die zelfde baby waar jij het over hebt kent maar enkele gebaren of uitdrukkingen....wil jij jezelf met een baby vergelijken? en volgens mij is een baby nog onwetend toch?
Onwetend in wat? Dat wat wij ze denken te moeten leren? Een kind zal zich altijd aanpassen aan zijn/haar omgeving.
daar kon je je wel eens lelijk in vergissen... Kijk maar naar die kinderen die door wolven zijn groot gebracht.
Dat aanpassingsvermogen is een mooi gegeven van de natuur. Het is een oeroud overlevings systeem.
Een kind leert door zijn omgeving na te doen.
en dieren niet? Dus leven de ouders en de rest van de omgeving (cultuur/maatschappij) in afgescheidenheid, dan zal het kind op dat moment niet anders kunnen en blijft het kind onwetend maar krijgt wel kennis van die cultuur/maatschappij.
dit ben ik ook niet met je eens wat dat kind volgt immers zijn eigen pad....en ontwikkelt zijn eigen groei...en je vergist behoorlijk,juist door kennis van maatschappij en cultuur,maken ze hier zelf een keuze of keuzes in...
muziek heeft ook een taal,de dieren hebben ook hun taal zo ook de mens en zonder taal zou jij nu helemaal niks kunnen aanvangen of begrijpen...
Wat zou ik moeten begrijpen of aanvangen Lena?j
ij maakt toch ook gebruik van taal? De taal van dieren is zuiver en puur, die van mensen niet als het door het denken gevormt is.
en wie zegt dat dieren niet denken? en dat dat zuiver? is
Muziek heeft met trilling te maken net als woorden met trilling te maken heeft. Maar bij woorden wordt die trilling niet meer gevoeld maar wordt aan de "betekenis"/"interpretatie" van die woorden waarde gehecht door het brein dat ook weer alleen maar interpreteerd. De trilling van muziek raakt een heel andere snaar in je dan woorden doen omdat het voorbij het denken gaat.
hier vergeet je een essentieel iets de uitingsvorm van muziek is niet alleen de klank maar ook vaak in combinatie met de zang het woord dus....