Loading...
nl

verwachtingen....

admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Marenubium

Met 'verwachten' vat ik op: de idee hebben dat de kosmos/jouw omgeving kan of zal voldoen aan jouw ideaalbeeld, zonder dat je daar iets voor hoeft/moet doen.


Klinkt als "vanzelfsprekendheid"!
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
hahaha lekker he (soms)


grinja
ik heb het wel niet over sexuele passie he,
maar over passie in de zin van gedrevenheid vanuit het hart!
de passie van de kunstenaar!!
Een mens is een geboren kunstenaar van het leven! grin
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Origineel bericht van: nougnag
Als je strijd voor waar je in gelooft en die strijd nooit op geeft,volgens de Daila Lama,dan komt dat voort uit het verlangen jezelf neer te zetten voor jezelf en niet vanuit een of andere verwachting tegenover jezelf of anderen.
Vermoed ik........


Jaaaj! 'Strijden' vanuit een verlangen! Dat is in mijn ogen heel wat anders dan 'verwachten':)
Met 'verwachten' vat ik op: de idee hebben dat de kosmos/jouw omgeving kan of zal voldoen aan jouw ideaalbeeld, zonder dat je daar iets voor hoeft/moet doen.
Uiteraard gaat dat nooit werken, en werk zo'n gedachtegang alleen maar jezelf tegen.
Am I correct?


Yes you are als je mijn denkwijze bedoelt,dan jazeker.
Het hoeft alleen niet tegen je te werken 'het'kan ook voor je werken,als jouw verwachting uitkomt b.v.
Cialara
Cialara mrt 3 '10
Velangen komt vanuit de buik,
verwachtingen zitten hoger, meer in het mentale. Dus een actie van het denken, juist.
en dan is er nog het hart, dat jubelt van Passie!!

Passie is een heel intens gevoel!


Ik vind dit toch wel heel mooi gezegd Bellefleur smile
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: nougnag
hahaha lekker he (soms)


grinja
ik heb het wel niet over sexuele passie he,
maar over passie in de zin van gedrevenheid vanuit het hart!
de passie van de kunstenaar!!
Een mens is een geboren kunstenaar van het leven! grin


Die bedoelde ik ook hoor Bellefleur
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Velangen komt vanuit de buik,
verwachtingen zitten hoger, meer in het mentale. Dus een actie van het denken, juist.
en dan is er nog het hart, dat jubelt van Passie!!

Passie is een heel intens gevoel!


Ik vind dit toch wel heel mooi gezegd Bellefleur smile



je voelt het he!! grin
Cialara
Cialara mrt 3 '10
wink
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: nougnag
hahaha lekker he (soms)


grinja
ik heb het wel niet over sexuele passie he,
maar over passie in de zin van gedrevenheid vanuit het hart!
de passie van de kunstenaar!!
Een mens is een geboren kunstenaar van het leven! grin


Die bedoelde ik ook hoor Bellefleur


haha, ok!!
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: nougnag
hahaha lekker he (soms)


grinja
ik heb het wel niet over sexuele passie he,
maar over passie in de zin van gedrevenheid vanuit het hart!
de passie van de kunstenaar!!
Een mens is een geboren kunstenaar van het leven! grin


Die bedoelde ik ook hoor Bellefleur

Euh DAT bedoelde ik ook Bellefleur,de gedrevenheid e.d.
gast
gast mrt 3 '10
Het universum schikt zich naar het verlangen in het hart de mens. Verlangen is zeker iets anders dan verwachting ja. Verlangen is de geestdrift die de mens leven geeft en dit leven in stand houd. Verwachting is alles behalve dat en doet het leven juist stagneren. En iid verwachtingen worden door het denken/de mind geproduceerd en zijn illusies die nooit werkelijkheid kunnen worden. Ookal lijkt dit soms wel zo te zijn.
Passie is de overtreffende trap van verlangen. Verlangen kun je ook zien als behoefte. Zie de piramide van Maslov.
Bij verwachtingen gaat het er vaak om dat iets gaat zoals jij graag ziet dat het gaat. Het gaat ook vaak om de weg en niet het doel. Bij verlangen gaat het om een doel, de weg ernaar toe is nog open en kan van alles zijn.
Verwachtingen gaan vaak met emotie gepaard, verlangen met gevoel/vertrouwen.
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
Yeah...en daarmee creëer je voor jezelf uiteindelijk een teleurstelling als je 'verwacht'. Stagnatie, inderdaad!

Ik denk, dat we met z'n allen wel behoorlijk op 1 lijn zitten hierin smile
En weten wat ermee bedoeld wordt.

Maar Gast, als ik vragen mag, vanwaar jouw eerste vraag?
Ik ben daar nu wel heel erg benieuwd naar! Of was het zomaar een algemene vraag?
gast
gast mrt 3 '10
Niet echt een heel algemene vraag, maar kan wel zo gezien worden natuurlijk, dit is iets wat toch wel een rol speelt in mijn leven. Niet dat het nou zo is dat ik van alles en iedereen iets verwacht maar kom het toch regelmatig tegen van mezelf maar ook van anderen. Soms is het heel subtiel en heb ik niet eens door dat ik een verwachting van iets heb. En als het dan even anders loopt dan ik had verwacht wordt ik er sjagrijnig door. Gelukkig heb ik zelf meestal snel door waar de schoen wringt en kan er iets mee voor mezelf. Ik weet dat ik dan te veel in mijn hoofd heb gezeten. Dan heb ik mezelf illusies gemaakt die niet uitkomen. Ik heb in de loop der jaren wel geleerd wat het verschil is tussen een verlangen en een verwachting en dat die twee niet samen gaan. Maar toch kom ik nog steeds in situaties dat ik mezelf betrap op het hebben van een verwachting die niet haalbaar is. (wat ze eigenlijk uiteindelijk ook nooit zijn)
Het wordt voor mij wel steeds makkelijker om op de flow of life mee te surfen en met open vizier de weg in me op te nemen zonder er iets van te verwachten. Ik denk dat het vooral met het vertrouwen in het leven te maken heeft dat dit kan. En dat die verwachtingen vaak op momenten komen dat ik even dat vertrouwen kwijt ben. Gelukkig komt het steeds weer terug. Heb er wel veel moeite mee om de verwachtingen van anderen, en dan vooral die van de maatschappij waarin we leven, een plekje te geven. Dit omdat ik weet dat ik alleen maar kan teleurstellen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
Wat mooi, Gast..hoe je dat hier zo neerzet.
Dankjewel..erg herkenbaar.

En ja..die maatschappij zuigt soms, als je niet in een bepaald hokje geplaatst kan worden! Het is zoals je zegt: het heeft te maken met het vertrouwen in het leven. Tenminste, zo ervaar ik het ook smile

Hehe...we zijn gewoon prettig ontspoord, en wellicht (dat is een verlangen mijnerzijds!! eheh) wordt dat spoor ooit nog wel eens een maatschappelijk verantwoord spoor! Utopie? Dunno. Leef er alleen wel voor, hihi.
En ja..om het voor jezelf dan wat accepteerbaarder te maken, zal het ego als eerste moeten sneuvelen (eigenbelang bedoel ik daarmee).
Dan zijn we toch wel op de goeie weg, niet dan?
gast
gast mrt 4 '10
Ja mooi Marenubium, ook om te zien dat we toch ook raakvlakken hebben smile
En die weg.....tja, ik weet het niet, soms is er gewoon geen weg en moet ik die zelf banen als door een dicht begroeid oerwoud.
Heel mooi en niet zo eng als dat het in eerste instantie lijkt, het is alleen niet te delen met iemand anders omdat er nog geen weg was.....
Islandlady
Islandlady mrt 4 '10
Wat mooi gezegd allemaal! Verwachtingen probeer ik zo min mogelijk te hebben want de teleurstelling is meestal groot.als je geen verwachtingen hebt, althans zo zie ik het, kun je ook niet teleurgesteld worden.

Voorbeeld: men verwacht in deze periode dat ik overal opdraaf om gezellig te doen. Helaas geen tijd voor. Zou ik verwachten dat ze mij dan contacten zou ik hier zwaar gefrustreerd rondlopen. Hehe ik verwacht dus helemaal niets winkscheelt enorm vooral voor mijn gemoedsrust.
Of sla ik die plank nu volledig mis.
Ik "verwacht" overigens zo we'll weer in slaap te vallen haha.
admin
admin mrt 4 '10
Nou is het absoluut niet mijn bedoeling mensen onderuit te halen hoor; Hallo zeg we zijn mensen geen Daila Lama's.
Verwachtingen hebben hoort bij het leven en de daaruit voorkomende teleurstelling en/of stagnatie ook. Volgens mij dient het hebben van verwachtingen alsmede die een ander van jou heeft om tot het mens te worden wie je bent of wilt zijn.
Verwachtingen dienen volgens mij dus om "inzicht te krijgen in".
Het hebben van verwachtingen is geen "slechte"eigenschap.
Je wordt er inderdaad wel weer een "beter" of mooier mens van als je minder verwachtingen hebt, toch kunnen we niet zonder. Of je nou veel of weinig verwachtingen hebt "ze" horen erbij.
Vind ik dan.....
Cialara
Cialara mrt 4 '10
Ik denk dat het vooral jezelf helpt als je inziet dat iets een verwachting is. En als die verwachting niet uitkomt en je begrijpt dat het slechts een verwachting was, dan kun je die makkelijker van je afschudden en verder gaan wink
admin
admin mrt 4 '10
ps.. wat de Dalai Lama is, kan ieder mens zijn!
De Dalai Lama IS trouwens een mens!
Cialara
Cialara mrt 4 '10
Wel een heeeeel mooi mens dan laugh
admin
admin mrt 4 '10
jij ook! grin
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki