Loading...
nl

Engelmensen 2

Marenubium
Marenubium mrt 16 '10
Quote:
Origineel bericht van: Marenubium

Tja, net als ik dat doe smile En zie eens wat een reacties, oordelen en voorbarige conclusies er getrokken worden.
Verbazingwekkend, is het niet?
Hè toch.

Origineel bericht van: nims
Geweldig toch al die aandacht Marenubium die je nu krijgt wink. Je hebt je heerlijk kunnen uitleven op de heilige huisjes die je omver wilde schoppen, want dat was het enige wat je wilde bereiken.

Gewoon wat stof doen opwaaien en even lekker de spanning en energie voelen die iedereen over je uitstrooide.

Ik ben blij voor je dat je bereikt hebt, wat je wilde bereiken en nu ben ik er gewoon klaar mee. Het topic is gesloten en daarmee ben ik er gewoon klaar mee.

Als iemand het er niet mee eens is, dan PM-ed die me maar. De regels van Merudi lijken me hierin duidelijk genoeg: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135 Het respect voor elkaar is in dit topic namelijk ver te zoeken.

coolLekker hè, die macht, nims laugh
Je hebt je neus niet te steken in privéberichten.
En ik loop hier niet 'gewoon maar wat stof op te waaien'.
Fatna en peejay zijn nu volledig voorbij gemarcheerd door...ach...hoe kan het ook anders..
tongue

Rest my case again!
LOL.
Delen:
gast
gast mrt 16 '10
Beetje blind Nims?
admin
admin mrt 16 '10
Ja welterusten he Peejay wink
liesanne
liesanne mrt 16 '10
Nims, jammer dat je het topic hebt gesloten...

Waarom is iemand die zich kritisch uit nou ook meteen respectloos? Ik heb dit zelf helemaal niet zo ervaren in deze discussie, maar misschien kan iemand het me uitleggen.... En is weglopen uit een discussie of iemand de mond snoeren dan niet respectloos?

Er wordt hier heel veel ingevuld en veel minder gevraagd....

Waarom mogen heilige huisjes niet omver geschopt worden.. wat echt heilig is blijft vast wel overeind. wink

Zelf had ik de engelmens-discussie al een tijd naast me neer gelegd, ook een keuze. Marenubium verwoordt heel veel van hoe ik het ook beleef en zie.
(zie bv: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/55306/ongelovig_of_goedgelovig.html#Post55306 )

Ik zou het fijn vinden als er een reactie kwam op de inhoud van wat ze zegt. Kritisch zijn is hier toch niet alleen maar willen afbreken maar misschien vooral ook een willen doordringen tot de kern..
admin
admin mrt 16 '10
Het topic is niet gesloten vanwege het inhoudelijke..
Maar omwille van de wijze waarop dat inhoudelijke werd naar voren gebracht.
en de uitnodigend om te gaan zoeken naar de eventuele vragen die er inzitten, is niet evident.
vragen die eerder dan ook lijken op een willen afbreken, dan een inzicht wensen in...
Er kan alleen gewacht worden, tot er een ontmoeting is ..en de energieën waarop de engelmens topic was opgebaseerd , even te laten voor wat het was.
Maryssa
Maryssa mrt 16 '10
Quote:
Liesanne:Nims, jammer dat je het topic hebt gesloten...

Waarom is iemand die zich kritisch uit nou ook meteen respectloos? Ik heb dit zelf helemaal niet zo ervaren in deze discussie, maar misschien kan iemand het me uitleggen.... En is weglopen uit een discussie of iemand de mond snoeren dan niet respectloos?

Er wordt hier heel veel ingevuld en veel minder gevraagd....

Waarom mogen heilige huisjes niet omver geschopt worden.. wat echt heilig is blijft vast wel overeind.

Zelf had ik de engelmens-discussie al een tijd naast me neer gelegd, ook een keuze. Marenubium verwoordt heel veel van hoe ik het ook beleef en zie.
(zie bv: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/55306/ongelovig_of_goedgelovig.html#Post55306 )

Ik zou het fijn vinden als er een reactie kwam op de inhoud van wat ze zegt. Kritisch zijn is hier toch niet alleen maar willen afbreken maar misschien vooral ook een willen doordringen tot de kern..

Ik ben het helemaal eens met Liesanne. En ik wil er nog aan toevoegen dat het maar net is met welke insteek je een bericht leest wat bepaald hoe het op je overkomt. Je kunt het echt op verschillende manieren lezen.. Marenubium wil weten WAAROM mensen geloven in het engelmens-principe en krijgt om dr oren dat ze op niet prettige wijze communiceert?! Dat er daarom niet op wordt ingegaan? En nu wordt er zelfs een topic gesloten omdat iemand er genoeg van heeft?? Dat is iemand monddood maken.

Ik herinner me nog een ander topic "Haiti" waarin Nims een stelling innam om zoals ie later toegaf; mensen aan het denken te zetten uit de tent te lokken. Waarom mag jij dat wel Nims en mag een ander in dit geval; Marenubium dat niet? De topicregels hadden daar wel toegepast kunnen worden en het topic had gesloten kunnen worden omdat het daar respectloos en onaangenaam werd op een bepaald moment en ik stond daar niet alleen in... maar goed dat even terzijde..
Volgens mij klopt het wat Liesanne zegt heilige huisjes vallen niet omver te trappen maar je mag toch zeker wel de fundering checken??

Ik ga even naar mezelf kijken wink
admin
admin mrt 16 '10
Maryssa hoe kan je dan datgene waar je zelf niet achterstond in de wijze van omgaan met een inhoud, dan nu wèl achterstaan en toejuigen?
Maryssa
Maryssa mrt 16 '10
Omdat dit een vraag naar achtergronden is naar het WAAROM; dat vind ik niet terug als insteek bij het Haiti topic. Daar werd er echt een stelling ingegooid met het idee mensen uit hun tent te lokken.
admin
admin mrt 16 '10
En zo lag Theo van Gogh met 7 kogelgaten en 2 messteken in zn goddelijke lijf op de grond in de Linnaeusstraat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '10
Ik heb van meerdere verschillende forumleden het verzoek gekregen om Marenubium te bannen vanwege haar uitlatingen in het vorige topic. Vooral vanwege de opmerking dat ze een aantal mensen (mis)gebruikt heeft voor haar eigen hetze die ze nu gestart is. Dat is respectloos naar anderen toe, maar tegelijkertijd ook een les voor de ander die gebruikt is.

Als beheerder heb ik dan wel de ondankbare taak om hier iets aan te doen. Ik heb het nog via PM met Marenubium geprobeerd, maar ook daaruit bleek op geen enkele volwassen manier met haar te communiceren. Ze vind het gewoon leuk om tegen mij aan te schoppen.

Jammer voor haar dat ik dat gewoon niet toe laat. Ik sta zeker wel open voor discussie, maar dan op een normale manier. Weer een nieuw topic openen om maar weer de aandacht naar je toe te halen, laat wel erg zien waar je op uit bent.

Ik zal daarom voor iedereen hier nu duidelijk neerzetten dat als iemand zich door wie dan ook, respectloos behandeld vindt worden die dat bij mij kan melden en zal ik degene die respectloos doet, voor twee weken van Merudi bannen.

Het gaat hier over het overschrijven van de persoonlijke grenzen van mensen, waar ik op tegen ben. Ik wil best over de engelmens praten, maar dan wel op een volwassen manier.
admin
admin mrt 16 '10
Mooi een rimpel in onze spirtuele vijver, ik las net een stuk over de energieen die los komen en in maart weer in balans komen ik hoop dan ook van harte dat iedereen tot inzicht komt en weer zorgt voor de balans met elkaar.

Uit eindelijk is dat ons doel voor de aarde en medemens, harmonie en balans.
Laten we onze verschillen niet benadrukken maar temeer onze overeenkomsten opzoeken.

En onze gedachten zijn gericht op de verschillen, helaas zijn onze menselijke gedachten onvolkomen en niet in staat de waarheid te zien.
Het enige wat overblijft is de liefde voor elkaar in het hart daarin ligt de sleutel tot verbinden en begrijpen.

liefs van Bea
gast
gast mrt 16 '10
Wat laten mensen zich toch kennen in zo'n discussie. En dan heb ik het niet over Merenubium.
Maar het willen bannen van een persoon die op haar manier iets aan wil kaarten wat zeker waarde heeft voor allen hier. En die waarde zit hem in het feit dat door zo'n discussie het vormen van een nieuw "geloof" wat terug gedrongen wordt. Mensen; denk voor jezelf. Voel voor je zelf. Ervaar voor jezelf. Weet zelf!
GELOOF NIETS VAN WIE DAN OOK. Geloof is een dead-end.

Cialara
Cialara mrt 16 '10
Ik heb op zich niet het gevoel dat de forumleden hier niet openstaan voor een discussie, maar inderdaad de opmerking dat er iemand misbruikt werd voor eigen doeleinden, dat schoot ook bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Zo gaan we toch niet met elkaar om?

Natuurlijk mag je vragen stellen en het met zaken niet eens zijn, maar maak geen misbruik van andermans talenten of inzet om die vervolgens belachelijk te maken, dat is respectloos in mijn ogen.
Fatna
Fatna mrt 16 '10
ik hoop niet dat marenubium gebanned zal worden, ze heeft eigenlijk een hele nuchtere insteek op een onderwerp wat erg onvatbaar is voor mij, ik ben iemand die open staat voor het spirituele en ik WIL ook echt graag geloven in de engelmens maar ik ben niet overtuigd, NOG niet!!

ik kan nog steeds niet begrijpen dat er geen verschil is tussen de mensen en engelmensen, als ik naar twee mensen toeloop die beiden overtuigd zijn dat ze arts zijn dan kies ik toch wel graag voor degene die dat ook kan aantonen, om maar een voorbeeld te geven, kortom er MOET toch verschil zijn....

ps is dit eigenlijk wel de topic om er verder over te praten of is deze topic bedoeld om je uit te laten over het sluiten van de vorige topic engelmens??
JulienMoorrees
Origineel bericht van: gast
Wat laten mensen zich toch kennen in zo'n discussie. En dan heb ik het niet over Merenubium.
Maar het willen bannen van een persoon die op haar manier iets aan wil kaarten wat zeker waarde heeft voor allen hier.

Begrijp ik hieruit dat jij het eens bent met het mis-gebruiken van anderen om op die manier een discussie te forceren?
Origineel bericht van: gast

En die waarde zit hem in het feit dat door zo'n discussie het vormen van een nieuw "geloof" wat terug gedrongen wordt. Mensen; denk voor jezelf. Voel voor je zelf. Ervaar voor jezelf. Weet zelf!
GELOOF NIETS VAN WIE DAN OOK. Geloof is een dead-end.

Geldt dat ook voor iedereen? Vele mensen halen hun levensdoel uit hun geloof en dat brengt hun veel goeds. Waarom zou jij het geloof voor iedereen afzweren als het jou niet meer brengt waar je wezen wilt?

Is bijvoorbeeld geloven in de liefde voor je zelf, een geloof wat niemand zou mogen geloven?
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Fatna

ik kan nog steeds niet begrijpen dat er geen verschil is tussen de mensen en engelmensen, als ik naar twee mensen toeloop die beiden overtuigd zijn dat ze arts zijn dan kies ik toch wel graag voor degene die dat ook kan aantonen, om maar een voorbeeld te geven, kortom er MOET toch verschil zijn....

Dat verschil is er ook wel degelijk. Zou je naar mij toekomen dan zou ik je kunnen laten voelen wat ik met mijn vleugelchakra kan doen. Dat is een heel duidelijk, aanwijsbaar en merkbaar verschil.

Ook zou je in regressie kunnen gaan om zo je leven als engel te bezoeken. Dat is ook een heel duidelijk verschil.
Origineel bericht van: Fatna

ps is dit eigenlijk wel de topic om er verder over te praten of is deze topic bedoeld om je uit te laten over het sluiten van de vorige topic engelmens??

Dit topic is daar juist prima voor, want juist daarvoor is dit forum bedoeld. Om je vragen te stellen zonder daarbij respectloos naar anderen te zijn.

Ik wil je ook bedanken voor je kritische en hele terechte vragen! Ik beantwoord ze dan ook graag voor je.
Lena
Lena mrt 16 '10
Origineel bericht van: liesanne
Nims, jammer dat je het topic hebt gesloten...

wat je overweging ook is in deze nims...
bannen....wat ontzettend jammer...
waar is je vertrouwen?
Fatna
Fatna mrt 16 '10
nims is het slechts een belevenis die iemand mag voelen als jij je vleugelchakra activeert of gebeurt er dan ook werkelijk iets met de mens tegenover je??

met andere woorden, stel dat die persoon tegenover je rugpijn heeft zal dat dan verholpen zijn nadat jij iets doet met je vleugelchakra of zal die persoon slechts een velichting oid voelen??

maar ben wel happy met je antwoord hoor, dit is nou precies met wat ik bedoel met verschil...kijk niet om jorine aan te vallen maar iets in je zelf vinden klinkt zo onduidelijk voor mij!! ik heb mijn innerlijke rust gevonden, dat is ook iets IN mij vinden maar ben dan nog steeds geen engelmens....

tnx
Fatna
Fatna mrt 16 '10
en dan weer een vraag richting jorine en bellefleur.

nims geeft nu een voorbeeld van zo'n verschil, wat is jullie gave???
Lena
Lena mrt 16 '10
Origineel bericht van: nougnag
En zo lag Theo van Gogh met 7 kogelgaten en 2 messteken in zn goddelijke lijf op de grond in de Linnaeusstraat.

ja maar hij koos ervoor om datgene uit te dragen waar hij voor stond...

vrijheid van meningsuiting....moet dat dan afgestraft worden door iemand de mond te snoeren...
of zelfs de dood...?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske