Loading...
nl

Engelmensen 2

admin
admin mrt 31 '10
Ben benieuwd grin
admin
admin mrt 31 '10
Ik was in een veranderingsfaze, en wilde even alles op een rijtje zetten. dat duurde enkele dagen, en ging zeker antwoorden!
Als er echt zo weinig vertrouwen is.. in m'n eerlijkheid.
en als er twijfel bestaat over mijn oprechtheid en onafhankelijk in wie ik ben,
en wat ik doe.. zou ik dat heel graag willen weten.
Zo dat ik daar persoonlijk voor mezelf een beslissing in kan nemen in wat ik ga doen hier!

Dank je wel;
Bellefleur
.
gast
gast mrt 31 '10
Nou om eerlijk te zijn: ja, je zou wel eens een hele goeie guru kunnen zijn.
admin
admin apr 1 '10
Quote:
Ik was in een veranderingsfaze, en wilde even alles op een rijtje zetten. dat duurde enkele dagen, en ging zeker antwoorden!
Zo dat ik daar persoonlijk voor mezelf een beslissing in kan nemen in wat ik ga doen hier!

Ik weet niet wie dat in je oortje heeft gefluisterd Belle, maareh jij kent jezelf en weet dat dat niet zo is.
Ik vertrouw je volledig en weet dat jij vanuit je hart spreekt smile
Veel, heel veel mensen hier hebben enorm veel aan jouw inbreng hier en daar mag je niet aan twijfelen!
Anke
Anke apr 1 '10
Ik ben niet van de guru's, maar ik voel wel dat je veel te bieden hebt hier en juist het vertrouwen in jou heeft me naar dit forum gebracht.

Waarom wil je dit eigenlijk weten, want jij weet toch waar je voor staat en wat je te bieden hebt?
Marenubium
Marenubium apr 1 '10
Origineel bericht van: Bellefleur

Ik heb geen twijfel over jouw eerlijkheid, oprechtheid en onafhankelijk-zijn in wie je bent, kunt, wilt en uitdraagt.
Was ook niet mijn bedoeling om dat in twijfel te trekken.
Mijn excuses daarvoor dat het wel zo overgekomen is!
Het was meer een constatering over een bepaalde manier van opstellen.
En dat zegt niks over jouw kunnen en kwaliteiten smile
admin
admin apr 1 '10
Origineel bericht van: Anke
Ik ben niet van de guru's, maar ik voel wel dat je veel te bieden hebt hier en juist het vertrouwen in jou heeft me naar dit forum gebracht.

Waarom wil je dit eigenlijk weten, want jij weet toch waar je voor staat en wat je te bieden hebt?

Er is niets mis met een goeroe , integendeel.. ik heb vele levens gehad, waarin ik een zeer spirituele goeroe als leraar had. En daarin ben ik steeds enorm ver in m'n spirituele ontwikkeling mee gekomen.

Als je even googled kom je algauw te weten wat juist een goeroe is, en dan zal je zien, dat ik dat niet ben.
Wel weet ik een groep mensen in groei te brengen, en ken ik ook een eigen stijl en manier daarin.
Ik weet heel zeker waarvoor ik sta en wat ik te bieden heb en ik ben blij dat je door het vertrouwen in mij, hier terecht gekomen bent.
wilde ook graag dat je hier bent, ik voelde dat je hier je plek wel ging vinden.

Waarom ik het wilde weten was een moment dat ik gisteren had, van een denkpiste die ik maakte,
omdat ik niets ben op een plek waar er geen vertrouwen is in wie ik ben en doe!
Als dat overwegend zo zou zijn, dan heb ik een andere plek te kiezen.
Uit respekt voor de keuze van anderen. Echter hun kijk op mij, verandert niets aan wie ik ben.
Ik ben wie ik ben!! wink

admin
admin apr 1 '10
Origineel bericht van: Karin
Quote:

Ik weet niet wie dat in je oortje heeft gefluisterd Belle, maareh jij kent jezelf en weet dat dat niet zo is.
Ik vertrouw je volledig en weet dat jij vanuit je hart spreekt smile
Veel, heel veel mensen hier hebben enorm veel aan jouw inbreng hier en daar mag je niet aan twijfelen!

Tnx, liefje.. wat ben je toch een ongeloooflijke schat!!!! grin*knuf*

(nims, wil je eens voor een knuffel en hartje-icoontje zorgen,)
Anke
Anke apr 1 '10
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met guru's smileAlleen heb ik er (in ieder geval tot nu toe in dit leven) niets mee. Ik heb een andere weg te bewandelen. Maar daarmee oordeel ik niet over anderen, het zegt puur en alleen iets over mezelf. En ook dan alleen nog over dit moment.

Fijn te horen dat je weet waarvoor je staat en wat je te bieden hebt! Ik hoop dat je ook kunt voelen dat er hier mensen zijn die je vertrouwen. Maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan. laugh
gast
gast apr 1 '10
U.G. Krisnamurti heeft het voor mij wel het meest duidelijk gemaakt wat een guru is. Hij is zelf niet voor niets een anti-guru.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 1 '10
[Tnx, liefje.. wat ben je toch een ongeloooflijke schat!!!! grin*knuf*

Lieve Bellefleur.

Ieder compliment is je gegund.

Mensen die je anders aangeven, die kun je ook danken. Danken voor hun licht.

Liefs.
admin
admin apr 1 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
[Tnx, liefje.. wat ben je toch een ongeloooflijke schat!!!! grin*knuf*

Lieve Bellefleur.

Liefs.

Ja, dank je!
Marenubium
Marenubium apr 1 '10
Eheh...Belle, het ziet er naar uit dat je TOCH ergens bevestiging van buitenaf nodig denkt te hebben...

Why? Je bent goed zoals je bent, en jouw waarheid IS...Waardoor werd je nu zo onzeker, vraag ik mij af?

Enneuhm...(ik ga eens ff lieffff doen) ook op jou ben ik mega trots!

Maar alles bedekken door de mantel der liefde gaat mij persoonlijk toch iets te ver tongue

Quote:
Lieve Bellefleur.

Liefs.

AMEN.
Marenubium
Marenubium apr 1 '10
Origineel bericht van: gast
U.G. Krisnamurti heeft het voor mij wel het meest duidelijk gemaakt wat een guru is. Hij is zelf niet voor niets een anti-guru.

AHAHAHH GAST! You made my day (again!) Linkje voor diegenen die nieuwsgierig zijn: http://www.ugkrishnamurti.org/

Quote:
"When the movement in the direction of becoming something other than what you are isn't there any more, you are not in conflict with yourself."
Petra
Petra apr 1 '10
Krishnamurti zegt dat er een individuele en een collectieve chaos bestaat, verwarring en ellende over de hele wereld, en er is lijden. Het is een wereldramp. Alle leiders, politieke en religieuze, hebben gefaald; al de religieuze boeken hebben hun betekenis verloren. We zoeken allemaal zekerheid van een bankrekening of van een ideologie, of we richten ons tot onze goden - wat in werkelijkheid een vlucht is. Al de morele en spirituele waarden zijn ingestort; de maatschappij is wat jij en ik in onze verwantschap er van hebben gemaakt. Zonder onszelf radicaal te veranderen, kan er geen verandering van de maatschappij ontstaan. Een systeem kan de mens niet veranderen. Transformatie ontstaat door zelfkennis en niet door geloof.

Dus, om op engelmensen terug te komen, welke identiteit is daar in aanwezig, die ons ergens afleid van onze eigen werkelijkheid?
admin
admin apr 2 '10
Zoals gezegd vertel ik hier nog even, wat ik uit dit topic geleerd heb.

Ik ben wie ik ben en weet en handel daarnaar, en mensen ervaren dit, en er is een prachtige wisselwerking met de meesten, en het is voor mij een zege om steeds weer nieuwe jonge krachtige potentieel te zien opgroeien naar wie ze zijn.
Geen probleem om te ervaren dat ik een engelmens ben, en ik kom daar openlijk voor uit.
Ik hoef dit niet duidelijk te maken naar derden toe wanneer ze dit verwerpen. Dit is onnodig!

Openheid en eerlijkheid naar jezelf kijken vanuit een liefde is altijd mijn motto, en ook spreken vanuit het hart. Het hart is een kracht.. Het laat zijn wie je ben.
Voor de rest verwijs ik naar alle teksten die ik hier al geschreven heb, op dit topic over ik als engelmens zijn.

Veel liefs aan iedereen, en een mooie zoektocht nog verder,
Bellefleur
Lena
Lena apr 2 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Marenubium

IK ben geen 'engelmens'. IK ben meer dan dat. IK sta buiten hokjes en aannames en de waarheden van anderen. Ik ben IK, en IK groei. IK ben en zal zijn. Een Kind van het Verleden, Heden en Toekomst. Een Kind van NU.
Ik ben de vrijheid van mijn Geest. Ik ben op ontdekkingstocht.
En IK leer.
IK geef door.
IK BEN.

wel veel IK wink
het enige waarom ik geen engelmens ben..heet of voel..
is.... ik ben wat ik ben,een mens smile
en dat is mijn waarheid...

IK omdat Bellefleur hiernaar vroeg. Dan krijgt ze waarom ze vroeg.

En Lena,

Quote:
ik ben wat ik ben,een mens smile
en dat is mijn waarheid...

EXACT! En daarom snap ik nog altijd niet jouw vragen richting mij en Gast, want onze 3 neuzen staan gewoon dezelfde richting uit!
WHAT HAS GOTTEN IN TO YOU WOMAN!
Je hebt je vragen aan de verkeerde personen gesteld! nee hoor jou schrijven riep vragen op Zoals ik al eerder opmerkte. En op jouw laatste vragen voordat je Gast en mij onterecht voor het vuurpeloton zette, zijn nog altijd geen antwoorden gegeven.de pot verwijt de ketel denk ik nu maar,en waarom spreken over een vuurpeloton?
Ga JIJ daar nu zomaar mee akkoord, omdat 1 iemand zich hier nu weer als guru opwerpt, en zich opeens weer boven iedereen stelt? je spreekt hier denk ik voor jezelf dus als jij dit zo ervaart,wil dat dan zeggen dat als ik dit niet zo belangrijk vindt of ervaar dat ik wel of niet akkoord ga? doet dat er nml iets toe...? Maar wel gewoon en heeeeel makkelijk wat kritische vragen hiermee ontwijkt, en alles weer terugketst naar anderen, en daarmee alles weer buiten zichzelf legt?
Over oostindisch doof dan wel blind gesproken.
Kind a weird in my humble opinion smile

En owja! Zou Bellefleur niet OOK haar deel schrijven, van wat zij uit dit topic PERSOONLIJK haalde?
Wel erg apart dat Belle nu anderen laat spreken en daar heel makkelijk gewoon weer overheen walst, en overal weer wat op aan te merken heeft smileMisschien heeft Belle wel anderen nodig, om zichzelf te kunnen uiten of een mening te kunnen vormen.
Gewoon weer een constatering hoor.
Lees:
Ik zal het ook wel schrijven, maar later.

Gosh. Zijn we er weer lekker ingetrapt laughdit is duidelijk hoe jij er mee omgaat...niet opbouwend maar negatief
en dit is ook een constatering...

Lena
Lena apr 2 '10

Openheid en eerlijkheid naar jezelf kijken vanuit een liefde is altijd mijn motto, en ook spreken vanuit het hart. Het hart is een kracht.. Het laat zijn wie je ben.

het hart vertelt je alles wink
gast
gast apr 2 '10
Voor iedere "engelmens" en "mens" die deze aardbol bewoond:

"Je hebt de vrijheid jezelf te zijn,
je ware ik te tonen,
hier en nu, en niets of
niemand kan je tegenhouden."

Het geldt recht even redig. Niemand heeft het recht een ander te vertellen wat die moet zijn of aan hem proberen gelijk te maken.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 2 '10
Mooi gezegd. En uit eigen ervaring heb ik geleerd dat alleen jezelf je tegen kan houden.

Dat was voor mij een barriere om te overwinnen! (deels overwonnen, maar blijf bezig)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420