Loading...
nl

Engelmensen 2

Marenubium
Marenubium mrt 17 '10
Origineel bericht van: NiMS
Het helpt vaak wel als je een vraagteken achter je vraag zet wink.

eekBrilletje nodig...?
Dit bedoel ik o.a. nou hè, gewoon niet lezen, maar stug doorgaan met het ontwijken van vragen, stug her en der eigen en onterechte conclusies trekken op basis van een gedachtegoed (ik heb nog steeds geen excuses ontvangen vanwege onterechte beschuldigingen) en hier vooral niet van willen afwijken, en mensen steeds maar weer dwingen overal op te reageren en vooral tegenvragen stellen. Dat doen Christenen, Katholieken, Moslims, Jehova's etc ook.
DUH?
Owja, heb je uiteraard ook wel weer opmerkingen over, want niemand wordt 'gedwongen' tongueHè toch.
Nee, maar het is wel discussie dodend om steeds maar weer je eigen leergangen/-processen te projecteren op anderen, en uiteindelijk reageren mensen maar weer niet omdat ze niks met jouw tegenvragen dan wel stellingen kunnen.
Want die zijn namelijk ERG tegenstrijdig, net als de reacties van andere 'engelmensen' hier!

Lees:
Quote:
"De afstandelijke houding van de Engelmens zorgt er direct voor dat de Engelmens bijna niet geraakt kan worden. Het is erg belangrijk dat de Engelmens een stabiele pilaar voor de nieuwe tijd is. Ze is het fundament van de nieuwe samenleving die de oneffenheden moet rechttrekken. Als ze niet stabiel zou zijn en snel geraakt en beïnvloed zou kunnen worden, zou dit problemen veroorzaken door machtswellustelingen. Ze kan dan worden beïnvloed en zelfs misbruikt worden voor eigen gewin. Om dit te voorkomen is de Engelmens bijna onkwetsbaar. Ze kan door niemand geraakt worden in geestelijke zin.

Why o why voelen mensen hier zich dan zo op hun zieltje getrapt en persoonlijk aangevallen, en vragen ze achter iemands rug om een BAN? (vraagteken).

Lees:
Quote:
De Engelmens is heel prettig om mee te praten. Zij luistert heel goed en stelt vooral veel vragen uit interesse. Daarbij wil ze altijd wel helpen en tot een oplossing komen van het probleem dat de ander bezighoudt. Bij een Engelmens kun je echt je hart luchten en dit geeft direct een gevoel van vertrouwen.

'Luisteren' is in deze niet hetzelfde dus als LEZEN? Wat doen 'engelmensen' dan op een openbaar forum? (tel 2 vraagtekens)
Want lezen komt blijkbaar niet in 'hun' woordenboek voor. Wel interpretatie, zoals en wanneer het 'hun' uitkomt. Dat is hetzelfde als een geloofsbelijdenis, of een gesprek met een Jehova getuige. Dit voorbeeld even aangehaald, omdat dit probably voor verscheidene mensen wel herkenbaar is.

En van je 'hart luchten' en je 'veilig' dan wel 'vertrouwd' voelen bij een 'engelmens' is ook weinig sprake, aangezien iemand hier niet zijn/haar opinie mag uiten, dan wel iets mag constateren/bekritiseren zonder meteen collectief de veeg uit de pan te krijgen. Ik verwijs u allen dan ook graag weer naar de algemeen en werelwijd erkende sociale identiteitstheorie.

Lees:
Quote:
Na het loslaten van de identiteit, wordt de mens volledig gevormd door de bron. Engelmensen zijn daadwerkelijk goddelijke wezens. Hun intenties zijn niet meer gevormd door de wens van uniek (de ziel) te zijn, maar zijn volledig in balans met het grotere geheel.

De groepsvorming hier is bijna beledigend en denigrerend voor mensen die net hier komen kijken, en zich van alles afvragen. Zij komen tegenstrijdigheden hier op het forum tegen, want veel reacties hier stroken niet met hetgeen wat in de 'engelmensbijbel' verteld wordt. Ik wijs u allen dan ook weer op de sociale identiteitstheorie, en dan voornamelijk ook op de ingroup/outgroup definities.

ALS de 'engelmens' dan zo in contact staat met de Bron en in balans staat met het geheel, waarom is dan het bevestigen van de identiteit en eigenwaarde door middel van een label en de waarheid van 1 persoon nodig?(vraagteken).
Waarom is het dan nodig voor de 'engelmens' om zich 'uniek' te voelen en zich het label 'engelmens' op te plakken? (tel weer een vraagteken).
Is de identiteit dan niet iets, wat een 'engelmens' losgelaten heeft? (tel een vraagteken)
Want lees:
Quote:
Tijdens de evolutie naar 2012 is het duidelijk geworden dat individualiteit een doodlopend spoor is geworden. De kracht van de groep is aan alle kanten merkbaar en vele malen krachtiger dan een enkel individu. Het is tijd om de identiteit los te laten.

Hierbij weer een liefdevolle verwijzing naar de sociale identiteitstheorie.

En dan nog dit:

Quote:
Origineel bericht van: Marenubium
Een 'engelmens' kent en ervaart emoties toch niet, zoals 'normale' mensen dat doen?

Quote:
Hoe kom je daar zo bij? Je vergeet het stukje "mens" in engelmens.

ALS een 'engelmens' zijn/haar identiteit heeft losgelaten, in volledig contact staat met de Bron en totaal in balans is met het geheel, dan kan deze zich afzijdig houden van menselijke emoties (lees hierin de tekst aangaande 'afstandelijkheid').
En daarmee ervaart een 'engelmens' geen emoties zoals andere niet-'engelmensen' doen. Daarbij ben JIJ de enige uitzondering, nims, op alle andere 'engelmensen' hier.

Dus en Ergo: 'engelmensen' bestaan niet, maar nims is er 1, want het is zijn waarheid.
En de waarheid van 1 persoon, is NIET de waarheid van een ander. Als iemand zich met de waarheid van een ander gaat identificeren, daarmee die waarheid zijn/haar eigen waarheid maakt en uitdraagt, en daarmee een meerwaarde geeft aan zijn/haar eigenwaarde, en als daarmee een groepsvorming/elite ontstaat, dan is er sprake van een religie. Dan wel sektevorming.
Niets meer, en niets minder.
Rest my case.
admin
admin mrt 17 '10
Ik heb je vragen - aan NiMs - ook eens een keer beantwoord.

Origineel bericht van: NiMS
Het helpt vaak wel als je een vraagteken achter je vraag zet wink.

eekBrilletje nodig...?
ik zie heel goed in de verte, iets minder van heel dicht bij, maaar tot hier toe nog geen bril nodig! grin

DUH?
Dodo!

Why o why voelen mensen hier zich dan zo op hun zieltje getrapt en persoonlijk aangevallen, en vragen ze achter iemands rug om een BAN?.
Mochtje het graag willen weten, ik voel me noch op m'n zieltje getrapt, noch heb ik een ban gevraagd.

'Luisteren' is in deze niet hetzelfde dus als LEZEN?
Nee, luisteren is in deze niet hetzelfde als lezen.

Wat doen 'engelmensen' dan op een openbaar forum?
Ik kan alleen over mezelf als engelmens spreken :
het forum is niet de plek waar ik zal blijven, doch ik ben wel via m'n Gids naar hier gebracht, met een rede.
Wat jij ziet van mij op dit forum, geeft maar een klein deel weer van wat ik eigenlijk doe.
Merendeel werk ik op subtiel energie-niveau en dat is niet konkreet in vorm te laten zien. hoeft ook niet.. ik praat niet of zelden over dat energetisch werk.
. ..

ALS de 'engelmens' dan zo in contact staat met de Bron en in balans staat met het geheel, waarom is dan het bevestigen van de identiteit en eigenwaarde door middel van een label en de waarheid van 1 persoon nodig?
Ik voel me niet bevestigt door het woord "engelmens".. wel kan het zijn dat ik doordat ik door m'n opvoeding in het dagdagelijkse al eens bevestiging nodig heb. Maar dat is puur ego, en daar wordt aan gewerkt!
Het woord "engelmens" is daarom voor mij geen Label. Het is een benaming die net zo een benaming is als het woord "mens" of het woord "engel".
Dat ik een engelmens ben, zul je van mij niet dikwijls horen, dit gebeurt enkel nu op je topic's en/of wanneer een ander persoon zich herkend in zijn engelmens zijn en hij/zij iets wenst te weten daarover.

Waarom is het dan nodig voor de 'engelmens' om zich 'uniek' te voelen en zich het label 'engelmens' op te plakken?

Het is niet nodig om me uniek te voelen als engelmens.

Het lijkt tegendraads op je andere stelling "nl, dat we meelopers zijn en kuddegedrag vertonen"
Hoe kombineer je dat idee dan?

Is de identiteit dan niet iets, wat een 'engelmens' losgelaten heeft?
omdat juist een identiteit op deze wereld zo belangrijk wordt geacht, ben ik jaren en jaren op zoek geweest naar m'n identiteit! De grote hamvraag.. Het grote verlangen van de omgeving!! waar is Tinne haar IDENTITEIT!. wel ik heb geen identiteit. Het is er niet! Wel een ego, dat heb ik nodig.

zo, je vragen zijn door mij beantwoord.

liefs
Bellefleur
gast
gast mrt 17 '10
Amen
Anke
Anke mrt 18 '10
Ik vond het fijn om je antwoorden te lezen, Bellefleur. Dank je!
Fatna
Fatna mrt 18 '10
he toch smile
admin
admin mrt 18 '10
Quote:
(ik heb nog steeds geen excuses ontvangen vanwege onterechte beschuldigingen) en hier vooral niet van willen afwijken, en mensen steeds maar weer dwingen overal op te reageren en vooral tegenvragen stellen. Dat doen Christenen, Katholieken, Moslims, Jehova's etc ook.
DUH?

Oh echt joh? Allemaal?

En jij wilt excuses?

Ik ben blij dat er stevig elastiek in mijn onderbroek zit..... anders was tie spontaan afgezakt.
Marenubium
Marenubium mrt 18 '10
Och Karin...zie je nu eindelijk de absurditeit in van een aantal zaken? Wellicht niet de juiste, maar wel van deze. Dit soort 'discussies' en 'reacties' geven wel meteen aan welk soort vlees je in de kuip hebt. Ook weer mijn dank daarvoor tongue

Maar laughen fijn om te zien dat ik je aan het lachen heb gemaakt! Hihihihi COOOOL!
Knuffel, ook voor jou, muts!

Belle,
Heeeeel erg bedankt voor je antwoorden, in de meesten ervan kan ik me althans ook wel vinden. Ook weer COOL laugh
Thnx!
Ik persoonlijk heb zelf helemaal niks met de definitie 'engelmens', en in mijn ogen is en blijft dat NiMS waarheid/'geloof'. Ik zal me dan ook nooit onder dat labeltje WILLEN/KUNNEN scharen, of mezelf zo WILLEN/KUNNEN noemen. Thnx to jouw uitleg, en die van Bart, gewoon vanuit jullie ZELF, is dit, wat we doen/weten/voelen, eigenlijk gewoon niet te benoemen. En blijf ik althans gewoon bij mijn eigen waarheid en weten.

Maar hier wordt wel getracht het te benoemen, en daarmee wordt er ook weer in 'hokjes' en labeltjes gedacht, net als hsp/indigo/kristalmensen/sterrenmensen. Mijn vraag blijft nog altijd: Why?
En daarmee ben ik teruggekomen op jouw vraag, Belle:
Quote:
Het lijkt tegendraads op je andere stelling "nl, dat we meelopers zijn en kuddegedrag vertonen" Hoe kombineer je dat idee dan?

Omdat dat gegeven, namelijk in hokjes en labels denken, TEGENSTRIJDIG is met wat mensen hier uitdragen!
Snap je nu een beetje, waar ik naartoe wil?
Want in hokjes en labels denken, mensen hierin krampachtig proberen onder te verdelen, en mensen daarom uitsluiten door deze bepaalde hokjes en labels, heeft sterke raakvlakken met de sociale identiteitstheorie en geloofsbelijdenis.
En DAT is gewoon NERGENS voor nodig. Want iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid, en dat komt noooooooooooit overeen met de waarheid van een ander.
En DAT zou, in mijn persoonlijke opinie, hier wat meer uitgedragen moeten worden, en ZEKER als iemand hier een item van wil maken, zoals dat nu is opgezet door NiMS.

Grtz 2 all of u smile
Fatna
Fatna mrt 18 '10
zijn overigens alle mensen met "gaven" engelmensen ??
admin
admin mrt 18 '10
Ik persoonlijk vind het hier 1 groot circus. Als er hier wordt geopperd dat het mensen "hun eigen keuze is" om op merudi te komen kijken. Moet ik toch even opmerken,dat "het"op mijn hyves stond en gevoed werd door nieuwschierigheid. Dus kan men zich ook afvragen welke aspecten men voedt om iemand tot een keuze te laten komen of te laten (!) maken. EN DAT heeft wel degelijk te maken met zieltjes winnen,mijns insziens!
Marenubium is "mijn Xena" you go girl.
gast
gast mrt 18 '10
Hoe komt het zo op jou hyves als je daar zelf niet voor gekozen hebt dan als ik vragen mag?
gast
gast mrt 18 '10
Eva de wereld zou er een stuk vredelievender uitzien als alle mensen zo dachten als jij. Geen ruzies meer over godsdiensten, status, uiterlijkheden ed.
Sticht met jouw Adam een nieuwe wereld en ik kom direct met je mee, haha laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '10
Origineel bericht van: Fatna
zijn overigens alle mensen met "gaven" engelmensen ??

Nee hoor. Alleen een geincarneerde engel is een engelmens.
admin
admin mrt 18 '10
Ik persoonlijk heb zelf helemaal niks met de definitie 'engelmens', en in mijn ogen is en blijft dat NiMS waarheid/'geloof'. Ik zal me dan ook nooit onder dat labeltje WILLEN/KUNNEN scharen, of mezelf zo WILLEN/KUNNEN noemen. Thnx to Grtz 2 all of u smile

Ok, en dit is vanuit jouw denken en voelen, jouw waarheid, ook alle andere denkpistes van jou zijn daar op gebaseerd. En je hebt al meermaals je mening gezegd. En je kijk erop. Heb het gelezen.
Ik heb er een andere kijk op, en die voelt voor mij heel goed. En.. ga dus weer aan het werk.

veel liefs,
Bellefleur.

gast
gast mrt 18 '10
Bellefleur, al zou de naam "engelmens" geschrapt worden uit alle registers, dan nog ben jij toch wie je bent. Ik bedoel jij bent toch niet het etiketje "engelmens".
liesanne
liesanne mrt 19 '10
Marenubium, jouw vragen zijn ook mijn vragen. Ik vind het ook mooi om te zien hoe je de onderlinge communicatie probeert te ontleden en 'misverstanden' probeert uit te leggen...

Ik hoop dat er nog (meer) reacties gaan komen op de vragen die open staan....
liesanne
liesanne mrt 19 '10
Ik moest ook even denken aan de 'Roos van Leary'....

"Tegen"-gedrag van de één roept meestal nieuw "tegen"-gedrag op.

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/72763/De_Roos_van_Leary_test.html#Post72763
admin
admin mrt 19 '10
Origineel bericht van: gast
Bellefleur, al zou de naam "engelmens" geschrapt worden uit alle registers, dan nog ben jij toch wie je bent. Ik bedoel jij bent toch niet het etiketje "engelmens".

Het is jouw manier van denken, om een naam te zien als een etiketje of een label,
En dan aan een ander te gaan vragen "he je bent dat toch niet?"
Daarmee kijk je naar een projectie van jezelf, want ik zit niet met die vraag.

admin
admin mrt 19 '10
Hoe komt het zo op jou hyves als je daar zelf niet voor gekozen hebt dan als ik vragen mag?

Het was de keus van "ene Julien" om de aandacht vestigen op Merudi en het op mijn hyves te plaatsen.

Mijn eerste gedachte was; "das brutaal" en een dag of 3 later ben ik gaan kijken.
Het gaat mij niet om de doelstelling van Merudi, (ojee cliche) "het doel alleen heiligt niet alle middelen", en roept daarom ( mijns inziens) vragen op.
Het zou heel prettig zijn als Julien zich dat zou realiseren of op zn minst zou willen herkennen.
Het "winnen van zieltjes" is niet negatief maar vraagt wel om voorzichtigheid.

Er wordt hier dan ook meerdere malen benadrukt dat men vooral en bovenalles uit kritisch dient te blijven, voor onszelf,wij ALLEN, om zo tot jouw eigen waarheid te komen en voornamelijk die waarheid te dienen.En dat doet een ieder hier ook op zijn eigen wijze.
Das mooi
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 19 '10
Ik heb inderdaad aandacht gegeven aan Merudi met de vraag of het iets voor je is. Dat is niet bedoeld om zieltjes te winnen of om mensen over te halen. Uiteindelijk heb je zelf de stappen ondernomen om te registreren en te gaan reageren. Ik vind dat heel mooi om te zien dat iedereen de ruimte neemt om kritisch te zijn naar de informatie die er geboden wordt.

De doelstelling van Merudi is zeker niet zodat het doel de middelen heiligt.

Niet voor niets staat er op de homepage van merudi:
Merudi.net wil zoveel mogelijk mensen duidelijkheid geven bij de overgang naar de nieuwe Mens en de nieuwe Aarde! Ook bieden wij een platform voor iedereen die met speciale kinderen in aanraking komt en ze verder wilt helpen. Als je zelf geholpen wilt worden, dan doen wij dit ook gratis online via het forum, door middel van fotolezingen, droomverklaringen en affirmaties.
gast
gast mrt 19 '10
Origineel bericht van: Bellefleur

Het is jouw manier van denken, om een naam te zien als een etiketje of een label,
En dan aan een ander te gaan vragen "he je bent dat toch niet?"
Daarmee kijk je naar een projectie van jezelf, want ik zit niet met die vraag.

Oh ja als je het zo wilt zien.
Mijn streven is om niets te zijn (geen etiketen, geen begrenzingen) waardoor alles potentieel mogelijk is. Zoals de bron ook is; potentie tot alles maar tot die tijd voor onze menselijke ogen niets (net zo niets als dat de lucht lijkt). Ben je iets dan kun je ook alleen maar dat zijn. En als jij dat graag wilt, iets zijn, dan is dat jouw goed recht.
Het iets dat is niet star maar continu in beweging tenzij je je eraan vastlegt en je er mee veréénzelvigd. Dan wordt het wel star en is niet meer flexibel.
Maar je heb gelijk, het is mijn interpretatie en zoals jij het zal verwoorden; projectie van mijzelf.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420