Loading...
nl

wie wil mijn foto lezen

Loontje
Loontje feb 8 '10
wie zou deze foto willen lezen van mijn katten?

liefs ilona
Delen:
Marenubium
Marenubium feb 8 '10
Ha! Yin en Yang smileZijn het katten?
Wat een heerlijke wijsneuzen! Komen ze soms uit hetzelfde nest?
Zo te zien wel.
En anders hebben ze in elkaar een maatje gevonden.
Het is goed, dat ze samen zijn.
Af en toe vechten ze wel eens lekker om 'wie de baas' mag zijn, en dat zul je wellicht ook wel merken; de 'winnaar' springt dan als eerste op dat ene speciale plekje, misschien bij het vrouwtje op schoot? De ander heeft zich dan even koest te houden.

De linker, de witte, lijkt mij de 'sterkste'. Ook zo'n kat die de wereld aan zijn laars lapt en zijn eigen gangetje gaat, en zich soms nergens wat van aan trekt, ook niet van zijn baasje(s) tongue.
De ander heeft soms wel eens het nakijken, en lijkt mij het meest knuffelige van de 2, in die zin dat deze wat vaker de mens op zoekt. Volgens mij 'praat' deze ook wat meer, is deze wat expressiever. Kan dat kloppen?
Ook iets gevoeliger...gevoeliger voor verandering van/in de omgeving, gevoeliger voor stress. Dit is er 1 die je af en toe op de hoogte van de situatie moet brengen. Als je eens wat langer wegblijft, probeer dan gewoon eens tegen hem te zeggen dat je snel weer terugkomt.

Voer...ik heb de indruk dat ze veel 'nat' voer krijgen; vlees uit blik? Misschien kun je ze wat meer brokjes geven, dat is wat beter voor hun gebit en gewicht, haha. En ter afwisseling een stukje gekookt kippenvlees (zonder zout) weten deze snoezerds ook wel te waarderen!

Het zijn voor mij geen buitenkatten, klopt dat? Als ze maar genoeg beweging krijgen smile

Ze hebben het in ieder geval reuze naar hun zin, en ze zijn erg tevreden.
Veel meer krijg ik zo niet door, ook niet echt over hun verleden...wel het gevoel dat ze voor jou nog een ander baasje hebben gehad.

Heel veel plezier met deze stoere beestjes laugh
Loontje
Loontje feb 8 '10
hoi hoi

wijsneuzen zijn het wel, maar komen niet uit het zelfde nest.
De schildpad (haar naam is pino )is nu 8 en de de lapjes is 6. (haar naam is guppie)
Ik heb ze allebij bij een boerderij gehaald.
Pino is opperchef hier, ook van de hond.
en ze houd heel erg van aandacht en we praten inderdaad veel samen.

Guppie is die gene die niet tegen stres kan en is heel gevoelig.
Ze komt ook als enigste bij mij en verder bij niemand.
Het heeft heel lang geduurd voordat iemand anders ze mog aaien.
Die trekt zich ook negens wat van aan.
en met blik voer ben ik al een paar jaar geleden mee gestopt,
ze krijgen nu gourmet brokken dat vinden ze het lekkerst en zit het minste zout in.

buiten katten zijn het ook niet, alleen in de zomer mogen ze bij ons achter het huis, maar ook alleen als wij er bij zijn.
Ik vertrouw het hier niet zo, hoor van die verhalen met buizen in de grond met vis en dat ze er dan niet meer uit komen en dood gaan.
dus ik hou ze lekker in huis.

Ik heb ze in huis gehaald toen ze allebij ongeveer een half jaar oud waren, de een bij een paardemanege en en de andere bij een veeboerderij.

en ze hebben nog een speelkameraadje,
die foto zet ik er ook nog een keer op.

liefs ilona

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy