Loading...
nl

Naam van deze tarot

Serenity
Serenity sep 17 '11
Bokalen Koningin
Bokalen staan voor het element water. Bokalen Koningin symboliseert de vrouwelijke kant hiervan. Deze kaart staat voor inlevingsvermogen, fijngevoeligheid en intuitie. Je zou deze kaart ook kunnen zien als de goede fee en de wijze heks die met haar helpende krachten helpt, ondersteunt en je verder brengt.
Deze kaart vertelt je ook dat je gerust op je intuitie kunt vertrouwen en dat je meer krachten en talenten in je hebt dan je zelf vaak denkt.

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties representeert de Bokalen Koningin een mysterieuze tijd vol liefderijke intimiteit en nabijheid. De kaart zegt je dat je dichtbij de mensen dicht om je heen staat als je vertrouwt op je innerlijke kracht.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je in een stille rustige fase zit. Je luistert naar jezelf en het lijkt erop dat je ergens op wacht. Is dat op iemand anders die jou vertelt wat je moet doen? Of neem je binnenkort zelf het heft weer in handen en bepaal jij zelf de richting van je loopbaan?
Groene_heks
Groene_heks sep 17 '11
Bokalen Tien
Een diepe, diepe, harmonieuze en gelukkige liefde. Dat is wat Bokalen Tien aan alle kanten uitstraalt. De kaart vertelt je dat je je veilig en geborgen voelt.
Je voelt je 'gezien' en je bent zeker van je gevoel. Je voelt je sterk en je kunt de hele wereld aan, dankzij de liefde van vrienden, familie en geliefden in je directe omgeving. Geniet ervan!

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties laat Bokalen Tien je zien dat je je veilig en geborgen weet bij de mensen die je liefhebt en die jou liefhebben.

Pijn en gekwetstheid uit het verleden zijn overwonnen. Daarvoor in de plaats komen blijdschap, vreugde en dankbaarheid. Bokalen Tien wordt ook wel gezien als de kaart die verwijst naar trouwplannen.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je kunt rekenen op de steun en de sympathie van je collega's. Je bent onderdeel van een team waarin je geliefd en gewaardeerd wordt. Deze kaart kan ook duiden op nieuwe zakelijke relaties.
Groene_heks
Groene_heks sep 18 '11
Ik heb deze week een tarotlegging bij mijn lieve vriendin Kitty laten doen, mijn lief was er ook bij, het was eigenlijk meer voor hem.
Omdat hij in hetzelfde bedrijf werkt als mijn ex-man levert dat de nodige stress en verdriet situaties op.
Om daar antwoorden op te krijgen dachten we dat die legging misschien wat duidelijkheid kon geven.

Op dat gebied zijn we wel wat wijzer geworden.
Het leuke is dat uit de kaarten kwam dat we elkaar schijnbaar al vele levens kennen, dat is dan zeker dat vertrouwde wat ik bij hem ervaar, het *thuiskomen* gevoel, de veiligheid en het geborgene, geen angst alleen maar vertrouwen (en nee geen roze bril wat dit betreft).
Ik merk in de korte tijd dat we elkaar kennen dat we heel duidelijk elkaar *omhoog* trekken, dat is iets wat ik niet ken, ik voel dat we elkaar enorm helpen door enorm te spiegelen, soms is het irritant, dan denk ik: hoe heb je dat in de gaten maar aan de andere kant helpt het mij enorm om dingen los te laten.
en andersom werkt het ook, mooi om te zien hoe hij dingen van mij echt aanneemt en er ook wat mee doet.
Hoe vaak geef je mensen geen raad of tips en wordt er vervolgens niks mee gedaan.
Is een eigen keuze dat weet ik, maar toch smile

Mijn vorig huwelijk is een karmische afspraak geweest, dat weet ik zeker, heb het als klein meisje ook voorspeld, ik weet dat hij en ik elkaar iets moesten leren.
Ik mocht leren mijn grenzen aan te geven, was een harde les maar hij is geleerd, hij mocht onvoorwaardelijke liefde leren kennen en op zoek gaan naar zichzelf.
Beiden zijn gelukt, nu hoop ik enorm dat hij snapt dat het goed is zo, dat we onze afspraak zijn nagekomen en dat hij nu verder mag.
Zonder deze les had ik nooit in deze nieuwe relatie kunnen stappen, was ik wederom naief en volkomen bleu in een nieuw iets gestapt en was het zeker niets geworden.
Dat zoeken naar zichzelf is mijn ex nu hard mee bezig, ik weet dat hij enorm veel verdriet heeft ook al is het al vijf jaar geleden dat we uit elkaar zijn gegaan. Ik probeer hem nu zo goed en kwaad als het gaat te helpen toch verder te gaan, hem in te laten zien dat en nog steeds liefde is maar niet meer op de manier als hij zou willen.
Zijn angst om de vriendschap kwijt te raken is groot, ik kan nu laten zien dat dat wel kan, als ex- en gewoon als vrienden verder, als moeder en vader van onze kinderen.

In die vijf jaar dat ik alleen was ging dat makkelijker dan dat het nu gaat, het laatste restje van onze afspraak zijn we dus eigenlijk aan het afmaken, het stukje onvoorwaardelijke liefde bedoel ik dan.

Uit de kaarten was heel duidelijk gekomen dat mijn lief en ik een perfect koppel zijn, dat we elkaar op allerlei gebieden aanvullen, dat we wel moeten waken dat we goed omgaan met het verdriet van mijn ex.
We zijn allebei mensen die graag ruimte voor zichzelf hebben, hij heeft zijn muziek (nieuw lief is bluesmuzikant i zijn vrije tjd) en ik heb mijn heksendingen die momenteel als een trein gaan.

Alles valt langzaam op zijn plek, dit is inderdaad de weg die ik heb gekozen, en ik wist dat het niet makkelijk was en we zullen beslist nog nieuwe uitdagingen krijgen, maar ik ben op de goede weg, zo heerlijk als dat besef binnen valt.
Jaren lang loop ik al rond niet wetende welke afslag te nemen en nu staan er ineens overal *richtingwijzers*

Gisteren heb ik een stuk geschreven in mijn BOS (Book of shadows) Er viel me een zin op: compleet vertrouwen in de voorzienigheid. Oftewel totaal vertrouwen dat wat goed voor mij is op mijn weg komt.
Volgens mij heb ik dat goed gedaan smile

Het is de eerste keer dat ik vanuit meditatie dingen ben gaan opschrijven, ik ben blij dat ik dit heb gedaan en wil het zeker vaker gaan doen.

Zo het is weer een boek geworden smile
Ik vraag me af voor wie ik dit nu schrijf,voor de rest van de wereld of voor mezelf haha.
Serenity
Serenity sep 18 '11
Staven Koning
Staven Koning vertegenwoordigt de mannelijke kracht van het element vuur. Deze kaart is het symbool van zelfvertrouwen, macht en grootsheid.
Het vertrouwen in je eigen kunnen is groot. En terecht. Maar pas op: ga niet naast je schoenen lopen van verwaandheid. Een groot ego past niet bij werkelijke grootsheid.

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties is deze kaart een symbool voor warmte en betrokkenheid bij de mensen van wie je houdt. Je voelt je nabij en bent in staat werkelijk en zonder enige vorm van eigenbelang te helpen. Helpen op basis van totale gelijkwaardigheid. Dat spreekt.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je doelbewust en overtuigt je eigen koers vaart. deze kaart duidt op organisatietalent en staat voor dynamiek, betrokkenheid en lef. Maar kijk uit dat je de realiteit niet uit het oog verliest. Niemand houdt van drukdoenerij zonder dat daar een reden voor is.
Beschermengel
Beschermengel sep 18 '11


Voor je zelf smile...maar fijn dat we mee mogen genieten smile
Serenity
Serenity sep 19 '11
Hoi KArin, je schreef het voor jezelf maar inspireerde anderen met dit mooie verhaal het lijkt wel een hedendaags sprookje.
Ik voel-snap wat je schrijft en tussen de regels door voel ik een wijze kalmte een tevredenheid over iets waar je hard voor gewerkt heb een gevoel dat eindelijk dingen op je pad komen die je toebehoort te krijgen, soort van welverdienste (kan het niet goed omschrijven...)
Verder ben ik blij voor je voor jouw heerlijke gevoel.
wink
__________________

Het Oordeel
Bij deze kaart moet je net als bijvoorbeeld met de Dood niet meteen op de naam van de kaart afgaan. Het Oordeel wordt vaak met straf en daardoor met angst geassocieerd. Dat is nergens voor nodig. Deze kaart staat eerder voor herrijzenis.
Het Oordeel staat voor de beslissende stap naar zelfwording en de transformatie van het lagere naar het hogere. In het leven van alledag betekent dit dat je bevrijd bent van zorgen en angst en dat je een moeilijke opgave succesvol overwonnen hebt.

Liefde en relaties
In je persoonlijke relaties symboliseert de kaart dat je in een bestaande relatie je schat kunt terugvinden. Het gaat om een diepe transformatie waardoor je inziet hoe je jezelf van een dergelijke vreugdevolle ontmoeting hebt afgesneden. Zie het als een sprookje, waarin de held aan het eind van het verhaal zijn angst overwint, doet wat goed is en alles goedkomt.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat het oordeel je zien dat je in een beslissende fase terecht bent gekomen. Ligt er een drastische verandering op de loer? Ben je zelf aan het twijfelen geslagen? Deze kaart duidt erop dat je in je werk een keuze maakt, bewust of onbewust, waarbij je veel ballast achterlaat.
Groene_heks
Groene_heks sep 19 '11
True, andere kant van de medaille is dat nu ik de deur van de liefde weer heb opengezet en ik gevoelens weer durf toe te laten er ook nog een brij naar boven komt die ik very goed had weggestopt.
Er is dus een wezenlijk verschil tussen wegstoppen en verwerken merk ik nu.
Naast de liefde voel ik ook enorm veel verdriet, verdriet dat ik heb weggestopt om de vrede maar te bewaren, om maar die stoere grote meid te zijn die alles wel aan kan.
Ik krijg mijn portie volop deze week, en dat valt even niet mee.
Ik laat de tranen maar stromen, het moet eruit zodat er weer ruimte komt.

Wat een dubbel gevoel, ik voel me gemangeld eigenlijk.
Al die waaroms waar ik toch geen antwoord op krijg en die ik diep van binnen waarschijnlijk toch wel weet als ik er open en eerlijk in duik.
De angst om die gevoelens van toen te herbeleven, ik dacht dat ik er klaar mee was, maar schijnbaar moet ik er toch doorheen om met mijn nieuwe liefde verder te kunnen.
Geen idee hoe ik dat moet brengen, maar brengen moet ik het wel.
Hij merkt dat ik over dingen nadenk, hij kent me (in twee weken tijd) zo goed dat het gewoon creepy is..

Dus niet meer verstoppen maar delen, ook iets nieuws wat ik mag gaan doen.
Niet op papier maar in het echie, hoe kan ik anders in een nieuwe relatie stappen als ik mezelf niet kan geven?
Beter gezegd als ik mezelf niets kan geven..das een doordenkertje voor mij vanavond wink
akschuna
akschuna sep 19 '11
Kan ik dus even niets anders verzinnen Groene Heks,
dan jou van harte te feliciteren eigenlijk.
TOITOITOI Dame !


Serenity
Serenity sep 20 '11
Al die waaroms waar ik toch geen antwoord op krijg en die ik diep van binnen waarschijnlijk toch wel weet als ik er open en eerlijk in duik.

Duik en ontdek lieve Karin.
Zie maar wat je tegenkom uiteindelijk leef je niet daar maar hier dus kan je altijd weer thuiskomen.
___________________________________

Ik trok vandaag een kaartje: Pentagrammen Drie
Alle goede dingen in drieen, luidt het spreekwoord. Pentagrammen Drie is de kaart die staat voor luisteren, goede raad en advies. Wat is de juiste keuze? Welke beslissing moet je nemen?
Uiteindelijk doe je er verstandig aan om zelf je eigen besluiten te nemen, nadat je het advies van anderen gehoord hebt. Op die manier bereik je succes.

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties duidt Pentagrammen Drie erop dat je op het punt staat een beslissende stap te nemen die je samen met een geliefde in je omgeving (nog) dichter bij elkaar brengt. Het kan erop duiden dat sluimerende langdurige problemen binnen je relatie zijn opgelost, maar het kan ook betekenen dat je meer dan vroeger openstaat voor liefde.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je kans maakt op promotie of dat je een nieuw niveau in je werk bereikt. Je bent goed in wat je doet en je wordt er steeds beter in. Je kunt gerust op je eigen kunnen vertrouwen.
Groene_heks
Groene_heks sep 20 '11
Hmmm de zielenreis van gisteren heeft veel opgehelderd, ik heb mijn antwoorden smile
Serenity
Serenity sep 20 '11
winkyeah!!!!
Serenity
Serenity sep 21 '11
Aas van Munten
Azen zijn kaarten die je wijzen op je mogelijkheden. Aas van Munten is een kaart die je erop wijst dat je het in je hebt om 'het geluk' te ontdekken. Geluk is natuurlijk een abstract begrip en het is daarom moeilijk om deze kaart op de juiste manier te duiden.
Je zou geluk in dit geval kunnen zien als innerlijke rijkdom. Maar let op: dit geluk krijg je niet zomaar in de schoot geworpen. Je zult er actief naar op zoek moeten gaan om het te vinden.
Samen met het Aas van Bokalen is dit een van de twee grote gelukskaarten van de kleine arcana.

Liefde en relaties
Ook op het gebied van je persoonlijke relaties staat het aas van Munten voor een werkelijke kans op intens geluk. Dit kan een duurzame liefevolle verbintenis zijn. De kaart wordt vaak gezien als voorbode van een nieuwe relatie. Het kan ook duiden op groei en evolutie in je bestaande relatie.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je de kans hebt om een nieuw niveau in je loopbaan of je carriere te bereiken. Het kan zijn dat dit je financieel voordeel oplevert, maar het is ook mogelijk dat je meer erkenning en waardering krijgt voor het werk dat je uitvoert.
Serenity
Serenity sep 22 '11
Bokalen Zes
Bokalen Zes is een kaart die symboliseert dat je aan het terugkijken bent op je leven tot nu toe. Noem het zelfbezinning, of navelstaren.
Je bent hoe dan ook sentimenteel en weemoedig gestemd. Dit kan betekenen dat je graag zou willen dat alles weer wordt zoals vroeger, maar het kan er natuurlijk ook op duiden dat je je ervaringen uit het verleden meeneemt naar de toekomst die voor je ligt.

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties is Bokalen Zes een kaart waarbij weemoedig terugkijken op gezamenlijke ervaringen met iemand anders centraal staat. Dit kan betekenen dat je zoekt naar geborgenheid en veiligheid. Vaak ook kan het betekenen dat je in mildheid achterom kijkt naar nare ervaringen van vroeger. Tijd kleurt alle herinneringen zoet.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je je werk dromerig en afwezig verricht. Vind je je werk nog wel leuk? Ben je bezig met terugkijken toen je werk nog wel leuk was? Besef goed dat je huidige werkhouding de ergernis van je collega's op kan roepen.
Serenity
Serenity sep 27 '11
Aas van Bokalen
Het Aas van Bokalen is een van de grootste gelukskaarten die de Tarot kent. Net als de andere azen wijst deze kaart je op de potentie die je in je hebt.
In dit geval kan ze ons tot diepe vervulling brengen. Wat dat voor jou betekent, weet je zelf het beste. Het betekent voor iedereen weer iets anders. Het spectrum van deze kaart reikt van tevredenheid, vreugde en dankbaaarheid tot het diepste geluk van een-zijn.

Liefde en relaties
Ook op het gebied van je persoonlijke relaties staat het aas van Bokalen voor vervulling. In dit geval dus de vervulling van een grote liefdeservaring. Dit kan een intense verliefdheid zijn of het diepe oergeluk van diepe, geborgen en zekere liefde.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je op de juiste weg bent. Je bent in staat om heel vredig diepe vervulling te vinden in je werk of in de keuzes die je daarin maakt. Vertrouw in jezelf en in je kunnen.
Serenity
Serenity okt 8 '11
Staven Acht
Staven Acht is van alle 78 kaarten in de tarot de enige kaart die als aanwijzing geeft dat er NU een gebeurtenis voor de deur staat.
De kaart heeft eigenlijk geen diepere betekenis. Het enige waar deze kaart je op wijst is dat er op dit moment een gebeurtenis aan de gang is die invloed heeft op jou en jouw leven. Doorgaans is dat een positieve gebeurtenis.

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties is Staven Acht een kaart die wijst op een impuls. Dat kan binnen je relatie zijn. Het kan echter ook een nieuwe flirt zijn. In ieder geval is het iets dat NU gebeurt.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat het antwoord op je vraag binnenkort werkelijkheid wordt. Deze kaart kan een aanwijzing zijn dat de ontwikkelingen die je vermoedt, al lang begonnen zijn. De kaart kan ook duiden op plotseling succes.
___________

Mooi zeg heb toevallig vanmiddag een ontmoeting! ^^
Ik ben benieuwd wat de dag me gaat geven...... sowieso word het een mooie dag, ondanks de regen...regen kan ook vruchtbaar zijn. ^^
Serenity
Serenity okt 12 '11
Bokalen Twee
Een liefdevolle ontmoeting, een nieuw zachtmoedig contact, een verzoening of een liefdevolle omgang met een bekende. Dat is waar Bokalen Twee voor staat.
De kaart heeft duidelijk te maken met persoonlijke relaties, maar Bokalen Twee kan ook betekenen dat je in je werk, op reis of ergens anders met open armen wordt ontvangen.

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties is Bokalen Twee een kaart die kan duiden op een prille liefde of een verliefdheid. De kaart kan ook wijzen op een liefdevolle toenadering in een bestaande relatie. Bijvoorbeeld na een ruzie of een conflict.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je kunt rekenen op een goede samenwerking met collega's en dat je deel uitmaakt van een prettig werkklimaat. Je kunt rekenen op steun en sympathie van je omgeving.
Serenity
Serenity okt 20 '11
Bokalen Drie
Bokalen Drie geeft aan dat je iets moois bereikt hebt, iets waarover je voldaan en tevreden voelt.
Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties is Bokalen Drie een kaart die duidt op een periode van bloei. Het is een kaart van vreugde, waarin je je jezelf overgeeft aan een vredige harmonieuze en 'groeiende' liefde.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je een bepaald doel bereikt hebt en dat je alle reden hebt om dat te vieren. Maar hoe gaat het werk-sprookje verder nu iedereen lang en gelukkig leeft?
Serenity
Serenity okt 23 '11
Pentagrammen Vier
Houden wat je hebt en bewaken wat van jou is. Dat is wat je ziet op Pentagrammen Vier. De kaart staat dan ook voor een dwangmatige hang naar zekerheid en een overdreven angst voor verandering. De levenshouding die deze kaart symboliseert heeft altijd iets gvaarlijks in zich. Er straalt vijandschap ten opzichte van het leven van uit.
Je ziet de wereld om je heen als een vijand, in plaats van een vriend. Pentagrammen Vier duidt erop dat je verstart. De kaart leert je dat je vriendelijker naar je omgeving kunt kijken. Niet iedereen heeft het slecht met je voor en door je angst voor verandering mis je kansen en mogelijkheden die je leven mooier kunnen maken.

Liefde en relaties
Op het gebied van je persoonlijke relaties duidt Pentagrammen Vier op onderdrukking. Je probeert alles wat je als bedreigend ervaart eronder te houden. Binnen je persoonlijke relaties vertelt dit je dat je bang bent om verlaten te worden. Hierdoor ga je klampen en vernietig je alle verrtouwen die een normale relatie levend houdt. De kaart waarschuwt je dan ook dat de manier waarop je op dit moment omgaat met de mensen om je heen zorgt voor afstand en, inderdaad, verlating.

Werk en carriere
Ten aanzien van je werk laat deze kaart je zien dat je je vastklampt. Je bent star, stijfkoppig wellicht, niet bereid tot verandering en al helemaal niet bereid om ook maar een duimbreed af te wijken van de manier waarop je je werk tot nu toe gedaan hebt. Die verbetenheid brengt je niet veel. Misschien is het tijd om je oude denkbeelden los te laten?
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki