Loading...
nl

Engelmensen 2

Marenubium
Marenubium mrt 29 '10
Hmmz. Ik blijf bij mijn mening: 'engelmensEN' bestaan niet, er is er maar 1, en dat is NiMS. Want het is zijn waarheid.
Niks mis mee smile
Ook nooit veroordeeld. WEL het feit dat andere mensen zich hiermee willen identificeren, zich willen identificeren met de waarheid van een ander. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Want daarmee verloochen je je eigen waarheid en ZIJN. En dat identificeren MET is een tegenstrijdigheid met wat mensen die zich hier 'engelmens' noemen, met wat zij vertellen over zichzelf en uitdragen. Mijn boodschap: Luister eens wat beter naar je eigen woorden.

Voor mij verder:

Ik blijf bij mijn eigen waarheid, en neem mee wat mij aanspreekt in andermans teksten/opinies/uitingen/bijbels/whatever.
Hierdoor kan ik heus wel mijn eigen opinie bijstellen, of terugkomen op zaken. Mijn IK blijft daarmee veranderlijk smile
(Gelijkgestemde-)Mensen en WOORDEN die mij RAKEN zijn daarmee van belang voor mijn eigen veranderlijke ontwikkeling. Dat heet: onderzoek, uitwisseling, herkenningspunten, etc. Daar zijn dus gewoon andere mensen voor nodig. Dat heet een leerproces. En dat is het zoals het is: een leerproces. Geen houvast. Maar een doorgang.

IK ben geen 'engelmens'. IK ben meer dan dat. IK sta buiten hokjes en aannames en de waarheden van anderen. Ik ben IK, en IK groei. IK ben en zal zijn. Een Kind van het Verleden, Heden en Toekomst. Een Kind van NU.
Ik ben de vrijheid van mijn Geest. Ik ben op ontdekkingstocht.
En IK leer.
IK geef door.
IK BEN.
admin
admin mrt 30 '10
M'n vraag was wel, om niet over een ander te schrijven.
Is het moeilijk voor je om het niet over een ander te hebben, als je het over jezelf hebt!?
heb je andere nodig in wat jij vindt dat ze niet zijn, om jezelf te kunnen bepalen in wat jij wel bent?
Ik hoef geen antwoord op deze vragen hoor Eva, het zijn gewoon losse vragen, die je jezelf kunt stellen.

liefs,

Bellefleur
Lena
Lena mrt 30 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik ga ervanuit dat iedereen hier wel een deel van de waarheid sprak,en dat dit wel degelijk leerzaam is (geweest).

Mag ik vragen wat men uit dit topic voor hem/haar zelf uit haalde?

En dan ook echt persoonlijk over hem/haarzelf, zonder dat je het over een ander hebt.
Dat zal een ander heus wel over zichzelf doen, ben ik gerust in.

Ik zal het ook wel schrijven, maar later.

Liefs van mij
Bellefleur!!! smile

voor mij persoonlijk zeker heel leerzaam geweest...
heb zelf veel vragen gesteld hierover...voor mij zeker een nieuw begrip die engelmens
graag wil ik iets leren of begrijpen...
aangezien ik hier niet alleen rondloop op deze planeet en er een contstante uitwisseling is met anderen mensen groei ik verder...
nav het veel geschrevene hier...
is het heel fijn om te zien...dat mensen eigen weg verder lopen..en als er al iets van aanvulling op of in jou leven mag plaatsvinden..kan dat een mooie verrijking zijn van...

dat is mijn keus... smile
Lena
Lena mrt 30 '10
. En dat is het zoals het is: een leerproces. Geen houvast. Maar een doorgang.en wat als engelmensen dit ook zo zien? heb je je dit al wel eens gevraagd? of afgevraagd?

Lena
Lena mrt 30 '10
Origineel bericht van: Marenubium

IK ben geen 'engelmens'. IK ben meer dan dat. IK sta buiten hokjes en aannames en de waarheden van anderen. Ik ben IK, en IK groei. IK ben en zal zijn. Een Kind van het Verleden, Heden en Toekomst. Een Kind van NU.
En IK leer.
IK geef door.
IK BEN.

wel veel IK wink
het enige waarom ik geen engelmens ben..heet of voel..
is.... ik ben wat ik ben,een mens smile
en dat is mijn waarheid...
Anke
Anke mrt 30 '10
Ik heb uit dit topic gehaald dat ik het vaak niet kan volgen. Dat er onderstromen gaande zijn die ik niet kan en wil pakken.
Verder heb ik in mezelf gevoeld waar ik voor sta en heb ik kunnen lezen en voelen hoe anderen ergens in staan.

Het belangrijkste wat ik heb geleerd van dit topic... je kunt nog zo fel opkomen voor de zwakkeren, ze zullen zichzelf van binnenuit sterk moeten maken. Het is goed om iets aan te stippen, zichtbaar te maken, en dat zou ik zelf vaker mogen doen, maar het is maar tot op zekere hoogte echt werkbaar.

Ik zie mezelf niet als engelmens. Ik heb geen naampje voor mezelf. Als ik mezelf een omschrijving zou geven, dan ben ik een ziel die hard aan het proberen is om mens te worden. En vanuit dat mens-zijn een gids, een herder, voor andere mensen om weer contact te maken met hun ziel.
Lena
Lena mrt 30 '10
maar herken je jezelf erin...
dan is dat jou keus...
alle disussies en vragen hierover hebben ook toch vaak laten zien..waarom mensen er wel wat mee hebben....en dat is hun keus... smile
Anke
Anke mrt 30 '10
Ik vind het helemaal prima wanneer iemand zich een engelmens wil noemen, of wat dan ook. Iemand mag mij zelfs zo noemen. Zo lang ze maar niet vragen of opleggen dat ik me zo noem. smile
admin
admin mrt 31 '10
Origineel bericht van: Anke
Ik vind het helemaal prima wanneer iemand zich een engelmens wil noemen, of wat dan ook. Iemand mag mij zelfs zo noemen. Zo lang ze maar niet vragen of opleggen dat ik me zo noem. smile

heb je dat al gehad Anke dat iemand jou oplegde dat je jezelf een engelmens moet noemen?
Ik kan het nergens terugvinden hier, dat iemand dat deed.
Heb je iets meegemaakt vroeger, "rond opleggen, rond moeten" waardoor je die denkpiste meeneemt, naar hier?
admin
admin mrt 31 '10
Origineel bericht van: Lena
. En dat is het zoals het is: een leerproces. Geen houvast. Maar een doorgang.en wat als engelmensen dit ook zo zien? heb je je dit al wel eens gevraagd? of afgevraagd?

winkmooie vraag Lena!
Anke
Anke mrt 31 '10
Nee hoor, dat heb ik hier niet meegemaakt en ik bedoelde er ook niet direct iets mee. Mijn opmerking was niet aanvallend of verwijtend bedoelt, maar maakte het voor mij gewoon compleet. Geen denkpiste of wat dan ook. Dat stuk ligt dan misschien bij jou?
admin
admin mrt 31 '10
Nee dat was niet verwijtend geschreven, dat voelde ik wel,
en nam helemaal ook zo niet op hoor, Anke.
Ik vroeg deze vragen vanuit de intentie om te begrijpen waarom iemand opvoorhand zegt ".. zolang ze me maar niets opleggen".
Ik sta heel veel stil in het waarom mensen zeggen wat ze zeggen, vind dat boeiend.
gast
gast mrt 31 '10
Wat ik me na deze discussie toch nog afvraag; wie wil er nu werkelijk vrij zijn. Een vrije geest zijn die alles kan zijn maar ook niets IS daardoor?
Mensen ontnemen zich zelf zoveel mogelijkheden om dit leven te beleven wanneer ze zichzelf opsluiten in een hokje.
Natuurlijk gaat het hier ook om mijzelf. Ik wil niets liever dan vrij zijn in wat ik ben in dit leven. Maar mezelf bewust worden van de grenzen en beperkingen die ik mezelf oplegt door dingen die niet van mijzelf zijn is een begin om werkelijk vrij te kunnen zijn. We hebben zoveel beperkingen van anderen geleerd en leggen anderen ook zoveel beperkingen op; waarom?
Hebben jullie de film "Jonathan Livingston Seagull" nooit gezien?
Echt een aanrader om te weten wat ik in deze discusie heb bedoeld.
Marenubium
Marenubium mrt 31 '10
HA! Zeemeeuw Jonathan roeleert majoor!
Keigoeie film laughInderdaad een aanrader....
laugh
Anke
Anke mrt 31 '10
Film zegt me niets. Eens opzoeken dan smile

@Bellefleur. Ik zal even voor een antwoord gaan zitten, want ik had niet begrepen dat je het zo bedoelde.

Ik heb in dit leven geen verleden met dingen die me bewust opgelegd werden. Ben katholiek opgevoed, maar het was niet uitermate dwingend. Als iemand me iets oplegd, dan ben ik het vooral zelf.
Mijn opmerking kwam niet uit mijn denken en ik merk dat ik om antwoord te geven op je vraag, wel in mijn denken ga.
Wat ik duidelijk voel is een verlangen naar vrijheid. Vrijheid om te kiezen, vrijheid om een eigen waarheid te hebben. Vrijheid om iemand te volgen, of om iemand af te wijzen. Vrijheid voor iedereen om zijn/haar leven te leven zoals hij/zij zelf wil. Als leider, volger of vrije geest, of afwisselend iedere rol.
Cialara
Cialara mrt 31 '10
Dit topic heeft mij doen inzien dat ik het "etiket" engelmens niet als een vaststaand iets zie. Ik zie het niet als een kader zonder mogelijkheden. Ik zie het zoals Lena ook ongeveer zei; een beginpunt, een opening van waaruit ik mezelf op een andere manier ben gaan bekijken, mezelf in delen opeens herkende en andere delen weer niet.

Ik ben mezelf gaan onderzoeken nadat bij mij die bol gezien werd. Ik heb lang niet alles aangenomen wat er hier geschreven staat. Het bood mij echter wel een opening om mezelf op een andere manier te gaan bekijken, voor mezelf te onderzoeken wat er voor mij van belang was en mezelf beter te gaan begrijpen...

En uiteindelijk ben ik daardoor ontzettend veranderd van binnen, en sterk gegroeid in spiritueel opzicht, veel bewuster geworden van mijn ware zijn. Daarnaast bood het mijn zoon ook een opening om meer van zichzelf naar buiten te brengen en zijn we mede daardoor ook hem beter gaan begrijpen...

Voor mij allemaal hele positieve gevolgen dus smile
Marenubium
Marenubium mrt 31 '10
Is het moeilijk voor je om het niet over een ander te hebben, als je het over jezelf hebt!?
heb je andere nodig in wat jij vindt dat ze niet zijn, om jezelf te kunnen bepalen in wat jij wel bent?
Ik hoef geen antwoord op deze vragen hoor Eva, het zijn gewoon losse vragen, die je jezelf kunt stellen.

liefs,

Bellefleur

Haha ga ff lekker een end fietsen zeg smile
Ik heb het niet over een ander, maar verkondig gewoon mijn mening, wat niet veranderd is nav dit topic. Sterker nog, alleen nog maar bevestigd, lol.
Ik dank U smile
admin
admin mrt 31 '10

Bellefleur

Haha ga ff lekker een end fietsen zeg smile
Ik heb het niet over een ander, maar verkondig gewoon mijn mening, wat niet veranderd is nav dit topic. Sterker nog, alleen nog maar bevestigd, lol.
Ik dank U smile

Het is te laat om nog te gaan fietsen, en in de ardennen is dat niet evident!! laugh

Je tekst
"'engelmensEN' bestaan niet, er is er maar 1, en dat is NiMS. Want het is zijn waarheid. Niks mis mee
Ook nooit veroordeeld. WEL het feit dat andere mensen zich hiermee willen identificeren, zich willen identificeren met de waarheid van een ander. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Want daarmee verloochen je je eigen waarheid en ZIJN. En dat identificeren MET is een tegenstrijdigheid met wat mensen die zich hier 'engelmens' noemen, met wat zij vertellen over zichzelf en uitdragen. Mijn boodschap: Luister eens wat beter naar je eigen woorden.

Mag misschien dan wel een eigen mening zijn, maar die gaat wel degelijk over anderen!
en dat was de vraag niet! De vraag is wat je voor jezelf Over jezelf hebt uitgehaald wink
Maar goed, ik filter het wel.

Bellefleur
Marenubium
Marenubium mrt 31 '10
Origineel bericht van: Lena

En IK leer.
IK geef door.
IK BEN.

wel veel IK wink
het enige waarom ik geen engelmens ben..heet of voel..
is.... ik ben wat ik ben,een mens smile

IK omdat Bellefleur hiernaar vroeg. Dan krijgt ze waarom ze vroeg.

En Lena,

Quote:
ik ben wat ik ben,een mens smile

EXACT! En daarom snap ik nog altijd niet jouw vragen richting mij en Gast, want onze 3 neuzen staan gewoon dezelfde richting uit!
WHAT HAS GOTTEN IN TO YOU WOMAN!
Je hebt je vragen aan de verkeerde personen gesteld! Zoals ik al eerder opmerkte. En op jouw laatste vragen voordat je Gast en mij onterecht voor het vuurpeloton zette, zijn nog altijd geen antwoorden gegeven.
Ga JIJ daar nu zomaar mee akkoord, omdat 1 iemand zich hier nu weer als guru opwerpt, en zich opeens weer boven iedereen stelt? Maar wel gewoon en heeeeel makkelijk wat kritische vragen hiermee ontwijkt, en alles weer terugketst naar anderen, en daarmee alles weer buiten zichzelf legt?
Over oostindisch doof dan wel blind gesproken.
Kind a weird in my humble opinion smile

En owja! Zou Bellefleur niet OOK haar deel schrijven, van wat zij uit dit topic PERSOONLIJK haalde?
Wel erg apart dat Belle nu anderen laat spreken en daar heel makkelijk gewoon weer overheen walst, en overal weer wat op aan te merken heeft smileMisschien heeft Belle wel anderen nodig, om zichzelf te kunnen uiten of een mening te kunnen vormen.
Gewoon weer een constatering hoor.
Lees:
Ik zal het ook wel schrijven, maar later.

Gosh. Zijn we er weer lekker ingetrapt laugh
admin
admin mrt 31 '10
Denk je zo over me? denken de anderen dit ook?
zou ik heel graag willen weten.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske