Loading...
nl

verwachtingen....

gast
gast mrt 3 '10
Is het eerlijk om verwachtingen aangaande jezelf en anderen te hebben?
Leiden verwachtingen niet altijd tot teleurstellingen en vandaaruit een soort van lijden?
Delen:
admin
admin mrt 3 '10
Leiden verwachtingen tot teleurstellingen en vandaaruit een soort lijden?
Ja , Syl just, dat is mogelijk!


Is het eerlijk om verwachtingen te hebben?

kan ik geen antwoord op geven.
ben niet bezigt met iets in te delen in eerlijk of oneerlijk.
Cialara
Cialara mrt 3 '10
eerlijk tegenover wie Syl? Tegenover jezelf of tegenover een ander?
gast
gast mrt 3 '10
Mag je verwachtingen hebben?
gast
gast mrt 3 '10
Origineel bericht van: Eniroj
eerlijk tegenover wie Syl? Tegenover jezelf of tegenover een ander?


Je hebt altijd verantwoording af te leggen tegenover jezelf.
Maar waar het hier omgaat is de verwachting.
Cialara
Cialara mrt 3 '10
Ik geloof dat de Dalai Lama daar ook al eens iets over heeft gezegd....

in de trant van dat het beter is te leven zonder verwachtingen, maar wel goed om te strijden voor waar je in gelooft en nooit op te geven smile
Cialara
Cialara mrt 3 '10
En dan strijden op de Dalai Lama manier hè wink
gast
gast mrt 3 '10
Strijd zonder strijden laugh
admin
admin mrt 3 '10
Verwachtingen zijn toekomstmuziek,koffiedikkijken.
Persoonlijk vind ik het heerlijk om verwachtingen te hebben en als 'ze'niet uitkomen zoals ik verwacht,haal ik mn schouders op en denk"jammer" en hoop het hoezo uit te vinden.
Dus ja het zou kunnen leiden tot lijden en ja volgens mij mogen verwachtingen en zijn ze vooral eerlijk tegenover jezelf om het hoe wat en waarom uit te vinden.
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
De vreedzame krijger laugh
*gaat boek zoeken*

Als ik hier op reageren mag...
Verwachten is in mijn ogen anders, dan hoop en dromen hebben.
Ik heb wel eens het idee, dat mensen dit met elkaar verwarren.
Verwachten heeft voor mij meer te maken met het 'afdwingen' van hoe jij bepaalde zaken wilt laten gebeuren/zijn.

Verwachtingen en verplichtingen van en naar elkaar toe, zijn in mijn ogen zaken die mij althans als mens 'tegenhouden' en inderdaad teleurstellingen (en verdriet/lijden) als gevolg hebben, ook voor de ander.

Het is mijn motto een beetje geworden, in elke relationele sfeer (zowel zakelijk als privé), en iets wat ik iedereen zeg: Alles is best, maar dan zonder verwachtingen en verplichtingen.
Uiteraard 'mag' je bepaalde zaken best verwachten van een ander, zoals bijv. met respect behandeld te worden, en in zakelijke sfeer zijn er nu eenmaal verplichtingen smileMaar ik denk niet, dat je daar op doelt, Gast?

Natuurlijk blijft het soms moelijk om geen zaken te verwachten van een ander. Maar uiteindelijk gaat zoiets steeds soepeler, en zonder verwachtingen zijn er geen teleurstellingen, en creëer je voor jezelf (en de ander) de ruimte om veel meer en beter genieten van de kleine dingen! De ruimte om gewoon tevreden te kunnen zijn.
Verwachtingen houden je in, houden je tegen, om open te staan voor andere dingen die er ook nog zijn en jou gegeven worden.
Het is in mijn ogen niet 'verkeerd' om verwachtingen te hebben, maar je doet jezelf en anderen gewoon tekort als je maar blijft verwachten.
En daarmee eigenlijk blijft 'stilstaan'.
Dus heb ik voor mezelf besloten maar niet meer zoveel te verwachten smile
Het bevalt mij althans prima! Hihi.

En dat is mijn bescheiden opvatting smile
admin
admin mrt 3 '10
m.a.w.volgens mijn visie bekrachtiggen of ontkrachten verwachtingen jouw visie op de mensen en/of jezelf.
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Marenubium
De vreedzame krijger laugh
*gaat boek zoeken*

Als ik hier op reageren mag...
Verwachten is in mijn ogen anders, dan hoop en dromen hebben.
Ik heb wel eens het idee, dat mensen dit met elkaar verwarren.
Verwachten heeft voor mij meer te maken met het 'afdwingen' van hoe jij bepaalde zaken wilt laten gebeuren/zijn.

Verwachtingen en verplichtingen van en naar elkaar toe, zijn in mijn ogen zaken die mij althans als mens 'tegenhouden' en inderdaad teleurstellingen (en verdriet/lijden) als gevolg hebben, ook voor de ander.

Het is mijn motto een beetje geworden, in elke relationele sfeer (zowel zakelijk als privé), en iets wat ik iedereen zeg: Alles is best, maar dan zonder verwachtingen en verplichtingen.
Uiteraard 'mag' je bepaalde zaken best verwachten van een ander, zoals bijv. met respect behandeld te worden, en in zakelijke sfeer zijn er nu eenmaal verplichtingen smileMaar ik denk niet, dat je daar op doelt, Gast?

Natuurlijk blijft het soms moelijk om geen zaken te verwachten van een ander. Maar uiteindelijk gaat zoiets steeds soepeler, en zonder verwachtingen zijn er geen teleurstellingen, en creëer je voor jezelf (en de ander) de ruimte om veel meer en beter genieten van de kleine dingen! De ruimte om gewoon tevreden te kunnen zijn.
Verwachtingen houden je in, houden je tegen, om open te staan voor andere dingen die er ook nog zijn en jou gegeven worden.
Het is in mijn ogen niet 'verkeerd' om verwachtingen te hebben, maar je doet jezelf en anderen gewoon tekort als je maar blijft verwachten.
En daarmee eigenlijk blijft 'stilstaan'.
Dus heb ik voor mezelf besloten maar niet meer zoveel te verwachten smile
Het bevalt mij althans prima! Hihi.

En dat is mijn bescheiden opvatting smile


Lieve Marenubium
Dat geeft mij meer het idee dat je jezelf "veilig"wilt stellen.
Alsof verwachtingen eisen zijn waar men of jij aan moet voldoen.
Dat is niet zoals ik verwachting zie.
admin
admin mrt 3 '10



verlang doch verwacht niet!
vraag.. en je zult krijgen!
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: Bellefleur



verlang doch verwacht niet!
vraag.. en je zult krijgen!


Verlangen is volgens mij een gevoel,verwachtingen hebben een denkwijze,Bellefleur
admin
admin mrt 3 '10
Het is leuk door dat het hier over verwachten gaat van de ander, schiet mij een inzicht over mezelf ineens te binnen.
Ik heb een heel lief kind gekregen die onmogelijk structuur kan aanbrengen hahahaha dus kon ik meteen even afleren om dat te verwachten, het grappige was dat het ook op andere gebieden doorwerkte.
Ik keek met andere ogen naar andere situaties en kon het zomaar los laten.
Heb natuurlijk wel ff een bedankje gestuurd naar kind en boven was een mooi voorbeeld van hoe je kinderen je helpen bij je levenslessen.

groetjes van Bea
admin
admin mrt 3 '10
Als je strijd voor waar je in gelooft en die strijd nooit op geeft,volgens de Daila Lama,dan komt dat voort uit het verlangen jezelf neer te zetten voor jezelf en niet vanuit een of andere verwachting tegenover jezelf of anderen.
Vermoed ik........
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Origineel bericht van: Marenubium
De vreedzame krijger laugh
*gaat boek zoeken*

Als ik hier op reageren mag...
Verwachten is in mijn ogen anders, dan hoop en dromen hebben.
Ik heb wel eens het idee, dat mensen dit met elkaar verwarren.
Verwachten heeft voor mij meer te maken met het 'afdwingen' van hoe jij bepaalde zaken wilt laten gebeuren/zijn.

Verwachtingen en verplichtingen van en naar elkaar toe, zijn in mijn ogen zaken die mij althans als mens 'tegenhouden' en inderdaad teleurstellingen (en verdriet/lijden) als gevolg hebben, ook voor de ander.

Het is mijn motto een beetje geworden, in elke relationele sfeer (zowel zakelijk als privé), en iets wat ik iedereen zeg: Alles is best, maar dan zonder verwachtingen en verplichtingen.
Uiteraard 'mag' je bepaalde zaken best verwachten van een ander, zoals bijv. met respect behandeld te worden, en in zakelijke sfeer zijn er nu eenmaal verplichtingen smileMaar ik denk niet, dat je daar op doelt, Gast?

Natuurlijk blijft het soms moelijk om geen zaken te verwachten van een ander. Maar uiteindelijk gaat zoiets steeds soepeler, en zonder verwachtingen zijn er geen teleurstellingen, en creëer je voor jezelf (en de ander) de ruimte om veel meer en beter genieten van de kleine dingen! De ruimte om gewoon tevreden te kunnen zijn.
Verwachtingen houden je in, houden je tegen, om open te staan voor andere dingen die er ook nog zijn en jou gegeven worden.
Het is in mijn ogen niet 'verkeerd' om verwachtingen te hebben, maar je doet jezelf en anderen gewoon tekort als je maar blijft verwachten.
En daarmee eigenlijk blijft 'stilstaan'.
Dus heb ik voor mezelf besloten maar niet meer zoveel te verwachten smile
Het bevalt mij althans prima! Hihi.

En dat is mijn bescheiden opvatting smile


Lieve Marenubium
Dat geeft mij meer het idee dat je jezelf "veilig"wilt stellen.
Alsof verwachtingen eisen zijn waar men of jij aan moet voldoen.
Dat is niet zoals ik verwachting zie.


Erm...dat bedoel ik niet, nougnag smile
En wat ik al zei, verwachtingen hebben is in mijn ogen anders dan dromen en hopen. Of, zoals Belle dat mooi zegt: verlangen.
Maar goed, is het niet zo, dat zolang je bepaalde verwachtingen hebt, dat je daarmee ook iets af probeert te dwingen?
En daarmee voor jezelf een soort schijnwerkelijkheid (ideaalbeeld)creert?
Het zal namelijk reuze moeilijk zijn voor een ander, om hieraan te kunnen voldoen.
Voor mij, is het dat, wat Gast bedoelde. Als ik haar context juist begrepen heb, althans!
En anders mijn excuses laugh
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Als je strijd voor waar je in gelooft en die strijd nooit op geeft,volgens de Daila Lama,dan komt dat voort uit het verlangen jezelf neer te zetten voor jezelf en niet vanuit een of andere verwachting tegenover jezelf of anderen.
Vermoed ik........


Jaaaj! 'Strijden' vanuit een verlangen! Dat is in mijn ogen heel wat anders dan 'verwachten':)
Met 'verwachten' vat ik op: de idee hebben dat de kosmos/jouw omgeving kan of zal voldoen aan jouw ideaalbeeld, zonder dat je daar iets voor hoeft/moet doen.
Uiteraard gaat dat nooit werken, en werk zo'n gedachtegang alleen maar jezelf tegen.
Am I correct?
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: nougnag
Origineel bericht van: Bellefleur



verlang doch verwacht niet!
vraag.. en je zult krijgen!


Verlangen is volgens mij een gevoel,verwachtingen hebben een denkwijze,Bellefleur


hmmm.. effe voelen...
Velangen komt vanuit de buik,
verwachtingen zitten hoger, meer in het mentale. Dus een actie van het denken, juist.
en dan is er nog het hart, dat jubelt van Passie!!

Passie is een heel intens gevoel! grin
admin
admin mrt 3 '10
hahaha lekker he (soms)
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki