Loading...
nl

psycholoog of medium

Helma
Helma mrt 19 '10
Dank je wel Anke! Ken je mij ofzo? wink

Vandaag werk ik 's middags i.p.v. 's morgens, omdat een collega een weekendje weg gaat met haar man, en ze vroeg of ik de middag waar wil nemen. Wordt ik zojuist gebeld door mijn schoonzoon, omdat ze voor mijn deur staan en ik ben er niet. 'Waar ben je, mam?'

cry

Nu even niet. De juiste balans moet ik nog wel vinden. Ze worden niet boos ofzo, maar het is wel vreemd dat mam onvindbaar is. Ze zijn het hele dorp door geweest, zelfs langs de Lidl, om te zien of mijn auto daar staat: laat me met rust!
Naast moeder ben ik ook collega, en maatje van mezelf, en vriendin van sommige mensen, en huishoudster van mijn eigen huis (d.w.z. ik hou van mijn eigen huis), en ja, tussendoor ook nogal vaak moeder.

Vanavond ben ik maatje van mezelf want ik ga een nieuwe fiets uitzoeken. Maar dat had ik al gezegd.

xxx
Anke
Anke mrt 19 '10
Lijkt me niet echt prettig nee, wanneer ze zo ver gaan om contact met je te zoeken. Daarop kan ik alleen met nog meer nadruk zeggen "stel grenzen en wees er duidelijk over." Nu hebben ze verwachtingen en verwachtingen leiden in de meeste gevallen tot teleurstellingen.
Ik weet niet of je wel eens tarot-kaartjes legt, maar die zouden je wel kunnen helpen om een helder beeld te vormen van welke houding je aan kunt nemen. Waar je je op kunt richten en waar juist niet op. Dan hoeft het niet allemaal in je hoofd, maar kun je het even voor je op tafel leggen in beeld.
Helma
Helma mrt 20 '10
Anke, welke legging zou ik dan moeten kiezen? Gewoon de drie kaarten, of het keltisch kruis? Of maakt het niet uit?

Toen ik uit mijn werk kwam waren ze hier, en ze hebben hier ook gegeten. Ze merkten wel dat ik een kort lontje had, en om 20.00 uur zijn ze ook gegaan. Een fiets uitzoeken had ik allang geen zin meer in.

Ik word vervelend van mijzelf. Ik moet een houding bepalen, en dat valt nog niet mee. Toen er met mijn oudste dochter niks aan de hand was, zei ik gerust: nu even niet, maar nu ze zo onstabiel is, ben ik een stuk voorzichtiger.

Nadeel als ze geweest zijn: Sandra en ik hebben zo'n beetje ons plekje gevonden samen, we redden het goed met ons twee in huis, en dat is redelijk stabiel. Als zij geweest zijn, is het net of er een klein aardbevinkje was, en wij allebei weer onze plek moeten vinden samen. Gisteren begon ze, nadat ze weg waren, te drammen om een hond, of een kat. Dat is puur uit ontevredenheid, dat het na hun bezoek weer stiller is, en 'saaier'.

Maar een huisdier gaat dus echt niet gebeuren. Over een jaar of vijf is zij misschien ook weg en dan blijf ik er mee zitten, ik dacht het niet!
Cialara
Cialara mrt 20 '10
Met de kaarten kun je het beste je gevoel volgen Helma smile

Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. En nee inderdaad geen huisdier nemen omdat een kind erom zeurt... want het komt toch op jou neer hoor.

Ik herken wat je schrijft over het stukje dat je met Sandra nu gewend bent en dat het weer lastig is als je andere dochter onverwachts langskomt... maar weet je, het is ook een proces van je dochter misschien. Ze is nog niet los van je. En al begrijp ik dat jij je grenzen hebt en die ook zeer zeker moet hanteren, zou ik toch nog proberen om inderdaad iets voorzichtiger met haar om te gaan. Geef haar een beetje tijd. Het komt vanzelf wel.

Leifs Jorine
Helma
Helma mrt 20 '10
Tja, er worden soms van die dubbele signalen afgegeven waar ik niks mee kan, zoals mee gaan naar Zwolle, en daar gezellig zitten wezen... en als ik dan nee zeg is Sandra weer boos, want die wil wel mee, maar dan moet ze blijven slapen en dat vindt mijn oudste dan weer minder, pfff
wat een gedoe. Ja, rekening houden met de oudste, prima, maar hopelijk gaat men ook eens rekening houden met mij.

Ik weet ook wel dat ik duidelijker moet zijn, maar ik zeg soms dingen met de botte bijl, iets te direct, en dat is nu niet wijs.

Binnenkort zal ik eens een legging doen. Zal mij benieuwen.
Cialara
Cialara mrt 20 '10
Je oudste wil dus gewoon aandacht omdat ze niet lekker in haar vel zit. En ze zou je dicht bij zich willen hebben....

Ja ja ja, dilemma he. Wees duidelijk, maar lief wink
admin
admin mrt 20 '10
Zal ik hem voor je doen vandaag?
Is al weer even geleden en ik kan de oefening wel gebruiken.
Helma
Helma mrt 20 '10
Ah! Dat zou fijn zijn, Kaat! Heb er het geduld ff niet voor. Ben ook wel erg benieuwd naar de toekomst eigenlijk, maar dat is misschien teveel van het goede nu... grin
admin
admin mrt 20 '10
Ik zal de zigeunerlegging voor je doen goed?
Helma
Helma mrt 20 '10
Ja, dat is prima, dank je wel alvast!
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki