Loading...
nl

Overziel en Tweelingziel

admin
admin feb 21 '10
Informaties over Overzielen - Hogere zelve - Tweelingzielen
Tekst :

Doordat er al bij meerderen mensen hun DNA geactiveerd is, wordt moeilijke materie duidelijker. De materie die hieronder beschreven staat is héél moeilijk te begrijpen als wij in de 3de Dimensie van bewustzijn leven/denken. Bijvoorbeeld deze vragen; van hoe kunnen wij in contact komen met onze Hogere Zelf, of is onze Tweelingziel nog steeds in de Kosmos, of is deze hier op Aarde, of als wij zelf een Overziel zijn, hoe kunnen we dan in contact komen met onze Overziel?

Zeg dagelijks: ''Lieve Hogere Zelf kom a.u.bl.bij me ik ontvang je in liefde''.
Wij kunnen alleen zelf onze H.Z. uitnodigen om bij ons te komen, omdat dit onze
eigen ' trillingen ' woorden moeten zijn. Niemand anders kan dit voor ons doen, omdat dit door onze eigen trilling in werking dus in beweging wordt gezet en dit is héél belangrijk om dit te weten. Miljoenen Hogere Zelve bevinden zich in de 6de Dimensie van de Kosmos. Onze H.Z. kan al bij ons zijn maar nog niet 'bewust''. Als wij niet bewust in contact zijn kunnen wij ook niet communiceren met hen, zij helpen ons wel, maar het ''persoonlijk'' contact is juist zó uniek. Als onze H.Z. bij ons is, worden wij ook beter geïnformeerd, zij brengen een hoge wijsheid mee.

Wanneer weten wij als onze hogere zelf bij ons is? Dit weten wij pas door iedere dag te vragen, hogere zelf kom a.u.bl. bij me en laat me dan ook ''duidelijk'' weten als je er bent. Er zijn nog heel veel mensen die nog niet ''bewust'' weten of hun hogere zelfs inderdaad bij hun is. Nodig je H.Z. uit dan kunnen wij communiceren met onze H.Z. Er zijn miljoenen mensen die dit beslist nog niet BEWUST weten. Iedereen heeft een H.Z. en als wij in balans zijn kunnen zij bij ons komen, er moet bewust contact komen. Onze H.Z. is een waar onderdeel van onszelf en dit is een waardevolle en liefdevolle innerlijke relatie. Zodra we zelf in balans zijn, kan onze H.Z. eindelijk bestaan met onze trillingen. Dit is belangrijk, want een hogere zelf kan alleen resoneren op een hoge trilling.

Wij hebben allemaal een of meer Gidsen bij ons. Als eenmaal onze H.Z. ''bewust'' bij ons is, wordt een Gids ook vrijgesteld van een belofte die zij al lang geleden hebben gedaan. Zodra wijzelf in contact zijn met onze H.Z. kan onze Gids deze lang geleden belofte pas verbreken, dus die persoon loslaten. Deze belofte was om ons te begeleiden tótdat wij bewust ook zelf met onze H. Z. in contact zijn. Die Gidsen zijn dan vrij om naar hun eigen spirituele familiegroep te gaan. Dit is ook de bedoeling en er is al een grote SHIFT in de Kosmos gaande, zodat Gidsen naar hun eigen familiegroep in de Kosmos kunnen gaan. Hetzelfde gebeurt nu ook hier op Aarde, we horen allemaal bij een groep en gaan ook die groep herkennen.

In de Kosmos loopt alles parallel met de Aarde, alles verbinden met elkaar, zo boven zo beneden.
Materie over Overzielen is haast onmogelijk te begrijpen met een 3de Dimensie van bewustzijn. Ik zal toch proberen dit in het kort maar toch heel duidelijk uit te leggen. We horen allemaal tot een vaste spirituele familiegroep die dezelfde trillingen hebben. Iedere spirituele familie bestaat uit ongeveer 172 leden. Zoals 2 Tweelingzielen; 12 Tweelingvlammetjes; 24 Overzielen; 144 Tweelingmaatjes.

Overzielen: er verblijven 12 Overzielen van dezelfde familie in de Kosmos en 12 Overzielen verblijven hier op Aarde. De Overzielen vanuit de Kosmos kunnen dan bij de Overzielen die op Aarde leven downloaden ( neerdalen) die zelf 'n Overziel is. Overzielen hebben al voordat zij op Aarde werden geboren een gezamenlijk contract getekend, dit staat op beide Blauwdrukken gecodeerd. In dit contract staat welke 2 Overzielen dan samen gaan werken en wat hun Missie is.

Overzielen kunnen downloaden ( neerdalen) zodra een Overziel vanuit de Kosmos contact heeft gemaakt bij 'n Overziel hier op Aarde. Die Overziel uit de Kosmos heeft dan al een bewustzijn van de 5de Dimensie. Die Overziel die hier op Aarde is, moet zelf ook een 4de Dimensie van bewustzijn hebben, anders kan er geen contact plaatsvinden. Als iemand een bewustzijn heeft van de 3de Dimensie, kan er ook nog geen daling plaatsvinden, want dit wordt absoluut niet begrepen.

Overzielen kunnen vanuit de Kosmos alléén downloaden bij hun eigen spirituele familieleden en die ook een Overziel is en op Aarde leeft. Overzielen van de groep kunnen dan bij elkaar op bezoek gaan en gezamenlijke contact maken. Zo kunnen de Overzielen ook communiceren met elkaar zonder bij elkaar te zijn en dit gebeurt met de wederzijdse hogere zelve. Wij kunnen aan onze H.Z of Gids vragen of wij ook een Overziel zijn, als dit zo is kan een Overziel vanuit onze eigen groep uit de Kosmos bij ons komen zo gauw wij in de 4de Dimensie van bewustzijn zijn. Doordat een Overziel download, dus bij ons komt, krijgt die Overziel hier op Aarde gelijk meer bewustzijn en informaties die nodig zijn voor hun Missie. Een Overziel hoeft niet altijd bij ons te zijn, ze komen en gaan.

Onze Pijnappelklier is hét communicatiecenter en is ooit zo groot geweest als een golfbal, nu als een gedroogde erwt, de volle Heilige geometrie van Hogere Waarheden zijn nog steeds in onze pijnappelklier aanwezig en onze H.Z. is daar ook neergestreken. De samenwerking o.a. tussen onze H.Z. onze gids, Overziel en Tweelingziel gaat heel goed. Als wij gaan communiceren met onze H.Z. komen wij te weten wie bij onze spirituele familie hoort. Iedereen behoort tot zijn eigen spirituele familie en die kennen we al heel lang. Er kunnen familieleden zijn die in de Kosmische sferen zijn en andere zijn hier op Aarde. Wij worden op de een of andere mysterieuze wijze toch samengebracht. Een ontmoeting is geweldig en komt tot stand met de hulp van onze H.Z. of Gids, Overziel of een Tweelingziel.

Een Tweelingziel heeft ook iedereen, niemand uitgezonderd, wij gaan onze eigen Tweelingziel hier op Aarde herkennen. Als onze Tweelingziel niet hier op Aarde is, komen wij toch in contact met onze Tweelingziel via de Kosmos en van daaruit helpen zij ons dan. Voordat we hier op Aarde kwamen werd op onze Blauwdruk, onze missie of doel gecodeerd. Blijven wij spiritueel onwetend, dan kunnen wij onze missie ook niet volbrengen. Wij hebben inderdaad een vrije keuze en vrije wil, maar blijven we vasthouden aan onze 3de Dimensie van denken zoals een EGO, kunnen wij onze Missie of doel ook niet herkennen, dus niet bereiken en nakomen.

Wij gaan steeds beter begrijpen wie wijzelf zijn en waarom wij hier op Aarde zijn. Wij zijn allemaal hier voor een doel en dit kan zijn een persoonlijk doel, om je eigen fouten te leren begrijpen en dan loslaten. Wij kunnen dus ook voor een speciaal Missie hier zijn om mensen te gaan helpen. Deze laatste groep mensen hebben vaak zelf een héél moeilijk leven gehad, maar deze lessen wilden zij zelf leren en ook daadwerkelijk ondergaan, zodat zij deze ervaringen door kunnen geven en dan kunnen zij lesgeven vanuit hun eigen ervaringen. Deze mensen zijn Nieuwetijds ( mensen) en dit zijn Indigo's, Sterrenkinderen en Kristalkinderen.

Wij gaan op een geven moment ook alles zelf begrijpen, zolang wij open kunnen staan voor nieuwe informaties. Laat vooral oude informaties of een vast geloof dat niet meer werkt los, of stel deze bij. Kunnen wij dit niet dan zitten we nog steeds in onze EGO vast. Blijf daarom steeds goed geïnformeerd en sta beslist open voor nieuwe informaties. Dit betekent niet dat we wispelturig zijn als we steeds ons denken bijstellen of ons geloof veranderen. Zo kunnen we vlugger meegroeien en gaan wij alles ook beter begrijpen wat dan de Hogere Waarheden zijn. Als wij niet meegroeien DOLEN wij maar wat rond en lopen met gesloten ogen rond.

Wéét nu dat we allemaal hier op Aarde zijn met een vaststaand Doel of Missie. Wij zijn allemaal hier op Aarde éérst voor onszelf in balans te brengen en daarna kunnen wij pas gaan werken met andere mensen. Als wij trouw zijn aan onszelf, kunnen wij werken vanuit onze eigen innerlijke kracht.

Bij kopiëren van deze informaties vermeld a.u.bl deze BRON www.spiritualwisdom.nl

Website : http://www.spiritualwisdom.nl
Delen:
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 21 '10
Ik blijf je wel 'achtervolgen' he? grin

Weer een mooi stuk. Ik heb de site aan mijn favorieten toegevoegd. Ook wat over Ans Corbee zelf gelezen. Interessant, mooie toevoeging.

Ik zag nog wat staan over de TZ. Vind het wel opvallend wat ze schrijft.

Er is veel geromantiseerd over tweelingzielen en daardoor zijn verwarringen door ontstaan. Boeken over tweelingzielen plaatsen het mooie dat IN onszelf zit, buiten ons. Onze eigen tweeling ziel is onze eigen innerlijke Hoge Zelf. Ieder Mens is een zelfstandig individu, met zijn eigen speciale DNA en persoonlijkheid en met een eigen zelfbewustzijn. Wij hebben geen tweeling ziel buiten onszelf nodig? De Mens was veel te veel naar buiten gericht en ook onbewust van de SQ spirituele waarheid. Er is een gezegde, twee zielen en 1 gedachten ‘zielen’ dit zijn Mensen die elkaar goed begrijpen en van dezelfde spirituele familie zijn. Dan zouden alle mensen die elkaar goed begrijpen tweelingzielen van elkaar moeten zijn? Dieren hebben een groepsziel. Zoek niet langer buiten jezelf, je eigen tweeling ziel is je eigen Hoge Zelf intelligentie. Geluk moet van binnen gevoeld worden, met je Energetisch zielenhart (niet je fysieke hart) blijft altijd bij je.
admin
admin feb 21 '10
haha, ja dat gedoe ook altijd over de tweelingziel.. nou ja voor mij voelt het soms als gedoe omdat ik het niet goed kan plaatsen. (maar nu langzaam aan wat beter)

Leuk dat er staat "je eigen tweelingziel is je eigen Hoge Zelf intelligentie", daar kan ik veel meer mee.. en dan valt het zoeken, de vragen meteen weg. Ik heb zo vaak dat ik mij volledig een kan voelen met een ander dat ik mogelijk denk aan een tweelingziel.

Maar goed volgens mijn eigen (gekopieerde) stuk van hierboven heeft iedereen een tweelingziel, en dat geloof ik wel. Maar ik denk dat je die pas vindt als je het zoeken ernaar opgeeft. Ik heb er nooit bewust naar gezocht, en deze waarschijnlijk eerder in dit leven al ontmoet zonder het toen te weten.

Alles nog maar een keer goed nalezen..
admin
admin feb 21 '10
Wat een onwijs mooi stuk zeg!
Heb het een paar keer doorgelezen!
Hemelwandelaar
Je hebt gelijk. Je moet niet zoeken. Mijn TZ stond letterlijk en figuurlijk ineens voor mijn neus. Ik had hem nog niet eens gezien, hij sprak mij aan smile

Ik was er toen ook helemaal niet mee bezig.
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Artemis
Leuk dat er staat "je eigen tweelingziel is je eigen Hoge Zelf intelligentie", daar kan ik veel meer mee

Precies daarom vond ik het ook opvallend. Nu het is afgerond voel ik het ook zo. Mijn eigen tweelingziel is je eigen HZ intelligentie.
gast
gast feb 21 '10
Zo boven zo beneden, zo binnen zo buiten.
Dit wetende kun je dus weldegelijk je tweelingziel in de materiele wereld tegen komen, zoals alles wat in je is.....
Ik denk wel dat deze er is om of bewust te worden van je innelijke tweelingziel, of het is een ontmoeting van dat wat je al gevonden hebt in jezelf.
Natalie1986
Natalie1986 feb 21 '10
Heel mooi stuk!

Maarr wat is het verschil tussen tweelingzielen, tweelingvlammetjes en tweelingmaatjes?
is toch allemaal 1 pot nat? of heb ik het verkeerd
admin
admin feb 22 '10
zie ook dit topic: Zielfragmentatie

ik snap ook niet helemaal hoe ze aan die 172 komen...
daarnaast heb ik kunnen vinden op internet:

Je gaat je herinneren dat je op je schier eindeloze Reis naar de derde dimensie uit Vrije Wil, en in naam van Eenheid, vele aspecten van je Wezen hebt achtergelaten op diverse strategische dimensionele niveaus.

Op het eerste niveau of in de Zevende Hemel hebben jullie één aspect achtergelaten dat we de Tweeling Straal noemen.
Op het tweede niveau of in de Zesde Hemel hebben jullie zeven aspecten van je Wezen achtergelaten, die we kennen als de Tweeling Vlam.
Op het derde niveau of in de Vijfde Hemel hebben jullie 12 aspecten van je Wezen achtergelaten, die we Tweeling Zielen noemen.
Op het vierde niveau of in de Vierde Hemel hebben we 144 aspecten van ons Wezen achtergelaten die we Tweeling Maatjes noemen.
Op het vijfde niveau of in de Derde Hemel hebben jullie één of meer aspecten van je Wezen achtergelaten dat we de Goddelijke Expressie noemen.
Op het zesde niveau of in de Tweede Hemel hebben jullie één of meer aspecten aspect van je Wezen achtergelaten die we kennen als onze ZieleMaatjes.
Op het zevende niveau of in de Hemel die Aarde heet, bestaan één of meer aspecten van je Wezen die we kennen als het Goddelijk Complement.

waar die 7 nu opeens vandaan komt..

andere bron:
...Met andere woorden, als jouw ziel, nadat ze zich op Aarde in 1 lichaam bevond, besloot zich in twee of meer delen op te splitsen, of dat besluit nu gebasseerd was op pijn of op verlangen naar diversiteit van ervaringen, zouden op het zes-dimensional niveau alle delen weer hetzelfde Hogere Zelf delen tot ze weer in 1 lichaam herenigd zouden zijn.

Tiende dimensie: Alles wat .. van deze dimensie te weten ben gekomen is dat alle leden van oorspronkelijke bovenziel-families zichzelf ervaren als volledig opgaand in 1 bewustzijn zonder zich langer bewust te zijn van hun eigen individualiteit.Verder dan hier is mij nooit iets getoond of verteld behalve dat de dertiende dimensie de plaats van voltooiing en Eenheid is waarin het zelf geabsorbeerd wordt in Al Wat Is en geen weet van afscheiding heeft.

bronnen:
http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=7886
http://home.kpn.nl/jack-hearts/ammishaddai/200409De%20volgende%20stap.htm
admin
admin apr 13 '10
Voor iedereen die hier meer over wil lezen:
dit is een samenvatting van de channelingen van http://www.marinasmasters.com/intrinsic/DeOpgestegenMeesters1.html
m.b.t de overziel

We gaan even terug naar waar we de vorige keer mee gestart zijn: er bestaan meerdere personen die met jou verbonden zijn, tegelijkertijd in verschillende tijdvakken.
In een tijdvak leeft een persoon, met een lichaam en een ziel.
In een ander tijdvak leeft een persoon, met een lichaam en een ziel.
In weer een ander tijdvak leeft een persoon, met een lichaam en een ziel.
Dan is er nog een persoon, die leeft in een ander tijdvak, maar zonder lichaam (stoffelijk) maar wel met een ziel, als ziel.
Jullie zijn allen apart, je eigen persoon en toch verbonden aan elkaar.
Je hebt allen een eigen leven, een eigen omgeving met vrienden en familie, je eigen vrije wil en keuzes, je eigen naam, je geboorte- en sterfdatum, en toch zijn jullie aan elkaar verbonden.
Door de ziel. Jullie Ziel.
En jullie Overziel.
Degene die geen stoffelijk lichaam heeft, Je Overziel, heeft uiteraard geen sterfdatum, maar wel een leerschool om de "dingen" goed te begeleiden, voor hem/haarzelf en degene die Stukjes (ziel) van hem/haarzelf zijn en hun leven op aarde leven.
Deze persoon, zonder stoffelijk lichaam, heet Overziel.
Deze Ziel, met een eigen identiteit en naam overigens, zorgt ervoor dat wij als Groep leren, overleven en groeien.
De Overziel zorgt dus voor de evolutie van de GroepsZiel. (o.a.)

Wie of wat is nu een Overziel, Jouw Overziel.
Een Overziel is een stukje van Jou! Het is een Ziel, een persoon in niet-stoffelijke vorm, met een multidimensionaal bewustzijnsniveau.
Deze ziel heeft een naam. Zijn/haar eigen naam.
Wij spreken over zijn of haar, want deze Overziel kan elke vorm of gedaante aannemen die hij/zij wenst.
Dus Mannelijk én Vrouwelijk. Dat zijn lichamelijke vormen.
Ook kan de Overziel, indien gewenst, andere vormen aannemen.
De overziel kan elke vorm aannemen die hij/zij wenst, dus ook een vogel, een ander dier, een windvlaag, een gedachte (is ook energie), enzovoort.
Het kan ook zijn, dat hij/zij het nodig acht om een kijkje in je leven (lees: jouw aardse leven) te nemen, door gebruikmaking van jouw ogen! Dit is een gevolg van een gesloten contract, tussen jullie!
Dan stapt de Overziel in jouw lichaam, zonder dat je je dat bewust bent. Je verliest daardoor geen controle! Schrik hier niet van, dit gebeurt al eeuwen, in aardse jaartelling. Al zolang de mens bestaat.
De Overziel kan er voor kiezen om dit te doen, om Jouw lessen te steunen en te sturen, maar ook om Zelf lessen te leren.
Onthoudt: zo op aarde, zo in den Hemelen.
Overzielen zijn stukjes van onszelf, dus jou kwaad doen is niet aan de orde: hij/zij zou zichzelf daar alleen maar kwaad mee doen. Dat is ook wat in de bijbel geschreven staat.
Ik ben jou, jij bent mij, zegt Jezus.
Zoals we verbonden aan elkaar zijn als mensen, zo zijn we aan elkaar verbonden met bijvoorbeeld dus onze Overziel. Deze Overziel kan jou iets in je oor fluisteren, waardoor JIJ denkt: wat een Prachtig idee (van mijzelf).
Veel mensen, die hulp of healing zoeken, krijgen de mededeling: je hebt een gids bij je, deze gids is er al je hele leven (dit leven, anno NU, dus jouw Heden). Overzielen presenteren zich aan mensen die in die dimensie kunnen kijken, met een niet-stoffelijk lichaam, maar toch een lichaam. Er zijn ook mensen die over beschermengelen praten. Een Overziel kan verward worden met een beschermengel.
Uiteraard kunnen wij de kennis, liefde en zorgzaamheid leren van de Engelen, zij zijn ook om ons heen, als wij willen leren luisteren, maar onze Overziel is dichter bij ons, want hij/zij is een Deel van Ons. Wij blijven zeggen Ons, dit omdat wij jullie bewust willen maken, dat Jullie uit meerdere stukjes (personen) IK bestaan.
Om nog even daarop terug te komen: Je leeft Nu, dit is je Heden, er is nog iemand van JOU, verbonden met JOU, die in JOUW Verleden Leeft, en nog iemand die in JOUW Toekomst leeft. En dan is er nog JOUW OverZiel. Jullie zijn allen nauw verbonden met elkaar, zonder het te weten!
Een Overziel kan Jouw (menselijk) lichaam betreden, voor korte of langere periode. Je hebt een contract afgesloten waar dat in staat; langere periode of kortere periode. Als de Overziel binnentreedt, instapt, zul je dat met lichamelijke sensaties meemaken.
Let op: het binnentreden van een Overziel dient absoluut als liefdevol te worden ervaren, NOOIT als traumatisch!!
Het zal zo zijn dat je Overziel dit al meerdere (korte) keren gedaan heeft, terwijl jij er niets van gemerkt hebt.
Meestal ervaren mensen wat pijn in de schouders en nek, tintelingen elders in het lichaam, duizeligheden, en een grote behoefte om veel te slapen, veel rust te hebben.
De Overziel kan ervaren hoe het is om:
•in een (één) menselijk lichaam rond te lopen (lichaam met een vaste vorm), te voelen (koude/warmte),
•te zien door menselijke ogen, te horen (harde geluiden of mooie muziek),
•te voelen door zijn/haar emoties (liefhebben, boos zijn),
•te merken wat er met een menselijk lichaam gebeurt als er invloeden van buitenaf zijn (bijv. een opmerking gemaakt door iemand anders, die gevoelens/emoties opwekken, waardoor er allerlei chemische processen opgang komen in het menselijk lichaam),
•ziek te zijn, of beperkt door het menselijk brein (door niet meer MultiDimensionaal te zijn)
•lichamelijk contact te hebben met een ander (liefde, seks), enzovoort.

Het kan ook andersom: dat de persoon (mens) op aarde Kiest om zijn Overziel te leren en willen kennen (herkennen en erkennen)!
Dan kan de persoon in kwestie ook lichamelijke sensaties ervaren.
•Hij/zij beschikt op eens over een beginnend multidimensionaal bewustzijn.
•Hij/zij gaat leren dat hij/zij niet meer alleen op de aarde rond holt om rond te hollen maar om een taak uit te voeren. Een grote en hoger doel te dienen.
•Hij/zij leert en ervaart dat hij niet slechts één persoon is maar uit meerdere stukjes bestaat, zielsfragementen.
•Hij/zij mag leren dat je je Overziel en de andere zielsfragmenten kan leren ontmoeten.
•Hij/zij mag leren HOE je dat kunt gaan bewerkstelligen.
Het in contact komen met je Overziel, of deze nu Binnentreedt, of JIJ naar Buiten, voelt hetzelfde als leren channelen, leren communiceren met je Gids, je Hoger Zelf. Je ervaart dezelfde sensaties als ben je in een lichte trance (om bij channelen bijvoorbeeld) de boodschap goed te kunnen horen en opschrijven/vertellen.
Als we gelezen hebben, de vorige keer, dat vorige levens bijdragen aan de evolutie van de Ziel (je ziel), kunnen we nu voorzichtig gaan kijken naar de GroepsZiel.
Als je met een groep mensen steeds elkaar weer tegenkomt in een aards-leven, besef je dan dat deze groep ook een ziel heeft.
Willen wij eerst nog uitleggen dat er groepen bestaan, groepjes, binnen een groep.
Deze worden allen bestuurd door een Overziel, die op zijn/haar beurt ook weer wordt bestuurd (geleid) door een Overziel.
Deze groepjes, binnen de Groep, hebben dus een GroepsZiel: de Overziel(en).
Deze Overziel is nauw verwant aan de groep, want…de Overziel is een ZielsDeel, een ZielsFragment van de leden binnen het groepje.
De Overzielen bij elkaar vormen weer hun eigen groep, die weer wordt geleid door een andere Overziel, die toezicht houdt op de groei en evolutie van Die Groep.
Stuivertje wisselen is een normale zaak; d.w.z. dat je als je groeit in bewustzijn, de plaats van de Overziel kunt innemen, door zelf een Overziel te worden.
Deze functie zul je dan altijd vanuit een Niet Aardse bestemming vervullen. Hiervoor heb je een MultiDimensionaalBewustzijn en Mogelijkheden nodig, om deze groep, je ZielsDelen en Fragmenten, te besturen.
Dus als Overziel zijnde, met als TAAK de groepsZiel te begeleiden, zul je dat altijd vanuit een andere Dimensie doen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki