Loading...
nl

112

gast
gast feb 23 '10
Maar wat is onrecht? Is het bepalen wat voor een ander goed zou zijn ook geen onrecht? Natuurlijk wil je, als je een beetje menslievend bent, dat het voor de ander net zo "goed" gaat als voor jouzelf. Maar werkelijk bepalen voor een ander en daar regels en wetten voor maken vind ik onrecht.
Een leven in Afrika van 40 jaar kan heel wat rijker zijn dan een leven van 80 in een "welvaarts"maatschappij waarin iedereen alleen maar aan zichzelf denkt.
Afrika bestaat niet alleen uit narigheid wat door onderdrukking en oorlogen ontstaan is. Helaas zie je het "goede" leven van Afrika niet zo vaak op tv. Heeft ook niet zo veel zin omdat dat geen geld opbrengt. Er wordt ons dagelijks een onrechtsgevoel aangesmeerd die gebaseerd is op wat mij betreft de verkeerde belangen. Wees er kritisch over en zorg ervoor dat je er zelf achter komt hoe de vork in de steel zit.
admin
admin feb 23 '10
Jeumig Gast ik vind je wel erg fel hier, het was een gedachtenspinsel van Helma, meer niet volgens mij.
Maar waar bemoei ik me mee..
gast
gast feb 23 '10
Ja misschien heb je gelijk Karin. Maar ik heb het gewoon een beetje gehad met het in de wilde weg bepalen wat voor iemand anders goed zou zijn of wat niet. Bepaal het voor jezelf, niet voor een ander.......Maar dus ook niet over een ander.......
admin
admin feb 23 '10
Snap ik, ik kots daar ook wel een beetje op, toch zullen er mensen zijn die dit blijven doen.
Het enige wat wij kunnen doen is het zelf niet doen en hopen dat anderen gaan zien dat het ook kan zonder oordelen, beoordelen, bepalen en zo dies meer zij..

*knuf*
Islandlady
Islandlady feb 23 '10
En niet alleen in de zorg maar ook in het dagelijks leven. Dat gebemoei word ik soms zo beroerd van. Helemaal met je eens hoor Karin en Gast smile
admin
admin feb 23 '10


laughlaughlaughlaughlaugh
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki