Loading...
nl

A message from heaven

Marenubium
Marenubium feb 26 '10
Dit verhaal naar aanleiding van 2 berichten welke ik deze week en vandaag ontving, een blij bericht en een verdrietig bericht.
Ik wil het gewoon even van me aftiepen, een bericht sturen naar buiten en naar boven. En dit leek me de beste manier.
Een boodschap vanuit het hiernamaals, op een hele mooie wijze.

Oorsprong
Theo. Een wijze en eenvoudige man. Een surrogaat-opa voor mij. Hij heeft me geholpen het licht weer te vinden, mij op een hele bijzondere manier weer weten te laten genieten van het leven, de kleine dingetjes, en mij weer in contact weten te brengen met mijn IK, mijn ZIJN, mijn GEVOEL. Noem Theo een lichtwerker, een helderziende, een medium, een strijker, voor mij is Theo mijn houvast, een goede vriend op afstand, mijn aardse leraar. Theo is Theo, en praat honderduit over vroeger, en altijd geeft Theo in zijn eenvoud en rust adviezen mee. Vaak adviezen waar je op dat moment niks mee kunt, maar later vallen de puzzelstukjes ineen, en denk je: Verrek! Dat bedoelde Theo dus! Theo IS en zal altijd ZIJN. In mijn hart, en in zijn paarden.

Theo heeft namelijk paarden, hij houdt zielsveel van paarden. 100% volbloed Egyptische Arabische paarden. Zijn oogappel is Madahna, een eigenzinnige schimmelmerrie. Roepnaam: Daan.
Paarden brengen ons simpele zielen in contact met het hogere, en laten ons op hun eigenwijze manier zien hoe wij als mens in elkaar zitten. Paarden zijn de spiegels van jouw ziel. Madahna is een aparte. Ze weet exact wie of wat ze voor zich heeft, en zal niet schromen je dit te laten zien. Madahna hoort bij Theo, Theo hoort bij Madahna.

Madahna kreeg op 4 mei 2000 een veulen, Yassim. Om 20:00 exact, toen de Koningin op de dam een krans legde. Duh, dacht Daan, de hele wereld zal weten dat Yassim geboren wordt, niks stilte!
Dat was wel erg grappig smile
Ik maakte een paar maand later kennis met Yassim, en ik was direct verkocht. Dit paardje zou bij mij horen! In 2005 kreeg ik dan ook Yassim. Een kadootje, regelrecht vanuit de hemel.
Al die tijd contact gehouden met Theo, en tweewekelijkse bezoekjes afgelegd. Verhalen horen over Madahna, en verhalen vertellen over Yassim. Onder het genot van een sigaretje en een kopje thee. Het is thuiskomen bij Theo.

In 2007 gaat het slechter met Theo. Zijn leeftijd en gezondheid laten hem in de steek. Hij is genoodzaakt zijn paarden te verkopen. Madahna gaat hem aan het hart. Hij wil ook niks meer weten over wat er zal gebeuren met haar. Je weet het namelijk nooit in die paardenwereld; voor je het weet worden ze verkocht aan een slachterij en het verzekeringsgeld wordt opgestreken. Ik tracht nog te achterhalen waar Madahna terecht gekomen is, echter zonder resultaat. Als ik de middelen had gehad om haar te huisvesten, had ik dat met alle liefde gedaan. Helaas.

2008. Een berichtje via via dat Theo in het ziekenhuis is beland. Ik durf geen contact meer op te nemen, bang voor slecht nieuws. Theo's vrouw Tiny heeft geprobeerd contact met me te zoeken hoor ik via mijn broer. Ik bel haar. Het gaat steeds slechter met Theo. Met man en macht probeer ik Madahna te vinden, Theo heeft goed nieuws wel even verdiend nu. Doch echter loopt het spoor dood.
Daarna ondragelijke stilte... Ik durf er niet aan te denken dat Theo overleden zou kunnen zijn...Geen nieuws, is goed nieuws, toch?
Altijd is hij in mijn gedachten, dus Theo is niet weg! Ook dan helpt hij me nog op spiritueel vlak.

2009. Een nieuwe baan. Nieuwe tijden, nieuwe mensen. Een andere leraar kom ik tegen: Frits. Frits helpt me verder. Ik vertel Frits op een gegeven moment: Jee, Theo heeft me erg goed op weg geholpen, en ervoor gezorgd dat ik niet al te zweverig werd.
Zijn opmerking: Dan heeft Theo wel erg goed werk verricht.
Op dat moment besef ik wat Theo al die tijd gedaan heeft, en hoe hij me ECHT geholpen heeft. Ik neem me voor Theo te bellen.
Ondertussen maak ik foto's van Yassim, en stel ik zoiets als een dagboek op. Want dat zal Theo erg leuk vinden smile
Tussentijds probeer ik nog altijd Madahna te vinden. Zonder resultaat.

2010. 23 Februari, 11:15.
Een berichtje op www.bokt.nl, van ene Isabelle. Ze is Frans, en schrijft in gebrekkig Engels dat zij sinds juli 2009 de eigenaresse is van Madahna. Ze wil graag het verleden van deze merrie weten. Ik ben al jarenlang niet meer actief op bokt.nl, dus ik sla stijl achterover van verbazing!
Enig heen en weer gemail laat weten, dat het inderdaad om Daan gaat! ZE LEEFT NOG! En wordt liefdevol verzorgd! Isabelle vertelt, dat Daan in juni 2009 op een illegaal transport is gezet met 3 andere arabieren, naar het buitenland, met valse papieren. Het transport is verongelukt, waarbij 3 paarden om het leven kwamen. Daan heeft het echter als enige overleefd. Isabelle heeft zich om de merrie bekommerd; zij heeft een stoeterij met puur egyptische arabieren. Ze werd meteen verliefd op Madahna, die ook drachtig bleek te zijn.
Isabelle wil graag het verleden van Daan weten, omdat Daan niet zo gek is op mensen. Nou, ik kon haar heel wat vertellen over Daantje laugh
En oooh wat zal Theo blij zijn als hij hoort, dat zijn Madahna een goed tehuis heeft gevonden! Ik vertaal onze berichten, en verzamel de foto's van Daan, zodat Theo van alles op de hoogte gesteld kan worden.

2010, 26 februari, 13:13.
Na wat moed verzameld te hebben, bel ik Theo na meer dan een jaar. Dit nieuws moet hij namelijk horen! Ik krijg Tiny aan de lijn. Tiny vertelt me, dat Theo vorig jaar op 23 februari om 11:15 is overleden. Het nieuws dat ik al die tijd niet wilde horen. Met een brok in mijn keel vraag ik naar het hoe en wanneer. Dubbele longontsteking, en hij had nog maar 25% longinhoud over...Tiny had mijn nummer niet meer, en kon me niet contacteren vorig jaar toen Theo overleed.

Met tranen in mijn ogen vertel ik Tiny waarom ik belde. Ze is zoo blij met het nieuws over Madahna! Ze bedankte me. Ook haar dochter zal heel blij zijn met dit nieuws, want zij heeft Madahna vroeger opgevoed. Ik was blij en huilde tegelijk. Tiny zal alles toegestuurd krijgen, inclusief het adres waar Daantje nu verblijft, dan kunnen ze haar eens opzoeken.
Ik legde de telefoon neer, en tot nu huil ik nog steeds tranen van blijdschap en tegelijkertijd tranen van verdriet.

Pas daarna besefte ik...dat ik het bericht van Isabelle EXACT een jaar na Theo's dood heb ontvangen...
A message from heaven.

Daantje en Theo, jullie ZIJN en zullen ZIJN. En voor altijd in mijn hart.
Heel erg bedankt.
Ook mijn dank aan Isabelle, zonder het te weten heeft ze heel veel mensen blij gemaakt met haar kleine berichtje smile
Dit heeft gewoon weer eens zo moeten zijn.
Daantje is terecht. En met Daan en haar nieuwe veulen, is Theo ook voor altijd in de buurt.
In éen woord: WOW.
Delen:
gast
gast feb 26 '10
Zeker WOW frownlaugh
Islandlady
Islandlady feb 27 '10
Jeetje meis zeker wow. Zit hier met kippenvel!
Pegasus
Pegasus feb 27 '10
Ik ben er stil van. Wat een bijzonder verhaal. Soms zijn de dingen precies zoals ze moeten zijn. Alle dingen hebben hun tijd en komen op het juiste moment. Wow.

Sterkte Marenubium bij het verlies van zo'n goede vriend.

Liefs Pegasus
Beschermengel
Beschermengel feb 27 '10


Wat een mooi en ontroerend verhaal Marenubium! .... Geweldig hoe alles zo kan lopen .. smile
Natalie1986
Natalie1986 feb 27 '10
Wow super mooi verhaal!! Heel spijtig om te horen dat Theo is overleden frownIk denk dat het inderdaad een message from heaven is. Om jullie toch een beetje moed te kunnen geven!

Heeeeel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Liefs NAtalie
Maryssa
Maryssa feb 27 '10
Wat een bijzonder verhaal. Een verhaal met een voorzichtige glimlach naast het verdriet over Theo's overlijden. Heel erg mooi dat het bericht over Madahna op dat moment bij jou terecht kwam, terwijl je niet zo vaak meer op bokt.nl te vinden was. Uiteindelijk vallen alle stukjes op hun plek en een beter tijdstip had er niet voor gekozen kunnen worden. Die Theo..wat prachtig!

Ik wens je heel veel sterkte, Marenubium!

Knuffel Maryssa
admin
admin feb 27 '10
Sluit me volledig aan bij Maryssa ...

Knuffel mij
Marenubium
Marenubium feb 27 '10
Hartelijk bedankt, lieverds!!!
Het is inderdaad een beetje dubbel allemaal...maar o,zo mooi!

En vandaag heb ik het heugelijke nieuws mogen ontvangen, dat Daan een prachtig merrieveulen heeft geworpen, gisteravond om 23:00 exact (Madahna houdt blijkbaar niet van half werk, grijns).
Ze heeft nog geen naam, maar vanwege de grote C op haar koppie heb ik haar maar tijdelijk Ciel genoemd ('hemel' in het Frans).
En voor mij zal ze waarschijnlijk altijd zo blijven heten, ongeacht hoe Isabelle haar zal noemen smile
Wat een prachtige kadootjes allemaal in zo'n korte tijd!!!

Wat foto's:




Maryssa
Maryssa feb 27 '10
Wat een schatje! Ciel is een prachtige naam. Ga je de dames snel bezoeken? Of is het iets te ver weg? Isabelle woont toch in Frankrijk?
Marenubium
Marenubium feb 27 '10
Isabelle woont in Ath, Henegouwen, Belgie (onder Brussel).
Dat is 3,5 uur rijden geloof ik. Maar ja, ik ga er zeker naartoe binnenkort! Al is het alleen maar om Daan even een dikke knuff te geven, en een suikerklontje. Namens Theo smile
Hihi.
Beschermengel
Beschermengel feb 27 '10


Wat een lieverds zeg smile......en ja hij heeft inderdaad een halve circel op zijn hoofdje. Leuk hoor!
gast
gast feb 27 '10
Ach gossie wat een skattie laughEn Ciel is inderdaad een hele mooie naam voor haar. Je zou het voor kunnen stellen aan Isabelle.
admin
admin feb 27 '10
Ik vind het geweldig, de naam Ciel is prachtig! Met name omdat er inderdaad op het voorhoofd de C staat. Wat een mooi teken is die C. laugh
admin
admin feb 27 '10
Het veulentje doet me aan een eenhoorntje denken!
alsof op die plek de hoorn had gezeten. Heel lief en bijzonder hoor.
Beschermengel
Beschermengel feb 28 '10


Jaaa ...dat had ik ook Bellefleur, dat was mijn eerste gedachte .. smile
Marenubium
Marenubium feb 28 '10
Oooh wat mooi, een eenhoorntje! Daar was ik nog niet opgekomen! laugh
Vandaag eens mijn beeldscherm anders ingesteld, en opeens blijkt dat er op wat foto's van Daan en de kleine lichtbollen te zien zijn.
Nah..is me dat even wat smileNog nooit gezien op foto's.
Inderdaad, die Theo...wat een mooie verrassingen allemaal!
Hihi.
gast
gast feb 28 '10
Het is altijd stoffig in een stal, dus daar heb je meestal heel veel van die "lichtbollen".
Maar geheel aan je eigen fantasie (zweverigheid) of je er iets anders in wil zien wink
Marenubium
Marenubium feb 28 '10
Hehe gast. Nare opmerking van je.
Wat ik al zei: heb ze nooit op foto's gezien, en ik maakte en ontwikkelde voor een aantal jaren terug zelf foto's tongue
En uiteraard weet ik dat stof of viezigheid op de lens ook zoiets kan veroorzaken.
Ben nogal nuchter ingesteld, en niet helemaal dom of zweverig in die zin, lol.
En dus vertel ik zoiets ook niet zomaar laugh
Vond het wel een grappig gegeven.
gast
gast mrt 1 '10
Hoe je het op wil vatten is aan jou. Ik vertel je alleen dat de meeste "orbs" die je op foto's ziet gewoon stof is, en niet stof op je lens maar gewoon rondzwevend stof.
En in stallen is dat nu eenmaal veel aanwezig. Dat je het zelf nooit gezien hebt wil nog niet zeggen dat dit iets anders is dan stof.
Maar over orbs hebben we het hier op het forum al vaker gehad.
Je kunt je ook afvragen waarom het voor jou zo belangrijk is om "bewijs" te hebben dat het is zoals jij denkt dat het is. En dat is niet naar bedoeld.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki