Loading...
nl

We zijn geweldig

admin
admin mrt 2 '10
Wij werden gisterochtend opgeschrikt door de buurvrouw die riep;Mijn huis staat in de brand! Mijn man rende direkt naar het huis om te zien of er nog wat te redden viel,...Nou nee. Ikzelf belde 112,binnen 5 minuten was de brandweer en politie aanwezig. En dan begint HET. De buurman die direkt voor 4 gezinnen zn huis beschikbaar stelt,want we moesten er allemaal uit.Goed na een uur mochten we ons huis weer in en werden wij het coordinatiepunt voor de buren en de buren die hun huis niet meer in konden. Mooie mensen die direkt gaan handelen zoals Jeanette die bij een kinderdagverblijf werkt en een mail eruit heeft laten gaan met de vraag om babyspullen (baby 21jan. geboren) en voor een 2 jarige.Hoe er direkt voor de kinderen werd gezorgd. Mensen die direkt spullen als eten,luiers kleding,maxicosi bedjes enz komen brengen.Een ander die bij een kerk aangesloten is en zijn medegelovige op de hoogte stelt. Hele netwerken die direkt in werking worden gesteld.Tijdelijk onderdak(6 tot 8 weken)ook geregeld,en dit alles binnen 7 uur! Mag ik dan even kwijt...HOE GEWELDIG WE ZIJN MET ZN ALLEN.Hoe trots ik me voel om gewoon MENS te zijn.
Delen:
Helma
Helma mrt 2 '10
Wauw! Echt wel! Wat een saamhorigheid ontstaat er dan als vanzelf. Echt fijn dit soort dingen af en toe te lezen, naast alle individualisme.
admin
admin mrt 2 '10
ahhh echt super zoiets om te lezen!
Fijn dat er toch mensen zijn die elkaar zo goed helpen!
Hoe gaat het nu met het gezin, zijn ze een beetje bijgekomen van de schrik?
admin
admin mrt 2 '10
Nee niet echt het gaat nu bij hen inzinken wat er precies gebeurt is.De kleine van 2jaar blijkt de brand te hebben aangestoken,die wilde gezellig een kaarsje branden en heeft de lucifers uit de keukenlade gepakt. Die durfde niet naar beneden vanacht omdat het volgens hem overal donker was en vuur.Zoo sneu.
Vader en moeder hebben ook niet zo best de nacht doorgebracht. Maar ze hebben mij,ik zorg wel voor ze. Zij zijn Engels en woonde hier net 2 maanden in Nederland.Zij vind mij"a very spiritual lady"en dat ben ik natuurlijk ook (ahum).Ze hebben zich enorm zitten verbazen gisteren,hoe snel alles en iedereen in actie kwam en er als vanzelf vanuit gingen dat wij als coordinatiepunt diende.Dit is waar ik absoluut(!) in geloof bij de mensen,ik was dan ook enorm in"mijn nopjes"gisteren en vandaag en de komende honderd jaar.Zo moet het,zo horen wij te zijn,dit is het nieuwetijd gebeuren.
admin
admin mrt 2 '10
Wat een belevenis en wat super om de saamhorigheid en de actie te lezen! Begrijp ik nu dat ze bij jou in huis zijn? Warmte en Licht stuur ik jullie

-xxx-

ps kúnnen ze nog iets gebruiken, zijn er nog noden?
admin
admin mrt 2 '10
Dankjewel Larapinta.
Zij hebben op dit moment niets nodig Gelukkig zijn ze goed verzekerd en morgen kunnen ze het huis huren aan de overkant, dat al een paar maanden in de verkoop staat,tis maar voor 6 weken,dan kunnen ze hun eigen huis weer in.
Wat nu wel weer leuk is,is de modeshow die nu gehouden wordt door "the english lady".
admin
admin mrt 2 '10
Sorry Larapinta mijn antwoord aan jou staat als reactie weergegeven.
Beginneling he
gast
gast mrt 2 '10
Mooi. Maar nu nog hopen dat die saamhorigheid er ook in "goede" tijden is.
admin
admin mrt 2 '10
Geloof mij maar op mn woord,jazeker is het dan ook aanwezig. Ik woon hier toch haha
Lena
Lena mrt 2 '10
Origineel bericht van: gast
Mooi. Maar nu nog hopen dat die saamhorigheid er ook in "goede" tijden is.


hopen?
admin
admin mrt 2 '10
Wat ik bedoel Gast;b.v. Als er in de straat ergens een bbq aanstaat in de zomer is het hier in de straat helemaal geen probleem om je vlees uit de koelkast te halen en gezellig aan te schuiven.
gast
gast mrt 2 '10
En als die bbq in een straat staat waar je de mensen niet kent?
Lena
Lena mrt 2 '10
is de keus toch aan jou? crazy
admin
admin mrt 2 '10
Gaat toch ook lukken Gast,als je dat doet met de juiste intentie.
Ik blijf de mensen toch geweldig vinden hoor.
admin
admin mrt 2 '10
Mooi dat de mensen zo inspringen!
Wel raar dat een twee jarige zo bij de lucifers kan en pa en moe niets in de gaten hebben....
Maar gelukkig is het goed afgelopen!
admin
admin mrt 2 '10
moeder lag nog te slapen Karin met de baby en de 2 jarige is wakker geworden en naar beneden gelopen.
admin
admin mrt 3 '10
goedemorgen Gast,Noesje staat weer met beide benen op de grond hoor. Ik ben niet zo naief als het misschien lijkt.Blijft het wel een feit dat ik mensen geweldig vind gewoon. Dankje voor de goede zorgen.Neem ik ook maar gewoon even aan dat ik het grote gelijk aan mijn kant heb,hoop dat het niet al te arrogant overkomt.
Het was wel lekker en goed toeven hoor in dat heerlijke gevoel van HA zie je wel we kunnen het en we doen het ook met zn allen wauw (om niet te zeggen euforisch)
gast
gast mrt 3 '10
Ik hoop voor je dat dit gevoel heel lang blijft......
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: gast
Ik hoop voor je dat dit gevoel heel lang blijft......


Dankjewel Gast,dan word ik wel een beetje te zweverig denk ik,maar "het" zit me zeker in het hart.
Saving it for a rainy day.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki