Je bent zeker niet stout, want ik begrijp goed wat je wilt zeggen. En uiteindelijk is het een reactie en een mening, van jou en van iedereen op het forum. Ieder zijn eigen waarheid voor dit moment.
Absolutely true 'Ieder zijn eigen waarheid', en een ander zijn waarheid is niet jouw waarheid.
Maar, en dat verbaast me toch steeds weer, ik geef hierin niet mijn 'waarheid' en 'mening', maar ik constateer slechts iets.
Buiten mijzelf om en volledig objectief.
Okat, geen "waarheid" of "mening" maar met ieder zijn eigen waarheid bedoel ik mee: constatering, gedachten, ingevingen, of noem maar op...
Dus als ik jou goed begrijp, 'moet' je maar gewoon je mond houden, en je nergens wat van aantrekken? Is dat niet hetzelfde dan je maar gewoon onthouden/distantiëren van alles? Uiteraard heb je hierin gelijk, want dan zou er geen internet zijn, geen radio/tv, geen politiek, geen oppermachten/wereldregeringen, geen opinies, en dan leeft iedereen in harmonie
Eheh..als dat nou eens mogelijk zou kunnen zijn
Maar dan praat je jezelf ook weer tegen in deze eigenlijk, want je geeft toch wel je eigen ideeën weer hier. Waarom zijn wij mensen daartoe dan geneigd, vraag ik me dan nu af? Heb jij daar een antwoord op?
Engelmensen, er is veel over gezegd en gedaan op het forum. Aan het woord "Engel" associeer ik ook andere dingen dan mensen die op aarde rondlopen en uiteindelijk nog zoekende zijn. We zijn uiteindelijk allemaal mensen die natuurlijk niet alles kunnen omvatten.
Beschouw jij jouzelf als een 'engelmens', Bart?
Volgens de definitie hier, is een 'engelmens' helemaal uitgeleerd, is deze niet zoekende, en omvat deze alles vanwege het volledige contact met de Bron. Als een mens zoekende is, en zich identificeert met het ZIJN van een ander, en zich dus daarom 'engelmens' vindt, dan klopt er iets niet, correct? Want een 'engelmens' heeft zijn/haar identiteit losgelaten, correct?
Een Engelmens is naar mijn mening iemand die volledig in contact staat met de Bron. Uitgeleerd? Nee. Je kunt volgens mij jezelf wel als zodanig herkennen, omdat je dit kan "voelen en weten" (door het testen aan en in jezelf, wat bewerkstelligd wordt door die Bron, daarom wordt het een weten) in de omgang/uitstraling van anderen.
Ik dank jou hartelijk voor dit duidelijke antwoord! Hier geldt dus weer 'voor ieder zijn eigen waarheid'. Zou het dan niet prettiger zijn voor hen, die dit net allemaal ontdekken, dat de definitie zoals die hier is neergezet aangaande 'engelmens' enigszins aangepast wordt? In ieder geval wat begrijpelijker en algemener. Laat ik het zo maar zeggen
Een Engelmens is naar mijn mening een mens in zijn zuiverste vorm. En voor mij staat de zuiverste vorm symbool voor Jezus. Iedereen is een Jezus in de dop.
Mooi gezegd, Bart! Cool!
Dank
Dat meen ik echt. En dat is iets, wat ik althans voor mijzelf WEL herken!
Als jij je over kan geven aan dit geloven in, begint de Bron in jou en door jou te werken.
Geloven in WAT? in JOUW symbool Jezus? Waarom zou ik/iemand dat doen?
Misschien verkeerd om te zeggen: geloven .. want op een bepaald moment wordt het wel een weten, en niemand hoeft te geloven in mijn symbool. Hoe kun je ooit een ander iets opdringen, ieder ervaart toch zelf? Anders kom je er toch niet.
Oooooh REST MY CASE AGAIN! Waarom zou hierin een 'weten'/ervaring van 1 persoon dan de ervaring zijn van anderen??
Hier ben je toch helemaal ZELF bij? Hoe kun je in godsnaam als zuiver mens de waarheid van een ander jouzelf eigen maken of willen maken?? Waarom zou iemand dat doen, als deze vanuit zichzelf GEWOON WEET? Daar heb je toch geen ander 'weten' voor nodig, of bevestiging van buitenaf??? Ik snap dat echt niet!
Een ander kan jou misschien wel op weg helpen naar dat zuiver besef, maar vanaf dat punt geldt toch voor iedereen zijn/haar eigen waarheid? Waarom wordt daar hier dan zo moeilijk en vaag over gedaan? Waarom zeggen mensen dat dan niet gewoon, in plaats van krampachtig vast te houden aan de waarheid van iemand anders?! En die uit man en macht te verdedigen, vanuit een groepsverband?! Nah echt...hier kan ik met de kop niet bij...Waar is dat dan in godsnaam voor nodig
Ook hier weer mijn dank voor jouw heldere uitleg, Bart!
Uiteindelijk ben je naar mijn mening wel degene die hiermee moet werken, dus keuzes maken voor het goede, luisteren naar die innerlijk stem, want anders kun je geen hulpstuk zijn waar die Goedheid doorheen stroomt en werkt.
Doet niet iedereen dat? Werken met de Bron, en in contact staan hiermee, en zijn/haar keuzes maken naar eigen inzichten? De Bron is in mijn ogen de balans, het evenwicht, waarin zowel 'donker' als 'licht' vertegenwoordigd zijn. Dat wil zeggen, 'donker' en 'licht' in onze dualistische opvattingen. Onze woordenschat is hierin een enorme beperking.
Sowieso zijn woorden niet altijd voldoende. Iedereen werkt met de Bron en maakt zeker keuzes naar zijn/haar inzichten. Maar het gaat toch nog net een stukje verder dan dat alleen.
Aye, ben ik ook van overtuigd. Maar niemand neemt hier dan uberhaupt de moeite om het in zijn/haar verwoordingen dat stukje 'meer' neer te zetten, of op zo'n manier, dat het ook nog eens begrijpelijke taal wordt voor mensen die NIET zo bekend zijn met al die termen (ik overigens wel, maar velen hier ook weer niet).
Wordt er nu dan begrepen wat ik bedoel met 'elitevorming' dan wel 'groepsvorming'?? Is 'engelmens', welke definitie/waarheid iemand hier dan ook aan geeft, dan niet gewoon algemeen goed, en dient de definitie dan niet algemeen en voor iedereen toegankelijker gemaakt te worden, zonder in vage termen te vervallen?
En dient de waarheid van 1 persoon dan niet aangevuld te worden met die van andere personen, om het wat overzichtelijker en begrijpender te maken voor mensen die hier nog NOOIT van gehoord hebben?
Want op deze manier is en blijft de term 'engelmens een ongrijpbaar iets, helemaal voor diegenen die er nu voor het eerst mee in aanraking komen. En dat is toch eeuwig zonde?!
Wordt het dan niet eens tijd om ECHT samen te werken, en dit gedachtegoed ECHT te gaan uitdragen? Want nu blijft het allemaal geheimzinnig en verscholen en verborgen. Is dat de bedoeling van Nims' contacten, of was het de bedoeling van Nims' contacten dat dit alleen voor HEM beschikbaar bleef?
Gewoon wat vragen mijnerzijds.
Maar ik wil Bart echt heel erg bedanken voor zijn uitleg, en zoals hij het ziet. Echt, megaknuffffffffffffff Bart
Thnx!