Loading...
nl

Onwetendheid!

admin
admin feb 28 '10
vind het boeiend om verder te gaan op het gesprek van Lena en Gast!
Daarom heb ik hun quotes hier geplaatst.

--------------------------------------------------------------


Origineel bericht van: gast :
Ja maar dan kunnen ze er toch niets aan doen, ze hebben zich immers altijd netjes gedragen en voorgedaan.........ze vinden het dus absoluut niet eerlijk dat het hun overkomt.
Er zijn maar weinig mensen die er voor uit durven komen wat hun ware gedachten zijn. Waarschijnlijk zijn ze ook niet op de hoogte dat het door hun eigen denken komt, dat ze het zelf over zich afroepen als het ware.
Het is dus onwetendheid.....


antwoord van Lena :
onwetendheid vind ik wel een hele makkelijke benadering...
zouden alle priesters in ierland en duitsland en amerika in de katholieke kerk ook zo onwetend zijn geweest...
is dat misbruik zo makkelijk goed te praten...?
_________________________
Delen:
admin
admin feb 28 '10
antwoord van Gast:
Het ging hier over mensen die in hun gedrag naar buiten zich anders voor doen dan hoe ze er over denken. Dat wat die prieters deden deden ze naar buiten toe, en niet alleen in hun gedachten. Waarschijnlijk is het wel met alleen een gedachte begonnen die later werkelijkheid werd. De onwetendheid zit um denk ik meer in het niet verwachten van bepaalde gevolgen die ze zelf veroorzaken maar dit zelf niet doorhebben. En het dan misschien toeschrijven aan de duivel of soms zelfs aan God zelf, terwijl ze er dus zelf oorzaak van zijn van de gevolgen die uit het denken ontstaan.
Het niet inzien van de gevolgen van hun eigen denken is mi. onwetendheid.
Die priesters hoeven dus helemaal niet onwetend te zijn, maar het kan wel.
_________________________
admin
admin feb 28 '10
Wat is nu die onwetenheid.
Gast, jij zegt naar jouw inziens " het niet inzien van de gevolgen van je eigen denken "

Voor mij is het " het niet bewustzijn dat je Goddelijk bent (licht en liefde)! Dat zorgt ervoor dat je je ook niet gedraagt zoals je bent, maar je laat leiden door donkerte en angst"

Lena, jij zegt.. Is het zo gemakkelijk goed te praten?
Ik snap je gevoel wel hoor. Het lijkt wat op iemand die zegt " sorry, ik was zat gisterenavond" en daarmee is de kous af?
Naar mijn inziens is zeggen dat het onwetendheid was wel geen goedpraten, maar een vaststelling.
Goedkeuren en/of afkeuren is een dualistische gedachten van goed en fout. En dat mogen we stilletjesaan naast ons neerleggen, want er zijn geen oordelen meer!

We waren allemaal wel eens onwetend!Of zijn het nog op vele vlakken.
gast
gast feb 28 '10
Licht en liefde is alles omvattend. Uit liefde voor de mens zorgt God/de bron/het universum dat dat gebeurd waarom gevraagt wordt, bewust en onbewust.
Lena
Lena feb 28 '10
belle ik snap dat we de dualistische manier van denken kunnen gaan loslaten...

als alles al liefde is...zijn er geen oordelen meer of geen goed en fout...dat begrijp ik...

maar ik vind het zo makkelijk praten....
ik oordeel niet, ik keur niet af...ik zie alles in het licht...
het is gewoon niet waar...
de mens is nu nog niet in staat om alleen maar liefde te zijn...

het zou bijna zeggen ik ben god crazy
gast
gast feb 28 '10
Waarom?
Uiteindelijk zijn we wel deel van "god" dus zijn we wat dat betreft niet anders.
Maar wat versta je onder "god"? Dat is dan je kader waarin je het plaatst en dat bepaald weer of je er iets mee kunt of niet.
We zijn mi net zoveel duivel als god. Ze zijn niet apart van elkaar maar net zo één als alles één is.
Lena
Lena mrt 1 '10
Origineel bericht van: gast
Waarom?
Uiteindelijk zijn we wel deel van "god" dus zijn we wat dat betreft niet anders.
Maar wat versta je onder "god"? Dat is dan je kader waarin je het plaatst en dat bepaald weer of je er iets mee kunt of niet.
We zijn mi net zoveel duivel als god. Ze zijn niet apart van elkaar maar net zo één als alles één is.


wie zegt dat we een deel van god zijn....?
gast
gast mrt 1 '10
Dat is mijn interpretatie van wat god is. Voor mij is god de bron, het universum dus alles wat om ons heen is, en alles is onderdeel daarvan.
Net zo goed als een cel in mijn lichaam onderdeel is van het gehele lichaam.
admin
admin mrt 1 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Waarom?
Uiteindelijk zijn we wel deel van "god" dus zijn we wat dat betreft niet anders.
Maar wat versta je onder "god"? Dat is dan je kader waarin je het plaatst en dat bepaald weer of je er iets mee kunt of niet.
We zijn mi net zoveel duivel als god. Ze zijn niet apart van elkaar maar net zo één als alles één is.


wie zegt dat we een deel van god zijn....?

stel dat je geen deel van God bent , waar ben je dan wel een deel van, Lena?
Lena
Lena mrt 2 '10
een onderdeel in het bestaan..
Lena
Lena mrt 2 '10
Origineel bericht van: gast
Dat is mijn interpretatie van wat god is. Voor mij is god de bron, het universum dus alles wat om ons heen is, en alles is onderdeel daarvan.
Net zo goed als een cel in mijn lichaam onderdeel is van het gehele lichaam.


mijn interpretatie is dat alles voortkomt uit God.....
gast
gast mrt 2 '10
Hoe is dat anders als dat je er onderdeel vanuit maakt?
Het is toch maar net hoe je het bekijkt en vanuit welk standpunt.
Een kind komt voort uit een vader en een moeder en is onderdeel van het gezin.....met het erfelijk materiaal (deel van) de beide ouders.
Aangezien de mens uit twee delen bestaat om voort te planten kun je zeggen dat het kind niet volledig deel van de ouders is maar een helft van ieder. God is één, dus wat er voort komt uit die God is gelijk aan God......
Lena
Lena mrt 2 '10
Origineel bericht van: gast
God is één, dus wat er voort komt uit die God is gelijk aan God......


dat snap ik niet....ik zou niet willen beweren dat we gelijk zijn aan..God

voor mij zijn de mens, dier, natuur onderdeel van het bestaan zoals we dit kennen..maar staan we niet op gelijke hoogte....
gast
gast mrt 2 '10
Maar wat bestaat nu werkelijk? Is dat wat jij denkt of wat er is ookal denk je er niet aan?
Lena
Lena mrt 2 '10
besta jij?
admin
admin mrt 2 '10
Bellefleur : stel dat je geen deel van God bent , waar ben je dan wel een deel van, Lena?

Lena : een onderdeel in het bestaan.
Lena (op quote van gast) : mijn interpretatie is dat alles voortkomt uit God.

Lena, je bent dus een onderdeel van het bestaan(=alles) dat voortkomt uit God!
Als onderdeel, hoe ver ben je dan van God weg?
Lena
Lena mrt 2 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Als onderdeel, hoe ver ben je dan van God weg?


Als je onderdeel bent van het grote geheel..wil dat voor mij niet zeggen dag ik gelijk aan God sta of zijn gelijke zou zijn....
eerder een instrument in het grote geheel...ik mag als mens deel uit maken van.....
God beleven doe je van binnen.....en straal je uit naar buiten.. wink
soms zal Hij dichtbij zijn...en soms ook niet....
admin
admin mrt 2 '10
Als we hem niet dichtbij ervaren dan kan er ook even van onze kant een storing op de lijn zitten.
We hebben vaak geen tijd om stil te zijn en in de rust.
admin
admin mrt 2 '10
Je hebt tijd, maar je neemt die tijd voor andere dingen.
En dat doe je net zolang je die andere dingen belangrijker vindt dan God!
gast
gast mrt 2 '10
Origineel bericht van: Lena
besta jij?


"Ik" besta niet. "Ik" is alleen maar een denkconstructie. Er is geen "ik". "Ik" is het zwarte gat in de geest van de mens die al het licht naar zich toe trekt en dan zegt dat "ik" het is die het doet/maakt. "Ik" doet vaak alsof ie god is, maar is het niet omdat ie niet uit god maar uit de geest van de mens ontstaan is.
Maar alles heeft te maken met wat jij onder God verstaat. Aan de hand daarvan construeer je je denkramen en constructies.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki