Ik heb deze week een tarotlegging bij mijn lieve vriendin Kitty laten doen, mijn lief was er ook bij, het was eigenlijk meer voor hem.
Omdat hij in hetzelfde bedrijf werkt als mijn ex-man levert dat de nodige stress en verdriet situaties op.
Om daar antwoorden op te krijgen dachten we dat die legging misschien wat duidelijkheid kon geven.
Op dat gebied zijn we wel wat wijzer geworden.
Het leuke is dat uit de kaarten kwam dat we elkaar schijnbaar al vele levens kennen, dat is dan zeker dat vertrouwde wat ik bij hem ervaar, het *thuiskomen* gevoel, de veiligheid en het geborgene, geen angst alleen maar vertrouwen (en nee geen roze bril wat dit betreft).
Ik merk in de korte tijd dat we elkaar kennen dat we heel duidelijk elkaar *omhoog* trekken, dat is iets wat ik niet ken, ik voel dat we elkaar enorm helpen door enorm te spiegelen, soms is het irritant, dan denk ik: hoe heb je dat in de gaten maar aan de andere kant helpt het mij enorm om dingen los te laten.
en andersom werkt het ook, mooi om te zien hoe hij dingen van mij echt aanneemt en er ook wat mee doet.
Hoe vaak geef je mensen geen raad of tips en wordt er vervolgens niks mee gedaan.
Is een eigen keuze dat weet ik, maar toch
Mijn vorig huwelijk is een karmische afspraak geweest, dat weet ik zeker, heb het als klein meisje ook voorspeld, ik weet dat hij en ik elkaar iets moesten leren.
Ik mocht leren mijn grenzen aan te geven, was een harde les maar hij is geleerd, hij mocht onvoorwaardelijke liefde leren kennen en op zoek gaan naar zichzelf.
Beiden zijn gelukt, nu hoop ik enorm dat hij snapt dat het goed is zo, dat we onze afspraak zijn nagekomen en dat hij nu verder mag.
Zonder deze les had ik nooit in deze nieuwe relatie kunnen stappen, was ik wederom naief en volkomen bleu in een nieuw iets gestapt en was het zeker niets geworden.
Dat zoeken naar zichzelf is mijn ex nu hard mee bezig, ik weet dat hij enorm veel verdriet heeft ook al is het al vijf jaar geleden dat we uit elkaar zijn gegaan. Ik probeer hem nu zo goed en kwaad als het gaat te helpen toch verder te gaan, hem in te laten zien dat en nog steeds liefde is maar niet meer op de manier als hij zou willen.
Zijn angst om de vriendschap kwijt te raken is groot, ik kan nu laten zien dat dat wel kan, als ex- en gewoon als vrienden verder, als moeder en vader van onze kinderen.
In die vijf jaar dat ik alleen was ging dat makkelijker dan dat het nu gaat, het laatste restje van onze afspraak zijn we dus eigenlijk aan het afmaken, het stukje onvoorwaardelijke liefde bedoel ik dan.
Uit de kaarten was heel duidelijk gekomen dat mijn lief en ik een perfect koppel zijn, dat we elkaar op allerlei gebieden aanvullen, dat we wel moeten waken dat we goed omgaan met het verdriet van mijn ex.
We zijn allebei mensen die graag ruimte voor zichzelf hebben, hij heeft zijn muziek (nieuw lief is bluesmuzikant i zijn vrije tjd) en ik heb mijn heksendingen die momenteel als een trein gaan.
Alles valt langzaam op zijn plek, dit is inderdaad de weg die ik heb gekozen, en ik wist dat het niet makkelijk was en we zullen beslist nog nieuwe uitdagingen krijgen, maar ik ben op de goede weg, zo heerlijk als dat besef binnen valt.
Jaren lang loop ik al rond niet wetende welke afslag te nemen en nu staan er ineens overal *richtingwijzers*
Gisteren heb ik een stuk geschreven in mijn BOS (Book of shadows) Er viel me een zin op: compleet vertrouwen in de voorzienigheid. Oftewel totaal vertrouwen dat wat goed voor mij is op mijn weg komt.
Volgens mij heb ik dat goed gedaan
Het is de eerste keer dat ik vanuit meditatie dingen ben gaan opschrijven, ik ben blij dat ik dit heb gedaan en wil het zeker vaker gaan doen.
Zo het is weer een boek geworden
Ik vraag me af voor wie ik dit nu schrijf,voor de rest van de wereld of voor mezelf haha.