Tjonge, wat ik nou toch bij de hand heb!
Het gaat al een tijdje niet goed met mijn dochter. Ze woont op zichzelf, samen met haar vriendje.
De laatste tijd heeft ze momenten dat ze zich ineens heel erg ongelukkig voelt, leeg, verdrietig, etc.
Als ik vraag of ze niet meer houdt van haar vriend, kan ze daar heel stellig nee op antwoorden. Ze snapt het zelf niet.
Haar vriend is thuis opgevoed met het gegeven dat alles op te lossen is zonder reguliere wetenschap, dus meer vanuit het spirituele. Dus bij alles wat er speelt, gaan ze naar een goed bevriend medium.
Nu wil mijn dochter naar een gewone psycholoog dan wel psycho-therapeut of maatschappelijk werker, en haar vriend is het daar dus helemaal niet mee eens! Hij heeft geen goed woord over voor alles wat regulier is, en alles zou oplosbaar zijn met een lijntje naar boven.
Een worsteling erbij voor mijn dochter. Ze geeft zelf aan (nog) niet open te staan voor hulp van boven, maar ze heeft meer behoefte aan een goed gesprek, met de voetjes op de grond.
Dit dilemma krijgt nog wel een staartje, want haar vriend is nogal stellig. Ik vrees dat ik haar moet helpen om haar zin door te drijven. Aan de andere kant mag ik me er niet mee bemoeien. Lastig vind ik dit!