Loading...
nl

verleden van mijn paard

TravelinThru
TravelinThru feb 23 '10

Ok, dank voor je nadere informatie, nu heb ik er een beter beeld op, en kom hier op terug.
.............
............. feb 23 '10
Geen dank!
TravelinThru
TravelinThru feb 23 '10

Wil ik iets verder vragen, en snap dat je eigenlijk misschien die info niet wou geven omdat je wou zien of de foto reading klopt of niet, maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus doen ik ook niet, maar wat was de uitslag van de dieren artsen?

Het is voor mij gewoon simpel omdat ik enorm begaan ben met paarden, en dat jaren lang mijn werk is geweest, dus geen reading, als enkel jhou verder mogen helpen hierin.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 23 '10
Ik lees geen foto's hoor. Wel een paarden fanaat geweest. Viel mij ook al op, de hoeveelheid littekens maar ook het scheervlak op zijn rechter been....
Hemelwandelaar
Wat mij opviel, hij heeft zijn staartbeen ingetrokken.
.............
............. feb 23 '10
heb je een pb gestuurd TravelinThru hoop dat hij goed door gekomen is.

Klopt zijn achterhand is erg gespannen hemelwandelaar
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: steffie

Klopt zijn achterhand is erg gespannen hemelwandelaar

Heeft hij een gespannen gevoel??

Dat terzijde, zijn uitstraling is liefdevol en betrouwbaar. Voor mij DE eigenschappen. Dat wilde ik je ook nog even meegeven.
.............
............. feb 23 '10
Ja het is 1 brok spanning ook door de pijn ben ik bang. Dank je wel het is inderdaad echt een schat van een paard
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: steffie
Ja het is 1 brok spanning ook door de pijn ben ik bang. Dank je wel het is inderdaad echt een schat van een paard

Ok, hier heb jij jullie kern te pakken...

Lastig...
Hemelwandelaar
Hij ziet uit naar je. Hij kan zelfs op zoek zijn naar jouw rust. Want dat ga je hem geven.

Denk eens na, wat maakt jou bang? Wat is het van hem? Probeer dat eerst een te vinden. Want het is een schatje, en hij wil het graag anders. Dat zie je aan hem. Het is geen ongenoegen of het niet willen.

Vraag je eens af....

Ik luister, mss kan ik je in mijn gevoel verder helpen?

Andere vraag, is hij voor de foto voorwaarts of achterwaarts komen lopen?
Hemelwandelaar
Hoe zit jij in je vel??
admin
admin feb 24 '10
ohhja TravelinThru, jij kent alles van paarden, mooi zo!!
Ik laat het aan jullie kennis over hoor!
Wat ik wel leuk vind, als ik het op dit topic even mag aanhalen,
sinds ik paarden lees, krijg ik nog meer aandacht voor de paarden langs de route waar ik kom.
En.. ben ik al gaan solliciteren bij een vakantieboerderij-manège, en mag ik daar een half dagje proefdraaien.
Als ik dààr werk, zal ik elke dag met paarden in contakt komen, en dan.... ga ik paardrijden!!
Heb het ooit een keertje gedaan, en die vriendin zei dat ik een natuurlijke wijze had, alsof ik al jaren paardrij! dus dat komt goed!

Dus dank jullie hierbij ook, die hier paarden laten lezen, en diegene die zo professioneel kunnen raad geven,
hierdoor komt er bij mij iets los.. wat er al eeuwen in zit (haha): m'n liefde voor paarden!
Marenubium
Marenubium feb 24 '10
Heeeej Bellefleur!! Wat leuk!!! :D:D:D En wat leuk dat je dat hier ook vertelt, hihi. De beste manier om verschillende paardentypen te leren kennen, en volgens mij gaat er dan ook weer een wereld voor je open winkHeel veel plezier alvast!

Steffie, het doet me pijn om je verhaal te horen. Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor over een spaans paard. Ze worden snel (op)gefokt, snel 'beleerd', en daarna komen ze in de handel terecht. Niemand weet wat er met ze gebeurd is, en de handelaar heeft er goud geld aan verdiend frown
Bij mij op de stal staat er ook 1, met een heel verleden. Altijd maar weer gokken wat er vroeger gebeurd is, bah.

Fijn behandeld is je paard in ieder geval niet, das duidelijk. Net als Arabieren zijn Andalusiers pas op latere leeftijd uitgegroeid, meestal rond hun 5e-7e levensjaar. Ook tussen de oren worden ze wat later volwassen dan 'normale' paarden. Helaas wordt hier nooit rekening mee gehouden in de handel. Op de Spaanse Rijschool wordt een paard NOOIT bereden voor hun 7e levensjaar; eerst wordt er jarenlang grondwerk verricht en wordt de training langzaam maar zeker opgebouwd tot hun 13e levensjaar. Goeie zaak in mijn ogen wink

Ik ken iemand die zelf haar andalusiers goed beleerd heeft, en zich bezig houdt met het rechtrichten van paarden. Misschien kun je bij haar ook advies inwinnen: http://paardenrechtrichten.nl/

Het is wat TravelinThru zegt, met zoveel 'problemen' tegelijk is een dierenarts niets anders dan symptoombehandeling. Het is maar wat jij zelf wilt inderdaad; met heel veel tijd en geduld krijg je 'm vast weer goed omdat hij nog jong is, omdat hij wil en omdat jij wil smile
Dan moet je wel bij het begin beginnen met de juiste technieken en het rijden vooralsnog even laten. Zeker een jaar. Vooral grondwerk zal hem veel baat doen, hij moet echt zijn lijf en spieren weer 'herontdekken'.

Ik zal aan jullie denken!
Heel veel succes met deze mooierd meis, hou je ons op de hoogte??
Marenubium
Marenubium feb 24 '10
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ik in ieder geval wel laugh
Nog een tip, Steffie:
http://www.centaurvogelaar.nl/
Zij werkt samen met Emiel Voest overigens, en is ook zeer bekend met zgn. "probleempaarden".
.............
............. feb 24 '10
Bedankt allemaal. Heb ook altijd les eghad van iemand van paardenrechtrichten. en dat heeft inderdaad een heel eind geholpen. we gaan volgende week maar afwachten dan moeten we weer terug naar de kliniek. in elkgeval bedankt
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420