Loading...
nl

Onwetendheid!

Lena
Lena mrt 3 '10
Origineel bericht van: Bea
Als we hem niet dichtbij ervaren dan kan er ook even van onze kant een storing op de lijn zitten.
We hebben vaak geen tijd om stil te zijn en in de rust.



ja bea dat ervaar ik ook... smile
Lena
Lena mrt 3 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Je hebt tijd, maar je neemt die tijd voor andere dingen.
En dat doe je net zolang je die andere dingen belangrijker vindt dan God!


nee hoor,waarom zou ik andere dingen belangrijker vinden...?
Lena
Lena mrt 3 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
besta jij?


"Ik" besta niet. "Ik" is alleen maar een denkconstructie. Er is geen "ik". "Ik" is het zwarte gat in de geest van de mens die al het licht naar zich toe trekt en dan zegt dat "ik" het is die het doet/maakt. "Ik" doet vaak alsof ie god is, maar is het niet omdat ie niet uit god maar uit de geest van de mens ontstaan is.
Maar alles heeft te maken met wat jij onder God verstaat. Aan de hand daarvan construeer je je denkramen en constructies.


ik had het niet over Ik maar over bestaan...
besta jij....
gast
gast mrt 3 '10
Nee, en ja laugh
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
besta jij?


"Ik" besta niet. "Ik" is alleen maar een denkconstructie. Er is geen "ik". "Ik" is het zwarte gat in de geest van de mens die al het licht naar zich toe trekt en dan zegt dat "ik" het is die het doet/maakt. "Ik" doet vaak alsof ie god is, maar is het niet omdat ie niet uit god maar uit de geest van de mens ontstaan is.
Maar alles heeft te maken met wat jij onder God verstaat. Aan de hand daarvan construeer je je denkramen en constructies.


Iedereen die "ik" zegt heeft het dan dus over het alles? tongue
Lena
Lena mrt 3 '10
ikke niet weten tongue
gast
gast mrt 3 '10
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena
besta jij?


"Ik" besta niet. "Ik" is alleen maar een denkconstructie. Er is geen "ik". "Ik" is het zwarte gat in de geest van de mens die al het licht naar zich toe trekt en dan zegt dat "ik" het is die het doet/maakt. "Ik" doet vaak alsof ie god is, maar is het niet omdat ie niet uit god maar uit de geest van de mens ontstaan is.
Maar alles heeft te maken met wat jij onder God verstaat. Aan de hand daarvan construeer je je denkramen en constructies.




Iedereen die "ik" zegt heeft het dan dus over het alles? tongue


Als "ik" niets is, kan "het" alles zijn laugh
Lena
Lena mrt 3 '10
maar ja wat is dan weer het?
Lena
Lena mrt 3 '10
alles natuurlijk.... wink
gast
gast mrt 3 '10
Dat is iets dat niet door de mind ingevuld kan worden. Want op dat moment is het iets gedefinieerd en niet meer onzijdig.
Alles wat voortkomt uit de mind (het denken) is dualistisch en dus gedefinieerd, en daarmee afgescheiden van de rest en dus niet meer in staat alles te zijn.
admin
admin mrt 3 '10
Ik doe er nog een schepje boven op

het niets is alles,
en alles is niets!
Ik ben niets, dus ben ik alles.
Lena
Lena mrt 3 '10
toe maar... laugh
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
Oe de Paradox smile
En de (schijn-)waarheden vanuit het Ego-kader (denkramen en constructies).
Het Zijn en het niet-zijn.
Is dat wat we 'zien' en waarnemen, echt?
'Ik zie ik zie wat jij niet ziet, maar wat zie ik dan.'
Doet me sterk denken aan de koans smile

En dit begon allemaal met 'wat is nu onwetendheid'! Wat grappig laugh
Ik kan me wel vinden in Lena haar woorden, we hebben als mens nog erg veel te leren/ontdekken, en ik zou ons ook niet zomaar 'God' willen noemen, of ons met een God willen vergelijken.
Dat we uit Eén ontstaan zijn, ja. Dat we op weg zijn naar het Goddelijke? Ja.
Maar ik denk toch dat in deze 'discussie' twee verschillende betekenissen aan 'God' of 'Goddelijk' worden gegeven...?
Lena
Lena mrt 3 '10
helmaal mee eens...mooie stelling

ik denk toch dat in deze 'discussie' twee verschillende betekenissen aan 'God' of 'Goddelijk' worden gegeven...?


hoe zit dat voor een ieder?
en is dit ook zo?
gast
gast mrt 3 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik doe er nog een schepje boven op

het niets is alles,
en alles is niets!
Ik ben niets, dus ben ik alles.


Ja, helemaal waar. Maar hoe weet jij nu zo zeker dat je niets bent? Dat kun je niet......
gast
gast mrt 3 '10
Zolang er nog behoefte is om dat wat men denkt dat God is te benoemen en te begrenzen, is men onwetend.......
Marenubium
Marenubium mrt 3 '10
Grinn.
Het valt me op, dat sommigen God zoals zij hem zien, boven zichzelf stellen (als in een hiërarchische gedachte), en sommigen de God (De Ene) zien als een gelijke van zichzelf (zonder een hiërarchische gedachte).
Alleen maar een vaststelling smile
gast
gast mrt 3 '10
Dat zijn twee van de denkramen die er zijn rond God laugh
admin
admin mrt 3 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik doe er nog een schepje boven op

het niets is alles,
en alles is niets!
Ik ben niets, dus ben ik alles.


Ja, helemaal waar. Maar hoe weet jij nu zo zeker dat je niets bent? Dat kun je niet......


Omdat ik als alles,niets ben, helemaal niets!!
gast
gast mrt 3 '10
Maar in de rol die je nu speelt ben je wel iets. Dus in die rol kun je niet alles zijn. Maar voor je die rol kiest uit niets kun je alles zijn en dus ook een andere rol aannemen.....
Waarom heb je voor deze rol gekozen?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki