt jou dan?
Marenubium
Marenubium mrt 24 '10
Lena,

Zie tevens vorig topic smile

...als dit iemands waarheid is...
in zoveel boeken staat zoveel geschreven...en wat is waar en wat niet...?
immers als iedereen 1 voor 1 uniek is...
wat beweegt jou dan?

De waarheid en het weten is voor eenieder uniek idd, en wat is waar, en wat niet, ook idd. Dat zijn nu juist de vragen!
Je stelt ze aan de verkeerde persoon smileWat voor antwoorden verwacht je?

Wat is de beweegreden voor een uniek persoon/wezen, om de waarheid van een ander aan te nemen en zich dit haar/zijn eigen waarheid te maken?
Want eenieders weten is en eenieders waarheid, en daarmee eenieders uniciteit!
Lena
Lena mrt 25 '10

Wat is de beweegreden voor een uniek persoon/wezen, om de waarheid van een ander aan te nemen en zich dit haar/zijn eigen waarheid te maken?
Want eenieders weten is en eenieders waarheid, en daarmee eenieders uniciteit!

heel mooi gezegd,maar ook hierin heeft een ieder zijn eigen waarheid... smilede mens is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat die denkt voelt of doet

waarom jehove getuige heten
waarom je islamiet noemen
waarom ben je christen
waarom daarin weer katholiek

zou het ook kunnen zijn...en nu heb ik het niet over wat je wordt aangeleerd..
dat de mens zelf een keuze heeft?

of dat de mens gelijkgestemden zielen tegenkomt? herkenning...
in gesprek raakt?
onderzoekt...
wie zegt jou dat dit zomaar aannames zijn?
jou waarheid is misschien niet mijn waarheid...
door vragen leer je
maar wat nu als jou waarheid ook mijn waarheid is, wat dan.?
hebben wij dan alleen gelijk?
zien wij alleen het goed?
nee dus want die waarheid zullen wij hier misschien niet vinden...op aarde dan.....
maar als je kijkt naar de evolutie van alles....
kun jij mij dan vertellen waarom de engelmens niet bestaat?
en waarom niet?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 25 '10
Want...zijn wij allen niet 1 voor 1 gewoon uniek...?
Hebben wij dan nog steeds wel classificaties nodig, of is dat iets vanuit een dualistische gedachte dan wel polarisatie ontstaan...?

AMEN!!!

Vrij is de geest die dit ziet!

Kan niets anders zeggen en je onderstreept mijn gevoel!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 25 '10
Lieve Eva, mag ik je iets vragen?

Waarom ben je zo bezig met dit toppic? Wat triggert jou?

Warme groet, Paulette.
admin
admin mrt 25 '10
Beste Hemelwandelaar, als ik zo vrij mag zijn,ik denk,heel kort door de bocht; Peejay en de grote broer functie die Nims is gaan vervullen voor Peejay.
Zij probeert BEIDEN iets duidelijk te maken.
Ik wil daar best morgen verder over uitweiden.
Beetje moe nu
Marenubium
Marenubium mrt 26 '10
laughnougnag!
Argento
Argento mrt 26 '10
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda