Loading...
nl

Engelmensen 2

gast
gast mrt 16 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: gast
Wat laten mensen zich toch kennen in zo'n discussie. En dan heb ik het niet over Merenubium.
Maar het willen bannen van een persoon die op haar manier iets aan wil kaarten wat zeker waarde heeft voor allen hier.

Begrijp ik hieruit dat jij het eens bent met het mis-gebruiken van anderen om op die manier een discussie te forceren?

Dat is jou interpretatie. Ik heb het meer met een "lach" opgevat zoals zij het schreef.
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom je het zo negatief hebt ge-interpreteerd wink

En die waarde zit hem in het feit dat door zo'n discussie het vormen van een nieuw "geloof" wat terug gedrongen wordt. Mensen; denk voor jezelf. Voel voor je zelf. Ervaar voor jezelf. Weet zelf!
GELOOF NIETS VAN WIE DAN OOK. Geloof is een dead-end.

Geldt dat ook voor iedereen?

Ja dat geldt voor iedereen.

Vele mensen halen hun levensdoel uit hun geloof en dat brengt hun veel goeds. Waarom zou jij het geloof voor iedereen afzweren als het jou niet meer brengt waar je wezen wilt?

Geloof is de mensen op een dwaalspoor brengen. Het is het leiden van de kudde naar de afgrond. Waarom geloven als je het zelf kunt weten door te ervaren en te onderzoeken. Dat heeft toch veel meer waarde als dat je klakkeloos achter de geloofsleider aan hobbelt. Je hebt er gelijk in dat geloof mij niet brengt waar ik wil zijn. Waar ik ben is plaats voor iedereen, niet voor geloof, maar voor weten. En dat wat ik weet is voor mij alleen bedoeld, zoals dat voor iedereen bedoeld is. Maar veel mensen kiezen liever voor de makkelijke weg waar ze alles voorgekauwd krijgen. Dat ze bij een groep horen zodat ze meer lijken te zijn dan ze zijn. `Nims is het jou bedoeling een nieuwe kerk te stichten met mensen die jou verhaal geloven? Of wil je mensen opweg helpen om hun eigen innerlijk weten te ontdekken?

Is bijvoorbeeld geloven in de liefde voor je zelf, een geloof wat niemand zou mogen geloven?

Ik hoef het niet te geloven. Niemand hoeft het te geloven. Ervaren dat het er is is veel belangrijker.
Anke
Anke mrt 16 '10
Hrm, discussies over het geloof op internet zijn altijd tricky. Je zit niet alleen met verschillende overtuigingen, maar ook nog eens met de beperking dat je lichaamstaal e.d. mist
admin
admin mrt 16 '10

stel dat ik m'n tekst met dezelfde energie als sommige teksten op het topic engelmens zou schrijven, die van Marenubium bv.
dan zou deze tekst :

"Het topic is niet gesloten vanwege het inhoudelijke..
Maar omwille van de wijze waarop dat inhoudelijke werd naar voren gebracht.
en de uitnodigend om te gaan zoeken naar de eventuele vragen die er inzitten, is niet evident.
vragen die eerder dan ook lijken op een willen afbreken, dan een inzicht wensen in...
Er kan alleen gewacht worden, tot er een ontmoeting is ..en de energieën waarop de engelmens topic was opgebaseerd , even te laten voor wat het was.

er al gauw zo uitzien:
" lekker he, Marenubium uw misbruik van Hans, eeye!!?
WAAAAAAAAROMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!???????????
LOL zeg!!
zo iemand de DAS omdoen met UW manierkes!! doe jij dat graag?
WAAROM HEBT GIJ DAT NODIG OM ZO IEMAND TE GAAN GEBRUIKEN?
vraag me af wat je ... (enz, enz, enz...)

Maar lieverd, dat is m'n manier van praten niet, ook niet m'n gevoel, niet m'n intentie.
dus dit heeft geen zin, want dit is niet mij, en het is voor mij zelfs afkerig. Het is jouw stijl en dit hoort bij jou, ok.
Ik kan daarom niet mee gaan in de manier van waarop zo gepraat wordt.
Er zijn nog mensen die dit niet leuk vinden en Peejay vroeg om vanuit een rust te praten,
maar werd de mond gesnoerd, dus..
alsnog, er is veel ruimte om een gesprek, maar niet voor mij als het niet vanuit een rust en vrede kan of vriendelijkheid kan.

liefs
Bellefleur
gast
gast mrt 16 '10
Waarom moet het wel op jou manier, Belle?
Je kunt toch ook gewoon op jou manier terug reageren op Marenubium. Waarom moet er zoveel waarde gehecht worden aan de verpakking en de zogenaamde intensie? Het gaat om de inhoud.
admin
admin mrt 16 '10
Origineel bericht van: Fatna
en dan weer een vraag richting jorine en bellefleur.

nims geeft nu een voorbeeld van zo'n verschil, wat is jullie gave???

Fatna, m'n gave?
Is op heel subtiel niveau werken, op niveau van energie.
Er is een aardse jij, en er is een spirituele jij.
het spirituele jij kan met bepaalde ongemakken zitten, trauma's, emotie, oude denkpistes.. enz, enz..
En ik neem deze ongemakken weg , als ik via de bron dat werk mag doen,
en ze laten me zien hoe het eruit ziet - meestal een symbool -
Op dat moment voelt diegene verandering, verlichting, en een verlossend gevoel.
Het werk mag alleen gedaan worden, ter bevordering van een groei, en vanuit de absolute wens van de ander om het ongemak, en de disharmonie los te laten.
Ik spreek open en vanuit eenvoud en hoop dat ik ook vanuit dat gevoel wordt gewaardeert.

Liefs,
Bellefleur.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '10
nims is het slechts een belevenis die iemand mag voelen als jij je vleugelchakra activeert of gebeurt er dan ook werkelijk iets met de mens tegenover je??

met andere woorden, stel dat die persoon tegenover je rugpijn heeft zal dat dan verholpen zijn nadat jij iets doet met je vleugelchakra of zal die persoon slechts een velichting oid voelen??

Daar gebeurd inderdaad wel werkelijk iets mee. Zo heb ik zelf al eens een auralifter bij iemand weggehaald, waarbij toen bijvoorbeeld de lampen gingen knipperen bij die persoon. Of ook kreeg ik beelden door, die de andere ook voor zich zag.

Zo kan het ook verlichting brengen en gaat bijvoorbeeld pijn over die de ander ergens heeft.
JulienMoorrees
`Nims is het jou bedoeling een nieuwe kerk te stichten met mensen die jou verhaal geloven? Of wil je mensen opweg helpen om hun eigen innerlijk weten te ontdekken?

Dat laatste. Merudi is geen Kerk of een Religie.
Marenubium
Marenubium mrt 16 '10
Ik heb van meerdere verschillende forumleden het verzoek gekregen om Marenubium te bannen vanwege haar uitlatingen in het vorige topic. Vooral vanwege de opmerking dat ze een aantal mensen (mis)gebruikt heeft voor haar eigen hetze die ze nu gestart is. Dat is respectloos naar anderen toe, maar tegelijkertijd ook een les voor de ander die gebruikt is.

Sjonge, wat een idiote conclusies worden er getrokken. Dit wil ik toch wel even uit de wereld geholpen hebben!
Ik heb niemand mis-dan wel gebruikt. Ik heb Hans op 3-3-2010 gevraagd om een scan te doen, gewoon uit nieuwsgierigheid. Die scan heb ik in dit topic gebruikt. Tis toch mijn bol?
Heb alle respect voor Hans en zijn gave, en daar uitermate bewondering voor.

Quote:
Als beheerder heb ik dan wel de ondankbare taak om hier iets aan te doen. Ik heb het nog via PM met Marenubium geprobeerd, maar ook daaruit bleek op geen enkele volwassen manier met haar te communiceren. Ze vind het gewoon leuk om tegen mij aan te schoppen.

Nou moet je niet liegen Nims. Jij vroeg per pm alleen wat ik nodig had en hoe je me hiermee kon helpen. Ik heb keurig antwoord gegeven dat ik geen hulp nodig had, en hoe je op dat idee kwam.
Lijkt me een behoorlijk volwassen 'manier' van communiceren.
En waarom trek jij je dit nu persoonlijk aan?

Ik ben alleen erg kritisch, en stel vragen.
Ik heb zeker niemand persoonlijk aangevallen, niemand beledigd, en ben zeker niet respectloos geweest. Diegenen die dat het hardste roepen, hebben zichzelf als eerste achter beledigend en respectloos gedrag geplaatst naar mij toe, en zich in een rooie waas gehuld. Ja, dan kun je ook niet meer objectief reageren. Als ik me dat allemaal had moeten aantrekken, jeej, had ik geen leven meer geloof ik smile

Quote:
Jammer voor haar dat ik dat gewoon niet toe laat.

Jammer voor jou dat je dit zo opvat.

Verder:
Mooi om te zien dat er nu wel ruimte vrijgekomen is voor discussie en antwoorden, en alle boosheid een beetje verdwenen is bij sommige mensen smile

Dikke knuffel voor u allen laugh
Fatna
Fatna mrt 16 '10
Origineel bericht van: Bellefleur

Fatna, m'n gave?
Is op heel subtiel niveau werken, op niveau van energie.
Er is een aardse jij, en er is een spirituele jij.
het spirituele jij kan met bepaalde ongemakken zitten, trauma's, emotie, oude denkpistes.. enz, enz..
En ik neem deze ongemakken weg , als ik via de bron dat werk mag doen,
en ze laten me zien hoe het eruit ziet - meestal een symbool -
Op dat moment voelt diegene verandering, verlichting, en een verlossend gevoel.
Het werk mag alleen gedaan worden, ter bevordering van een groei, en vanuit de absolute wens van de ander om het ongemak, en de disharmonie los te laten.
Ik spreek open en vanuit eenvoud en hoop dat ik ook vanuit dat gevoel wordt gewaardeert.

Liefs,
Bellefleur.

bellefleur ook bedankt voor dit duidelijke antwoord!! smile
gast
gast mrt 16 '10
`Nims is het jou bedoeling een nieuwe kerk te stichten met mensen die jou verhaal geloven? Of wil je mensen opweg helpen om hun eigen innerlijk weten te ontdekken?

Dan begrijp ik al helemaal niet dat je niet werkelijk kunt lezen wat marenubium schrijft.
admin
admin mrt 16 '10
Een dikke knuffel terug Marenubium
Fatna
Fatna mrt 16 '10
nims is het slechts een belevenis die iemand mag voelen als jij je vleugelchakra activeert of gebeurt er dan ook werkelijk iets met de mens tegenover je??

met andere woorden, stel dat die persoon tegenover je rugpijn heeft zal dat dan verholpen zijn nadat jij iets doet met je vleugelchakra of zal die persoon slechts een velichting oid voelen??

Daar gebeurd inderdaad wel werkelijk iets mee. Zo heb ik zelf al eens een auralifter bij iemand weggehaald, waarbij toen bijvoorbeeld de lampen gingen knipperen bij die persoon. Of ook kreeg ik beelden door, die de andere ook voor zich zag.

Zo kan het ook verlichting brengen en gaat bijvoorbeeld pijn over die de ander ergens heeft.

jeetje dat is wel een ervaring he,

dat bedoel ik, engelmensen hebben die titel niet voor niets, ze moeten dan ook toch werkelijk iets hebben wat ze onderscheidt en de gave van jou en bellefleur is zo'n onderscheid.

nou volgens mij heeft hans zich vergist bij mij, want ik kan helemaal niets helends of iets in die richting.

als ik al een engelmens ben, ben ik slechts gezegend en belast met mijn tong, scherp aan twee kanten zoals een ouderwets scheermesje maar ik heb ook wel eens gehoord dat mensen werkelijk iets hadden aan dingen die ik zei, maar goed dat hebben zoveel mensen, opeens zo'n geniale inval!!

hoe kwamen jullie achter jullie gaven als ik vragen mag??
admin
admin mrt 16 '10

bellefleur ook bedankt voor dit duidelijke antwoord!! smile

Graag gedaan, Fatna! grin
Cialara
Cialara mrt 16 '10

Ik wil je mijn gave ook wel vertellen hoor;

Ik kan pijn wegnemen bij mensen of pijn verlichten, via handoplegging.
Ik ben helderwetend en voelend, wat betekent dat ik de pijn van anderen ook zelf lichamelijk voel en zo heel goed weet waar ik de pijn kan wegnemen.
Ik heb contact in en met andere dimensies, en kan indien nodig ook contact met engelen leggen.
Ik kan de aura's van mensen zien.

Ik heb een aantal taken in dit leven. Eentje daarvan (voor mij heel belangrijk) is het opvoeden van mijn helderziende zoon en dochter. De vervolgtaak die daaruit volgt is dat ik ook andere kinderen op dat pad mag gaan begeleiden.

Ik denk dat ik nog meer gaven heb, en stuk voor stuk ontdek ik er meer.

Liefs Jorine
admin
admin mrt 16 '10
als ik al een engelmens ben, ben ik slechts gezegend en belast met mijn tong, scherp aan twee kanten zoals een ouderwets scheermesje maar ik heb ook wel eens gehoord dat mensen werkelijk iets hadden aan dingen die ik zei, maar goed dat hebben zoveel mensen, opeens zo'n geniale inval!!

laugh,grappig hoe je dat zegt enerzijds, toch denk ik dat dààr juist inderdaad je gave zit.
Je weet nu al dat woorden een kracht kunnen dragen. Als de woorden de juiste liefdeskracht meegeeft, kan je heel veel healend werk doen, Fatna!

Quote:

Ik kwam er niet achter, ik wist al dat ik ze had, alleen wist ik niet ermee om te gaan. Weet dat ik een hele weg heb afgelegd, Fatna, daarin. Het komt niet één , twee , drie.
En je wordt geholpen op het moment dat je je verlangen uit, om te zijn wie je bent en te werken met je Gaves.
JulienMoorrees

nou volgens mij heeft hans zich vergist bij mij, want ik kan helemaal niets helends of iets in die richting.

Het kan ook een kwestie van tijd zijn voordat je jezelf in die richting gaat ontwikkelen. Meestal is het belangrijk om eerst de blokkades in jezelf af te werpen en weg te werken, voordat de rest zich gaat ontwikkelen. Ik zou gewoon aan jezelf blijven werken en dan gewoon zien wat er gebeurd. Grote kans dat er zich vanzelf ook dingen bij jou gaan gebeuren.

Bij mij kwam dat vanzelf. Ik ging experimenteren en kwam zo achter de gaves van mijn vleugelchakra.
Emuca
Emuca mrt 16 '10
Ik ontdek mijn 'gaven' vooral omdat ik het automatisch doe. smile*is te lui om het nu allemaal op te gaan noemen* smile
gast
gast mrt 16 '10

Dus maakt het niet uit hoe die verzameling van symptomen genoemd of niet genoemd wordt.
Het is dus niet iets waar je iets (identiteit, status etc) aan kunt ontlenen.
Het is dus aan ieder individu zelf hoe het ervaren wordt en hoe er mee omgegaan wordt.
Er is dus niemand die kan zeggen; jij bent het wel of jij bent het niet.
Marenubium
Marenubium mrt 16 '10

Dus maakt het niet uit hoe die verzameling van symptomen genoemd of niet genoemd wordt.
Het is dus niet iets waar je iets (identiteit, status etc) aan kunt ontlenen.
Het is dus aan ieder individu zelf hoe het ervaren wordt en hoe er mee omgegaan wordt.
Er is dus niemand die kan zeggen; jij bent het wel of jij bent het niet.

Mooie conclusie Gast smile
Er is daarmee buiten onszelf helemaal niks nodig om hierin bevestiging te 'verkrijgen'. En is een labeltje dan ook misplaatst, en een stuk tekst al helemaal, waarin deze eigenschappen/symptomen in opgenoemd zijn. Dat verwart toch alleen maar?

En dan vraag ik me ook echt nog steeds af, waarom mensen zichzelf nog steeds zo'n label 'toe-eigenen', en zich daarmee identificeren? Want dat komt helemaal niet overeen met wat er in de omschrijving staat, namelijk dat een 'engelmens' zijn identiteit heeft losgelaten. crazy
Kan iemand dan nu eens uitleggen wat het loslaten van die identiteit in deze context nu echt betekent?

Anke
Anke mrt 16 '10
Ik heb even opgezocht wat een Engelmens is, maar ik heb zelf niet het idee dat ik er een ben.
Verder moet ik zeggen dat ik me ook niet zo bezig hou met termen en gewoon lekker mijn ding doe.
Ik ben wel benieuwd waarom het voor jou zo belangrijk is om hier een discussie over aan te gaan, Marenubium?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420