Loading...
nl

Engelmensen 2

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 19 '10
Origineel bericht van: gast

Oh ja als je het zo wilt zien.
Mijn streven is om niets te zijn (geen etiketen, geen begrenzingen) waardoor alles potentieel mogelijk is. Zoals de bron ook is; potentie tot alles maar tot die tijd voor onze menselijke ogen niets (net zo niets als dat de lucht lijkt).

Mooi gedachte maar ik snap niet zo goed waarom je dan toch besloten hebt om als mens te incarneren op deze aarde om zo dan toch iets te zijn. Weet jij waarom jij ervoor gekozen hebt om een mens van vlees en bloed te worden?
gast
gast mrt 19 '10
Dat weet ik niet Nims. Maar het gaat niet over de materie, het gaat over de geest. De materie is een vervoermiddel dat ontstaan is uit het niets (uit de potentie die op deze manier begrenst is). Het lichaam is dus iets omdat het deel uit maakt van de materie, de geest is passagier zolang de begrenzing van het lichaam er is. Maar de geest kan wel ontdekken via dit lichaam waar die begrenzingen zijn. Het ego en de ziel zijn ook begrenzingen. Ben je in staat die te (h)erkennen kom je tot de potentie van alles, nl de geest.
Wat dat betreft kan ik je nu volgen daar waar je schrijft dat de engelmens geen ziel heeft. Zij hebben die ziel niet nodig en zou alleen maar in de weg zitten omdat het een begrenzing is en een scherm tussen de geest en de bron.
Maar wat het doel van de incarnatie is; misschien wel om mensen te helpen in het (h)erkennen van hun eigen begrenzingen.
Marenubium
Marenubium mrt 19 '10
Eva de wereld zou er een stuk vredelievender uitzien als alle mensen zo dachten als jij. Geen ruzies meer over godsdiensten, status, uiterlijkheden ed.
Sticht met jouw Adam een nieuwe wereld en ik kom direct met je mee, haha laugh

HA! Doe je dan ook mee appeltjes plukken? Kunnen we ze naar de 'duivel' terug keilen tongue
gast
gast mrt 19 '10
Haha, misschien waren het wel geen appels maar vijgen en moet ik ze tegen mezelf aan gooien wink
Beter plan; we verzinnen gewoon geen duivel, haha laugh
admin
admin mrt 19 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Bellefleur, al zou de naam "engelmens" geschrapt worden uit alle registers, dan nog ben jij toch wie je bent. Ik bedoel jij bent toch niet het etiketje "engelmens".

Het is jouw manier van denken, om een naam te zien als een etiketje of een label,
En dan aan een ander te gaan vragen "he je bent dat toch niet?"
Daarmee kijk je naar een projectie van jezelf, want ik zit niet met die vraag.

Oh ja als je het zo wilt zien.
Mijn streven is om niets te zijn (geen etiketen, geen begrenzingen) waardoor alles potentieel mogelijk is. Zoals de bron ook is. Ben je iets dan kun je ook alleen maar dat zijn. En als jij dat graag wilt, iets zijn, dan is dat jouw goed recht.

Wat je nu schrijft zijn jouw gedachten. Je kijkt via die gedachten naar de anderen.
Vanuit jouw gedachten, "streven om niets te zijn" lijkt een engelmens algauw op een streven om "iets" te zijn.
Doch jouw gedachten zijn de mijne niet want" ik heb geen streven " , en bekijk alles vanuit een niet-streven ,vanuit een zijn (niet vanuit een "iets" zijn. Niet van een "willen zijn"= streven zoals jij.
Daarin zit het vershil in ervaren, en ook in hoe we het leven benaderen.

Liefs
Bellefleur
gast
gast mrt 19 '10
Natuurlijk Belle.
gast
gast mrt 19 '10
PS. Voor mij ben je geen engelmens.
JulienMoorrees

Wat dat betreft kan ik je nu volgen daar waar je schrijft dat de engelmens geen ziel heeft. Zij hebben die ziel niet nodig en zou alleen maar in de weg zitten omdat het een begrenzing is en een scherm tussen de geest en de bron.

Ik weet niet of we hetzelfde hiermee bedoelen want zoals ik het heb begrepen heeft het niet hebben van een ziel te maken met het niet hebben van een eigen identiteit. Begrijp ik het goed dat voor jou, ook een identiteit weer een begrenzing vormt (wat ik inderdaad wel denk), en dat daarmee weer een begrenzing om jou is?

Wat overigens logisch is, omdat iets wat jij niet bent, of iets wat jij wel bent, nogal je identiteit bepaalt, en daarmee ook precies de omkadering van je ziel bevat.

Als je het in die lijn ziet, dan heb je inderdaad begrepen waarom het afleggen van je ziel iets is, dat noodzakelijk is om geheel met het alles te worden. Waarmee je dus eigenlijk niets wordt.
JulienMoorrees

Zijn er voor jou wel engelmensen? Of geloof jij niet in het bestaan van Engelmensen?
Marenubium
Marenubium mrt 19 '10
@Bellefleur:
Quote:
En dan aan een ander te gaan vragen "he je bent dat toch niet?"
Daarmee kijk je naar een projectie van jezelf, want ik zit niet met die vraag.

Zo wordt dat ook niet bedoeld Bellefleur, hier wordt bedoeld: Hoe kun je je met het 'zijn' dan wel de waarheid en weten van een ander, en daarmee dus een benaming van buiten jouzelf, identificeren of zelfs die naam/label jou toe-eigenen? Aangezien eenieder zijn/haar eigen waarheid en weten in zich heeft. Jij volgt toch ook gewoon jouw eigen waarheid en weten? Waarom beperk je jezelf daarin dan door jezelf 'engelmens' te noemen, een benoeming die een ander voor zichzelf heeft?
En ja, een benoeming/benaming is het omschrijven van iets, waarmee getracht wordt iets te omschrijven, en daarmee wordt het een etiketje/label. Met zelfs nog een ingrediënten-tabel erbij laugh
En zodra er iets benoemd wordt en een naam krijgt, wordt dat iets ingeperkt, omvat, 'vastgezet'. Is het niet meer flexibel, maar star. En dat ben jij niet, en zijn meerdere mensen hier niet.

Heeft in mijn ogen ook niks te maken met verwijten, projectie, of wat dan ook smile

@Liesanne: Hey, cool, de Roos van Leary laughHeb je ook helemaal gelijk in. Zo is er ook het kernkwadranten spel van Daniel Ofman, waarbij uiteindelijk helder wordt hoe sommige mensen in elkaars allergie gebied kunnen zitten, en wat dat voor effecten kan hebben smile
Linkje met kleine uitleg:
http://www.innerned.org/kernkwadranten.html
admin
admin mrt 19 '10
Gast,

ja, dat is duidelijk, dat ik voor jou, vanuit jouw gedachtegoed, geen engelmens ben.
Nu ik jouw gedachte ken, kan ik ook begrijpen waarom je zo denkt.
Kan je mij Engelmens laten zijn vanuit mijn gedachtegoed?
Of loopt dit via je eigen aanvaardingssysteem?
Marenubium
Marenubium mrt 19 '10

YES.

En Nims, dat heeft niks te maken met wel of niet 'geloven' in de benaming 'engelmens'. Zodra iemand daar in 'gelooft' hebben we het weer over religie en de sociale identiteitstheorie, en dus geloofsbelijdenis.
Het is jouw waarheid, jouw weten, jouw handelswijze, jouw ZIJN.
Waarom zou iemand dit overnemen? Dan loopt deze persoon zichzelf toch voorbij?

@Bellefleur:
Quote:

Ja, want daarmee zou IK jou althans tekort doen!
admin
admin mrt 19 '10
Origineel bericht van: Marenubium

@Bellefleur:

op welke wijze zou jij mij tekort doen?

JulienMoorrees

En Nims, dat heeft niks te maken met wel of niet 'geloven' in de benaming 'engelmens'. Zodra iemand daar in 'gelooft' hebben we het weer over religie en de sociale identiteitstheorie, en dus geloofsbelijdenis.

Ik stelde de vraag aan Gast en vraag me af waarom je nu voor haar moet antwoorden. Tenslotte gebruikt zij zelf de term engelmens en ik vroeg me af wat gast haar visie hierop was.

Ik ben het zeker niet met je eens dat als je ergens in geloofd, dat het dan een religie is.

Zo geloof ik ook in ware liefde, maar daarmee is ware liefde geen religie geworden. Dat jij "ergens in geloven" als een religie bestempeld is jouw waarheid waar ik niet in meega. Ik zie dat gewoon anders.
gast
gast mrt 19 '10
Het heet toch niet voor niet een "geloof" als men een religie bedoeld.
Ben je wel onderweg naar het willen weten? Of blijf je liever geloven en het daardoor nooit kunnen ervaren?
gast
gast mrt 19 '10
Gast,

ja, dat is duidelijk, dat ik voor jou, vanuit jouw gedachtegoed, geen engelmens ben.
Nu ik jouw gedachte ken, kan ik ook begrijpen waarom je zo denkt.

Tja, net zo goed als wat jij denkt jouw gedachtengoed is.
We hebben allemaal de vrijheid om te zijn wie we willen zijn. Ik kies ervoor mezelf en anderen niet vast te leggen in een concept dat door het denken is gemaakt.Ik kies ervoor om alles te laten zijn wat het IS.
gast
gast mrt 19 '10
Origineel bericht van: NiMS

Zijn er voor jou wel engelmensen? Of geloof jij niet in het bestaan van Engelmensen?

Het concept "engelmens" ken ik alleen van jouw. Ik heb niet de behoefte mijzelf vast te leggen in een concept dat door jouw bedacht is. Neemt niet weg dat ik dingen die je in dit concept als symptomen/kenmerken opnoemt ook in mij terug te vinden zijn. Maar ja, alles is terug te vinden in dat wat er IS.
Marenubium
Marenubium mrt 19 '10

@Bellefleur:

op welke wijze zou jij mij tekort doen?

Hierdoor:

Hoe kun je je met het 'zijn' dan wel de waarheid en weten van een ander, en daarmee dus een benaming van buiten jouzelf, identificeren of zelfs die naam/label jou toe-eigenen? Aangezien eenieder zijn/haar eigen waarheid en weten in zich heeft. Jij volgt toch ook gewoon jouw eigen waarheid en weten? Waarom beperk je jezelf daarin dan door jezelf 'engelmens' te noemen, een benoeming die een ander voor zichzelf heeft?
En zodra er iets benoemd wordt en een naam krijgt, wordt dat iets ingeperkt, omvat, 'vastgezet'. Is het niet meer flexibel, maar star. En dat ben jij niet, en zijn meerdere mensen hier niet.
Marenubium
Marenubium mrt 19 '10
Origineel bericht van: NiMS

Ik stelde de vraag aan Gast en vraag me af waarom je nu voor haar moet antwoorden. Tenslotte gebruikt zij zelf de term engelmens en ik vroeg me af wat gast haar visie hierop was.

Nee, het is wel duidelijk dat je mij in de algemene negeerstand hebt gezet, en zelfs ook anderen voor jou laat antwoorden, waar je dan opeens geen problemen mee hebt haha laughHeet dat niet meten met twee maten?

En daarbij zijn er veel vragen aan jou gesteld NiMS, die je voor het gemak maar terzijde legt en selectief negeert, omdat je plotseling (in mijn geval althans) geen vraagtekens hebt gezien. smirk
Ik vind dat beheurlijk denigrerend, beledigend en zelfs gewoon grof te noemen naar meerdere mensen toe.
Kan ik voor jou dan ook een ban aanvragen?
admin
admin mrt 19 '10

waarom zou iemand zichzelf voorbijlopen als iemand van zichzelf weet dat hij / zij in een vorig leven engel is geweest? (ik dus !)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420