Loading...
nl

Engelmensen 2

Lena
Lena mrt 28 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Quote:
wat wil jij dan nog duidelijk maken.

Zucht. Ik zou zeggen, lees eventjes terug...een paar bladzijden ofzo. Het zou misschien helpen als je wat meer leest en probeert te begrijpen, in plaats van lukraak te reageren op losse zinnetjes. Ik vind het best hoor, maar zo zijn we weer terug bij af.
Misschien helpt het ook wel al je zelf wat vragen beantwoord?
lees beter....

Quote:
in de verre toekomst misschien niet meer inderdaad voor nu strooi jezelf hier ook nog wat woorden hier neer...

Ja dus? wat wil je nu verduidelijken?

Quote:
voor mij niets in ieder geval,maar jij deelt hier toch ook jou visie...in woorden en geschrift?

Ja dus...? gebruik je nog steeds woorden...

Lena
Lena mrt 28 '10
Origineel bericht van: gast
Lena, een baby heeft ook geen woorden nodig om duidelijk te maken wat zijn/haar behoeften zijn. Waarom jij wel? die zelfde baby waar jij het over hebt kent maar enkele gebaren of uitdrukkingen....wil jij jezelf met een baby vergelijken? en volgens mij is een baby nog onwetend toch?
Er is ook niets mis met communiceren met woorden. Als je in je achterhoofd houd dat woorden kunnen verdoezelen, verleiden, maskeren, verdraaien noem maar op wanneer ze uit gedachten (interpretatie) gevormd zijn. Maar het zijn niet de woorden (als communicatiemiddel) die dit doen, het is de mens die dat doet en gebruikt daarvoor woorden als hulpmiddel.
Feitelijk zou je kunnen concluderen dat het hebben van taal eerder een teken van domheid is dan van intelligentie. Want waarom heeft een mens woorden nodig als ze alles wat ze zouden moeten weten al in hunzelf aanwezig is! muziek heeft ook een taal,de dieren hebben ook hun taal zo ook de mens en zonder taal zou jij nu helemaal niks kunnen aanvangen of begrijpen...
gast
gast mrt 28 '10
Quote:
die zelfde baby waar jij het over hebt kent maar enkele gebaren of uitdrukkingen....wil jij jezelf met een baby vergelijken? en volgens mij is een baby nog onwetend toch?

Onwetend in wat? Dat wat wij ze denken te moeten leren? Een kind zal zich altijd aanpassen aan zijn/haar omgeving. Kijk maar naar die kinderen die door wolven zijn groot gebracht.
Dat aanpassingsvermogen is een mooi gegeven van de natuur. Het is een oeroud overlevings systeem.
Een kind leert door zijn omgeving na te doen. Dus leven de ouders en de rest van de omgeving (cultuur/maatschappij) in afgescheidenheid, dan zal het kind op dat moment niet anders kunnen en blijft het kind onwetend maar krijgt wel kennis van die cultuur/maatschappij.

Quote:
muziek heeft ook een taal,de dieren hebben ook hun taal zo ook de mens en zonder taal zou jij nu helemaal niks kunnen aanvangen of begrijpen...

Wat zou ik moeten begrijpen of aanvangen Lena? De taal van dieren is zuiver en puur, die van mensen niet als het door het denken gevormt is.
Muziek heeft met trilling te maken net als woorden met trilling te maken heeft. Maar bij woorden wordt die trilling niet meer gevoeld maar wordt aan de "betekenis"/"interpretatie" van die woorden waarde gehecht door het brein dat ook weer alleen maar interpreteerd. De trilling van muziek raakt een heel andere snaar in je dan woorden doen omdat het voorbij het denken gaat.
Marenubium
Marenubium mrt 28 '10
Quote:

"Probeer vaker onwetend te zijn. Dan kun je pas spelen – zorgeloos spelen."

bron:
www.oth-channeling.com
Lena
Lena mrt 28 '10
Quote:

"Probeer vaker onwetend te zijn. Dan kun je pas spelen – zorgeloos spelen."

bron:
www.oth-channeling.com

en volgens wie wordt dat beweerd?
Lena
Lena mrt 28 '10
Origineel bericht van: gast
Quote:
die zelfde baby waar jij het over hebt kent maar enkele gebaren of uitdrukkingen....wil jij jezelf met een baby vergelijken? en volgens mij is een baby nog onwetend toch?

Onwetend in wat? Dat wat wij ze denken te moeten leren? Een kind zal zich altijd aanpassen aan zijn/haar omgeving. daar kon je je wel eens lelijk in vergissen... Kijk maar naar die kinderen die door wolven zijn groot gebracht.
Dat aanpassingsvermogen is een mooi gegeven van de natuur. Het is een oeroud overlevings systeem.
Een kind leert door zijn omgeving na te doen. en dieren niet? Dus leven de ouders en de rest van de omgeving (cultuur/maatschappij) in afgescheidenheid, dan zal het kind op dat moment niet anders kunnen en blijft het kind onwetend maar krijgt wel kennis van die cultuur/maatschappij. dit ben ik ook niet met je eens wat dat kind volgt immers zijn eigen pad....en ontwikkelt zijn eigen groei...en je vergist behoorlijk,juist door kennis van maatschappij en cultuur,maken ze hier zelf een keuze of keuzes in...

Quote:
muziek heeft ook een taal,de dieren hebben ook hun taal zo ook de mens en zonder taal zou jij nu helemaal niks kunnen aanvangen of begrijpen...

Wat zou ik moeten begrijpen of aanvangen Lena?jij maakt toch ook gebruik van taal? De taal van dieren is zuiver en puur, die van mensen niet als het door het denken gevormt is.en wie zegt dat dieren niet denken? en dat dat zuiver? is
Muziek heeft met trilling te maken net als woorden met trilling te maken heeft. Maar bij woorden wordt die trilling niet meer gevoeld maar wordt aan de "betekenis"/"interpretatie" van die woorden waarde gehecht door het brein dat ook weer alleen maar interpreteerd. De trilling van muziek raakt een heel andere snaar in je dan woorden doen omdat het voorbij het denken gaat. hier vergeet je een essentieel iets de uitingsvorm van muziek is niet alleen de klank maar ook vaak in combinatie met de zang het woord dus....
Marenubium
Marenubium mrt 28 '10
Origineel bericht van: Lena
Na het loslaten van de identiteit, wordt de mens volledig gevormd door de bron. Engelmensen zijn daadwerkelijk goddelijke wezens. Hun intenties zijn niet meer gevormd door de wens van uniek (de ziel) te zijn, maar zijn volledig in balans met het grotere geheel.

De geest wordt rechtstreeks aangestuurd door de Bron en dit wordt ook bijna direct op deze manier uitgedragen.

De Engelmens heeft nog wel degelijk een ego dat vaak groter is, dan de "gewone" mens. Het ego zit in de geest en wordt gevoed door de bron. Hier komt ook het gevoel van grootheid vandaan.

ik zie hier nog steeds veel zielen hier, en allemaal met hun unieke identiteit...en iedereen heeft wel degelijk een ziel
dus het bovenstaande klopt niet bij degene die denken dat ze een engelmens zijn....want iedereen heeft hier een identiteit,en dus uniek...en ik zie hier zeker geen balance in dit topic...

SO TRUE!

Lena, waar wil jij nu naartoe? Waar jij nu een discussie in bent gestart, is zeker niet de strekking (geweest) van het topic. Ook gezien je eigen woorden hierin, ontgaat het me totaal wat jij probeert duidelijk te maken nu.
Leg eens uit laugh
Je bent iets voorbij gemarcheerd, want blijkbaar heb jij nog andere ideeën ergens over, wat niet echt duidelijk wordt zo als je steeds maar op zinnetjes reageert (staccato).

Op zo'n manier krijg je actie-reactie; jij reageert inhoudelijk op iemands post, waar iemand op terug-reageert, maar vervolgens reageer jij inhoudelijk weer niet op die reactie of de vragen die aan jou gesteld worden, maar pak je er weer andere zaken bij. Het is nu hak-op-de-tak, en niet echt prettig om zo te 'discussieren'. Het is dus eigenlijk geen discussie, en het is moeilijk dan wel lastig bij te houden. In officiële termen heet zoiets: een discussie laten doodbloeden of mensen monddood maken.
gast
gast mrt 28 '10
Sorrie, ik heb er geen woorden meer voor.......
Marenubium
Marenubium mrt 28 '10
dus...
gast
gast mrt 28 '10
.......
gast
gast mrt 28 '10
Om er toch nog een paar woorden tegen aan te gooien; uiteindelijk is alles zoals het IS en dus zoals het wezen moet. Wat we er ook van mogen denken.
liesanne
liesanne mrt 28 '10
Quote:
Wie heeft je echt gehoord?

Wie voelt zich 'echt' gehoord in deze discussie?
Marenubium
Marenubium mrt 28 '10
Spreekwoordelijke taalbarrière tongue

@gast: True!
Anke
Anke mrt 28 '10

Lena, waar wil jij nu naartoe? Waar jij nu een discussie in bent gestart, is zeker niet de strekking (geweest) van het topic. Ook gezien je eigen woorden hierin, ontgaat het me totaal wat jij probeert duidelijk te maken nu.
Leg eens uit laugh
Je bent iets voorbij gemarcheerd, want blijkbaar heb jij nog andere ideeën ergens over, wat niet echt duidelijk wordt zo als je steeds maar op zinnetjes reageert (staccato).

Op zo'n manier krijg je actie-reactie; jij reageert inhoudelijk op iemands post, waar iemand op terug-reageert, maar vervolgens reageer jij inhoudelijk weer niet op die reactie of de vragen die aan jou gesteld worden, maar pak je er weer andere zaken bij. Het is nu hak-op-de-tak, en niet echt prettig om zo te 'discussieren'. Het is dus eigenlijk geen discussie, en het is moeilijk dan wel lastig bij te houden. In officiële termen heet zoiets: een discussie laten doodbloeden of mensen monddood maken.

Mooi mooi. Een leerzame post voor mij. Ik ga nog zo vaak mee in de denkmolen van anderen... Fijn om een voorbeeld te zien van hoe hiermee omgegaan kan worden.
liesanne
liesanne mrt 28 '10
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig..... wink

Ik bedoelde vooral te zeggen: wie hóórt er 'echt' (in deze discussie)?

Een discussie gaat een beetje moeilijk zonder woorden grin...maar door te veel (mooie) woorden vergeten we misschien te luisteren...
Marenubium
Marenubium mrt 28 '10
Hmzz Liesanne...daar heb je helemaal gelijk in smileIk snap wat je bedoelt althans!
Marenubium
Marenubium mrt 28 '10
Origineel bericht van: Anke

Leg eens uit laugh

Mooi mooi. Een leerzame post voor mij. Ik ga nog zo vaak mee in de denkmolen van anderen... Fijn om een voorbeeld te zien van hoe hiermee omgegaan kan worden.

Ooh Anke! Ik weet helemaal wat je bedoelt met 'meegaan in de denkmolen van anderen'! Uiteindelijk kom je ergens uit waarvan je denkt: euh...hier zijn we niet mee begonnen. Hihi.
Het helpt dan inderdaad om af en toe wat controle punten voor jezelf in te bouwen: Wat was de vraag? Het uitgangspunt? Waar zijn we nu? Lopen we van de weg af, of wordt de weg nog gevolgd?
Njah...het zijn wat hulpmiddelen smile
Lena
Lena mrt 28 '10
Ik veroordeel helemaal niemand, ieder zijn/haar eigen keuze inderdaad, maar er zijn toch wel redelijk wat tegenstrijdigheden aanwezig hier.....

als een ieder zijn eigen keuze heeft...en uniek is in zijn waarheid....

heeft nims hier geen keuze in....?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '10
Een keuze tussen wat en wat eigenlijk? Wat de één als tegenstrijdigheid ervaart, hoeft in werkelijkheid helemaal geen tegenstrijdigheid te zijn. Het zou ook een perceptie verschil kunnen zijn.
admin
admin mrt 29 '10
Ik ga ervanuit dat iedereen hier wel een deel van de waarheid sprak,en dat dit wel degelijk leerzaam is (geweest).

Mag ik vragen wat men uit dit topic voor hem/haar zelf uit haalde?

En dan ook echt persoonlijk over hem/haarzelf, zonder dat je het over een ander hebt.
Dat zal een ander heus wel over zichzelf doen, ben ik gerust in.

Ik zal het ook wel schrijven, maar later.

Liefs van mij
Bellefleur!!! smile

Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy